th
door thuishaven Dec 9, 2005 om 22:44
Computers & telefonie

Faxen met PC

Mijn PC XP-home, heb faxen ingesteld, het klopt allemaal maar een gemaakt faxbericht gaat er niet uit. Ik heb ADSL en heb gehoord dat je ADSL gen faxen kunt versturen.

Groet Theo.

483 4 Rapporteer

bitbyter
door bitbyter - Dec 10, 2005 om 00:04
114 Antwoorden / 0 Vragen

hey Theo,

Om dit probleem op te lossen heb ik wat meer informatie nodig.

Gebruik je de build-in faxmogelijkheid in XP?

Of heb je fax-apparaat aangesloten?

Heb je een firewall geinstalleerd?

Bitbyter

ro
door ron203 - Dec 10, 2005 om 02:32
22 Antwoorden / 36 Vragen

http://www.gratiz.nl/

en hier is het nog gratis ook!!!  hebhet zelf al meerdere keren gedaan met deze service , je krijgt ook een bevestiging terug!     succes ron

ijzerbroot
door ijzerbroot - Dec 10, 2005 om 10:13
460 Antwoorden / 6 Vragen

Beste thuishaven,

via uw adsl-lijn kunt u geen telefoon-verbinding maken en de meeste faxen zullen wel gewoon aan een telefoonlijn hangen.

Heeft u geen fax-apparaat, dan kunt u via derden toch faxen verzenden en ontvangen (de ontvangs -ontvangen faxberichten- is dan in de vorm van een e-mail) zie bv de info op seniorweb.nl.

Heeft u wel een fax, dan kunt u deze mogelijk aan uw pc koppelen (en op een telefoonlijn), nu kunt u vanuit uw pc data naar de fax sturen en deze vanuit uw pc via de fax versturen. (Zie de help van het windows fax-onderdeel)

Geen fax en toch zelfstandig faxen? Dat kan ook. U moet er dan voor zorgen dat de pc het gewone telefoonnet kan gebruiken middels bv een 54K fax/modem (De oude inbelmodems) Zo’n modem kan naast uw adsl-modem in uw pc functioneren. U maakt uw faxbericht en gebruikt de inbelmodem om deze naar het bedoelde faxnr te versturen. (NB alleen wanneer de pc aanstaat en de software correct is ingesteld, kunt u dan ook faxberichten ontvangen). Deze configuratie kunt u uiteraard ook toepassen indien u wel een faxapparaat heeft, dan gebruikt u het apparaat alleen voor inkomend fax-verkeer (fax en pc hoeven dan niet gekoppeld). NB pc’s met inbelmodems dient u zeker te beschermen tegen zogenaamde dialers.

Voor berichtenverkeer tussen pc’s zou ik e-mail verkiezen en ja: de laatstgenoemde configuratie (fax/modem-kaart) geniet mijn persoonlijke voorkeur.

IJzerbroot

th
door thuishaven - Dec 10, 2005 om 19:39
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hoi    bitbyter

ja    Windows firewall

geen fax apparaat

Fax programma ingebouwd

Theo