door winnie77 Jul 29, 2008 om 16:54
Computers & telefonie

Financiering nieuwe auto

Wij zijn van plan om een nieuwe auto (geen occassion) aan te schaffen. Graag wil ik weten of het mogelijk is een auto met afbetaling aan de garage te betalen. Natuurlijk willen we geen hoge rente betalen.

Ik ken iemand die bij zijn garage de auto op maandelijkse afbetaling betaald zonder rente!

Nu willen wij geen auto van deze garage en vraag ik me dus af of dit iets is wat je kunt onderhandelen met de garage. Of moet dit een actie zijn?

Hebben jullie een voorstel hoe je een auto het beste kan financieren (zonder te hoge rente) als je hem niet in 1 keer kan betalen.

16858 21 Rapporteer

stacey
door stacey - Jul 29, 2008 om 17:06
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Ik ken iemand die bij zijn garage de auto op maandelijkse afbetaling betaald zonder rente! ---

Sorry, maar daar geloof ik niets van, vermenigvuldig maandbedrag maar eens met aantal af te betalen maanden, dan zal de auto duurder zijn/meer voor betaald zijn dan de verkoopwaarde verwacht ik............

birdies
door birdies - Jul 29, 2008 om 17:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.....Hebben jullie een voorstel......

Ja hoor, ik heb wel een voorstel: een goede tweedehands kopen die je wel kunt betalen zonder financiering.

dirck
door dirck - Jul 29, 2008 om 17:18
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Begin daar aub niet aan!

Een persoonlijke lening bij uw bank zal stukken goedkoper uitvallen.

Vergeet niet dat je voor een nieuwe auto het eerste jaar veel afschrijft.
Een auto van 1 jaar oud of een demo-auto is in ieder geval een stuk goedkoper en zal je ook veel plezier geven. ;-)

empyria
door empyria - Jul 29, 2008 om 17:28
504 Antwoorden / 3 Vragen

Mijn advies: Koop die auto niet als je m niet kunt betalen.

...en ga zonder schulden door het leven...

stacey
door stacey - Jul 29, 2008 om 17:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen
lapjeskat
door lapjeskat - Jul 29, 2008 om 18:21
90 Antwoorden / 40 Vragen

Ik heb onlangs zelf een nieuwe auto gekocht. De dealer maakte mij attent op een 3 jarige renteloze afbetaling. Heel veel merken hebben van die acties. "KOOP NU, BETAAL LATER". Ik heb hier geen gebruik van gemaakt. Want bij contante betaling kreeg ik zelfs met inruil van mijn oude auto een behoorlijke extra korting.

Dus als het kan nog even doorsparen en dan contant betalen. Of zoals eerder gemeld een goede occasion kan ook prima zijn.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 29, 2008 om 20:32
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Winnie,

Een nieuwe auto op afbetaling kopen is niet verstandig, TENZIJ je goed geld kunt verdienen, door met de auto zakelijk te gaan rijden. Als je tegen kilometervergoeding in een auto met LPG gaat rijden kan het nog steeds goed uit. Als je een eigen huis hebt, kun de overwaarde daarvan of de hypotheekruimte (=reeds afgeloste deel van de hypotheek) daarvoor gebruiken. Dit is de goedkoopste manier om aan geld te komen. De (extra) rente is, net als bij ander consumptief krediet, niet meer aftrekbaar.

Er is inderdaad bij sommige merken een mogelijkheid om pas over 2 of 3 jaar te betalen, zonder rente.
Maar als je met contant geld bij een garage komt, is meer korting te bedingen dan de niet te betalen rente oplevert.

Als je een nieuwe auto op de klets koopt omdat je je op laat jutten door familie, "vrienden" of buren, dan ben je geheel op de verkeerde weg. Het is DÉ manier om van "pissebed" in "kakkebed" te komen!

Als je kunt zien dat een ander iets heeft en dat geen kooplust bij je opwekt om het ook of nog beter te hebben, ben je op de goede weg om mens te worden! Dan kun je "de zon in het water zien schijnen"....

Hardware ERror MAN.

grindweg
door grindweg - Jul 29, 2008 om 21:08
2308 Antwoorden / 28 Vragen

koop gerust een nieuwe er zijn al veel merken die een dergelijke deal doen zonder rente. een goede andere regeling is een doorlopend krediet dan ben je vrijer in het aflossen. er zijn natuurlijk wel regels aan verbonden. veel succes

na
door namliam - Jul 29, 2008 om 22:03
99 Antwoorden / 7 Vragen

Mijn advies (ook al eens gegeven door anderen)

Koop NOOIT iets op afbetaling, absoluut NOOIT.

Ook al "lijkt" het gratis, er zitten ALTIJD (verborgen) kosten aan.

Koop NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOIT iets op afbetaling!

Behalve als echt LETERLIJK je leven er vanaf hangt....

mi
door miraltje - Jul 29, 2008 om 23:54
462 Antwoorden / 0 Vragen

het is niet verstandig om geld te lenen voor een auto.

maar waar idereen hier aanvoorbij gaat.is het volgende.

soms moet je wel, omdat je voor je werk een betrouwbare auto moet hebben en dan is lenen soms wel een bewuste keus.

bdw.dit hoeft niet perse een nieuwe te zijn maar kan ook goed een demo of 1 die een jaar oud is, je hebt dan nog fabriekgarantie en in aanschaf scheelt je dat al snel 3 tot 4000 euro.

zolang je maar een lening hebt die bij je past en die past bij het te financieren product.

sluit geen lening af bij u autodealer, anders zit u volledig in de tang van de dealer.

u heeft geen onderhandeling ruimte voor inruil en de prijs van de nieuwe auto.

vaak betreft het hier om huurkoop,de auto is pas u eigendom totdat de laatste euro is betaalt.

ook zijn er vaakaanvullende eisen wat betreft onderhoud en verzekering.

Ook een doorlopend krediet is geen optie, een auto heeft een redelijk hoge afschrijving.

met een doorlopend krediet is het dan heel goed mogelijk dat op termijn de financiering hoger is dan de waarde van de auto.

Het beste soort lening is een persoonlijke lening ook wel PL,

hierbij staan aflossing en looptijd vast en hierdoor weet u wat u maandelijkse kosten zijn en hoelang de lening maximaal duurt.

De rente is misschien wel iets hoger maar een goede nachtrust onbetaalbaar.

bij een PL of een doorlopend krediet bent u gelijk eigenaar en bent u niet gebonden aan door de garage opgelegde verplichtingen.

al spreekt het voor zich een auto all-risk te verzekeren als deze is betaald van geleend geld

ridder_1
door ridder_1 - Jul 30, 2008 om 00:39
376 Antwoorden / 8 Vragen

winnie77,

wat een luxe een nieuwe auto te kunnen kopen !! van harte gegund, maar bedenk dat je gemiddeld in het eerste jaar 25% al afschrijving  (waardevermindering) hebt, nieuw wordt dus ook zondermeer duur betaald en een lening, doorlopend krediet, financiering, etc. houdt alleen rekening met de nieuw(aanschaf)waarde .

als je bewust voor een nieuwe auto kiest oke, maar als je rationeel blijft denken en niet door een rosse bril van verliefheid zou kijken zou een jonge inruiler met BOVAG garantie of een japanse/koreaanse auto met een fabrieksgarantietermijn van 3 jaar (mits overdraagbaar) ook een zeer goede optie zijn. Bedenk allleen al het bedrag wat je bespaard bij aanschaf van een goede occasie en dit bedrag zou vertalen in liters brandstof. Kiest u voor een nieuwe auto met een nieuw model of type bedenk dat bij deze 1e generatie van dit model kinderziektes kunnen optreden waar u pech mee kunt krijgen. Leest voor u koopt anders eerst bepaalde autobladen zoals autovisie etc. waar bepaalde kinderziektes van bepaalde types (of van recente vorige types ) worden omschreven, probeer een andere eigenaar van een gelijksoortige auto te ontmoeten en vraag naar zijn ervaring, google op internet op buitenlandse sites waar veelal een beoordeling al te vinden is en ga niet af op de mooie folders en de verkoper. en terugkomend op uw hoofdvraag, kies voor een doorlopend krediet of PL van een bank en NOOIT voor de financieringsmy van de autoverkoper ! ( te hoge rentevoet en achterhouden van eigendomsdeel zodat de auto formeel hun eigendom / onderpand blijft). Diverse redenen al door andere beantwoorders al gegeven

Veel geluk en Km'ers toegewenst met uw nieuwe auto !!

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 30, 2008 om 00:57
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ miraltje:

Quote: "maar waar idereen hier aanvoorbij gaat.is het volgende.
soms moet je wel, omdat je voor je werk een betrouwbare auto moet hebben en dan is lenen soms wel een bewuste keus."

Heb je ook gelezen wat ik vóór je schreef:
Quote: "Een nieuwe auto op afbetaling kopen is niet verstandig, TENZIJ je goed geld kunt verdienen, door met de auto zakelijk te gaan rijden.
Als je tegen kilometervergoeding in een auto met LPG gaat rijden kan het nog steeds goed uit."

Zakelijk rijden doe je toch voor je werk? Of heb ik dat mis?

Of toch niet goed gelezen?

H.

mi
door miraltje - Jul 30, 2008 om 07:53
462 Antwoorden / 0 Vragen

beste hrdwerrrorman

ik heb wel goed gelezen, maar kun u mij vertellen hoe je geld kunt maken van de 19 cent kilometervergoeding die je maximaal belastingvrij kan krijgen.

alles boven die 19 cent wordt gezien als loon en daar moet weer belasting over worden betaald.

bovendien is de vergoeding alleen voor de zakelijke kilometers waar je ook een registratie van bij moet houden.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 30, 2008 om 10:44
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ miraltje:

Het blijft dan net zo lang als het breed is: wanneer je een betrouwbare auto voor je werk nodig bent, rijd je zakelijk.
Voor de declaratie van die zakelijke kilometers moet je tóch kilometers administreren.
Nu, met die hoge brandstofprijzen, is 19 ct/km niet veel. Dat mag nu, in verhouding, wel 22 à 23 ct/km zijn
Zoals je al opmerkte, mag je baas meer dan 19 ct/km betalen. Wanneer hij bij veel kilometers/jaar 30 ct/km betaalt, zul je over 11ct/km belasting moeten betalen.
Daar houd je ongeveer 6ct/km aan "over". Dan is het netto resultaat 19 + 6 = 25ct/km.
Aan brandstofkosten LPG heb je thans ruwweg 6 ct/km nodig. Dat kan, bij veel kilometers én "het nieuwe rijden" ook 4 à 5 ct/km zijn.

Resumerend kun je dan stellen dat de vaste lasten én de brandstof voor de zakelijke kilometers ongeveer betaald worden door de zakelijke kilometers.
Dan rijd je privé voor héél weinig.

Niet tegen de fiscus vertellen, hoor.;-)

H.

di
door digioma - Jul 30, 2008 om 13:28
646 Antwoorden / 29 Vragen

Wij hebben onze nieuwe auto (Opel) als volgt betaald...

1. helft contant betaald van deel spaargeld; 2. inruilwaarde oude auto; 3. restantbedrag in 3 jaar rentevrij via Opel financieringsplan. Derhalve 0% rente betaald.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Jul 30, 2008 om 13:38
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ digioma:

En wie is officiëel gedurende die drie jaar eigenaar van de auto? (De) Opel(garage) of u?
H.

re
door renesch - Jul 30, 2008 om 14:55
9 Antwoorden / 0 Vragen

Rentevrij lenen? Bestaat dat dan?

Bij rentevrij lenen zitten er wat haken en ogen aan:

eigendomsverhouding van het product.
onderhouds- en verzekeringsplicht.
verborgen 'rente'; in de prijs van het product zit de rente al verdisconteerd, alleen dat valt niet na te gaan/te bewijzen.

bij een dalende verkoop zal de fabrikant en/of de dealer/garage proberen om toch klanten te krijgen door kortingen te geven, rentevrij te lenen etc.

Of het echt rentevrij is is maar de vraag. Wat zijn de 'addertjes' onder het gras. Wat zijn de nadelen.

Bij het rentevrij lenen komt vaak om de hoek kijken dat je verplicht bent om een verzekering af te sluiten. De premie van die verzekering is echter vaak heel erg hoog.

Bij contante betaling kunt u ook vaak korting bedingen. Deze korting (op de nieuwwaarde) is in keiharde euro's. Tevens kunt u bij inruil een hogere inruilwaarde bedingen. Zeker bij een dalende autoverkoop. Weeg de uiteindelijke koopprijs af tegen de contante betaling. Hou daarbij rekening met het feit dat u over dit geld (uit eigen bezit) geen rente meer ontvangt. Leent u het geld via bijvoorbeeld een bank (persoonlijke lening) dan moet u de betaalde rente af zetten tegen de bedongen korting bij contante betaling.

vr1944
door vr1944 - Jul 30, 2008 om 18:08
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Wij hebben onze nieuwe auto (Opel) als volgt betaald...

1. helft contant betaald van deel spaargeld; 2. inruilwaarde oude auto; 3. restantbedrag in 3 jaar rentevrij via Opel financieringsplan. Derhalve 0% rente betaald

Je vergeet er bij te melden dat er na die 3 jaar rentevrij aflossen een verplicht restant bedrag overblijft die je  in een keer moet voldoen of weer een nieuwe auto kopen Gratis bestaat niet hoor

do
door dolphino - Jul 30, 2008 om 20:13
18 Antwoorden / 4 Vragen

Rentevrij lenen is volgens mij alleen mogelijk bij familie.
Er kan jaarlijks tot een bepaald bedrag belastingvrij geschonken worden aan kinderen als voorschot op de erfenis.

Misschien is dat een idee?

Anders gewoon eerst sparen en dan een goede tweedehands kopen.

Het zou toch zonde zijn, dat je auto al in de prak gereden is en je er jarenlang nog aan moet betalen, terwijl je er niets meer aan hebt.

ki
door kippie47 - Jul 30, 2008 om 23:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Niet kopen dus

fr
door friesejan - Aug 1, 2008 om 11:35
3 Antwoorden / 1 Vragen

kijk uit met koop nu en brtaal later.

wie is eigenaar?

garage?bij falliet garage, dus dag auto