ti
door timetje100 Jun 16, 2018 om 14:20
Computers & telefonie
Falend beleid van HP, laptop ongerepareerd teruggestuurd na 3 weken, wat nu?

Hallo Allemaal,

Ik zit met een vervelend probleem Ik heb een jaar geleden een HP pavillion power laptop gekocht. Laptop deed het prima totdat de SSD schijf er ineens mee stopt, waardoor er geen windows meer op stond. Heb het toen naar HP gestuurd waar er vervolgens alleen maar meer problemen bijkwamen.

Heb toen contact opgenomen met de webshop, toen kreeg ik te horen dat hun er wel naar kunnen kijken maar dat ze het uiteindelijk toch doorsturen naar HP omdat het onder de garantie valt.

Heb toen vervolgens met customer service van HP geregeld dat ze mijn laptop kwamen ophalen en vervolgens naar reparatiecentrum gaat in Duitsland. Heb een week nadat de laptop bij HP aankwam gebeld met HP hoever het zat met de reparatie, kreeg toen ineens te horen dat er meerdere defecten waren; gesmolten onderkant, behuizing vol met deuken, vlekken op het scherm.

Kreeg te horen dat customer relations mij hierover zou bellen vandaag of morgen, dat gebeurde niet. Heb toen elke dag gebeld naar algemene technische dienst gedurende een week lang en die stuurde dan weer een mailtje naar customer relations. Kreeg deze maandag pas een belletje over mijn laptop (2 weken na aankomst hij HP).

Heb toen ook aangegeven dat de schades niet het geval waren voordat ik de laptop opstuurde (heb ook foto's hoe die eruitziet voordat ik het opstuurde). Kreeg toen te horen dat het aan mij lag omdat ik de lader bovenop had gelegd. Terwijl ik ook foto's heb hoe het ingepakt was, alles was appart omwikkeld met folie en bubbelfolie. Toch zeiden ze dat het aan mij lag omdat de lader er niet bovenop hoort.

Hp kwam met een rekening van 400 euro voor de reparatie scherm en behuizing en dan gratis ssd reparatie. Ze zouden nog navragen of de gesmolten onderkant komt door defecte ssd.

Ik heb toen die woensdag een mail teruggestuurd met de vraag voor een schadeformulier en hoeveel het zou kosten als de gesmolten onderkant komt door ssd.

Vervolgens kreeg ik vandaag een mail in het engels terug:

My Colleague Sonja is out of the office and I'll be providing assistance with your computer case.

The total repair quote was €399.00 (Euros) as stated previously.

Unfortunately we have a very limited time frame to provide a reply to the repair line.

We have now reached said time frame and the computer was shipped back unrepaired automatically.

In any case, you will still be able to arrange another repair through our support services while paying the quote at a later time and at your convenience.

Dit is dus gewoon te belachelijk voor woorden! Ze willen nu dat ik opnieuw een service aanvraag kan indien en hem dan opnieuw opstuur om hem vervolgens weer 3 weken kwijt te zijn!

Op dit moment weet ik gewoon niet wat ik ik er mee aan moet, ik voel me flink belazerd door HP en heb ook totaal geen vertrouwen meer in HP.

4748 14 Rapporteer

hansje klein
door hansje klein - Jun 16, 2018 om 14:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Opmerkelijk, dat een concern als HP een veelgekochte laptop niet in Nederland kan (laten) repareren in uw geval.
Ik heb hetzelfde model en kreeg onlangs te horen dat er geen vervangende onderdelen voor een nieuwe koeling zijn, behalve tweede hands, evtl. uit China.

HP ... doet niet (meer) wat het beloofd ... ?

tdmduc
door tdmduc Jun 16, 2018 om 15:20
703 Antwoorden / 2 Vragen

...dat was een andere slogan van....HG niet HP

simon55
door simon55 - Jun 16, 2018 om 15:00
1556 Antwoorden / 5 Vragen

HP doet niets maar dan ook niks wat ze beloven . t  Is de laatste jaren simpel gezegd n zooitje rommel wat ze verkopen

hansje klein
door hansje klein Jun 16, 2018 om 15:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Waarschijnlijk wordt HP-zakelijk voorgetrokken ... en HP-particulier wegge-mof-feld (let op de woordspeling) naar Duitsland?

diumenge
door diumenge - Jun 16, 2018 om 15:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Je moet dat helemaal niet met HP regelen, maar met de verkoper.

tdmduc
door tdmduc Jun 16, 2018 om 15:34
703 Antwoorden / 2 Vragen

Bij DELL hoeft dat niet, dat gaat via hun eigen website.

Zou zo maar kunnen zijn dat het hier ook de aangewezen weg is.

diumenge
door diumenge Jun 16, 2018 om 15:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het mag via de fabrikant als je daar zelf mee instemt, maar als je daar geen zin in hebt dan moet de verkoper/leverancier het voor je oplossen als het garantie betreft. Dell kan je tegenwoordig ook via andere kanalen kopen geloof ik. Als je direct bij Dell koopt zal je het via Dell moeten regelen. Als je een Dell via een ander kanaal koopt, dan kan en mag je het gewoon via dat kanaal regelen.

tdmduc
door tdmduc - Jun 16, 2018 om 15:32
703 Antwoorden / 2 Vragen

DELL kopen. Nooit problemen.

Heb er inmiddels 2 naast mijn 2 Asus-sen.

Ook voor het bedrijf waar ik gewerkt heb was alles van DELL. Goed contact met de monteurs goede service enz.enz.

Waar ik nu werk(grote verf en chemie concern) is HP zelfs al "inhouse" gaan zitten met een kantoortje om dagelijks die rommel te repareren.

Alleen de hi-end Elite modellen zijn de moeite waard om geld in te steken.

Heb onlangs de keuze gemaakt tussen DELL, ASUS en HP om een zware game-laptop(ook voor de geluidsstudio) aan te schaffen en na jaren ervaring en korte reviews op het web gelezen dat ik toch maar weer beter naar DELL kon kijken.

Op maat samengestelde(niet goedkope) i9 (ja u leest het goed i9)machine besteld en premium support voor als er eens wat aan de hand is.

As we speak(type) moet ik van een kameraad de hele week al geklaag aanhoren over zijn HP pavilion die "raar" doet en hoe toch verder.

Het beest is oud en ik zeg; "niets meer aan doen, geen geld meer aan uitgeven". ►"Koop een nieuwe en dan géén HP meer."◄

hansje klein
door hansje klein Jun 16, 2018 om 15:35
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Mijn HP-handelaar (met reparatie-afdeling) zegt:

HP laptops gaan drie jaar mee. Desktops vier en het zakelijke HP-gedoe vijf jaar.

aurora1
door aurora1 - Jun 16, 2018 om 15:50
15645 Antwoorden / 6 Vragen

"Wat nu"? Dat mag u zelf beslissen. Maar u had direct naar de verkoper moeten gaan en die het probleem moeten laten oplossen. Dat geldt nog steeds. U kunt dan maar beter beknopter zijn met uw verhaal anders stopt men met lezen.

be
door bertfe - Jun 16, 2018 om 17:13
43 Antwoorden / 0 Vragen

Wees in het vervolg verstandig en koop uw computer, tablet of smartphone niet via internet of een grootwinkelbedrijf.

Koop deze dingen bij de computerwinkel om de hoek die zelf ook repareren kan.

Het kost misschien iets meer, maar je krijgt er veel voor terug.

ja
door jackyh Jun 16, 2018 om 18:55
953 Antwoorden / 4 Vragen

Helemaal mee eens. De vrager heeft hier niets aan maar ik koop dit soort dingen ook in een winkel in mijn geval My Com, die vlakbij zit.

simon55
door simon55 Jun 16, 2018 om 21:18
1556 Antwoorden / 5 Vragen

My com is n toffe tent

Grunnen.
door Grunnen. - Jun 16, 2018 om 19:31
509 Antwoorden / Vragen

Ik vraag me 2 dingen af,waarom stuur je de lader mee en heb je de accu verwijderd uit de laptop.
Zowel de accu en de lader hoef niet mee te sturen.
Ik heb diverse reparaties succesvol door HP laten uit voeren.Ga er maar vanuit dat er iets fout gegaan is tijdens het vervoer. Kortsluiting of oververhitting omdat de laptop in standby stand stond ?

pe
door peentjes - Jun 16, 2018 om 20:58
421 Antwoorden / 0 Vragen

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. De winkel dichtbij hoeft helemaal geen computers te hebben die voldoen aan mijn eisen. Die bij mij in de buurt hebben die ook niet. Juist daarom heb ik duurder online gekocht, vanwege de beteres specificaties.

simon55
door simon55 - Jun 16, 2018 om 21:17
1556 Antwoorden / 5 Vragen

HP is......................................... Hopenloze Prulzooi

Ge
door Genee - Jun 17, 2018 om 09:27
1509 Antwoorden / 1 Vragen

U was zelf ook niet een van de vlugste, maandag wist u van de kosten, woensdag een schadeformulier gevraagd.
Lijkt me als de gesmolten onderkant door de kapotte ssd komt u daarvoor niet hoeft te betalen.
Wanneer u uw eigen laptop nu terug heeft en deze heeft inderdaad deuken en gesmolten onderkant zullen die deuken wel tijdens het transport ontstaan zijn en dan is de klant verantwoordelijk.
Wanneer het een prijzige laptop is zou ik de reparatiekosten van €400 maar accepteren.
Dan wel aangeven dat u accoord gaat met de genoemde reparatiekosten van €399 zoals vermeld in hun mail van 16 juni zodat ze later niet aan kunnen komen met een hogere rekening.

gsm
door gsm - Jun 17, 2018 om 10:35
5939 Antwoorden / 47 Vragen

Gesmolten en warm worden komt echt niet door een SSD. Dat kan helemaal niet. Een SSD die zomaar stopt is onzin. Een SSD kan wel defect raken, maar dat komt zelden voor. Het zal veel eerder een update van Windows 10 geweest zijn die goed mis is gegaan en dat is niet de verantwoordelijkheid van HP.
De werkelijke oorzaak van te heet worden kan alleen maar zijn dat de laptop niet helemaal uit was en op de batterij in de verpakking op de een of andere manier nog werkzaam was.
De warmte (ook al is dat maar een beetje) van vooral de processor, die daarbij vrij komt, kan niet weg in de verpakking met de extra isolerende werking van folie. Daardoor moet de laptop veel te warm geworden zijn, zodanig dat onderdelen vervormd zijn. Om deze reden alleen al altijd persoonlijk ter reparatie inleveren bij de winkel waar de laptop is gekocht.
HP heeft nauwelijks nog eigen personeel en draait grotendeels op inhuurkrachten en externe reparateurs.
Waarschijnlijk weten ze bij HP (de niet-eigen-medewerkers), net als bij veel van dat soort bedrijven tegenwoordig, zelf ook niet goed waar ze mee bezig zijn.

hansje klein
door hansje klein - Jun 17, 2018 om 12:27
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Misschien toch maar eens contact opnemen met de grote belangenbehartiger-opzichter? >HIER<

Fr
door Fred444 - Jun 18, 2018 om 12:21
6 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een laptop van HP gekocht bij Coolblue. Het scherm werd zwart en ik belde Coolblue. Men vroeg mij het apparaat op te sturen en men zou ervoor zorgen dat het in orde kwam. Ik werd keurig op de hoogte gebracht van de bevindingen en na een korte tijd werd het apparaat terugbezorgd. Een voorbeeld van hoe het hoort. Weet waar je wat koopt!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jun 18, 2018 om 16:52
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Ietwat laat maar ook mijn reactie dat u niet bij HP had moeten zijn maar bij degenen die de laptop aan u heeft verkocht.

Zie voor de wettelijke regeling zoals die voor consumenten geldt (Burgerlijk Wetboek):  Aanvullend: uw webshop had dit moeten regelen/opnemen met HP en de webshopmedwerker heeft u dus 'het bos in gestuurd'. (Helaas is ook mijn ervarig dat de service van HP niet echt geweldig is. Er was ooit een tijd dat ik met een defecte PC werd uitgenodigd om naar Antwerpen te komen (woonde daar toen dicht bij) waar een kennelijk aanwezige printbreuk werd gerepareed waar ik bij was, lang geleden)

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/17.html

www.wetboek-online.nl/wet/BW7/18.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/20.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/22.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/23.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/25.html