sira
door sira Apr 24, 2016 om 17:43
Computers & telefonie

Firefox

Sinds 1,5 week kom ik op geen enkele website meer via Firefox, zelfs als ik via Google iets wil opzoeken krijg ik de melding "Uw verbinding is niet beveiligd". Ik vind het prima dat Firefox mij wil waarschuwen, maar blokkeren gaat me te ver. Streetview lukt niet meer en de websites waar ik naar toe wil, zijn voornamelijk websites waar ik een account heb, maar kom er nu niet meer in. ik ben dus noodgedwongen weer overgestapt op op Internet Explorer.

Wie weet de oplossing???? Ben ook al naar help van Firefox gegaan, maar daar snap ik geen snars van (te veel informatie).

11525 19 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Apr 24, 2016 om 17:48
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens via Addons/Extensies of er het e.e.a. geblokkeerd wordt door FF wegens onveiligheid. Mogelijk moet u iets updaten.
Of Via Help - Over firefox kijken of u wel de laatste versie heeft.

edrick3
door edrick3 - Apr 24, 2016 om 17:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

FF verwijderen en opnieuw downloaden.

endemion
door endemion Apr 25, 2016 om 16:41
237 Antwoorden / 3 Vragen

Als daarbij het profiel ook wordt verwijderd anders schiet je daar niks mee op.

diumenge
door diumenge - Apr 24, 2016 om 18:02
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Staat je systeemtijd (klok) wel goed? Beveligingscertificaten schijnen niet goed te werken als de tijd onjuist is.

sira
door sira - Apr 24, 2016 om 18:23
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Ik begrijp er niets van.

- Bij help / over Firefox staat: Firefox is up to date
- Systeemklok staat goed

Waarschijnlijk moet ik de suggestie van Edrick3 opvolgen en dan maar hopen dat het probleem is verholpen.

Dit is overigens de melding:

Uw verbinding is niet beveiligd

De eigenaar van www.google.com heeft zijn of haar website niet juist geconfigureerd. Om uw gegevens tegen diefstal te beschermen, heeft Firefox geen verbinding met deze website gemaakt.

Deze website maakt gebruik van HTTP Strict Transport Security (HSTS) om aan te geven dat Firefox alleen een beveiligde verbinding mag maken. Hierdoor is het niet mogelijk om een uitzondering voor dit certificaat toe te voegen.

Po
door Pomeon Apr 24, 2016 om 18:54
16 Antwoorden / Vragen

Gebruik je (een verouderde versie van) Flash? Dat kun je zien bij je Plugins.

akkerdistel
door akkerdistel Apr 25, 2016 om 00:53
1790 Antwoorden / 3 Vragen

NVM.

marita5
door marita5 - Apr 24, 2016 om 18:50
11508 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sira ,

Als de tip van edrick3 niet werkt , kunt u een systeemherstel doen en terugzetten naar een datum toen het wel nog werkte , kunt u altijd ongedaan maken .
Systeemherstel windows 7 , klik op de rode regel .

https://www.windows-helpdesk.nl/7-systeemherstel/

pl
door plebpleb Apr 25, 2016 om 15:51
113 Antwoorden / 60 Vragen

Via systeemherstel krijgt men de oude versie niet terug...Zelf ervaren...

marita5
door marita5 Apr 25, 2016 om 16:02
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@plebpleb , daar kan ik niet over oordelen , ik heb windows 7 niet .

st
door star777 - Apr 24, 2016 om 19:13
11 Antwoorden / 4 Vragen

Geef de Google browser een kans, werkt zeer goed:

https://support.google.com/chrome/answer/6213033

Ik ben een tevreden klant!

'Opera', is ook goed: http://www.opera.com/download

endemion
door endemion Apr 25, 2016 om 16:43
237 Antwoorden / 3 Vragen

Die gaat echter (hoe kan het ook anders als het van google komt) niet goed om met je privacy.

costnix
door costnix Apr 26, 2016 om 15:27
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Betaalt voor het gebruik van Chrome? U zegt, dat u klant bent.

gsm
door gsm - Apr 24, 2016 om 19:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Er zijn diverse mogelijkheden om het fout te laten gaan.
Firefox is ouder dan versie 45.0.2.
De tijd, tijdzone, of datum die in Windows wordt aangegeven klopt niet en veroorzaakt daarmee een certificaatfout.
De DNS server instelling is niet goed. Zet de modem of router uit en weer aan.
Er is iets mis of fout ingesteld in het gebruikte internet beveiligings pakket. Zie hier: https://support.mozilla.org/nl/kb/wat-betekent-uw-verbinding-niet-beveiligd
Firefox moet opnieuw geïnstalleerd worden. Zorg dat Firefox geheel verwijderd wordt en tijdelijke bestanden zijn opgeruimd.

LET OP: Hele volksstammen installeren op een 64-bit Windows de verkeerde versie van Firefox, namelijk de 32-bit.
Controleer op een 64-bit PC of Mozilla Firefox in de map Program Files is geïnstalleerd, en dus niet in de map Program Files (x86).
Staat Mozilla Firefox in Program Files (x86), verwijder Firefox dan geheel.
Download de juiste 64-bit Firefox opnieuw van https://www.mozilla.org/nl/firefox/new/
via de link Systemen & talen (dus niet via de grote groene knop): https://www.mozilla.org/nl/firefox/all/.
Zoek de Nederlandse (Dutch) 64-bit versie voor Windows, of klik hier: https://download.mozilla.org/?product=firefox-45.0.2-SSL&os=win64&lang=nl

endemion
door endemion Apr 25, 2016 om 16:50
237 Antwoorden / 3 Vragen

32bit of 64bit heeft echt geen zak met het beschreven probleem temaken. Daarnaast is een 64bit versie van een programma echt niet per definitie beter dan de de 32bit versie. Sterker nog ben zelf van Pale Moon (een Firefox off-shoot) terug gegaan naar de 32bit versie omdat de 64bit versie minder soepel liep.

gsm
door gsm Apr 26, 2016 om 15:41
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als Firefox toch opnieuw geïnstalleerd moet worden dan kan het geen kwaad om op het bestaan van de 64-bit versie te wijzen. heb jij misschien een ander probleem, zoals misschien te weinig geheugen. Op mijn PC's draait Firefox 64-bit duidelijk veel beter dan de 32-bit uitvoering. En verder zou Mozilla de 64-bit versie heus niet blijven onderhouden als deze duidelijk minder zou presteren. Wat is een off-shoot? Nederlands voor offshoot is zijtak.

sira
door sira - Apr 24, 2016 om 19:48
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Yes, alles werkt weer, maar ik heb iets totaal anders gedaan dan hier was aangedragen.

Ik was al enige tijd geleden van plan om Kaspersky Total Security te verwijderen en opnieuw de nieuwste/allerlaatste versie te downloaden, maar door een overlijden in de familie en al het regelwerk daar omheen, is er niets van gekomen.

Omdat ik nu toch met het apparaat bezig was, heb ik eerst het oudste voornemen uitgevoerd en pas daarna wilde ik Firefox verwijderen. Maar dat laatste blijkt nu niet meer nodig te zijn.

Zelf had ik het probleem niet bij Kaspersky gezocht, omdat de melding echt van Firefox kwam. Maar zo zie je, het kan aan iets compleet anders liggen.

Ik meld dit maar, want de volgende keer zit een ander met het zelfde probleem.

Iedereen die meegedacht heeft en suggesties heeft aangedragen, hartelijk dank voor jullie tijd.

Vriendelijke groet,
Sira

gsm
door gsm Apr 24, 2016 om 22:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Kaspersky is toch een internet beveiligingspakket?

marita5
door marita5 Apr 24, 2016 om 23:15
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@gsm dat kan te maken hebben met , ssl beveiliging in kaspersky niet aangevinkt is.

Cookies
door Cookies Apr 24, 2016 om 23:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat is onzin, ik heb SSL beveiliging van  Kaspersky ook uit staan. En ik heb m uit staan, omdat AANgevinkt juist allerlei beveiligingsmeldingen / problemen geeft.

akkerdistel
door akkerdistel Apr 25, 2016 om 00:58
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@Carola83 beetje jammer dat u hem juist om die reden uit heeft gezet ;-). Tip/aanbeveling; gebruik in je browser altijd https://www.eff.org/https-everywhere zonder zou je het internet eigenlijk niet op moeten gaan. Extensie is geschikt voor iedereen.

marita5
door marita5 Apr 25, 2016 om 09:08
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@carola.83 , ik heb ssl beveiliging ingeschakeld  , geen enkel probleem dus onzin is het niet .

endemion
door endemion Apr 25, 2016 om 17:02
237 Antwoorden / 3 Vragen

@akkerdistel Een beetje overdreven dat je zonder https everywhere niet het internet op zou moeten gaan. Https zorgt er alleen voor dat dataverkeer niet zomaar halverwege afgetapt en eventueel veranderd kan worden. Dat is natuurlijk belangrijk bij het versturen van wachtwoorden ed maar voor 'gewoon' surfen is de nood nu niet bepaald hoog voor encryptie.

akkerdistel
door akkerdistel Apr 26, 2016 om 12:28
1790 Antwoorden / 3 Vragen

@Endemion, jawel ook dan is het belangrijk. En nee ik ga het je niet uitleggen.

gsm
door gsm Apr 26, 2016 om 15:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik bedoelde alleen even op te merken dat een internet beveiligingspakket als oorzaak wel "hier was aangedragen", terwijl TS zegt van niet. Dergelijke pakketten geven een veiliger gevoel, maar kunnen van de andere kant zo nu en dan ook de nodige kopzorg geven, al was het alleen maar door de valse positieve meldingen.

marita5
door marita5 - Apr 24, 2016 om 23:17
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@Sira ,

Fijn om te horen dat het is gelukt , bedankt voor terugmelding.

ro
door roelfien 65 - Apr 25, 2016 om 12:51
29 Antwoorden / 0 Vragen

Opnieuw downloden,Firefox geeft nogal eens problemen,je kan ook Google chrome eens proberen.

endemion
door endemion Apr 25, 2016 om 17:31
237 Antwoorden / 3 Vragen

Het enige dat problemen kan geven is dat als je Firefox verwijderd je je profiel daarmee niet mee verwijderd. Je profiel komt neer op een map elders op je systeem waar alle settings en aanpassingen (zoals add-ons) die je gedaan hebt opgeslagen worden. Als het probleem dus bij je profiel ligt en niet bij de Firefox installatie haalt die actie dus niks uit. Het is ook meestal het geval dat problemen in het profiel te zoeken zijn en niet de Firefox installatie. Daarom is het een doorgaans beter idee om bij problemen een nieuw profiel aan te maken dan om Firefox opnieuw te installeren.
https://support.mozilla.org/nl/kb/profielbeheerder-firefox-profielen-maken-en-verwijderen?redirectlocale=nl&redirectslug=Profielen+beheren#w_de-profielbeheerder-starten

Chrome is nu niet bepaald goed voor je privacy. Ook zie je tegenwoordig bv met Youtube en de HTML5 player ipv de flash player dat ze er voor zorgen dat je met een andere browser beperkt bent tot 720p. Zo zijn er vast nog meer smerige praktijken omtrent chrome/google op te sommen dus om nu die browser aan te gaan raden... Er zijn echt wel beter alternatieven. Ipv Chrome heb je bv Comodo Dragon om er een te noemen en bij dezelfde kern te blijven. Ipv Firefox heb je bv Pale Moon om er een te noemen en bij dezelfde kern te blijven.

gs
door gscager - Apr 25, 2016 om 13:11
200 Antwoorden / 110 Vragen

ik had laatst de zelfde problemen , dit bleek aan een lege batterij voor het klokje te liggen ,deze zit op de grote printplaat  .
nieuwe battrij en klok en vooral datum weer goed zetten .
groet

j.
door j.j.j.dijkstra - Apr 25, 2016 om 13:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ook firefox en hij doet het goed.

Ma
door Mat Matheij - Apr 25, 2016 om 16:51
986 Antwoorden / 3 Vragen

Ik denk niet dat Firefox wat dan ook blokkeert tenzij U wel hele foute websites bezoekt. Heeft U een goede scanner of moet Firefox als laatste gaan 'ingrijpen'. Helaas een verschrikkelijk misvatting alsook niet onderbouwd. U kunt elke browser nemen. Firefox is een van de betere. Mogelijk heeft U zelf een virus in uw pc en blokkeert Firefox dat terecht.
Mvrgr.

dutch1
door dutch1 - Apr 25, 2016 om 17:58
90 Antwoorden / 46 Vragen

Beste ,
Hetzelfde probleem heb ik ook, of eigenlijk is het nog erger.
Als ik de Nederlandse Firefox installeer krijg ik een Russische werkend, dwz het werkt niet goed.
Denkelijk is er iets aan de hand met Firefox.
Daarnaast valt mij ook op de Microsoft probeert b.v. Opera als top browser te frustreren.
Koertom het is allemaal gratis nu, maar ik krijg steeds meer rare gevoelens.

dutch1

marita5
door marita5 Apr 25, 2016 om 18:15
11508 Antwoorden / 15 Vragen

U kunt toch de taal wijzigen : Klik linksboven op het gele firefox tabje, kies opties, kies vervolgens inhoud, daar staat bij in welke taal je voorkeur wilt kiezen.

reflecs
door reflecs Apr 25, 2016 om 19:18
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Heeft u het wel van deze site gedownload? https://www.mozilla.org/nl/firefox/new/?scene=2

Cookies
door Cookies Apr 25, 2016 om 19:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@marita: beetje moeilijk lezen, als het in het Russisch staat.;-)

marita5
door marita5 Apr 25, 2016 om 20:25
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@carola , juist niet aangedacht is maandag vandaag , maar kun je toch vertalen ;-)

Cookies
door Cookies - Apr 25, 2016 om 19:28
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@dutch1: als jij een Russische FF krijgt, is er toch wat anders aan de hand. Geïnfecteerde p.c. Van een hele verkeerde site gedownload e.d.

sira
door sira - Apr 26, 2016 om 09:34
2326 Antwoorden / 24 Vragen

@ Mat Matheij. Ik weet niet wat jij onder foute websites verstaat, Google Streetview? mijn eigen website? kassa.vara.nl? en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Ik heb een goede scanner. Een virus heb ik er echt niet op, ik scan regelmatig de pc en niet alleen met Kaspersky Total Security.

Maar zoals je hebt kunnen lezen is het probleem al opgelost. Ik heb Kaspersky verwijderd en opnieuw van hun website de allerlaatste versie er op gezet.
Kaspersky was, wat betreft updates, up to date, maar het advies van Kaspersky zelf was enige maanden geleden de 2016 versie er op te zetten, maar dat is er toen niet van gekomen door omstandigheden.
Misschien dat Kaspersky en Firefox om een of andere reden elkaar toch foutieve gegevens doorgeven? Ik kan het niet verklaren, maar alles werkt nu weer goed.

Ma
door Mat Matheij Apr 26, 2016 om 15:58
986 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft een goede virusscanner echter bij het aangaan van een nieuw abonnement kunt U het beste de oudere geheel verwijderen. Ook de restanten middels een removal tool. Dan de nieuwste versie installeren en bij Firefox laten erkennen als add-on. Anders kan dat mogelijk niet werken. De een blokkeert de ander. Ik ben ervan overtuigd dat daarmee uw probleem is opgelost. Zal op dit forum de links zetten voor alle terzake doende scanners. Eset/Gdata/Kaspersky/Bitdefender alsook McAfee welke laatste niet de beste maar gebruiksvriendelijkste is voor de leek. Daartoe reken ik U zeker niet per definitie. Mvrgr.

kn
door knipperdol - Apr 27, 2016 om 09:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Sira,

Ook ik had hetzelfde probleem met Firefox, websites waar een account voor vereist is waren niet meer beveiligd.
Kaspersky Total Security heb ik geüpgrade naar de allerlaatste/nieuwste versie,en alles werkt weer perfect.

Mvg,
Mart

sira
door sira - Apr 27, 2016 om 10:50
2326 Antwoorden / 24 Vragen

@Knipperdol,

Inderdaag exact hetzelfde als bij mij. Websites die normaliter beveiligd zijn (https etc), daar werd nu door Firefox aangegeven dat de website niet goed geconfigureerd was. Nadat ik Kaspersky had verwijderd, daarna CCleaner gebruikt, opnieuw opgestart en de laatste versie van Kaspersky er weer op, toen was het probleem verholpen. Ik koop Kaspersky altijd voor een aantal jaren, maar nu moet ik er in het vervolg aan denken dat ik na een verloop van tijd de nieuwste versie er op moet zetten. Als service zou Kaspersky hun klanten zo nu en dan een mailtje kunnen sturen waarin ze aangegeven dat er een nieuwe versie beschikbaar is en dat het verstandig is deze te downloaden. De leverancier van mijn boekhoudprogramma doet dat namelijk ook. Vaak denk je er zelf niet aan.
Het is trouwens wel ergernis als je dit probleem hebt. Even gauw iets opzoeken is er dan niet meer bij.
Fijn dat het probleem bij jou ook is verholpen. Juist voor anderen heb ik daarom ook vermeld hoe ik het probleem had verholpen. Het stond al geruime tijd op mijn lijst om te doen en toch had ik het daar niet achter gezocht.

marita5
door marita5 Apr 27, 2016 om 11:15
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@sira , hier kunt u zien wanneer er een nieuwe versie is , klik op uw product .

marita5
door marita5 Apr 27, 2016 om 11:24
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@sira , er ging iets mis , http://www.kaspersky.com/nl/product-updatesde link werkt niet word door deze site https moet zijn http .

sira
door sira - Apr 27, 2016 om 14:41
2326 Antwoorden / 24 Vragen

Dank je wel Marita5 voor het meedenken.
De updates krijg ik allemaal wel binnen, maar Kaspersky adviseert, ondanks alle updates, om toch na een verloop van tijd het complete programma er af te gooien en dan de laatste versie opnieuw te downloaden, direct daarna komen ook de updates van die laatste versie binnen.

Even tussendoor. zodra ik ben ingelogd op de Kassa site kan ik niet meer scrollen, ik kan alleen naar boven en beneden door het wieltje ingedrukt te houden. Hebben jullie daar ook last van? Verlang nog steeds naar de oude site, die werkte fantastisch. Ook de (meerdere) reacties per antwoord vind ik geen vooruitgang. Velen zijn ook afgehaakt, jammer.

PS ik zeg het verkeerd. Zodra ik inlog om een antwoord te geven, kan ik niet meer scrollen. Zodra ik heb gereageerd, lukt het weer wel.

marita5
door marita5 Apr 27, 2016 om 14:56
11508 Antwoorden / 15 Vragen

@sira , als u op de site ( link wat ik gegeven heb , helaas werkt die niet ) ziet dat er een nieuwe versie van kaspersky is dan weet u dat u kaspersky moet verwijderen .
Betreft het probleem met scrollen op deze site herken ik niet , iedereen heeft andere problemen met de site , wanneer ik klik op reacties springt dit bij mij over naar rapporteer .
Link werkt ook niet , bewijs hebt u al http word automatisch veranderd naar https en zo kunnen we nog verder gaan .