bo
door boron May 28, 2008 om 13:23
Computers & telefonie

Factuur van Orange en T-mobile

Hallo,

op 15 mei kwam ik erachter dat zowel Orange als T-mobile een factuur hadden afgeschreven van mijn rekening. Ik ben me toen gaan verdiepen en kwam tot het volgende:

op 26 april 2007 is mijn Orange contract verlengd voor 1 jaar. Dit betekent dus dat het contract loopt tot en met 25 april 2008. Echter is de factuurtermijn van Orange van 25-maand tot en met 24-volgende maand. De eerste factuur van dit eenjarige contract heeft dus gelopen van 25-4-2007 tot en met 24-5-2007. Extrapolerend is mijn twaalfde factuur van dit contract geweest van 25-3-2008 tot en met 24-4-2008.

Vanwege de overgang van Orange naar T-mobile, is mijn contract van Orange op 25-4-2008 omgezet naar een T-mobile abonnement. De datum 25-4-08 klopt omdat dat de laatste dag is van mijn eenjarige Orange-abonnement dat startte op 26-4-2007.

Dit betekende dus eigenlijk dat ik op 25-4-2008 zowel abonnee was van Orange als T-mobile. Dit is op zoch geen probleem.

Wat wel een probleem is, is de factuurtermijn van Orange. Doordat deze zoals hierboven al aangegeven liep van 25-maand tot en met 24- volgende maand, heeft Orange voor de dag 25-4-2008 nogmaals een volledige factuur in rekening gebracht a € 30,-. Dit voor de periode 25-4-2008 t/m 24-5-2008. Doordat de facturatie van Orange begon op 25-4-2007 in plaats van 26-4-2007, de dag waarop mijn eenjairg abonnement startte, is er voor 1 dag nog een dertiende (eind)factuur van Orange opgemaakt.

Netto betekent het dat ik voor de maand 25-4-2008 t/m 24-5-2008 zowel voor Orange als voor T-mobile abonnementskosten betaal.

Als "goedmakertje" wordt het bedrag van Orange uitgekeerd in belminuten.

Kan een bedrijf door het verschuiven van de facturatiedatum naar een datum voor ingang contract zomaar een extra maand in rekening brengen?

Het antwoord van T-mobile was overigens dat ik pech had vanwege de overlap.

594 4 Rapporteer

ti
door tibbenj - Jun 10, 2008 om 00:56
11 Antwoorden / 0 Vragen

De bundeldatum is gewoon een beetje ongelukkig gevallen. En je verlenging zat er precies één dag na. Gelukkig is beltegoed altijd te behouden, ook wat je bij Orange opgespaard hebt met de overstap naar T-mobile.

Er is dan ook geen 'extra' maand in rekening gebracht, je bundeldatum/verlenging viel echter ongelukkig dat je maar één dag gebruik kon maken van het tegoed bij Orange. Maar je neemt het gewoon mee dus ik zie het probleem niet zo.

bo
door boron - Jun 10, 2008 om 11:37
2 Antwoorden / 2 Vragen

@ bovenbuurman: probleem is dat ik de maand mei bij Orange en bij T-Mobile betaal, dus tweemaal!

Overigens is de klacht correct afgehandeld door T-Mobile door mij twee maanden verlenging van mijn 50% korting te geven.

t-mobilewebcare
door t-mobilewebcare - Jun 11, 2008 om 15:19
95 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Boron,

Je geeft aan niet tevreden te zijn met het ontvangen antwoord van T-Mobile. Ik wil graag kijken of ik nog iets voor jou kan doen. Stuur even een e-mail naar met je adresgegevens en mobiel nummer naar webcare@t-mobile.nl.

Gerard Benders

T-Mobile Klantenservice BV

bo
door boron - Jun 11, 2008 om 16:26
2 Antwoorden / 2 Vragen

Beste Gerard,

bedankt voor uw reactie. In mijn tweede antwoord in dit topic gaf ik echter al aan correct geholpen te zijn door T-Mobile. Wat mij betreft is de klacht daarmee afgehandeld.