jo
door jongeoudere Jun 9, 2011 om 11:10
Computers & telefonie

Formateren

Hallo..

Ik heb een externe harde schijf waarop ik al mijn foto,s heb geplaatst.
Wanneer ik deze wil openen krijg ik de mededeling dat ik eerst moet Formateren...maar natuurlijk wil ik dit niet.
Weet iemand wat ik nu kan doen om mijn foto,s te zien of over te zetten op een andere schijf?
Bij voorbaat dank

979 9 Rapporteer

secondbest
door secondbest - Jun 9, 2011 om 12:00
22 Antwoorden / 2 Vragen

Dat probleem heb ik ook wel eens met mijn hardeschijf.

wat ik altijd is als de usb kabel los halen van de schijf maar de voedings kabel laten zitten dus dta die nog wel blijft draaien.
vervolgens de usb kabel weer in de harde schijf doen en als het goed is word die dan weer gezien,
kan zijn dat je dat soms 2x moet doen.

is misschien niet de juiste oplossing maar ik doe het al jaren en zonder dat ik daar problemen mee krijg.

=jongeoudere schreef op donderdag 9 jun 2011, 11:10: Hallo..

Ik heb een externe harde schijf waarop ik al mijn foto,s heb geplaatst.
Wanneer ik deze wil openen krijg ik de mededeling dat ik eerst moet Formateren...maar natuurlijk wil ik dit niet.
Weet iemand wat ik nu kan doen om mijn foto,s te zien of over te zetten op een andere schijf?
Bij voorbaat dank

jo
door jongeoudere - Jun 9, 2011 om 12:06
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dank je wel voor je antwoord...helaas heeft het niet geholpen....maar toch bedankt

gsm
door gsm - Jun 9, 2011 om 12:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De schijf is misschien een keer verwijderd van de computer, zonder gebruikmaking van de functie "Veilig verwijderen" en/of zonder dat de computer eerst netjes was uitgezet.
Je kunt met url=http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download]testdisk[/url] voor Windows proberen om de partitie op de externe schijf te herstellen.

Tip:
Zet nooit foto's alleen maar op één harde schijf (intern of extern).
Zorg altijd voor minstens één kopie, maar beter nog een extra kopie, die je elders kunt bewaren. Een kopie maken of synchroniseren kan bijvoorbeeld heel goed met het programma Syncback Freeware.

gsm
door gsm - Jun 9, 2011 om 12:36
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Offtopic:
Met Opera gaat het maken van een link niet altijd even vlekkeloos als met Firefox. De label tekst wordt verschoven! Daarom hieronder een tweede poging om de vraag netjes te beantwoorden:

De schijf is misschien een keer verwijderd van de computer, zonder gebruikmaking van de functie "Veilig verwijderen" en/of zonder dat de computer eerst netjes was uitgezet.
Je kunt met TestDisk voor Windows proberen om de partitie op de externe schijf te herstellen.

Tip:
Zet nooit foto's alleen maar op één harde schijf (intern of extern).
Zorg altijd voor minstens één kopie, maar beter nog een extra kopie, die je elders kunt bewaren. Geregeld een kopie maken of synchroniseren kan bijvoorbeeld heel goed met het programma Syncback Freeware.

jo
door jongeoudere - Jun 9, 2011 om 19:35
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ja ik heb hem inderdaad een paar keer verwijderd zonder dar de Computer uit was.
En ik zal zeker van alles wat ik nu opsla...een copie maken.
dank voor de tip.
vrg Jos

aurora1
door aurora1 - Jun 10, 2011 om 01:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag jongeoudere,

Je zou nog kunnen proberen de ingeplugde externe schijf volgens de methode "veilig verwijderen" (zie gsm) te verwijderen, dat wil soms wel helpen. Anders zou ik met ingeplugde externe schijf eens foutcontrole en repair laten lopen. Dat heeft bij mij hetzelfde probleem eens opgelost.

vr.gr.

jo
door jongeoudere - Jun 10, 2011 om 09:28
4 Antwoorden / 1 Vragen

Dag Aurora

Ik heb veilig verwijderen geprobeerd en foutcontrole gedaan...helaas heeft het niet geholpen...jammer
Maar dank je wel voor je advies
vrg
Jos

aurora1
door aurora1 - Jun 10, 2011 om 23:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Jammer dat dat niets heeft opgeleverd. Heb je de tip van gsm al geprobeerd TestDisk voor windows (de rode tekst aanklikken). Kijk anders ook nog even bij het topic (februari dit jaar) over "externe schijf gevallen" (in zoekvakje bovenaan intikken) daar wordt o.a. het programma Recuva genoemd. Of in de gebruiksaanwijzing kijken of er iets over vermeld wordt, dan wel op internet kijken of er een forum is m.b.t. je externe schijf en het probleem daar voorleggen.
Misschien systeemherstel proberen naar een datum van toen het nog goed werkte, als dat er nog is?
Als je xp hebt zou je ook nog kunnen kijken op de site pcstress, voor het programmaatje Cleanup and Repair. Als je een programma voor de externe schijf hebt moeten installeren dan dat op de juiste manier de-installeren en de schijf opnieuw installeren?

vr.gr.

jo
door jongeoudere - Jun 12, 2011 om 19:28
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ik dank jullie allen heel hartelijk voor de antwoorden die ik kreeg,
Ik ga alles nog eens op mijn gemak uit proberen..en laat zeker weten wanneer het euvel verholpen is ...( of niet )
Dank nogmaals
Vr gr
jos