ho
door hollandusa Jan 26, 2004 om 08:21
Computers & telefonie

Ethernet of usb modem

is een ethernetmodem inderdaad sneller dan een usb-modem ? blijkbaar gaan de usb modems er uit.
en heeft elke ethernetmodem een ingebouwde hardwarematige firewall ?

517 3 Rapporteer

bj
door bjck - Apr 16, 2004 om 12:31
82 Antwoorden / 0 Vragen

Een USB modem is net zo snel als een Ethernet modem. Maar bij usb is het allemaal software matige afhandeling door je computer. Dus hogere snelheden zijn af te raden met een usb modem doordat de prosessor het dan veel te druk krijgt van de computer. Ethernet modems kunnen een hardware firewall hebben maar dan alleen als het een router is tevens! Wanneer het alleen een modem is is het alleen een 'doorgeefluik' en de verbinding aanwezig op de computer (externe ip adres).

gery
door gery - Apr 16, 2004 om 12:31
504 Antwoorden / 8 Vragen

Niet mee eens, maar dat mag toch :-)
Eeen ethernetmodem kan een hogere snelheid aan dan een usb modem.
Maar wees niet bang, als je een usb modem van je provider krijgt voldoet hij aan het maximale dat op jou abbonement van toepassing is.

Groet: Gery

itdree
door itdree - Apr 16, 2004 om 12:31
10 Antwoorden / 0 Vragen

Naar mijn beste weten is er geen verschil tussen een usb of ethernetmodem, omdat de doorvoersnelheden van beide systemen nog steeds vele malen hoger is dan de in Nederland aangeboden adsl snelheid. Het enige verschil is het gebruiksgemak en evt. extra mogelijkheden. Usb is erg makkelijk configureerbaar, maar bijna altijd geschikt voor één computer. Wil je de adsl delen om met meerdere computers op het internet te gaan, dan is een ethernetmodem (tegenwoordig vaak al met 4 poorten) een betere optie. USB modems moeten 'aangezet' worden door een dial up verbinding vanaf de computer, terwijl de ehternetmodems met ingebouwde router zelf de verbinding opzetten, zodat je vanaf de pc geen gedoe meer hebt met aan/uitzetten van de verbinding.

itdree