di
door diversion Jul 5, 2011 om 08:15
Computers & telefonie

Ervaringen met iOffer

Is iemand wel eens opgelicht door een verkoper op de site iOffer (een soort eBay)? Ik heb onlangs 3 horloges in Hongkong besteld via 3 verschillende aanbieders: de eerste was in orde, de tweede was een "replica" van een Seiko horloge en bij ontvangst bleek het horloge af te wijken van de foto's die erbij stonden (waarschijnlijk van het origineel). Het derde was echter veel ernstiger: ik had het 's middags besteld en met mijn credit card betaald via PayPal en dit leverde geen problemen op, maar 's avonds kreeg ik een mailtje van iOffer dat de betreffende verkoper was geroyeerd en dat het waarschijnlijk een frauduleuze transactie betrof. Ik heb de betreffende verkoper daarop verzocht de transactie ongedaan te maken en mijn geld terug te storten. Ik hoorde echter niets meer. Contact opgenomen met ICS (international card services) en als ik het horloge niet zou ontvangen kreeg ik mijn geld terug. Gisteren werd er echter een heel goedkoop kinderhorloge bezorgd, waarop ICS opeens aangaf dat dit de kwestie veranderde en dat zij waarschijnlijk niets meer voor mij zouden kunnen doen en dat het nu een zaak is tussen mij en de leverancier. Op hun advies heb ik het horloge aangetekend teruggestuurd naar de leverancier (in Engeland) met een brief dat ik het bestelde horloge wil hebben of anders mijn geld terug. Ik heb het idee dat ik naar mijn geld kan fluiten. Mijn advies dus: blijf zo ver mogelijk verwijderd van iOffer als je kunt, dit is een site die oplichters een platform biedt en zij wassen hun handen in onschuld. Voor mij was het in elk geval een (relatief) dure les.

45352 6 Rapporteer

druifje01
door druifje01 - Jul 5, 2011 om 08:51
1712 Antwoorden / 140 Vragen

De engeltalige site meldt van kopers: "iOffer is a total fake" en de nederlandse reviews geven ook een zeer negatief beeld van deze site. Zou daar nooit iets bestellen.

de
door deklerkt - Jun 5, 2013 om 13:16
2 Antwoorden / 0 Vragen

Heel af en toe bestel ik wat op iOffer. Dat betreft dan CDs of DVDs van opnamen die in Nederland niet beschikbaar zijn of nooit commercieel zijn uitgebracht. Deze zaken zijn altijd correct en snel (2-3 weken) na bestelling aangekomen. Wie hier (net als op Marktplaats) zoekt naar schoenen, mode, horloges in aanbiedingen die veel te mooi zijn om waar te zijn... die zijn dat meestal ook. Dan word je bedonderd. Maar dat had je zelf ook kunnen bedenken...

di
door diversion - Jun 5, 2013 om 13:27
103 Antwoorden / 7 Vragen

Gelukkig is het toch nog goed gekomen en heb ik mijn geld via ICS teruggekregen. Van dat Seiko horloge wist ik dat het nep was, maar op de site hadden ze waarschijnlijk foto's van het originele horloge gezet. Maar dat derde horloge, een Casio, zat niet eens zo ver onder de normale prijs, dus daarbij rook ik geen onraad. Ik zal er in elk geval nooit meer iets bestellen.

dearagain
door dearagain - Jun 5, 2013 om 13:38
2462 Antwoorden / 7 Vragen

[quote=diversion schreef op woensdag 5 jun 2013, 13:27]Gelukkig is het toch nog goed gekomen en heb ik mijn geld via ICS teruggekregen. Van dat Seiko horloge wist ik dat het nep was, maar op de site hadden ze waarschijnlijk foto's van het originele horloge gezet. Maar dat derde horloge, een Casio, zat niet eens zo ver onder de normale prijs, dus daarbij rook ik geen onraad. Ik zal er in elk geval nooit meer iets bestellen.

*proficiat!

di
door diversion - Jun 5, 2013 om 13:42
103 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt!

dearagain
door dearagain - Jun 5, 2013 om 18:30
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*en nog bedankt voor het gratis advies!