hehahi
door hehahi Sep 18, 2018 om 15:34
Computers & telefonie

Ervaring met opzeggen en verlengen?

ik ben nu ruim een jaar klant bij Telfort met een alles in 1 abonnement. Het eerste half jaar had ik korting. Inmiddels betaal ik de volle mep voor tv bellen en internet. Kan ik nu opzeggen en meteen doorgaan bij Telfort met een nieuw aanbiedingsabonnement? Wie heeft dit weleens gedaan?

13832 15 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 18, 2018 om 15:46
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hehahi ,

Lees hier bij veelgestelde vragen , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

Wat is de contractduur van een pakket bij Telfort ?

De looptijd van je abonnement is 12 maanden. Na 12 maanden is het abonnement maandelijks opzegbaar.

https://internetshop.telfort.nl/alles-in-1-pakket/

Topantwoord

diumenge
door diumenge - Sep 18, 2018 om 15:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Moet je even in de voorwaarden kijken, maar bij de meeste abonnementsvormen kan je inderdaad na één jaar maandelijks opzeggen. Of ze je bij Telfort weer accepteren met een aanbiedingsabonnement is maar de vraag, daartoe zijn ze natuurlijk niet verplicht. Maar ze bellen om op te zeggen zou best een leuk aanbod kunnen opleveren.

Actievoorwaarden Alles-in-1 pakket:

3 maanden 30,- p/mnd

  • Het actieaanbod 3 maanden 30,- is van toepassing op Alles-in-1 van Telfort.
  • Het actieaanbod betreft de eerste 3 maanden voor 30,- per maand.
  • Na afloop van het actieaanbod (na 3 maanden) betaal je 45,- per maand voor Alles-in-1.
  • Het actieaanbod geldt t/m 23-09-'18.
  • Het actieaanbod geldt alleen daar waar Telfort de dienst 'Interactieve TV' kan leveren. Controleer de beschikbaarheid door middel van de postcodecheck op Telfort.nl.
  • Bij afname van dit pakket geldt een contractduur van een jaar, daarna is het abonnement maandelijks opzegbaar.
  • Het actieaanbod is niet geldig in combinatie met andere acties.
  • Wanneer je gebruikmaakt van het actieaanbod, vervallen alle eerdere, nog lopende acties en kortingen.
  • Het actieaanbod is alleen geldig voor nieuwe klanten.
  • Telfort heeft het recht om de voorwaarden tussentijds te wijzigen of voortijdig te stoppen met de aanbieding.
  • Ook de Algemene Voorwaarden van Telfort zijn van kracht.

Topantwoord

gerbera
door gerbera - Sep 18, 2018 om 16:24
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Als u even de voorwaarden leest bemerkt u dat die vlieger niet opgaat. De actie geldt alleen voor nieuwe klanten dus die niet eerder klant bij Telfort zijn geweest. U bent reeds klant en door op te zeggen en opnieuw aanmelden veranderd er niets. Zou wel erg simpel zijn, klanten zeggen dan elk jaar hun abo op en proviteren dan iedere keer van de korting bij opnieuw aanmelden. En wat dat verlengen betreft dit gebeurt automatisch, met het huidige abonnement, zolang u niet opzegd.

tenormin
door tenormin Sep 18, 2018 om 17:42
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@gerbera, maar toch (bij energiebedrijven b.v.) kan men wel degelijk profiteren als je zegt te willen opzeggen omdatje een goedkopere leverancier hebt gevonden. Meestal krijg je toch een aardige "aanbieding" om je als klant vast te houden. Tenminste, zo doe ik dit al jaren... ;-)

ro
door ron503 Sep 18, 2018 om 18:58
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Bellen en opzeggen omdat een andere provider goedkoper is kan twee kanten op want het trucje om weer een korting te krijgen is bij de providers inmiddels ook bekend. Het kan maarzo zijn dat de medewerker de opzegging in het systeem zet en met 'een fijne dag nog' het gesprek beëindigd of alsnog probeert de klant over te halen om klant te blijven met een aanbod. Eigenlijk is het een vorm van chantage maar als het voordeel oplevert dan zijn we blij. Aan de andere kant als de provider een jaarlijkse prijsverhoging voorstelt dan voelen wij ons gechanteerd want als we die prijsverhoging niet willen betalen dan is het accepteren of wegwezen.

gerbera
door gerbera Sep 18, 2018 om 21:56
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Een speciale aanbieding krijgen is heel wat anders dan elk jaar opnieuw menen van de nieuwe klanten kortingsactie te kunnen proviteren.

hehahi
door hehahi Sep 19, 2018 om 13:35
57 Antwoorden / 70 Vragen

zoals Tenormin, m.i. terecht opmerkt, kan dit bij andere providers, zoals energie, wel. Immers na 1 jaar kan iedereen per maand opzeggen. Waarom zou je dan niet ook hernieuwd van een aanbieding kunnen profiteren?

gerbera
door gerbera Sep 19, 2018 om 15:09
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Nogmaals, u kunt dus niet opnieuw van een "nieuwe klant" korting gebruik maken. Dat de provider u mogelijk een "voordelig" aanbod doet bij opzegging is een geheel andere zaak maar zeker niet vanzelfsprekend.

fainoka
door fainoka Sep 19, 2018 om 16:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Je hoeft niet eens met valse voorwendselen te bellen dat je op wil zeggen, je kunt ook vragen naar een leuke aanbieding als je weer een nieuw (jaar)contract afsluit. Heb ik bij Telfort al meer dan eens gedaan en ze hebben me soms zelfs nog een leukere aanbieding kunnen geven dan die voor nieuwe klanten

khitha
door khitha Sep 19, 2018 om 21:54
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou niet opzeggen, ik zou ze bellen en zeggen ik wil graag bij jullie blijven en dus mijn abo verlengen wat heeft u voor leuks qua korting voor mij in de aanbieding.

Elk jaar bel ik Telfort, als mijn jaarabo bijna om is met de mededeling dat ik graag bij ze wil blijven en de vraag wat ze voor me in de aanbieding hebben.
Afgelopen jaar kreeg ik gedurende 6 maanden € 22,50 per maand korting op mijn 3 in 1 pakket!
Toch mooi met 1 telefoontje € 135,- korting op mijn 3 in 1 abo van dit jaar verdient!
Oktober aanstaande ga ik weer bellen dat snapt u nu wel.

Overigens ben ik al jaren een zeer tevreden Telfort klant, en op deze manier blijf ik dat nog vele jaren!

sjjoppy
door sjjoppy - Sep 18, 2018 om 17:06
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Als u het abonnement verlengt hoeft u geen aansluitkosten te betalen, ook weer een meevallertje.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 19, 2018 om 10:28
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Er zijn providers waar inderdaad na opzegging opnieuw een voordelig aanbod volgt. Of dat bij Telfort zo is weet ik niet.

Topantwoord

edwin62
door edwin62 - Sep 19, 2018 om 12:08
3 Antwoorden / 0 Vragen

Bel telford en vraag of ze een aanbieding voor je hebben? bij ziggo  bel ik ze ook en dat levert mij wel wat op, maak het niet te gek

audb
door audb - Sep 19, 2018 om 13:23
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik zou bijna zeggen van Gecondoleerd daar u Telfout heeft.

Maar als u met meerdere in het zelfde huis woond dan kan een ander wel een abonement nemen.

In de "algemene voorwaarden" staat namelijk voor nieuwe klanten en daar u uw abbonement stop zet is een ander een nieuwe klant.

Zelf heb ik Ziggo en daar heb je dat probleem niet wel krijg je gewoon een nieuwe jaar contract ik ben namelijk zelf van 200 Mb naar 400 Mb over gestapt.

hehahi
door hehahi Sep 19, 2018 om 13:32
57 Antwoorden / 70 Vragen

Telfort bevalt prima na jaaaaren Ziggo, da's het punt niet : )  Vooral de digitale tv werkt beter en soepeler (via glasvezel). Woon niet met meerdere in een woning

Grunnen.
door Grunnen. - Sep 19, 2018 om 15:25
509 Antwoorden / Vragen

Al even geinformeerd bij Telfort of je een nieuw jaarcontract kunt afsluiten ?

rtroost
door rtroost - Sep 19, 2018 om 15:54
17 Antwoorden / 0 Vragen

Bij veel providers staat in de voorwaarden voor dat een aanbieding voor nieuwe abonnees alleen geldt voor wie het laatste half jaar geen klant is geweest.
Ik ben vorig jaar over gestapt van KPN naar XS4all. Binnen een week werd ik opgebeld door KPN, of ik klant wilde blijven. Een jaar abonnement met een forse korting voor een half jaar. Dit kun je ook proberen, maar weet niet of ze dat bij Telfort ook doen.

Boesta
door Boesta - Sep 19, 2018 om 16:04
27 Antwoorden / Vragen

Bij ZIGGO moet u dan 6 maanden geen klant gewwest zijn. KAn me voorstellen dat bij Telfort zoiets dergelijks ook geldt..

Ex
door Expansievat - Sep 19, 2018 om 18:54
38 Antwoorden / 2 Vragen

wat je zou kunnen proberen is het abonnement NU opzeggen per 31-11 en morgen je vrouw/partner/kind  per 1-12 een nieuw abonnement te laten afsluiten op een andere naam.

gaat alleen niet weken als je je 06 nummer wil laten overzetten .....

co
door consument35 - Sep 19, 2018 om 21:14
7 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo HEHAHI,

Ik heb zoiets soortgelijks wel eens gehad met Tele2. Mijn abonnement was bijna afgelopen en ik zag dat er weer een mooi aanbod was voor één of meerdere jaren. Die actie vergeleken met andere aanbieders waarbij ook leuke kortingen waren te krijgen en dit genoteerd. Vervolgens Tele2 gebeld en aangegeven dat ik mijn abonnement wilde stoppen. Hierop kreeg ik de vraag wat de reden was. Aangegeven dat ik elders een betere aanbieding kon krijgen dan wanneer ik bij hen bleef. Vervolgens wilden ze weten welke aanbieder en wat de aanbieding betrof, waarna ze mij ineens een nieuw aanbod mochten doen (ondanks de voorwaarden van die nieuwe actie). Prima, dan ook inderdaad geen aansluitkosten e.d. van een evt. nieuwe provider.

Ik zou het gewoon proberen, ze houden liever hun klanten dan dat je overstapt naar een concurrent!

Succes en laat nog even weten hoe het is afgelopen.

khitha
door khitha - Sep 19, 2018 om 21:46
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou niet opzeggen, ik zou ze bellen en zeggen ik wil graag bij jullie blijven en dus mijn abo verlengen wat heeft u voor leuks qua korting voor mij in de aanbieding.

Elk jaar bel ik Telfort, als mijn jaarabo bijna om is met de mededeling dat ik graag bij ze wil blijven en de vraag wat ze voor me in de aanbieding hebben.
Afgelopen jaar kreeg ik gedurende 6 maanden € 22,50 per maand korting op mijn 3 in 1 pakket!
Toch mooi met 1 telefoontje € 135,- korting op mijn 3 in 1 abo van dit jaar verdient!
Oktober aanstaande ga ik weer bellen dat snapt u nu wel.

Overigens ben ik al jaren een zeer tevreden Telfort klant, en op deze manier blijf ik dat nog vele jaren!

taco de bruin
door taco de bruin - Sep 20, 2018 om 08:58
1 Antwoorden / Vragen

Als u geen passend vaste klanten aanbod krijgt, 2 jarig abonnemen bij bijvoorbeeld NLE afsluiten.
Werkt net als Telfort via de telefoonlijn dus in een paar minuten opnieuw aangesloten + gratis wifi versterker

https://www.nle.nl/alles-in-1/vergelijk-alles-in-1-pakketten?affiliateID=Daisycon&utm_source=daisycon&utm_medium=affiliate&utm_content=tekstlink&utm_campaign=Daisycon-59JGshop