ekiem
door ekiem Feb 22, 2019 om 18:33
Computers & telefonie

Ervaringen Huawei / Samsung

Goedenavond,

Ik ben alweer toe aan een nieuwe mobieltje en nu dus mijn vraag.............Mijn bedoeling is een sim-lock mobieltje met 64 g maar ik twijfel tussen een samsung en een Huawei. Er zit tussen beide een behoorlijk prijs verschil en Huawei heeft momenteel de nodige cash-back acties. Heb een Samsung tablet en deze bevalt super. Heb nu een Acer maar  kom steeds opslag tekort, zelfs met een extre geheugenkaart. Vandaar mijn vraag....wat zijn jullie ervaringen en adviezen.

fijne avond, Ekiem

8678 30 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 22, 2019 om 18:36
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn idee: Samsung maar ik merk daarbij op dat mijn reserves ten aanzien van Huawei te maken hebben met informatie over dat bedrijf en voorla de invloed die de Chinese Volksrepubliek daarop heeft als 'eigenaar'.

Ps. Ik heb zelf sindskort een Samsung S6 met daarin ook nog een extra SD die ik al had in mijn vorige S4mini.

ekiem
door ekiem - Feb 22, 2019 om 18:44
676 Antwoorden / 100 Vragen

Bedankt voor je reactie. Ja, ik begrijp wat je bedoelt, dat zal ook de reden zijn dat er allerlei Huawei cash-back acties zijn. Ik wil gewoon een goed mobieltje en niet iets waarbij er op den duur allerlei problemen mee ontstaan. Mijn Samsung tablet heb ik nu na 6 jaar vervangen, hij doet het nog wel maar is mega traag. Daarbij...ik wil gewoon eens kijken naar een alternatief voor een samsung mobieltje. Mischien wordt het alsnog een samsung maar voor nu....zie ik door de bomen eventjes niet het bos.

Ekiem

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2019 om 18:45
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo ekiem, heb je al op Klacht.nl gekeken over Huawei? Zou er door cash back actie me niet laten verleiden voor je eerst de voor en tegens tegenover elkaar hebt afgewogen. Beiden zijn goede mobieltjes en, uiteraard, iedereen heeft klachten over allebei. Dus staar je niet blind over cash back.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 22, 2019 om 18:55
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Ekiem,

Ik kan niet in jouw portemonnee kijken,maar ik geef de voorkeur aan een Smartphone met minimaal 128 GB.

Ik zou sparen voor een Samsung Galaxy S10.

Gr
door Grunn1 Feb 22, 2019 om 19:24
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Dacht ik ook maar momenteel heb je meer als genoeg aan 32 gb en wil je wat langer mee dan is 64 gb ruim voldoende want als je foto’s en video op een geheugenkaartje opslaat spaar je al gauw 500 euro uit. Op het moment dat die 64gb onvoldoende wordt ben je allang weer aan een nieuw toestel toe.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Feb 22, 2019 om 20:05
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Het hangt er ook vanaf hoe en waarvoor je je Smartphone gebruikt.

Ik heb mijn hele muziekcollectie erop staan.
Ook heel veel muziekvideo's.

Ook gebruik ik het gratis navigatiesysteem(app) "Here we go" offline.

Het downloaden en updaten van kaarten gebruikt ook veel geheugen.

Ik vind een geheugenkaartje niet prettig.

Gr
door Grunn1 Feb 22, 2019 om 22:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Geheugenkaartje werkt net zo goed als intern geheugen maar is alleen veel goedkoper. De S10 is nog niet eens uit dus die kan je niet hebben.

ekiem
door ekiem - Feb 22, 2019 om 19:07
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Alvast bedankt voor het meedenken. Wat betreft het mobieltje...........ik doe er eerlijk gezegd van alles mee ( appen, facebook enz ) behalve mobiel bellen. Vandaar dus dat sim look vrije. Ik zag dus een Samsung Galaxy A7 64G en ook een Huawei ( vergelijkbaar ) maar wel een stuk goedkoper, alleen was de camers iets minder en niet schokbestendig een stootvrij.

Die Acer is nog wel goed maar het is frustrerend om iedere keer te maken te hebben met de opslag capaciteit ( 8g ). Maar ja, het was mijn eerste smartphone en niet wetende dat ik er zoveel mee zou doen  o.a krant digitaal lezen, maar dat doe ik nu op de nieuwe tablet.

Ekiem

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2019 om 19:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar wat heeft uw tablet en uw Acer nou te maken met de keuze voor een mobieltje?

kc
door kcdb - Feb 22, 2019 om 19:13
113 Antwoorden / 2 Vragen

Voor een goede vergelijking tussen Samsung en Huawei smartphones moet u de website van Androidplanet eens raadplegen.

Afgelopen herfst, als opvolger van een IPhone 4s, een nieuw Android toestel overwogen, i.v.m. een aanvullend opslagmedium, wat bij iPhones niet mogelijk is. Vooraf uitgebreid onderzoek verricht en genoemde website overtuigde mij een Huawei i.p.v. Een Samsumg te kopen. De productspecificaties van een Huawei zijn in het algemeen gelijk aan die van veel duurdere Samsung toestellen. Dit doet mij vermoeden dat Samsung voor een belangrijk deel op de bekende naam drijft, maar je daar wel extra voor betaald. Dankzij Black Friday kocht ik mijn Huawei voor slechts € 139,00. Een Samsung toestel met vergelijkbare prestaties kost al gauw € 100,00 of meer duurder.

Tot op dit moment lauter plezier van mijn Huawei gehad en mijn overstap van iOS naar Android is mij niet tegengevallen. En als ik met mijn Huawei zou spioneren voor de Chinese Volksrepubliek, dan neem ik dat graag voorj lief. Via ons koopgedrag, soms, via AliExpress of eBay, weten ze denk ik meer van ons als met het 'spioneren' via smartphones.

Gr
door Grunn1 - Feb 22, 2019 om 19:19
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Ik zat zelf te twijfelen tussen een Huawei p20 lite en een Samsung A7, beiden met nagenoeg gelijke specs en gelijkwaardig in prijs. Uiteindelijk een paar weken geleden de Samsung A7 gekocht en bevalt tot nu toe goed. Nadeel is dat de Samsung assistent Bixby niet is te verwijderen althans het lukt mij niet. Verder heeft de Samsung een betere camera zeker voor in het donker.

costnix
door costnix Feb 22, 2019 om 20:04
2874 Antwoorden / 1 Vragen

BIsbn helemaal uitschakelen/verwijderen kan niet.
Heb je dit al geprobeerd?
https://www.androidplanet.nl/tips/samsung-bixby-knop-uitschakelen/

Gr
door Grunn1 Feb 22, 2019 om 20:51
1427 Antwoorden / 18 Vragen

@costnix, nee maar nu wel, bedankt. De pagina met bixby is weg.

gsm
door gsm - Feb 22, 2019 om 21:20
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Let op de specificaties, zoals batterijduur, features, processortype, enz.
Een goede vergelijkingssite is Tweakers: https://tweakers.net/reviews/
Kijk ook bij Tweakers Pricewatch: https://tweakers.net/categorie/215/smartphones/producten/

aurora1
door aurora1 - Feb 22, 2019 om 21:39
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens op de site van Belsimpel voor de prijzen van een los toestel. Scherpe prijzen en uitstekende service.
Mijn ervaringen met 2 Samsungs zijn opperbest. Huawei zou ik niet hoeven. Te veel gedoe met dat Chinese bedrijf en ik ken ook niemand met een Huawei in eigen kring.
Wegens “op” van mijn Galaxy van ca 5 jaar oud heb ik sinds kort een iphone, los toestel, omdat ik de nieuwere versies Galaxy te groot vind om mee te nemen. Als dat geen bezwaar is zou ik een Galaxy nemen, dan weet u wat u krijgt.
Vergelijk de specificaties: op internet de gewenste toestellen intikken en ertussen zetten: versus.
Wat uw mededeling over een tablet ermee te maken heeft is ook mij niet duidelijk.

Thijs12
door Thijs12 - Feb 22, 2019 om 21:52
522 Antwoorden / Vragen

Volgens mij krijg je geen Handys met simlock meer. Ik heb nu een huawei en ben er tevreden mee. Het maakt allemaal niet uit, ze komen tenslotte allemaal van China.

ekiem
door ekiem - Feb 22, 2019 om 22:21
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedenavond,

Wat betreft mijn tablet ,daarmee bedoelde ik dat dit een Samsung is en dat ik met dat merk een positieve ervaring heb. Ik ken niemand die ervaring heeft met een Huawei maar via reclames wordt ik daar wel op geattendeerd.

Ekiem

tenormin
door tenormin Feb 22, 2019 om 22:36
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo ekiem, ik "ken" iemand met een huewei, is daar niet ontevreden over maar... verkiest toch de Samsung. Maar het is zo persoonlijk, vandaar ook de zoveel merken denk ik. Zelf zweer ik bij Samsung, maar dat is altijd tot zover alles goed blijft gaan. (Heb het nu over tablet).

zw
door zwaardvis Feb 23, 2019 om 13:06
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Nou ik heb wel een Huawei, en meerdere mensen in mijn familiekring. Ik vind de Huawei qua Android-implementatie (Huawei versie) iets intelligenter in elkaar zitten dan andere merken, maar misschien is de Samsung in de tussentjd verbeterd, dat weet ik niet.

tdmduc
door tdmduc Feb 23, 2019 om 19:48
703 Antwoorden / 2 Vragen

Heb al heel wat Samsungs gehad en ook een paar ge-root. Want ja geweldige toestellen maar hun onverwijderdebare Samsung-apps blijven een crime.(bloatware)

Maar  het zijn goede toestellen met super camera's en geluid en ook de accu's heb ik nooit over te klagen gehad bij al mijn Samsungs.

Beter dan al die iPhones van mijn werk. Helaas zijn iPhones wat lastiger te jailbreaken anders zou dat ook een heel ander verhaal geworden zijn.

Gr
door Grunn1 - Feb 23, 2019 om 00:43
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo Ekiem
Niks mis met Huawei, werkt net zo goed als andere merken zo niet beter en voor wat betreft Chinees fabrikaat, welk merk wordt niet in China gemaakt. Grootste voordeel van Huawei is dat ze over het algemeen 3 jaar lang de telefoons updaten met de nieuwste Android software terwijl Samsung dit maar 2 jaar doet. Als je een Samsung koopt let er dan op dat je een pas uitgekomen model koopt, de A7 is bijvoorbeeld nog maar een paar maanden oud terwijl de A8 er al veel langer is en dus korter updates krijgt. Op de site van Samsung kan je zien tot wanneer welk model gegarandeerd updates krijgt.

diumenge
door diumenge - Feb 23, 2019 om 10:46
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je vraag heeft betrekking op twee merken, maar overweeg ook eens te kijken naar Xiaomi.

aurora1
door aurora1 - Feb 23, 2019 om 12:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat betreft een nieuwe telefoon zou ik ook een kijken bij de “verouderde” modellen van Samsung. Dat scheelt meestal aanmerkelijk in de prijs. Bijv. 1-3 versies eerder dan de laatste modellen.
Verder geldt meestal dat als het één steeds goed beviel, waarom experimenteren met iets nieuws?

Tips om uw Galaxy tablet sneller te maken:

https://www.tabletsmagazine.nl/2013/06/je-android-tablet-resetten-hoe-werkt-het/

Gr
door Grunn1 Feb 24, 2019 om 00:44
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Op zich zouden 2 jaar oude modellen Samsung toestellen nog wel mee kunnen echter stopt Samsung na 2 jaar met software updates. Beter een goedkoper nieuw model kopen dan een afgeprijsd ouder model.

aurora1
door aurora1 Feb 25, 2019 om 15:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Onzin.

tdmduc
door tdmduc - Feb 23, 2019 om 19:42
703 Antwoorden / 2 Vragen

Na wat uitstapjes ben ik weer terug bij een Samsung.(OnePlus en Motorola en wat andere "Chinezen" geprobeerd)

Heb de Galaxy S2 gehad, de S3, S4 en S7.

Nu heb ik de Samsung Note 9(veel duurder) maar Samsung is toch wel erg fijn.

Groot voordeel van dit populaire merk: reparaties zijn redelijk betaalbaar als je eens wat hebt met een accu of een gebroken scherm.

LET OP!

Deze week is een nieuwe Galaxy S10 gelanceerd in de media. Dat betekend dat de Galaxy S8 en Galaxy S9 binnekort voordeliger zullen worden.

Ook andere types als de serie J en A zijn supergoede telefoons alleen niet zo High-End als de dure series.

Gr
door Grunn1 Feb 24, 2019 om 00:48
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Heb zelf net de A7 gekocht en vond die al high end genoeg. Heeft zelfs meer camera’s dan de nieuwe s10 modellen. Wel iets minder geheugen en minder snel maar als je 1 app tegelijk gebruikt kan die er wel mee door.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Feb 23, 2019 om 23:45
1749 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Ekiem,

Deze Samsung Galaxy Fold is toch wel de mooiste smartphone van dit moment.

Je hebt dan geen aparte tablet meer nodig.....

Even doorsparen.

ma
door marbel10 - Feb 25, 2019 om 13:04
3 Antwoorden / Vragen

Aurora1, vraagje: waar komt die Samsung vandaan?

tijger1
door tijger1 Feb 25, 2019 om 13:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@marbella, verander uw gebruikersnaam, dat kan in profiel. Anders wordt u overspoeld door spam.

aurora1
door aurora1 Feb 25, 2019 om 15:53
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zuid-Korea? In ieder geval een democratie en geen communistisch totalitair regime. Waar producten vandaan komen vind ik in de regel erg belangrijk, ik wil niet bijdragen aan de economie van totalitaire regimes. En geen respect voor mensen en hun rechten is en er willekeur heerst.

koekeloer
door koekeloer - Feb 25, 2019 om 13:22
562 Antwoorden / 18 Vragen

Ik heb sinds kort de P20 light voor 214 euro bij bcc gekocht. Zeer tevreden. Hiervoor had ik s5 mini van samsung

lottesanne
door lottesanne - Feb 25, 2019 om 13:23
438 Antwoorden / 47 Vragen

Ik heb inmiddels mijn 2e Huawei, de P9. Mijn dochter heeft de Huawei P10 light. Beiden zijn we zeer tevreden met de Huawei. Het is een goed produkt. Waar Samsung tegen vastloop problemen aan loopt, heb ik bij de Huawei totaal geen problemen. De camara van de P9 en zeker van de P10 doet echt niet onder bij die van Samsung. En dat het van die Chinezen is? Wat komt tegenwoording niet uit China of is gemaakt met materiaal uit China. En met die spionage zal het bij ons particulieren wel meevallen.

ekiem
door ekiem - Feb 25, 2019 om 13:40
676 Antwoorden / 100 Vragen

Goedemiddag ,

Bedankt voor jullie reacties. Die allernieuwste Galaxy is inderdaad super. Is alleen ver boven mijn budget en daarnaast vind ik het een beetje " over the top ". Ik vrees dat ik er te weinig waarde aan hecht om er zoveel poen voor neer te tellen.

Dankzij jullie heb ik nu wel meer duidelijkheid . Alleen nog een vraag.......met de klantenservice van samusug heb ik goede ervaringen. Hoe is dit met Huawei , zijn zij goed bereikbaar

Ekiem

zoekster1
door zoekster1 - Feb 25, 2019 om 14:34
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb een Huawei gehad en heb nu een Samsung. Ik vind de Samsung erg prettig, mooie scherm en helemaal van glas. Ik zou een volgende keer weer voor een Samsung gaan. Een vriend van mij is in dezelfde tijd van Samsung naar Huawei gegaan. Hij heeft er een beetje spijt van. Het is ook een kwestie van smaak.

kw
door kwintomimi - Feb 25, 2019 om 14:59
1 Antwoorden / Vragen

Ik had voorheen een iphone, daarna een paar jaar en samsung en nu de laatste ruim 2 jaar een Huawei. Die bevalt me uitstekend. Nooit enig probleem en zeer regelmatig systeemupdates, iets wat bij Samsung hoogst zelden is.

clio23
door clio23 - Feb 25, 2019 om 15:20
46 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb een duur Sony toestel en een goedkoop Huawei P toestel en ben veel meer tevreden met de Huawei. Weet niet of je een abonnement hebt anders zou ik eens kijken bij Hollands Nieuwe. Ik heb daar een 2 jarig abonnement incl. de Huawei met veel belminuten, d.w.z. bellen, mailen en sms, voor 14,-- p.m. (€ 8 voor bellen en €6,-- voor de telefoon) Bij mijn Sony met een duur abonnement scheurde na twee maanden het glas. Is keurig gemaakt maar ik heb het daarna niet meer gebruikt, vind de Huawei sneller en makkelijker in gebruik. Ik denk wel dat je goed moet vergelijken met het model. Ik heb 32 GB en heb daar meer dan genoeg aan (staan meer dan 120 apps op) ik maak alleen weinig foto's, wel veel WA een mail. Kan hem ook nog uitbreiden. Doe minimaal één dag met de batterij als ik thuis ben een maximaal één dag als ik aan het werk ben omdat ik dan Bluetooth gebruik en dat vreet stroom. Heb ooit een Samsung gehad dat was geen succes. Gesprekken die niet doorkwamen of afgebroken werden en aangezien ik voor mijn werk afhankelijk ben van de telefoon is die snel de deur uitgegaan.

Pi
door PimJoris - Feb 25, 2019 om 15:25
78 Antwoorden / Vragen

Ik heb sinds twee jaar een Huawei ( dus van voor het gedoe rond het bedrijf). Uit mijn hoofd een P10, op aanraden van een paar familieleden die al veel langer dit merk hebben. Werkt als een tierelier. Camera is uitstekend, ook 's avonds/ zonder flits. Accuduur is goed. Interne geheugen is beperkt, dus direct een ruime extra geheugencard aanschaffen is geen luxe.
Belangrijk argument voor de keuze was ook de aankoopprijs van het toestel (los aangeschaft). Nieuw voor ongeveer 200 euro. Veel goedkoper dan vergelijkbare Samsung. Ik heb er nog geen minuut spijt van gehad. I

richardvw
door richardvw - Feb 25, 2019 om 17:05
5 Antwoorden / Vragen

Kijk ook eens naar de Xiaomi Mi A2 lite.
Voor 170 euro een mooie budget telefoon met Androidone software. Dus gegarandeerd nog 2 jaar software en beveiliging updates. De Samsung S6 is allang afgeschreven en wordt niet meer geüpdate. Samsung, Huawei, Nokia of Xiaomi, het zijn allemaal android telefoons en ze doen allemaal hetzelfde. Het merk maakt niet veel uit.

ho
door honza23 - Feb 25, 2019 om 19:10
259 Antwoorden / 3 Vragen

heb zelf een Huawei en ben er zeer tevreden over (P Smart), i.c.m. een abo was ie slechts € 120 (zonder abo € 189); nu heeft o.a. Tele2 z'n opvolger (P Smart Plus) in de aanbieding (ook bij mobiel.nl) en dat lijkt me een zeer goede deal
Heb een buurvrouw met Samsung en moet haar constant helpen i.v.m. problemen, wat een köt-telefoon..... Samsung heeft ook vaak slechte policy qua updates.

wimmi20
door wimmi20 - Feb 25, 2019 om 23:03
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik zie dat u geen verstand heeft van GSM telefoons,maar dat geeft niet.
Om te beginnen : u wilt een simlock toestel, die zijn er bijna niet meer, met simlock kunt er alleen een smartcard insteken van uw huidige provider.
En wat bedoelt u met 64 G, of bedoelt u 64 GB geheugen?
Een smartfoon kan je gewoon uitbreiden met SD geheugen cards.
Bij SAMSUNG kan je na een aantal jaren de sotware niet meer opwaarderen.
Mijn niet zo oude SAMSUNG wordt niet meer ondersteund.

Ilona
door Ilona - Mar 27, 2019 om 05:10
2 Antwoorden / Vragen

mijn huawei gsm is leeg. maar hij laadt niet meer op.

Ilona
door Ilona - Mar 27, 2019 om 05:16
2 Antwoorden / Vragen

mijn wikko sunny gsm die is uitgevallen, maar hij gaat niet meer aan. geeft lege acu percentage aan als de lader aangesloten is maar  laadt niet? als ik de leder dan opnieuw aansluit is de accu opeens 98% geladen , maar ik kan de gsm niet aan zetten

aurora1
door aurora1 Mar 27, 2019 om 11:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@ilona, wilt u svp zelf een topic openen? U breekt nu met een eigen probleem in op de vraag van een ander. Erg onbeleefd.
Een nieuwe eigen vraag leest iedereen, nu wordt uw vraag nauwelijks tot niet gelezen en nog minder op gereageerd.