di
door diversion Oct 19, 2017 om 07:56
Computers & telefonie

Firefox probeert voortdurend oude sessie te herstellen

Sinds vorige week merk ik bij het opstarten van de computer en openen van Firefox dat deze voortdurend probeert om de vorige sessie te herstellen, wat dan niet lukt, of dat deze automatisch naar de laatst geopende pagina springt en niet naar de startpagina. Ik heb onder "Opties" bij "Als Firefox start" gewoon "Uw startpagina tonen" ingesteld, dus hij zou dat niet moeten doen. Ik sluit ook Firefox altijd normaal af, zoals altijd. Ik dacht eerst dat het aan de betreffende pc lag, maar ik heb 2 pc's én een laptop en hij doet het bij alledrie. Merkt iemand andes dit ook en heeft het misschien iets met die nieuwe versie 56.01 te maken?

8693 11 Rapporteer

tdmduc
door tdmduc - Oct 19, 2017 om 08:13
703 Antwoorden / 2 Vragen

Even gekeken.

Had Firefox al een tijdlang niet meer gebruikt.

Nu ook nieuwe versie en laten "Opfrissen" zoals ze dat zelf zeggen onderaan.

Meerdere pagina's geopend met standaard instellingen en na de gebruikelijke vragen werkt het als een zonnetje en begint met een kale Google pagina zoals ik dat gaag zie.

kv
door kvjapio - Oct 19, 2017 om 10:12
281 Antwoorden / Vragen

Ik heb 56.01, krijg soms bij opstarten het voorstel om een vorige sessie te herstellen, maar wel altijd vanaf mijn startpagina. Verder geen enkel probleem. En opfrissen kan inderdaad helpen https://support.mozilla.org/nl/kb/firefox-opfrissen-add-ons-instellingen-herinitialiseren

zw
door zwaardvis - Oct 19, 2017 om 10:13
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Ik heb hem ook even bijgewerkt, ik gebruik hem anders nooit, maar ik zie geen enkel probleem. Het verbaast mij wel dat er nog mensen zijn die überhaupt FireFox nog gebruiken. Wat een tergend trage browser is dat toch...

reflecs
door reflecs Oct 19, 2017 om 11:57
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind hem niet traag. Opstarten duurt "lang" ;) Met versie 57 gaat er trouwens wel iets veranderen.

Cookies
door Cookies Oct 19, 2017 om 12:14
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ooit was FF een prima browser, maar dat is ondertussen tig jaar geleden.

aurora1
door aurora1 Oct 19, 2017 om 20:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoezo traag? Doe een andere zoekmachine.

reflecs
door reflecs - Oct 19, 2017 om 11:55
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Gebruikt u toevallig CCleaner of iets dergelijks? Zie http://www.mozbrowser.nl/forum/viewtopic.php?t=24099

di
door diversion Oct 19, 2017 om 13:48
103 Antwoorden / 7 Vragen

Ik gebruik inderdaad CCCleaner (al jaren trouwens). Ik heb uw link bekeken en hierin staat de tip dat je "Sessie" bij Firefox moet uitzetten, dus dat heb ik gedaan. Hoop dat het probleem nu is opgelost. Wel vreemd trouwens dat zich dit probleem ineens voordoet. In elk geval bedankt voor de tip!

reflecs
door reflecs Oct 19, 2017 om 14:04
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Graag gedaan. Ja, inderdaad typisch. Hoop dat het bij u ook werkt. Succes :)

reflecs
door reflecs Oct 19, 2017 om 14:13
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het zou overigens best zo kunnen zijn dat het bij een volgende update van CC weer gefixt is.

marita5
door marita5 - Oct 19, 2017 om 12:57
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Diversion ,

Ik heb vandaag Firefox geïnstalleerd , geen enkel probleem .

Als Firefox start , uw startpagina tonen .
Daaronder staat startpagina ( de url )

Probeer eens of het helpt als u klikt op standaard herstellen .

gsm
door gsm - Oct 19, 2017 om 13:07
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Met Firefox is wat mij betreft helemaal niets mis!
Firefox is juist erg snel.

Opstarten van Firefox duurt op mijn computer nog geen halve seconde.
Ik gebruik op mijn computer geen rare programma's die de boel zouden kunnen vertragen. Denk aan Cleaners en scanners e.d.
Duurt het opstarten veel langer dan enkele seconden, dan ligt dat in de meeste gevallen aan een of meerdere Add-ons (Extensies of Plug-ins), of er is iets anders mis met je PC. Het ligt in elk geval niet aan Firefox zelf!

Als eens een keertje iets met Opera niet direct lukt, dan gaat het meestal met Firefox wel prima.

Je kunt via het Menu (drie liggende streepjes, rechts in de bovenhoek) en Opties, Algemeen, instellen hoe Firefox moet starten.
Stel daar bijvoorbeeld een geschikte startpagina in die je bij het opstarten van Firefox altijd wil gebruiken.

Belangrijk:
Zorg wel dat je de 64-bit versie gebruikt. Standaard wordt nog meestal de 32-bit versie gedownload en die kan inderdaad iets trager zijn.
Kies op de Firefox pagina: Geavanceerde installatieopties & andere platformen
Kies daar de 64-bit versie, als je tenminste 64-bit Windows gebruikt en dat is tegenwoordig bijna altijd het geval.
Controleer via rechter muisknop klik op Start en dan klik op Systeem.

Controleer of Firefox 64-bit is en ook is bijgewerkt naar de laatste versie:
Menu, ? (vraagteken), Over Firefox.

Cookies
door Cookies Oct 19, 2017 om 13:18
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.....Opstarten van Firefox duurt op mijn computer nog geen halve seconde..... Knap dat je dat weet te timen. Veel plezier met FF.

gsm
door gsm Oct 19, 2017 om 13:24
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@Carola83
Het zou fijn zijn als je nutteloos commentaar voortaan achterwege zou laten :-)

Cookies
door Cookies Oct 19, 2017 om 13:42
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vind in dit geval mijn commentaar zeker niet nutteloos. Je beweert dat FF binnen 0,5 seconde is opgestart. Hoor ik graag hoe je dat kunt timen. Ik leer graag.

di
door diversion Oct 19, 2017 om 14:00
103 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb zowel de 64-bit versie geïnstalleerd en de laatste versie, maar daar lag het dus niet aan. Gelukkig is het probleem nu opelost.

marita5
door marita5 Oct 19, 2017 om 14:20
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@gsm , Firefox word automatisch naar 64Bit geupgrade , mits het systeem dit ondersteunt , lees ook hier https://www.security.nl/posting/534193/Mozilla+laat+32-bit+Firefox-installaties+naar+64-bit+upgraden

gsm
door gsm Oct 19, 2017 om 15:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

@Marita5
Dank je wel.
Voorheen, nog niet zo lang geleden, werd nog standaard 32-bit geïnstalleerd. De 64-bit versie was toen dacht ik nog in het Beta stadium.

@Carola83
Als je zelf een vraag hebt kun je die voortaan beter in een eigen topic starten, bijvoorbeeld: Hoe meet ik de opstarttijd van een toepassing.
Nu breek je met een flauwe vraag in bij iemand anders, wat vertroebelend werkt en niet zo netjes is.
Ik ga bij het schatten van de tijd natuurlijk op mijn gevoel af en het blijkt bij meting ietsje langer te duren voor een webpagina geheel geladen is.

Ouput PassMark AppTimer V1.0 build 1010

Opera met www.google.nl
C:\Program Files\Opera\launcher.exe - 1 executions
2.0795

Firefox met www.google.nl
C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe - 1 executions
1.3326

Cookies
door Cookies Oct 20, 2017 om 02:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@gsm: ik had een vraag over een antwoord van jou, nl. hoe jij een opstarttijd van een halve seconde kunt meten. Dan lijkt het mij volkomen logisch die vraag hier aan jou te stellen en niet in een nieuw topic een vraag aan jou te gaan stellen. Het lijkt dus wat langer te zijn dan je in 1e instantie schreef, wat ik al vermoedde. Ik zie dat FF wat sneller schijnt te zijn dan Opera. Bedankt. Maar ik houd het toch maar op Opera. FF gebruik ik al jaren niet meer.

dokun
door dokun Oct 21, 2017 om 14:16
152 Antwoorden / 0 Vragen

Ach heeft Carola83 weer het hoogste (negatieve) woord...  pppfff

Mens hou toch eens op met al die vervelende onnodige reacties!

De enige reden waarom je onzinnige reacties blijft plaatsen is omdat je hoog in de ranglijst wil blijven staan.

Get a life!

Btw,

Ook bij mij start Firefox binnnen een halve seconde. Hoe je dat kunt meten..?  Ooit van een stopwatch gehoord.?

di
door diversion - Oct 19, 2017 om 13:59
103 Antwoorden / 7 Vragen

Het probleem is inmiddels gelukkig opgelost. Ik heb bij CC-Cleaner "Sessie" uitgevinkt bij Firefox en hij start nu weer gewoon op met de startpagina. Blijft vreemd dat dit na jarenlang samen gebruiken van beide programma's opeens optreedt.

marita5
door marita5 Oct 19, 2017 om 14:23
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Diversion , fijn om te horen dat het is opgelost , bedankt voor het terugmelden , vreemd bij mij staat sessie in Ccleaner aangevinkt , geen enkel probleem ..

gsm
door gsm Oct 19, 2017 om 15:11
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hartelijk dank voor het vermelden van de oplossing.

CCleaner online monitoring kan inderdaad enorm vertragend werken, vooral op minder snelle hardware.
Helaas krijgen andere programma's dan vaak de schuld dat er iets traag verloopt.

Het beste kun je CCleaner verwijderen, of op zijn minst de online functie uitschakelen. Het programma is normaal gesproken nutteloos.
Mocht je het toch nodig hebben, dan kun je altijd nog op dat moment de nieuwste CCleaner versie installeren.
Bedenk wel dat het gebruik van cleaners niet zonder risico's is bij ondeskundig gebruik.

In Windows zit standaard al Schijfopruiming, wat prima werkt.

gsm
door gsm Oct 19, 2017 om 15:17
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het cleanen van de Firefox sessie, zou een nieuwe functie van CCleaner kunnen zijn (heb ik verder niet veel ervaring mee).
Als de cache van Firefox steeds door CCleaner gewist wordt, dan duurt het herladen van een webpagina weer de volle tijd, die nodig is om de hele pagina via het netwerk te downloaden.

pk49
door pk49 - Oct 20, 2017 om 15:12
243 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb jarenlang firefox gebruikt tot ik erachterkwam dat het steeds trager werd in de loop van de tijd en steeds opnieuw geinstalleerd moest worden. Toen heb ik maar voor Google Chrome gekozen omdat die snel is en blijft, én een hoop voordelen heeft zoals het opslaan van al je gegevens van je browser en gekoppeld is aan je email, als je tenminste gmail gebruikt. Ga je naar een nieuwe pc/laptop of OS, dan hoef je niet al je gegevens weer in te voeren. Je gaat naar google,logt in en alles wordt binnengehaald.

blubber2
door blubber2 - Oct 20, 2017 om 16:58
34 Antwoorden / 7 Vragen

ik heb steeds om de paar dagen een firefox update

ka
door kassajo - Oct 20, 2017 om 19:08
21 Antwoorden / 1 Vragen

Gebruik al jaren Opera. Probleemloos. Met Firefox was altijd wat. Of te traag, of dit of dat kon weer niet worden weergegeven, startpagina beklijfde niet, enz. Opera is echt een aanrader, heb er nooit wat mee.