ja
door jans8310 Apr 24, 2009 om 19:13
Computers & telefonie

Extra e-mail adres

Heb zelf een e-mail adres maar wil graag voor mijn vrouw een eigen adres. Wel met dezelfde provider. Hoe maak ik dat aan. Wie o wie

5606 8 Rapporteer

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Apr 24, 2009 om 19:33
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik wil u adviseren niet de kleine mailbox van uw provider te gebruiken. Dit kent alleen maar problemen, zoals een (te) kleine mailbox, geen uitwisselbaarheid tussen verschillende computers, en verlies vd mailbox zodra u van provider wisselt.

Gmail is gratis en heeft een uitstekend spamfilter:

Gmail: E-mail van Google

birdies
door birdies - Apr 24, 2009 om 19:42
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Inderdaad, gmail is ideaal, maar als je persé een mailadres van je eigen provider wilt, dan kun je die aanmaken door in te loggen bij je provider.
Als je hem daar hebt aangemaakt, kun je dat account toevoegen bij Outlook.

Welke provider heb je?

ja
door jans8310 - Apr 24, 2009 om 20:44
91 Antwoorden / 147 Vragen

planet.nl dus kpn

edwardus
door edwardus - Apr 24, 2009 om 21:36
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Denk je je leven lang bij Planet (KPN ADSL) klant te blijven? Dan kun je een alias aanmaken via je service pagina.

Denk je dat jullie wellicht eventueel ooit zouden overstappen op een andere provider of verhuizen, kies dan liever een onafhankelijke mailbox, Gmail kan ik ook aanraden.

abarth
door abarth - Apr 24, 2009 om 21:52
845 Antwoorden / 19 Vragen

Log in op mijn kpn en maak hier heel simpel een eigen email account aan.

De optie Gmail is ook een goede.

Je kunt voor beide versies ook een eigen outlook account aanmaken.

google op :outlook/outlook express extra gebrukersaccount

of gmail in outlook

birdies
door birdies - Apr 25, 2009 om 03:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

U kunt een extra e-mailbox aanmaken via http://www.kpnvandaag.nl/ Log hier in op "Mijn KPN" met uw huidige Planet-gegevens (gebruikersnaam en wachtwoord). Binnen "Mijn KPN" kiest u voor "Mailboxgegevens".

U kunt, naast de mailbox die u tijdens de overgang naar KPN hebt gekregen, nog maximaal 4 mailboxen aanmaken.

oo
door oosthuizen - May 19, 2009 om 22:38
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik probeer nu al dagen lang nog een mailbox aan te maken maar het lukt niet. Op 'Mijn KPN' vind ik ook niet een mailbox optie. Waar moet ik dat zoeken?

Help !!

aurora1
door aurora1 - May 19, 2009 om 23:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik hoop dat u met het onderstaande geholpen bent (ik heb even die procedure gedaan):

Ik doe dat zo (met IPB, voor u is het dan kpn of planet): inloggen bij Mijn KPN met gebruikersnaam en wachtwoord. Dan in linkerkolom aanklikken wat u heeft (dus kpn of planet), dan verschijnt een beveiligingsvenster en u zegt nee voor ook onbeveiligd weergeven, dan klikt u aan: naar uw persoonlijke gegevens.

Vervolgens in linkerkolom aanklikken: Mailboxgegevens.

Als het goed is opent dan een venster waarin u dan enige extra mailboxen met een andere naam (aliassen) kunt instellen met achter @ wat bij uw adres ook erachter staat. Dwz dat kan als uw abo de mogelijkheid heeft van meer gratismail boxen. Vergeet niet ook het spamfilter te activeren (als dat gratis in uw abo zit). Ik vermoed dat u het mailadres van de "hoofdmailbox" (die u nu gebruikt) niet kunt wijzigen. Vervolgens stelt u de nieuwe naam e.d. in in uw mailprogramma bij accounts. Testen of het goed is gebeurd door naar het nieuwe adres/de nieuwe adressen even een mailtje te sturen met uw eigen mailadres.

Ik hoop dat het zo wel lukt, we horen wel.

Succes en vr.gr.