macwouter
door macwouter Dec 6, 2008 om 13:31
Computers & telefonie

Foutmelding Acer.scr

Beste mensen.
Sinds kort krijg ik een foutmelding die luidt als volgd...ACER.SCR is een fout onstaan en zal worden afgesloten,sorry voor het ongemak......Wat zal dat zijn.Ik maak me toch wel wat ongerust.Het komt regelmatig voor en klik het dan maar weer weg nadat ik het bericht heb verzonden naar Microsoft.

1930 9 Rapporteer

holpen
door holpen - Dec 6, 2008 om 13:43
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Een bestand dat eindigt op .scr is normaal gesproken een screensaver. Kennelijk zit er in de Acer screensaver dus een fout.

Als je een andere screensaver instelt, zou de melding niet meer tevoorschijn moeten komen. Je kunt eventueel het betreffende bestand ook een andere naam geven (of weggooien, maar dat kan altijd nog).

holpen
door holpen - Dec 6, 2008 om 13:45
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Wel grappig trouwens: macwouter en een plaatje van een Mac. En dan toch een Windows-probleem? ;-)

macwouter
door macwouter - Dec 6, 2008 om 16:12
825 Antwoorden / 9 Vragen

Dag mijnheer Holpen.
Toen mijn XP desktop na zoveel jaar er de brei aan gaf (ik heb hem nog in de kast staan) kon ik kiezen of een Vista of een Mac. Omdat iedereen in mijn omgeving problemen hadden met die Vista omdat de ene een goedkoop internetaansluiting had de andere weer problemen met compatiebel met andere soft en hardware of een te lage geheugen (512 en 1024 ramgeh) heb ik maar voor de Mac gekozen.Ik kan er net zoveel mee als met windows.Maar mijn vraag was bedoeld voor mijn XP laptop maar dat wist je toch wel ?

holpen
door holpen - Dec 6, 2008 om 19:17
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Haha, ja hoor, vond het alleen wel leuk...
En ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt!

Maarreh - heb je nog iets aan het probleem kunnen doen?

macwouter
door macwouter - Dec 6, 2008 om 20:56
825 Antwoorden / 9 Vragen

Mijnheer Holpen,u heeft mij zeer goed geholpen.Wat moeten wij hier zonder u hulp.Ik heb die wallpaper vewijderd en de rest wat in mijn systeem zat ook.Ik heb het niet meer gezien.Je moet er zo op letten als je een wallpaper gaat downloaden op een windows computer.AVGfree is niet voldoende natuurlijk en moet ik maar weer eens op zoek gaan naar een betaalde virusscanner. Nogmaals hartelijk dank.

holpen
door holpen - Dec 6, 2008 om 22:21
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Eh... dank voor alle complimenten (bloos bloos)...
Nog even een paar kleine dingetjes voor het goede begrip:
- ik neem aan dat je 'screensaver' bedoelt i.p.v. wallpaper? Een wallpaper is een "behangetje", oftewel een achtergrondje, dus een plaatje; het ging hier om een screensaver, dus eigenlijk een programmaatje...
- AVG Free is uitstekend en werkt net zo goed als welke andere betaalde virusscanner dan ook, en zelfs beter dan enkele bekende van deze commerciële pakketten.
- Dit probleem had bovendien niets met virussen te maken, maar gewoon met een slecht geprogrammeerde screensaver. Dat had je niet kunnen voorkomen met een virusscanner...

Maar: blij dat het opgelost is!

mieke1980
door mieke1980 - Dec 6, 2008 om 22:57
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Holpen.
Het ging zelfs niet eens om een Wallpaper maar om een afbeelding via Google afbeeldingen.Ik vond er een leuk plaatje die ik ook maar even ging gebruiken als wallpaper.Het plaatje was eigenlijk niet bedoeld als wallpaper maar ja dan maken we er maar een van.Dat kun je toch van elk afbeelding.En inderdaad het betrof een mooi plaatje voor op mijn bureaublad en geen screensaver wat je wel zou denken aan de foutmelding.Ik vind het jammer dat ik je geen link kan sturen van die afbeelding want ik weet niet hoe dat hier wekt.Misschien was het plaatje van een heel ander structuur omdat ie een foutmelding gaf.

holpen
door holpen - Dec 6, 2008 om 23:30
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Ah,ok! Dat brengt wat meer helderheid. Dank.
Mieke1980 = Macwouter?

macwouter
door macwouter - Dec 7, 2008 om 00:28
825 Antwoorden / 9 Vragen

Mijn lieve zus heeft er weer aan gezeten om een andere vraag te beantwoorden.Over die floppie verteld ze.