be
door beautiful Feb 19, 2019 om 16:29
Computers & telefonie

Externe harde schijf wordt niet herkent door usb hub

ik heb een nieuwe externe harde schijf welke ik wil aansluiten op een usb hub daar 1 van de usb poorten in de laptop niet werkt
echter de schijf wordt niet herkent door de usb hub
als ik de schijf rechtstreeks aansluit op de laptop herkent hij deze wel
is er een andere manier om de externe harde schijf te laten herkennen door de usb hub?
bestaan er eventueel usb hubs met een stekker?

4154 5 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 19, 2019 om 16:38
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Is de USB hub geschikt voor de USB uitgang van de extene schijf (bijv. USB 3 of mogelijk zelfs al 4)?
Ik had een oude en daar kon ik ook geen externe schijf op aan sluiten. De reden kan ook nog zijn dat de externe schijf zoveel energie vraagt dat de hub dat niet aankan.

be
door beautiful Feb 19, 2019 om 17:25
25 Antwoorden / 19 Vragen

de usb hub is een ouder model met 7 poorten waarvan er momenteel 4 in gebruik zijn
merk is sitecom en als ik het goed kan lezen is het versie 2.0
zou dit de reden kunnen zijn?
ik heb op de hub nog 2 oudere externe harde schijven aangesloten waar een stekker aan zit en verder een usb muis misschien is het beter om een nieuwe usb hub aan te schaffen?

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 19, 2019 om 17:40
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Ja, HUB met USB 2.0 zal dan de reden zijn en dan ook nog het gegeven dat er op die oudere hub al 4 andere dingen zijn aangesloten.

Heeft u gekeken naar de 'vereisten' van de externe harde schijf. In ieder geval is mijn Verbatim niet geschikt voor USB 2 of 1.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 19, 2019 om 16:41
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. Heeft u meerdere externe apparaten zoals usb sticks aangesloten op dezelfde hub?

Ge
door Genee - Feb 19, 2019 om 17:28
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u al bij apparaatbeheer, USB controllers gekeken , rechtsklik eventueel op de usb controllers en laat stuurprogramma bijwerken.
De niet werkende usb poort zou zo misschien ook werkend te krijgen zijn.

gsm
door gsm - Feb 19, 2019 om 17:32
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Er zijn USB hubs met een eigen voeding. Sluit een geschikte externe poweradapter aan op de harde schijf of op de hub, als daar een aansluiting voor is.
Of gebruik een USB kabel met twee USB stekkers aan de hubzijde.
Een van de stekkers is de USB dataverbinding en de andere is alleen voor extra voeding van de harde schijf.
De kwaliteit van de gebruikte USB kabel(s) is ook belangrijk.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 19, 2019 om 17:43
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Een nieuwe HUB kopen lijkt mij efficiënter. Een externe poweradapter kost ook geld.

gsm
door gsm Feb 19, 2019 om 18:02
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Een nieuwe hub met bijbehorende poweradapter is dan het beste lijkt me.

be
door beautiful Feb 20, 2019 om 16:48
25 Antwoorden / 19 Vragen

inmiddels een nieuwe hub besteld met bijbehorende power adapter
dank iedereen voor het meedenken

costnix
door costnix - Feb 19, 2019 om 18:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

De USB hub levert te weinig vermogen voor de externe harde schijf en start daardoor niet op. De computer herkent de schijf nu niet.
Als er een externe voeding bij de schijf zat deze aansluiten op de schijf of sluit een externe voeding op de USB-hub.