ar
door arno willems Apr 5, 2012 om 16:07
Computers & telefonie

Ervaringen reparatie's asus laptop

Wie heeft er slechte ervaringen met Asus reparatie laptop, wij hebben onze laptop aangeboden ter reparatie omdat het beeldscherm zwart was en rechts een streep.
De laptop hebben we afgelopen december gekocht, dan denk je dat zit in de garantie, we kregen bericht dat er met geweld met de laptop was omgegaan, gelukkig had ik foto''s genomen en meegestuurd en uiteraard een thuis gehouden.
Kregen we van hun een foto toegestuurd waar het beeldscherm er ineens heel anders en meer gehavend uitzag.
De mogelijkheden die we hadden waren hem laten repareren of terug naar ons retour zenden voor 75 euro. echt schandalig, wij zijn altijd super zuinig op onze spullen, we hebben de 75 euro betaald, maar we vinden dit echt onrechtvaardig om hiervan beschuldigd te worden, nu hebben we de laptop thuis en ben ik echt in staat om het geld via de bank terug te vorderen. Wij zijn er hartstikke gefrusteerd van, om zo behandeld te worden..
Graag jullie ervaringen.

6582 8 Rapporteer

sn
door snowy2012 - Apr 6, 2012 om 09:06
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook wij hebben slechte ervaring met Asus, gekocht bij harense smid in Den Bosch. Weg gebracht omdat de muis op de laptop niet meer werkte , wel werkte een externe muis. Nu krijgen we hem terug en werkt er niets meer zelfs de dvd player werkt niet meer, schade volgens Asus 633 euro voor een laptop van 399 euro. Dr blijkt waterschade te zijn en nu zeggen ze dat het onze schuld is. En mag ik 30 euro betalen om hem terug te krijgen. Nooit geen Harense smid of Asus meer.

webcare holland
door webcare holland - Apr 10, 2012 om 09:12
3 Antwoorden / 0 Vragen

Snowy2012,

Uit uw schrijven blijkt het apparaat naar Asus verzonden te zijn.U wilt nu het vocht/waterschade verhaal op uw leverancier of wel Asus schuiven.
Dat is niet niormaal en zelfs onsportief.. De externe partijen zijn er echt niet mee gebaat om die vochtschade aan te brengen. Ze gaan hun naam niet te grabbel zetten.
Toch maar eens goed bij de gebruikers navragen.

tv
door tvrijsewijk - Dec 20, 2012 om 16:03
3 Antwoorden / 0 Vragen

begin oktober heb ik een asus laptop van €750,- bij de saturn te Tilburg gekocht. Nog nooit zo'n slechte service van beide partijen meegemaakt.

Na 1 maand (8 november 2012) ging de laptop niet meer aan na de installatie van windows 8. Er stond dat automatisch herstellen niet meer mogelijk was. Een herstelpunt herstellen was ook niet mogelijk en zelfs heel windows 7 opnieuw erop zetten was niet meer mogelijk!

De volgende dag ben ik gelijk naar saturn gegaan om verhaal te halen. Hier kreeg ik enkele goede tips om ervoor te zorgen dat ik weer bij mijn bestanden kon en dus niet alles kwijt zou zijn, namelijk linux OS op een usb stick zetten en dan vanuit de USB opstarten. Dit was allemaal perfect gegaan maar nogsteeds deed de laptop niks anders dan aangeven dat automatisch herstellen niet mogelijk was.

Ik besloot om asus te bellen om te kijken of asus mij kon helpen aangezien de laptop nog geen maand oud was. De vriendelijke medewerker (Mark) kon mij een recovery programma sturen per mail waardoor het probleem verholpen zou zijn. Mocht dit niet het geval zijn kon ik terug bellen om een reparatie afspraak te maken. Dan zou de laptop zo snel mogelijk opgehaald worden en binnen 10 werkdagen weer terug bij mij thuis zijn.

Dezelfde dag ben ik weer teruggegaan naar Saturn om de laptop daar af te geven om te kijken of dat de "specialist" daar mij kon helpen. De volgende dag werd ik gebelt of ik de back-up schijven nog had en of ik die even langs wilde komen brengen. Ik had uitgelegd dat ik dat al 3x geprobeerd had maar dit niet werkte. Dan was mijn enige optie nog op de laptop terug te sturen, via saturn zou dit 3 weken duren. Dan maar zelf een afspraak maken...

Afspraak gemaakt om de laptop op te halen, dit werd dezelfde dag nog gedaan.

3 weken later nogsteeds niks gehoord van ASUS dus maar even naar de hotline gebelt. Hier werd mij verteld dat de laptop nog niet gemaakt was maar dat ze er wel volop mee bezig zijn. Het kon dus nog wat langer duren. Ik vroeg waarom ik niet op de hoogte hiervan gesteld was, maar kreeg geen duidelijk antwoord. binnen 1 tot 1,5 weken zou ik de laptop terug krijgen en anders zou ik een nieuwe opgestuurd krijgen (na 30 dagen in reparatie).

Vandaag weer eens gebelt met ASUS aangezien ik toch een achterstand opbouw met school op deze manier. De laptop was nogsteeds niet gemaakt!! hij was nou in Emmen voor verdere reparatie en toen ik over de 30dagen begon wisten ze nergens iets van af. Ze zouden gaan overleggen wat ze ermee zouden doen en dit krijg ik voor maandag de 24e te horen. Zeggen ze...

Een laptop van 1 maand oud, die vervolgens al bijna 2 maanden reparatie ondergaat. 10 werkdagen waren beloofd en ASUS heeft mij nooit ook maar iets laten weten, laat staan Saturn. Constant heb ik zelf moeten bellen aangezien ASUS zich nooit aan de afgesproken afspraken hield.

Ik ben er helemaal klaar mee!

aa
door aalita - Feb 3, 2014 om 10:10
2 Antwoorden / 0 Vragen

@Tvrijsewijk. Heb je je laptop inmiddels al terug en zijn er kosten bijgekomen. Zit in een vergelijbare situatie. Graag hoor ik van je.

tv
door tvrijsewijk - Feb 3, 2014 om 11:36
3 Antwoorden / 0 Vragen

@aalita

ik heb mijn laptop nooit meer teruggezien. Probleem was niet op te lossen volgens asus en heb na 3 maanden het aankoopbedrag terug gekregen. Nieuwe laptop gekocht bij een klein computerzaakje bij mij in de buurt en na enkele maanden weer hetzelfde probleem. dit keer bracht ik de laptop terug naar deze winkel en dag erna kon ik de laptop weer ophalen....

aa
door aalita - Feb 3, 2014 om 14:27
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tvrijsewijk schreef op maandag 3 feb 2014, 11:36]@aalita

ik heb mijn laptop nooit meer teruggezien. Probleem was niet op te lossen volgens asus en heb na 3 maanden het aankoopbedrag terug gekregen. Nieuwe laptop gekocht bij een klein computerzaakje bij mij in de buurt en na enkele maanden weer hetzelfde probleem. dit keer bracht ik de laptop terug naar deze winkel en dag erna kon ik de laptop weer ophalen....

Enorm bedankt voor je reactie!! Vervelend dat het zo is gelopen. Nu hopen dat ik niet hetzelfde ga meemaken.
We wachten af en ga uit van het positieve.

pi
door pieter47 - Mar 5, 2014 om 18:37
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik heb hele slechte ervaringen met Asus.
Laptop van mijn dochter die nog net binnen de garantietermijn zat van drie jaar, laten opsturen door MyCom.
Deed het plotseling niet meer.
En ja hoor: net als zoveel anderen te horen gekregen dat er sprake was van vochtschade en dat de laptop buiten de garantie valt.
Onzin want het ding is amper buiten geweest en er is niets over heen gegaan.Ook niet gewerkt in een vochtige omgeving.
Reparatiekosten 289 Euro en ik moet ook nog 50 Euro gaan betalen als ik hem gewoon terug wil.
Het is wel duidelijk dat Asus, gelet op de vele reacties op de verschillende fora en in programma's als Radar en Kassa stelselmatig probeert garanties te omzeilen en de client de schuld te geven van het stuk gaan van een laptop.
Want moet ik nou extra kosten gaan maken voor een contra-expertise en maar gewoon geloven wat een reparatiebedrijfje in dienst van Asus beweert?
Of is het aan Asus om met bewijzen te komen?

vf
door vfranssen - Mar 19, 2014 om 21:09
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb in december als kerstcadeau voor mijn zoon een asus laptop gekocht Mooi ding!. Maar bij het voor de eerste keer opstarten bleek dat er vocht achter het scherm zat. Opgestuurd naar Asus Den Bosch. Om het verhaal kort te houden: ik wacht nu al 3 maanden op reparatie of creditering. Heb herhaaldelijk gebeld hoe het zat. Dan weer moesten ze wachten op een nieuw beeldscherm, dan weer een nieuw moederbord. 3 weken geleden vroegen ze me of ik een creditnota wilde hebben want de reparatietijd van een maand was om. Omdat ik geen vertrouwen meer heb in Asus, koos ik om mijn geld terug te krijgen. Dat was dan goed, maar de termijn van creditering zou wel 20 werkdagen duren!!!! (pinnen gaat toch sneller dacht ik toch!!)
Al met al ben ik 3 1/2 maand mijn laptop kwijt! Schandalig!