ke
door keesbakels May 16, 2018 om 11:34
Computers & telefonie

Foto`s ondersteboven op usb

De foto`s die ik op een usb stick heb gezet staan vervolgens ondersteboven als ik ze op de tv wil zien.\
Op de pc staan ze wel goed.
Ook als ik de foto's alvast omkeer, blijven ze ondersteboven staan.
Iemand een oplossing?

Alsvast dank voor de tips!

M.vr.gr. Kees

P.s. de tip: t.v. omkeren is al bekend.

11606 16 Rapporteer

simon55
door simon55 - May 16, 2018 om 12:22
1556 Antwoorden / 5 Vragen

En welk merk en type TV betreft t

sc
door schippernaastmathilde - May 16, 2018 om 12:26
38 Antwoorden / Vragen

Bij familiebezoek met  broers en zussen hebben wij veel lol met fotostreamen naar de TV. Indien u een smart TV heeft probeer dat dan eens uit.

audb
door audb - May 16, 2018 om 12:28
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Ik kan ook de grap de usb ondersteboven er in steken.

Maar het zou denkelijk toch aan de tv zelf moetten lliggen vermodelijk zit er ergens in de menu een optie verborgen om de foto`s om te draaien.

Maar het kan ook een bug zijn waardoor de foto`s verkeerd op het scherm terecht komen maar als het foto toestel usb aansluiting heeft dan kan u proberen of de foto`s dan wel goed op het scherm komen.

tdmduc
door tdmduc - May 16, 2018 om 12:53
703 Antwoorden / 2 Vragen

Nadat de foto's gedraaid zijn op de pc(zichtbaar) moeten ze wel een keer alszodanig opgeslagen worden op de USB stick anders blijven ze onbewerkt weergegeven worden.(dus op de kop enz.)

Met de standaard Windows photoviewer gebeurd dat opslaan helaas niet automatisch.

Met Acdsee en andere fotobewerkingsprogramma's kan het ingesteld worden.

ke
door keesbakels May 16, 2018 om 14:00
54 Antwoorden / 20 Vragen

De foto`s die gedraaid zijn, zijn ook zo opgeslagen, maar ook de niet gedraaide foto's staan ondersteboven. Ik heb het idee dat de narigheid begonnen is na een update van het fotobewerkingsprogramma van HP

gsm
door gsm - May 16, 2018 om 12:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen

In het service menu van de TV aanpassen.
Zie filmpje over Samsung TV:

https://www.youtube.com/watch?v=rW2CMKi1bDA

ke
door keesbakels - May 16, 2018 om 13:56
54 Antwoorden / 20 Vragen

De tv is een LG. Geen smart tv.
Ik heb al in de instellingen van de tv gekeken maar niets gezien om beeld om te draaien.
Op dezelfde usb stick staan ook andere foto's maar die staan gewoon rechtop.

Terzijde: als ik op een antwoord wil reageren moet ik eerst opnieuw inloggen, velvolgens kan de pagina niet gevonden worden.

Ge
door Genee May 16, 2018 om 15:22
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Wat bedoelt u met die ’andere foto’s’.
wat is het verschil met de omgedraaide foto’s.
U zou eens op de computer via de verkenner de foto’s kunnen openen en zien of deze dan goed weergegeven worden.
Is het niet mogelijk wanneer u op de TV een foto omdraaid hebt deze daarna in het afspeelprogramma van de TV op te slaan op de usb stick?

ke
door keesbakels - May 16, 2018 om 14:05
54 Antwoorden / 20 Vragen

Ik zie dat mijn laatste reactie verdwenen is.
Nog maar eens: In het menu van de LG tv niets gezien om beeld om te draaien.
Ik heb het idee dat de narigheid begonnen is na een update van het fotoprogramma van HP.

Kees.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 16, 2018 om 18:14
16842 Antwoorden / 202 Vragen

Ook in het fotoprogramma van HP kunt u foto's 'draaien'. Maar daarna dient u ze wel ook gedraaid opnieuw op te slaan.

Cookies
door Cookies - May 16, 2018 om 18:19
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......de tip: t.v. omkeren is al bekend......

En tv kijken in de handstand, is die je al bekend?

diumenge
door diumenge - May 16, 2018 om 18:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Wat waarschijnlijk wel werkt is op de PC de foto's in paint openen en weer opslaan, maar als het om veel foto's gaat is dat veel werk. Probeer het eerst eens met een paar foto's.

ke
door keesbakels - May 17, 2018 om 10:31
54 Antwoorden / 20 Vragen

Gerrit Altena: niet alleen de foto's die gedraaid zijn en daarna als zodanig opgeslagen, maar ALLE foto's zijn omgedraaid.
Gisteren wel kunnen bekijken op een laptop, dan staan ze wel normaal.
Dumence: Het zijn er nogal veel, meer dan 500, dus in een ander programma omdraaien is veeeeeeeeeeeel werk.

Allen dank voor de reacties!

M.vr.gr. Kees

koekeloer
door koekeloer - May 18, 2018 om 17:27
562 Antwoorden / 18 Vragen

De TV heeft misschien een instelling. lees de gebruiksaanwijzing.

zw
door zwaardvis - May 18, 2018 om 17:55
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Zijn de foto's met een smartphone gemaakt? welk merk?
Bij Apple bijvoorbeeld worden de foto's zo opgeslagen zoals u de camera houdt. Dus als u de camera omdraait worden ze ook andersom opgeslagen. Maar er wordt een code bij de foto ingesteld die de positie (0, 90,180 of 270 graden) aangeeft. Het fotoprogramma op de PC houdt rekening met die code bij het weergeven en draait die zodang dat de horizon normaal staat. Het programma op de TV doet dat bijkbaar blijkbaar niet. Dus probeer het maar eens door een foto met de camera ondersteboven te fotograferen.

Mijn Huawei (Android) telefoon draait de foto's automatisch goed bij het opslaan. Een extra code is dus niet nodig en de foto wordt altijd juist weergegeven.

ke
door keesbakels - May 22, 2018 om 13:45
54 Antwoorden / 20 Vragen

Zwaardvis: de foto's zijn voor een klein deel met een smartphone gemaakt ( Samsung J5) en voor de rest met een fototoestel. Voor het ondersteboveneffect maakt dit geen verschil.

Iedereen hartelijk dank voor de reacties. Helaas hebben ze niet tot een oplossing geleid zodat we de foto's maar op een laptop bekijken. Staan bij verschillende laptops keurig rechtop.

M.vr.gr. Kees

marita5
door marita5 - May 22, 2018 om 14:03
11510 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Keesbakels ,

Lees hier het gegeven antwoord van H Styles , betreft het programma IrfanVieuw , klik op de rode regels .

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1624058

https://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/irfanview-fotobewerking-viewer-batch-conversie

ke
door keesbakels - May 22, 2018 om 14:44
54 Antwoorden / 20 Vragen

Beste Maritas,

Die poging tot humor op tweakers had ik al eerder gelezen. De enige tip die nu nog ontbreekt is een Australische tv kopen..........
En die andere tip zal ik zeker bestuderen maar die lost nu niets op. Misschien in de toekomst.

M.vr.gr. Kees