mi
door miranda197619761976 Apr 24, 2019 om 12:10
Computers & telefonie

Fraude gepleegd met mijn ID en rekeningnummer

November 2017 is mijn portemonee gestolen met daarin mijn bankpas en ID.

Ik heb mijn bankrekening gelijk laten blokkeren op het moment dat ik erachter kwam.

Er zijn 2 telefoonabonnementen afgesloten bij KPN met een verkeerd emailadres. Nu zegt KPN dat ik contactloos gepind hebt en de telefoons ook heb ontvangen. Ik heb aangegeven dat ik niet thuis maar op mijn werk was (ook laten zien) mijn dochter was ook niet thuis. Toch beweerd KPN dat ik betaald heb en de telefoons in bezit heb.

Ik heb gelijk aangifte gedaan en het proces verbaal doorgestuurd naar KPN.

Ik zou een brief ontvangen van KPN (nooit gehad) en nu moet ik alle kosten gaan betalen.

2856 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2019 om 12:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt nooit een brief ontvangen en moet gaan betalen. Hoe heeft KPN dan contact met u opgenomen?

En dit speelt 1,5 jaar later?

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Apr 24, 2019 om 12:28
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Hallo Miranda,

Had je de aangifte gedaan bij de politie?

Misschien kun je KPN met dit aangiftebewijs overtuigen?

ju
door juliomariner Apr 24, 2019 om 12:33
1321 Antwoorden / 2 Vragen

Dat schrijft TS toch.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Apr 24, 2019 om 13:16
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Er staat niet op welke datum is gedaan.....

Het verhaal is sowieso vaag......

Is het weer die vervl....   Ryan.......?

tenormin
door tenormin Apr 24, 2019 om 13:55
16823 Antwoorden / 108 Vragen

groene Amsterdammer, hou je verdachtmakingen voor je. Of dit Ruyan nu is of niet.

gerbera
door gerbera Apr 24, 2019 om 16:28
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ik heb gelijk aangifte gedaan en het proces verbaal doorgestuurd naar KPN.

Ik heb mijn bankrekening gelijk laten blokkeren op het moment dat ik erachter kwam.
Kwestie van lezen, als er staat "gelijk" mag je gevoegelijk aannemen dat dit direct nadat de Ts de vermissing heeft opgemerkt en daar zal geen dagen of weken tussen gezeten hebben. Blijkbaar is er in die tussentijd gepind met de pas van TS maar vraag ik mij af hoe je met € 25,- 2 telefoonabo's kunt afsluiten.

sjjoppy
door sjjoppy - Apr 24, 2019 om 12:46
7179 Antwoorden / 3 Vragen

U hebt aangifte gedaan en het proces-verbaal doorgestuurd maar bood kennelijk geen oplossing.
U zou de KPN nog eens persoonlijk kunnen benaderen om alles uit te leggen.
https://www.kpn.com/algemeen/over-kpn.htm

ja
door janf43 - Apr 24, 2019 om 13:36
733 Antwoorden / 0 Vragen

Contactloos pinnen gaat maar tot een bedrag van €25. Daarvoor krijgt u 2 abonnementen en telefoons? Of had u voor het gemak ook maar uw pincode in uw portemonnee opgeborgen?

aurora1
door aurora1 - Apr 24, 2019 om 13:57
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Hoeveel tijd zat tussen het blokkeren en de diefstal?
Wanneer zou u die telefooms ontvangen hebben en hoe is voor ontvangst getekend  en door wie?
En waarom speelt dit nu pas, bijna anderhalf jaar later? Door wie worden die abonnementen dan gebruikt? En hoe, door wie worden die abonnementen verder betaald?

Topantwoord

wimmi20
door wimmi20 - Apr 24, 2019 om 14:46
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Er is iets heel vreemds aan uw verhaal.
Hoe weet KPN uw woonadres ?
En wat nog vreemder is : er is contactloos gepind, maar dat kan maar tot 25 euro.
En dan 2 telefoons meekrijgen ?
En bij het afsluiten zal de dief zich gelegitimeerd hebben, uiteraard met zijn eigen persoons bewijs.
Anders krijg je geen abonnement.
Want met uw gestolen ID kaart kan dat niet.
Dan weet je toch wie de dief is ?
Wat het verhaal nog vreemder maakt : u verklaart dat het telefoons zijn met abonnement.
Betaalt u nu de abonnementskosten ?
Op de nota van KPN staan de telefoonnummers  waarvoor betaald moet worden.
Dan bel je de dief toch even ?
Wat het verhaal nog wonderlijker maakt : dit alles is 18 maanden geleden gebeurd !
Dus u betaalt al 1 1/2jaar voor 2 abonnementen ?
Ga ik nog wat van u horen ?

mi
door miranda197619761976 Apr 24, 2019 om 17:29
Antwoorden / 1 Vragen

heel even voor de duidelijkheid.

Voor de abonnementen hoef je maar 0,01 dat weet ik van mijn vorige abonnement.

Hoe ze de abonnementen hebben afgelsoten dat weet ik niet, was er niet bij.

Ik heb de abonnementen gelijk stop laten zetten (wat niet gebeurde door KPN), dat liep door tot maart 2018

Ik weet niet wie de dief is, omdat ik niet thuis was.

Ik heb geprobeerd te dief bellen, maar tevergeefs.

Ik betaal helemaal niets, wordt alleen maar aangemaand door KPN!

he
door henry1942 - Apr 24, 2019 om 15:07
100 Antwoorden / 28 Vragen

Ze zal bedoelen geen brief ontvangen na het toezenden van het proces verbaal,
 trouwens een hel raar verhaal !

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 24, 2019 om 16:03
16827 Antwoorden / 202 Vragen

Het feit heeft zich in 2017 voorgedaan? Dan bent u wel erg laat met deze vraag. Maar toch, iwe niet waagt die niet wint.

U heeft indertijd wel aangifte gedaan en het pv doorgezonden naar KPN.
U heeft nooit een brief ontvangen maar moet wel betalen? Laat KPN howe dan ook bewijzen dat u een brief heeft gehad maar dat afgezien van het feit dat voor het afsluiten van de twee telefoonabonnementen door u KPN ook daar het bewijs voor dient te leveren.

U kunt zich in ieder geval richten tot agentschaptelecom.nl/over-agentschap-telecom/vraag-melding-signaal-of-klacht/bezwaar-en-beroep (link aanklikken  en voor evt. nadere bijstan/advie ook www.juridischloket.nl.

ba
door bakkersjors - Apr 24, 2019 om 16:11
48 Antwoorden / 0 Vragen

Voor de mensen die over het maxium van €25 praten;Je kunt zelf de limiet verhogen, en in het verleden ook na mijn id-kaart te hebben laten zien moeten pinnen van slechts €0,01 dus 1 eurocent een werkende telefoon met abbonnement meegekregen.
Dus 2 abbonnementen zal dan ook wel kunnen , zeker in 2 verschillende belwinkels.

gerbera
door gerbera - Apr 24, 2019 om 16:37
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Het limiet voor contactloos betalen is niet te verhogen. Je kunt per transactie max € 25,- betalen en bij volgende transacties tot max € 50,- besteden, Dat is incl. de eerdere € 25,- waarna je bij een volgende betaling je pincode moet invoeren.

lo
door lovewinnie - Apr 24, 2019 om 17:10
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Je hoeft bij nieuwe abonnement maar 1cent te pinnen. Dus contactloos pinnen kan prima

jo
door jorisw - Apr 24, 2019 om 18:06
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Hoeveel tijd zat er tussen de diefstal en de blokkade en aangifte?

tijger1
door tijger1 - Apr 24, 2019 om 18:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En hoe kon u dan die abonnementen stopzetten als u van niets wist? En hoe weet u dat er een verkeerd mailadres gebruikt is?

En wanneer is er dan contactloos gepind? Dan ziet u trouwens toch twee keer een cent op uw afrekening staan?

En wat doet het er toe dat u niet thuis was zijn die toestellen dan zogenaamd bij u thuis bezorgd? Dan moet KPN toch een afleveradres hebben?

Ik heb ook weleens aan de deur een cent moeten pinnen bij aflevering van een telefoon, maar dan wordt ook nog het identiteitsbewijs gevraagd en de naam van de rekening moet overeenstemmen met het identiteitsbewijs.

Uw reactie roept helaas steeds meer vragen op.

va
door vanlotjegetikt Apr 24, 2019 om 18:15
809 Antwoorden / Vragen

Tekst van TS komt mij bekend voor
mede omdat er oude data worden gebruikt. En ik ben redelijk wantrouwend als het gaat om oude data.

lo
door lovewinnie Apr 24, 2019 om 21:20
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb keer nieuwe telefoon van mijn man aangekomen. Zijn id en pinde met zijn pinpas. Heb er wel voor moeten tekenen voor ontvangst maar deden totaal niet moeilijk. Zij gewoon ben zijn vrouw, is ook zo dus ja.

Ik denk dus wnr er een ander afleveradres is dan jou adres en ze het aannemen met ben haar of zijn partner dat ze dat geloven

tijger1
door tijger1 Apr 24, 2019 om 21:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan zouden ze alleen uit het proces verbaal het adres van de Ts gehaald kunnen hebben.