ma
door marcel43 Apr 27, 2017 om 16:01
Computers & telefonie

Er verdwijnen e-mails uit mappen in Windows Live Mail 2012

Mijn Windows Live Mail 2012 gebruik ik al jaren en sindskort verdwijnen er e-mail-adressen uit mappen. In de hoofdmap "Alle contactpersonen" blijven de e-mail-adressen gelukkig allemaal aanwezig. Nu heb ik vorige week alle e-mail-adressen weer gesorteerd in alle mappen. De aantallen achter de mappen worden wéér kleiner dus er verdwijnen wéér e-mail-adressen uit mappen. Hoe kan dit? Voorheen nooit meegemaakt. Wat is hier de oplossing?

8225 11 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 27, 2017 om 16:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je bedoelt waarschijnlijk dat er mails uit de mappen verdwijnen?
Uit meerdere mappen, of alleen bij Verwijderde?

Verwijderde items automatisch leegmaken
U kunt er ook voor kiezen de map 'Verwijderde items' automatisch te laten legen. Elke keer als u Windows Live Mail afsluit, worden dan de berichten uit deze map verwijderd.

  • Klik linksboven op de donkerblauwe knop links van tabblad Start.
  • Klik op Opties > Mail.
  • Klik rechtsboven op het tabblad Geavanceerd.
  • Klik onderaan op Onderhoud.
  • Zet een vinkje bij Berichten uit de map Verwijderde items verwijderen bij afsluiten.
  • Klik op Sluiten en dan op OK.

(Bron:seniorweb)

ge
door gewicht Apr 29, 2017 om 11:02
170 Antwoorden / 1 Vragen

Er verdwijnen mappen dus mogelijk dat ts het vinkje juist weg moet halen.

edrick3
door edrick3 Apr 29, 2017 om 12:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Uiteraard.

ma
door marcel43 - Apr 28, 2017 om 08:44
35 Antwoorden / 14 Vragen

Beste edrick3,

U leest mijn probleem niet goed.
Het gaat mij niet om e-mails maar e-mail-adressen.(contactpersonen)
Mijn e-mails uit "verwijderde items" ruim ik regelmatig op.

edrick3
door edrick3 Apr 28, 2017 om 10:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat had ik wel gelezen; vandaar de vraag of je soms mails bedoelde. Het is mij niet duidelijk wat je bedoelt met dat er contactpersonen uit mappen verdwenen zouden zijn. Welke mappen???

gerbera
door gerbera Apr 28, 2017 om 11:21
7346 Antwoorden / 14 Vragen

@edrick3, het gaat om mappen die je kunt aanmaken waarin je een afzonderlijke groep contactpersonen kunt zetten. Deze gebruik je om een mail te sturen alleen naar de contactpersonen die in de betreffende map staan. Je hoeft dan niet steeds de adressen van betreffende personen afzonderlijk in te voegen.

gsm
door gsm Apr 28, 2017 om 11:50
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Zeer verwarrende titel, als het om verdwijnende contacten gaat uit Distributielijsten (of Groepen):
Bij e-mails denkt iedereen meteen aan berichten  en niet aan contacten
Citaat:

Er verdwijnen e-mails uit mappen in Windows Live Mail 2012

edrick3
door edrick3 Apr 28, 2017 om 12:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gerbera, bedankt voor de uitleg. Dat zal het geval dan wel zijn.
@gsm, inderdaad: verwarrende titel.

gsm
door gsm - Apr 28, 2017 om 10:00
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Mappen, welke mappen? Bedoel je contact Groepen of wat tegenwoordig contact Distributielijsten genoemd worden?
Het is een bekend probleem, zie hier:

https://answers.microsoft.com/nl-nl/windowslive/forum/livemail-program/groepen-in-live-mail-zijn-plotseling-leeg-of/6a860ad7-b645-4e0b-950e-fc8c4d9e3137

Opnieuw installeren zal moeilijk gaan omdat Windows Live Mail niet meer bij Microsoft verkrijgbaar is.

jv
door jvanderjagt - Apr 28, 2017 om 12:39
3 Antwoorden / 0 Vragen

Microsoft wil en dat lukt ook!! Windows Live Mail onklaar maken. Kunnen ook virussen enz. PC of laptop binnenkomen.

Gebruik van Outlook.com is het meest aangewezen om te mailen. Alles zit in de cloud, zodat niets, geen mail, map of contact verdwijnt.

an
door annie van es Apr 28, 2017 om 18:28
53 Antwoorden / 4 Vragen

leuk Outlook, maar dat is niet meer gratis

gsm
door gsm - Apr 28, 2017 om 12:47
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Voor Schoone oplossingen even studeren op de mogelijkheden:

https://www.schoonepc.nl/tools/windowslivemail2011.html

boppe1943
door boppe1943 - Apr 28, 2017 om 13:02
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Neem contact op met https://support.microsoft.com/nl-nl/contactus/

eryl
door eryl - Apr 28, 2017 om 13:04
14 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij zijn alle emailcontacten verdwenen in Windows Live mail.
Ik kan het niet meer gebruiken.
Maar er is een paar maanden geleden gezegd dat het zou verdwijnen of niet meer ondersteunt zou worden.
Dat zal de malheur zijn.
Ik heb nu een andere mailbox.

eryl
door eryl - Apr 28, 2017 om 13:07
14 Antwoorden / 0 Vragen

Bij mij ook.
Ik heb nu een andere emailprogramma.
Mozilla Thunderbird

mv
door mvanoerle - Apr 28, 2017 om 15:08
1 Antwoorden / Vragen

In een adressenbestand van Windows Live Mail kunnen maar een beperkt aantal e-mailadressen. Het aantal ben ik even kwijt. Ik heb hetzelfde ervaren; ik voegde een adres toe en er verdween er ook een. Ik kwam daarachter omdat ik mails kreeg van mensen die in het verleden altijd de mail van mij kregen en toen ineens niet meer. De persoonlijke e-mailadressen beleven wel gewoon in mijn bestand staan. Nu heb ik dus twee adressenbestanden aangemaakt. Bijvoorbeeld bestand 1 heet 'VrijwilligersgroepAC' en bestand 2 heet 'VrijwilligersgroepAC2'. In een ver verleden konden er meer adressen in een bestand. Ik hoop dat je hiermee wel geholpen bent?

capteam
door capteam - Apr 30, 2017 om 12:13
43 Antwoorden / 0 Vragen

Via deze link kun je controleren of je contactpersonen echt weg zijn of dat er iets mis gaat met de synchronisatie. Wellicht kun je ook nog mensen terugzetten uit de prullenbak.