akkefiet
door akkefiet Jul 25, 2006 om 12:29
Computers & telefonie

Email beveiliging

Sinds enige tijd gebruik ik Mozilla Thunderbird als emailprogramma.
Met volle tevredenheid overigens (zeker t.o.v. Outlook E)

Bij smtp opties heb ik het gebruik van gebruikersnaam en wachtwoord uitgevinkt omdat het verzenden anders niet lukte.
Is dit verstandig?

Verder kan je hier nog kiezen voor TLS en SSL voor beveiliging, maar ik vraag me af of dit voor huistuinenkeuken email wel nodig is en of daar ook nadelen aan verbonden zijn.

Vgr. Akke

393 6 Rapporteer

door 4711 - Jul 25, 2006 om 13:18
885 Antwoorden / 2 Vragen

Ik doe al jaren hetzelfde, en bij het inschakelen van beveiliging kreeg zowel ik als mijn zoon verminkte en onleesbare mails , dus snel weer terug, wel even kijken of je de nieuwste versie hebt, die bied meer mogelijkheden, en is afhankelijk waar je hem download, de nederlandse site gaf de oude, en engelse de nieuwste en de taal is wisselbaar, daarom heb ik hem nu in het Russisch, maar de NL versie was alleen maar NL...

akkefiet
door akkefiet - Jul 26, 2006 om 13:05
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Dank voor jullie reacties!

Nu weet ik wel ietsiepietsie van gebruik SSL bij websites maar voor email is het nog erg onduidelijk. Stel mijn emailprovider ondersteund TLS, dan moet de provider van de ontvanger toch ook TLS ondersteunen (?)
Is het gebruiken van PGP raadzamer?
Kortste klap lijkt me eigenlijk gewoon geen al te persoonlijke dingen in je mail te stoppen.

Vrgr. akkefiet

<script type="text/javascript">

edwardus
door edwardus - Aug 2, 2006 om 23:00
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Deze opties dienen alleen gebruikt te worden indien de email provider dat verlangt. Een smtp server hoeft meestal geen loginnaam en wachtwoord te controleren. TSL en SSL kun je alleen gebruiken als het door de mailserver ondersteund wordt. Het is uit privacy- en veiligheids-overwegingen wel aan te raden, maar de meeste providers ondersteunen dit nog niet.

pr
door prlwgn - Jan 7, 2007 om 13:44
30 Antwoorden / 25 Vragen

Hallo
Ik heb ook Mozilla Thunderbird geinstalleerd, maar kan geen berichten verzenden of binnenhalen. Kun je me precies verstellen waar die smtp.opties zich bevinden en hoe ik het precies moet instellen. Ik krijg iedere keer wanneer ik een bericht wil verzenden een venstertje met wachtwoord invullen. Ik heb de engelse versie 1.5.0.9.
alvast bedankt voor antwoord Akkefiet

edwardus
door edwardus - Jan 7, 2007 om 13:56
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De plek waar je servers invult is: Tools -> Account settings en dan voor elke account bij Server settings de server name correct invullen. De smtp-server kun je instellen bij Outgoing Server (SMTP) in het lijstje van de accounts. Als je bij het verzenden een wachtwoord prompt krijgt, dan moet je het eens proberen zonder de optie voor Use name and password.

Er zit ook een knop Advanced bij de Server Settings, ook daar kun je SMTP instellingen vinden.

pr
door prlwgn - Jan 7, 2007 om 15:24
30 Antwoorden / 25 Vragen

Hallo
Heb nu een goed werkende Mozilla Thunderbird. Ben gelukkig nu van Outlook Express af.
Ik moest smtp veranderen in pop.
Bedankt edwardus