Ma
door Marimelda Nov 19, 2016 om 21:11
Computers & telefonie

Eset Nod32 Antivirus heeft dwingend karakter

Zeker één keer in de week verschijnt een blokje waarin gevraagd wordt om te upgraden. Je hebt maar 2 opties. Het rode kruisje staat er niet als optie. De opties zijn: Upgraden of Niet nu. Verder verschijnt een robotachtig wit-blauwig gezicht met indringende ogen. Het is steeds schrikken. Vooral omdat het altijd onverwacht verschijnt.

Ik vind dit een vorm van digitale psychologische oorlogsvoering. Het heeft een dwangmatig karakter, want de optie: 'Niet nu', waar ik iedere keer op klik, geeft eigenlijk al aan dat je het blijkbaar op een later tijdstip wel wilt doen en dat is niet zo. Je kunt dit blokje niet gewoon wegklikken met een kruisje rechtsboven, want dat is er niet, als je het helemaal niet wilt.

Verder kun je ook geen vragen erover stellen hoe dit zit. Ik vind het oervervelend, dat blokje blijft maar komen.

Wie weet hoe ik dergelijke blokjes kan uitschakelen?

5146 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2016 om 21:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien hebt u bij het downloaden van dat programma wel iets aangevinkt dat dat steeds naar voren komt.  Gooi het er eens helemaal af en download het opnieuw.

marita5
door marita5 - Nov 19, 2016 om 21:20
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marimelda ,

Ik vind dit een vorm van digitale psychologische oorlogsvoering

Het heeft een dwangmatig karakter,

Goh , die antivirus pas perfect bij u ;-))

Lees hier eens , u kunt die pop-up vensters na een bepaalde tijd automatisch laten sluiten ,.

http://nod32.helpmax.net/nl/hulpmiddelen/gebruikersinterface/waarschuwingen-en-melding/

eclipse
door eclipse Nov 19, 2016 om 21:24
1561 Antwoorden / 370 Vragen

:-)  T.s  beseft niet wat dat proggie voor hem werkelijk betekend.

marita5
door marita5 Nov 19, 2016 om 21:27
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Ziet misschien n.a.v. vandaag veel poppetjes dansen ;-))

eclipse
door eclipse Nov 19, 2016 om 22:31
1561 Antwoorden / 370 Vragen

denk het  :-) maar is psygisch

eclipse
door eclipse - Nov 19, 2016 om 21:23
1561 Antwoorden / 370 Vragen

mogelijke oplossing  verwijderd, door afz.

digitale psychologische oorlogsvoering ? je wilt niet weten wat er gebeurd  zonder zo `n programma

eclipse
door eclipse - Nov 19, 2016 om 21:30
1561 Antwoorden / 370 Vragen

over dat dwingende karakter, oké   toegegeven , daar ben ik het geheel mee eens, dat noemen ze ook wel de pest(CHIP) die komt  U waarschuwen dat er overal enge   griezelige programmatjes  U begluren als U niet update, en alleen maar gratis  wilt  leven in deze digitale wereld, en wat dat kruisje betreft, geef hem een mep met die bijbel...beeld ook gelijk weg    VEEL SUCCES

ltmvz
door ltmvz Nov 19, 2016 om 21:38
949 Antwoorden / 18 Vragen

Hallo Eclipse, zonder twijfel was u vroeger de leukste thuis.

eclipse
door eclipse Nov 19, 2016 om 21:59
1561 Antwoorden / 370 Vragen

LTenz. géén idee, ik had  8 broers, en weet echt niet of  ik vroeger leuk was, moet U maar aan een ander vragen , oordelen over mijzelf  is als de slager keurt z n eigen vlees, Overigens is  mijn antwoord geheel in overeenstemming  met de houding  van TS. mocht  u daar bezwaar tegen hebben , klik op het rapporteer linkje,

overigens zie ik geen reactie van U bij anderen? dus U reageert zeer selectief.. Ik zie toch wel leukere opmerkingen, maar alle opmerkingen slaan wel de spijker op zn kop ..

Overigens  zie ik mij op geen enkele wijze genoodzaakt U inzage te geven over mijn priveleven , anders dan bij profiel vermeldt...

Ma
door Marimelda Nov 19, 2016 om 23:00
58 Antwoorden / 11 Vragen

Die stekelige opmerkingen mag je ondertussen wel voor je houden, beste wolf.
Wie TS is weet ik niet, maar je bent ook stekelig naar anderen toe, is mijn indruk.
Zeker een kenmerk van huilende wolven. oehoeoeoe.... oeoeoeoeoeoe .....
Zeker in de leer geweest bij een roedel wolven. 't Zou me niet verbazen, tenminste.

eclipse
door eclipse Nov 19, 2016 om 23:50
1561 Antwoorden / 370 Vragen

In dit  geval ben Jij de T.s ..verder zie ik hier niemand  die wolf  heet ?? en waarom het stekelig  is lt.enz  mijn privé gegevens  niet te verstrekken ?? normaal toch, doen de chips  in de computer wel je weet wel het digitale gluurmonster, En als je niet wil betalen voor een programma, moet je ook niet zeuren als dat programma je soms  wat  vraagt, wees blij dat het je bescherming  biedt, .....gratis,

costnix
door costnix - Nov 19, 2016 om 22:41
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Edit.

costnix
door costnix - Nov 19, 2016 om 22:44
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Het bedrijf wil, terecht, geld aan u verdienen. De zon gaat niet voor niets op. Als een product gratis is, bent u het product!

Ma
door Marimelda - Nov 19, 2016 om 23:18
58 Antwoorden / 11 Vragen

Lieve mensen,

bedankt voor de reacties. Ik ga kijken wat ik er mee kan doen.
Het kan nog een poosje duren, maar zodra ik een oplossing heb gevonden, zal ik het melden.
Nogmaals bedankt en een hartelijke groet,

Marimelda.

eclipse
door eclipse Nov 20, 2016 om 00:00
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Marimelda, kijk zo kunnen we praten, ik weet niet tot hoelang  Uw  gratis  eset  nog  loopt , maar U krijgt  vanzelf  een aanbieding, die écht lager is dan de reguliere  prijs, vrijwel alle  gratis proggie `s  komen even kijken om U erop attent  te maken dat ze betaald  veel meer kunnen. en neem aan dat zonder een antimalware Uw  computer   het zwaar te verduren krijgt, zal morgen wel even kijken voor anderen free  proggie s  die niet zo irritant  aanwezig  zijn, maar dat ze U eraan herinneren het te kopen, is "normaal", onthou , U moet niets.. maar deze programma `s  moeten wel gemaakt  worden, en geupdated  worden, aangepast aan besturings systemen, zoveel werk waarvan wij niets  weten... wens ik U een goede nacht  gr  Han

Ma
door Marimelda Nov 20, 2016 om 23:34
58 Antwoorden / 11 Vragen

Goedenavond, Eclipse,

Bedankt voor je aardige reactie. Ach ja, het is de toon die de muziek maakt.
Sorry, dat ik zo zat te klagen  Maar alles heeft een oorzaak.

Ik begrijp wel dat er een antivirus-programma op moet zitten, het is alleen dat ik niet goed tegen dat blokje kan, ik ervaar dat als dwingend. Zelfs jouw wolvenkop (op je Avatar) is beter te verdragen dan dat blokje van Esed Nod. Vroeger had ik AVG, dat beviel me beter, die kwam niet agressief over en melde altijd keurig op mijn e-mail dat er geen virus of zoiet kwam. Zo'n melding krijg ik nu niet meer. Nou ja, elk anti-virusprogramma werkt blijkbaar ook weer anders.

Groet, Marimelda

r.kemperman
door r.kemperman Nov 22, 2016 om 07:07
423 Antwoorden / 4 Vragen

Bij Eset is in te stellen of u bij elke e-mail een bericht krijgt dat het gescand is of dat dit alleen gebeurt bij een verdachte e-mail
Programma openen en op F5 drukken voor de geavenceerde functies

Ma
door Marimelda Nov 23, 2016 om 00:00
58 Antwoorden / 11 Vragen

Bedankt voor uw antwoord.
Voorheen bij KPN was er al een beveiliging, maar toch had ik ook AVG en dat werkte goed, zelfs geruststellend.
Nu heb ik al enige tijd Ziggo en nu Eset-Nod 32 antivirusprogramma, maar ik voel mij met deze niet op mijn gemak.
Misschien kan ik ook Ziggo vragen of ze destijds er al een beveiligingssysteem er op hadden gezet. Dat zou dan dubbel zijn.
Ik weet ook niet wat het beste is. Maar ik heb wel iemand die er naar kan kijken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 20, 2016 om 12:40
16774 Antwoorden / 202 Vragen

marimelda@ nog een andere oplossing: dit programma verwijderen en een virusscanner zoeken, betaald of niet betaald dat niet 'psychedelisch dwingend' is.

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2016 om 12:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Vraag het eset: je kunt zelfs chatten.
https://www.eset.com/nl/

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2016 om 12:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Je gebruikt - denk ik - de gratis trial?
En nu is de probeerperiode voorbij?
https://www.eset.com/nl/thuis/producten/internet-security/

Cookies
door Cookies Nov 20, 2016 om 13:02
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Eset heeft geen free versie, dus of het is een trialversie de ze nu heeft of ze proberen haar te laten upgraden van anti-virus naar internet security. Dit laatste lijkt mij het meest aannemelijk omdat er over 'upgrade' gesproken wordt.

reflecs
door reflecs - Nov 20, 2016 om 14:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen

U had ook zelf kunnen uitvinden hoe u contact kunt leggen met Eset:
https://duckduckgo.com/?q=Eset+Nod32+Antivirus+nederland+support&t=ffsb&ia=web

Lief toch? En kijk eens wat er rechtsboven op de pagina staat ;)

edrick3
door edrick3 Nov 20, 2016 om 15:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Zou ik toch voor Avast (ipv AVG) gaan. ;-)

reflecs
door reflecs Nov 20, 2016 om 16:07
1859 Antwoorden / 4 Vragen

;) Met het niet gebruiken van de webextensie, cookies weigeren en privacyvoorkeur aanpassen kom je een heel eind. Aan vraagsteller; mijn opmerking betreft de melding helemaal rechtsboven.

Ma
door Marimelda Nov 20, 2016 om 18:07
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Reflecs, u bedoelt zeker 'uitloggen'?

Het is mij te ingewikkeld om met dergelijke websites contact te leggen. Zelfs de help-desk zitten vol met te veel keuzes e.d. Zoek het maar lekker uit dan. Een knappe papieren gebruiksaanwijzing voor het gebruik van Internet heb ik nooit gehad. Zeker ook te ingewikkeld om dat samen te stellen. Leve het computertijdperk? We komen er vast nog wel eens van terug. Het is niet alleen rozengeur en manenschijn met computers. Leer mij het Internet kennen.

Kijk als ik probeer mij van Internet te ontdoen, dan houdt ook weer iedereen mij tegen.

Maakt u zich niet ongerust. Straks log ik weer uit.

reflecs
door reflecs Nov 20, 2016 om 23:39
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marimelda, nee, ik bedoelde de pagina van de zoekmachine. De link die ik gaf van de zoekmachine die je niet volgt.

reflecs
door reflecs Nov 21, 2016 om 00:21
1859 Antwoorden / 4 Vragen

En waarom wilt u een papieren gebruiksaanwijzing als u de bomen wilt sparen? https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/huishouden-energie/reclamefolders-ondanks-ja-nee-sticker

Ma
door Marimelda Nov 21, 2016 om 19:13
58 Antwoorden / 11 Vragen

@Reflecs 21 nov 2016 / 00:21 /
Dan kan ik het in alle rust lezen en bestuderen. Beter voor de ogen.

reflecs
door reflecs Nov 21, 2016 om 19:29
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@marimelda, er is een prima keuze in boeken voor de beginner in de boekhandel en/of bibliotheek verkrijgbaar.

r.kemperman
door r.kemperman Nov 22, 2016 om 07:05
423 Antwoorden / 4 Vragen

Gebruiksaanwijzing voor Internet?
"Internet voor Dummies"
Te bestellen bij elke goede boekhandel

Had zelf gisteren een probleem met Eset: wilde geen update meer binnenhalen
In het programma naar support
Kwam toen op een formulier op Internet
Alles ingevuld en binnen één uur een oplossing via e-mail die nog werkte ook
Dus vragen stellen aan de Helpdeskmis echt niet moeilijk

Ma
door MacWally - Nov 21, 2016 om 01:25
151 Antwoorden / Vragen

Gooi al die antivirusprogramma,s er af. Ze kosten onnodig veel geld en het vertraagt je systeem. Sinds Windows 10 is Windows Defender flink verbeterd en heb je er ook genoeg aan.

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/17464/windows-defender-help-protect-computer

akkerdistel
door akkerdistel Nov 21, 2016 om 12:01
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Haha.

Ma
door Marimelda Nov 21, 2016 om 19:14
58 Antwoorden / 11 Vragen

Windows 10 heb ik niet.

akkerdistel
door akkerdistel - Nov 21, 2016 om 12:08
1790 Antwoorden / 3 Vragen

tl;dr

Eset wil gewoon af van de oudere versies - die ze al tig jaren, heel erg netjes (zouden meer bedrijven een voorbeeld aan kunnen nemen), ondersteunen - an sich vrij logisch. Persoonlijk zou ik het maar mooi bij Eset houden, liefst wel smart security, iets beters is er niet op de markt namelijk.

Zelf werk ik hier nog met versie 6 krijg die melding ook, frequentie hiervan valt erg mee. De nieuwere versie (vanaf 9) heeft het probleem dat wanneer je onderdelen uitschakelt (waarom zou je bijvoorbeeld jouw e-mail laten scannen?) je een rood icoon houdt, heel irritant.

Ma
door Marimelda Nov 21, 2016 om 19:22
58 Antwoorden / 11 Vragen

AVG gaf wel altijd een wel- of geenvirusmelding. Maar ik heb geen flauw idee of Eset Nod32 - 6. mijn binnenkomende e-mails wel of niet scant. Maar dat kun je misschien wel zien om op hun datbase viruskenmerken te klikken.

Ik weet wel dat de computer en het internet niet alles is. Er zijn momenten waarbij ik denk, ik stop er ook het liefst helemaal mee, was ik er maar nooit aan begonnen. Maar je lijkt wel aan alles vast te zitten. Alles staat immers in connectie min of meer met elkaar. Steeds meer verwijzen ze je van de ene naar de andere website. Teveel, er is teveel te vinden, te veel mogelijk. Ik kan begrijpen dat er ook mensen overspannen van raken en compleet burned out. Zelfs psychiatrische patiënte kunnen online 'geholpen' worden. Maar je belandt van de regen in de drup, want er is geen eind.

Het is soms handig, maar vaker een crime.

Ma
door Marimelda - Nov 21, 2016 om 19:28
58 Antwoorden / 11 Vragen

Beste mensen,
Pas morgen ga ik kijken of ik er iets aan kan doen. Ik vraag wel hulp van een naburig iemand. Jullie horen nog van me of het wel of niet is gelukt. En als er een oplossing is gevonden, deel ik het hier mee. Wie weet heeft een ander er ook nog wat aan.
Tot morgen!  Met vriendelijke groet, Mariamelda.

P.S. Ik pretendeer niet dat ik anderen kan helpen, dus waarschijnlijk zal ik bar weinig punten scoren. Ik sta voor zover ik weet nu op 3 punten.

me
door mein33 Nov 21, 2016 om 22:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Als het goed is heeft u nu 4 ptn.  ;-))

Ma
door Marimelda Nov 22, 2016 om 00:38
58 Antwoorden / 11 Vragen

? De oplossing heb ik nog niet, hoor. Bovendien zal het niet een oplossing zijn van mezelf, maar waarschijnlijk van iemand anders. Ik kan zoiets niet zelf bedenken. I'm not a professional.  : - / . Maar eh.. toch bedankt voor het puntje.

Ma
door Mat Matheij - Nov 21, 2016 om 21:55
986 Antwoorden / 3 Vragen

Eset maar ook andere programma's maken u er op attent dat het eventuele abonnement is of gaat eindigen. Dat is hun goed recht. Echter veelal is het goedkoper om het oude programma te wissen en een nieuwe erop te zetten.  Dat lijkt eenvoudiger dan hetgeen het is. Hiervoor moet een zgn. REMOVAL tool worden ingezet om alle resten van het programma te verwijderen.

Ma
door Marimelda - Nov 23, 2016 om 00:02
58 Antwoorden / 11 Vragen

Vandaag iemand gevraagd die hetzelfde heeft met die rare robotkop en hij gaat kijken of hij wat kan vinden via Google om het weg te krijgen.
Ik zag ook een optie in een antwoord om het hele anti-virusprogramma eraf te krijgen, want het zou alleen maar vertragen. Het is misschien dubbel, want misschien heeft mijn provider er destijds al een beveiliging op gezet, dat weet ik eigenlijk niet (meer). Ik kan het navragen.

Het probleem is nog niet verholpen. Er wordt aan gewerkt.

Ma
door Marimelda - Dec 8, 2016 om 20:47
58 Antwoorden / 11 Vragen

Alhier, 8 december 2016.
Huidige gang van zaken: Er is nog geen oplossing voor gevonden.
Er wordt nog steeds naar een oplossing gezocht voor dit probleem.
M. vr. gr., Marimelda.