ha
door hansyvonne Mar 27, 2009 om 13:18
Computers & telefonie

Euro-teken

Om het euro-teken in mijn mail te zetten doe ik het volgende; Alt + code 0128 (dit heb ik uit een Ansi-karakterlijst). Helaas, dit euro-teken komt niet door bij de ontvanger van de mail! Wie weet hier een oplossing voor?

981 5 Rapporteer

crise
door crise - Mar 27, 2009 om 13:22
33 Antwoorden / 0 Vragen

Control Alt 5 (alles tegelijk indrukken)

Succes

kiran
door kiran - Mar 27, 2009 om 13:39
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@hansyvonne

Rechterkant toetsenbord: Eerst Alt Gr indrukken en vasthouden, dan het cijfer 5. Na elkaar, dus niet tegelijk.

[zo werkt het bij mij tenminste]

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Mar 27, 2009 om 13:47
1163 Antwoorden / 60 Vragen

@ crise en Kiran: de TS krijgt een Euroteken met Alt-0128. Hij heeft dus het Euroteken al. Het lukt hem/ haar enkel niet het euroteken te versturen, of de ontvanger kan dit niet decoderen.

Heeft u dit probleem met 1 ontvanger, of met meerdere? U kunt dit proberen door een berichtje naar uzelf te sturen met Euroteken. Als het bij uzelf wel goed aankomt ligt het aan de ontvangende kant. Zoniet, dan kan 1 van mijn collega's u vertellen welke instelling dat is in uw mailprogramma. (Ik ben helaas niet bekend met dergelijke instellingen)

Welk programma gebruikt u hiervoor? Microsoft Outlook?

varabas
door varabas - Mar 27, 2009 om 13:59
450 Antwoorden / 35 Vragen

Kan volgens mij ook zitten in de codering, bij nieuw bericht, opmaak, codering.

Hoe het precies moet staan weet ik niet, maar bij mij staat er een stip bij West-Europees, misschien weet een Outlook expert hier het juiste antwoord op.

Bassie

kiran
door kiran - Mar 27, 2009 om 14:01
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@deinert

Zijn inderdaad meerdere mogelijkheden.

Denk dat het om Outlook Expresse gaat, gebruik je daarin het € teken in een mail, krijg je bij 'verzenden' een bericht ..... in de geest van 'kan niet verzenden met ....'  'wil je toch verzenden' zonder € meen ik. Dat de ontvanger het niet doorkrijgt heeft misschien met hetzelfde te maken???

Ja, beetje wazig, weet niet meer precies hoe het zat. Ik zit alweer jaren te Incredimailen. Dus misschien heeft een andere beantwoorder er nog iets aan.