freya
door freya May 10, 2013 om 15:38
Computers & telefonie

Freya stopt met Kassa

Geachte forumleden,

Het zat er al een tijdje aan te komen en nu is de beslissing dan toch genomen. Na 8½ jaar actief te zijn geweest op dit forum, zet ik er definitief een punt achter. Ik zat er al een tijdje tegenaan te hikken, maar heb nu dan toch de knoop doorgehakt. En ik zal een paar redenen opnoemen die tot deze beslissing hebben geleid.

Om te beginnen is de sfeer hier, sinds de 'vernieuwing' van de website, lang niet meer wat het geweest is. De 'trollen' komen en gaan en het persoonlijk aanvallen van anderen lijkt wel de nieuwe nationale sport te zijn geworden.
Om maar te zwijgen over de 'strebertjes' die sindsdien actief zijn geworden. Alle trucjes worden uit de kast getrokken om maar zo snel mogelijk zoveel mogelijk te 'scoren'. En door die scoringsdrift is de gemiddelde kwaliteit van de gegeven antwoorden sinds de vernieuwing ook danig naar beneden gegaan. Het maakt tegenwoordig blijkbaar niet meer uit wat er wordt gepost, als er maar wordt gepost. Kwantiteit boven kwaliteit.
Het forum is niet langer een 'forum', bedoeld om mensen te helpen, maar is gedegradeerd tot een 'spelletjessite'. Werkelijk, ik blijf me er over verbazen dat volwassen mensen (ik ga er tenminste vanuit dat het volwassenen zijn) zich met zulke kinderachtige spelletjes bezighouden....
Daarnaast lopen er een aantal lieden rond die vrijwel alleen maar bezig zijn met het naar beneden halen van gegeven antwoorden. En helaas moet ik constateren dat de redactie daar maar zeer matig op modereert.
Wat dat betreft mag de redactie ook wel de hand in eigen boezem steken, want zij gaan ook niet helemaal vrijuit. Wel wijzigingen doorvoeren die de website gelikt en populair maken, maar niet (of nauwelijks) luisteren naar de gebruikers. En als er dan al geluisterd wordt en er wijzigingen beloofd worden, dan worden die, om welke reden dan ook, toch weer niet doorgevoerd. Om moedeloos van te worden.

Verder is het zo dat een aantal van jullie op de hoogte zijn van het feit dat ik visueel beperkt ben. En helaas is het zo dat mijn ogen er niet beter op worden, waardoor het mij steeds meer moeite kost om actief bezig te zijn op de Kassa website. Alles bij elkaar, maakt dit dat de lol er voor mij aardig vanaf is en moet ik concluderen dat het voor mij tijd is geworden om er een streep onder te zetten.

Het is jammer dat het zover heeft moeten komen, want ik heb het altijd met plezier gedaan. Het deed me altijd weer goed als ik zag dat ik mensen 'uit de problemen' kon helpen met een goed advies. En niet alleen via het Kassa forum. Velen benaderden mij rechtstreeks met 'een probleem' en als ik dan vroeg waarom ze hun vraag niet via het forum stelden, dan gaven ze steevast het antwoord: 'Dan krijg ik zoveel flauwekul antwoorden waar ik niets aan heb en aan jouw antwoorden heb ik tenminste wat...'. Dat zegt toch ook wel iets over hoe mensen over het forum denken.

De leden van de oude kern wil ik hierbij bedanken voor de altijd plezierige samenwerking die we al die jaren hebben gehad. De serieuze nieuwelingen kan ik alleen maar heel veel sterkte toewensen (ze zullen het nodig hebben).

En even voor de duidelijkheid, ik post dit topic alleen maar om melding te maken van mijn vertrek. Het is niet mijn bedoeling een discussie op gang te brengen over het wel/niet goed functioneren van dit forum.

En tot slot: 'Het gaat jullie goed'.

m.vr.gr. Freya

2212 53 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 15:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is jammer Freya.

Het ga je goed!

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 16:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat dit forum wel eens misbruikt wordt ligt ook aan de populariteit, daarbij willen vraagstellers altijd gelijk krijgen. Wie daar in mee gaat krijgt punten wie kritisch is wordt afgezeken (met excuus voor het woord). @Freya denk er nog eens over na.

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 16:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op vrijdag 10 mei 2013, 15:38: Geachte forumleden.
Het zat er al een tijdje aan te komen en nu is de beslissing dan toch genomen. Na 8½ jaar actief te zijn geweest op dit forum, zet ik er definitief een punt achter.
m.vr.gr. Freya

Tis jammer,en helemaal voor het forum Freya.
Ik vond je antwoorden bijna altijd van hoge kwaliteit.
Ik vond ook dat je van veel dingen veel wist.
Ik vond ook dat je nooit dom gezwets en dom geleuter verkocht.
Ik vond je ook wel eens een beetje betweterig, maar dat komt dan voort uit een mening die je over iets hebt.

Je gaf aan dat het je stoorde dat er gegeven antwoorden onderuit gehaald worden.
Wel ik doe dat soms ook.
Als ik lees dat een gegeven antwoord op een vraag nergens op slaat, volkomen uit de lucht gegrepen is of zomaar zelf even bedacht, dan ben ik vaak ook iemand die daar op reageer, en ik ben nogal direct van aard, dat komt niet altijd goed over, maar ik slaap er best om.
Als iemand toch persé iets wil antwoorden, zorg dan dat het klopt, op die manier stuur je een vraagsteller met of zonder problemen, niet het bos in.

Het ga je goed Freya, en ik hoop oprecht dat je visuele beperking, waar ik overigens geen weet van had, je niet te veel parten gaan spelen in je verdere leven.

Groeten.

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

beste Freya, jammer heel jammer!.
Heel hartelijk dank voor alle antwoorden op mijn vragen en ik wens U het allerbeste!!

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Freya,

Het raakt me dit te lezen.

Ik vind het heel jammer dat je 'ons' gaat verlaten. Maar ik laat je niet gaan zonder toch nog een keer te vragen je beslissing te heroverwegen. In mijn ogen lever jij een heel belangrijke bijdrage aan dit forum en er zou echt een leemte komen in de antwoorden als jij hier niet meer post. Ik begrijp nu dat je een visuele beperking hebt (dat wist ik niet) en dat speelt natuurlijk ook mee. Zeker sinds de site is veranderd.

Je lijkt je keuze te hebben gemaakt en ik begrijp de redenen die je ervoor geeft, maar we zullen je erg missen als je echt voorgoed wegblijft. Zowel als persoon en tevens als iemand met kennis van zaken.

Mocht je bij je besluit blijven dan bedankt voor al je bijdragen.
Verder wens ik je veel goeds en geluk!

Warme groet
zoekster

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 17:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

hallo freya,

jammer om te lezen dat een van de vaste kern antwoorders, met altijd een helder en duidelijk antwoordt te zien gaan.

het gaat je goed :-)

Laaglander

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 17:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Freya,

Jammer, maar ik begrijp het helemaal.
Ik zit met hetzelfde te worstelen.
Maar, ik kijk het nog een poosje aan.
Bedankt voor je inzet en wijze antwoorden.

Vr.gr. poltol.

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 17:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik had mijn account ook beëindigd omdat ik me ergerde aan de onzinnige antwoorden van menige respondenten. Edoch overweeg het nog eens, als je toch besluit om te stoppen haalt de redactie je wel over om toch door te gaan.

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Freya,

Jammer, heel jammer dat u heeft besloten om te stoppen met Kassa.
Door de jaren heb ik veel aan uw antwoorden op mijn vragen en aan de antwoorden welke u aan anderen heeft gegegeven.
Met nog een aantal oudgedienden, die ik zeer respecteer, heeft u altijd getracht om vragenstellers op een serieuze en vaak deskundige wijze met uw adviezen te helpen.

Ik gan niet proberen u van gedachten te doen veranderen, al zou ik dit graag willen.

Het ga u goed en hopelijk komt u soms op de e.o.a. manier terug op dit forum.

mein33

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Freya

Ook mij wordt verweten dat ikantwoorden geef om te score wat nooit zo geweest is ikkan niet op elke vraag een antwoord geven.
Dit houdt mij niet tegen om door te gaan ik wens je het bete en bedankt voor alles.
Somsis het beter om dan niet een reactie te plaatsen

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 17:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik bedoelde met de laatste zin soms is het beter geen reactie te plaatsen.

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 18:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Freya,

Jammer om te lezen dat je nu dan toch de knoop hebt doorgehakt.
Ik wist dat je hier al een tijdje mee aan het worstelen was, maar hoopte toch eigenlijk stiekem dat je je zou bedenken.
Zelf ben ik ook bijna 8.5 jaar actief op deze website en het laatste jaar is voor mij de "lol" er ook wel vanaf.

De laatste jaren hebben al veel goede beantwoorders afgehaakt (Enterprise, Holpen, Brynnar, Edwardus, enz...), mede door die puntenjagertjes en trollen.

Ik zou zeggen, hou je goed en denk er nog eens over na.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 19:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja u heeft helemaal gelijk, maar ik denk er precies zo over. Maar dit is bijna het enige contact wat ik nog met de buiten wereld heb. Al zou het zonder punten zijn zou ik toch op de oude voet verder gaan want al die nonsens van exper en top antwoord noem maar op is alleen maar een bevestiging van wat u hier schrijft.
Het is gewoon proberen om wat van mijn levens ervaringen over te brengen waar een ander daar nog gebruik van kan maken.Ook mijn gezichts vermogen wordt minder en de leeftijd gaat ook een woordje mee spreken.En ik zal er best eens een keer naast zit mischien wel meer dan 1 keer maar ik er gewoon plezier in om mijndagelijkse sleur te onderbreken. Het gaat u goed en ik zeg eerlijk ik ben ookal maar dan wel onder valerius zonder 2 ook al heel wat jaartjes hier aan mee gedaan.En om niet iedereen het zelfde is zal waar u nu voor stopt nooi veranderen. Het gaat u goed maar blijf in elk gevan lid zodat als u het werkelijk gaat missen u gewoon weer verder kan gaan.

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 19:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind dit behoorlijk overdreven. Als je besluit om ergens om welke reden dan ook mee te wiillen stoppen moet je dat zonder je gedwongen te voelen om je te verantwoorden kunnen doen. Zo lijkt het erop dart je de site bijzonder demonstratief een trap na wilt gegeven.Er wordt heel wat agressie ten toongesteld op de site. Maar, wat zou het? Zo zijn mensen nu eenmaal.

Zwemmer

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freya,

Ik ben niet zo lang actief hierop Kassa, maar herken in jou wel een deelnemer die waardevolle berichten schrijft. En ik vind het altijd jammer als dergelijke deelnemers er mee stoppen. Maar ik kan je besluit ook begrijpen en respecteren.

Groet,
Alfa

P.S. Volgens mij wil Freya gewoon afscheid nemen van mensen die langer dan vandaag kent. Daar lijkt mij niets mee mis.

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 19:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Freya, graag wil ik me aansluiten bij bijna alle voorgangers die het erg jammer vinden (understatement) dat je besloten hebt de site te gaan verlaten. Jij hebt de Vara Kassa site een glans gegeven. Velen hebben jouw adviezen op kunnen volgen en je daarvoor 187 keer bedankt "op de teller" en nog meer met een "dank je wel" op de site zonder te weten hoe een Topantwoord te geven. Ik weet zeker dat je daar niet op zat te wachten maar graag jouw kennis en kunde wilde overbrengen. Jou overhalen om te blijven? Neen, dat doe ik niet want dat is zinloos. De vernieuwing van deze site heeft het voor mensen met visuele problemen er ook niet makkelijk op gemaakt. Ik denk dat je een goede beslissing hebt genomen. Mag ik je als laatste toevoeging in het commentaar op je vertrek het allerbeste toewensen en je bedanken voor je hulp in het verleden. Het ga je heel goed, Freya. Met vriendelijke groet.

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo freya

Ik vind het heel jammer te lezen dat je hier vertrekt.
Ook ik wil je bedanken voor je andwoorden gegeven op vragen van mijn kant.

Groet Connie

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 20:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag freya,

Vrienden waren we niet (ook niet in de oude tijden), maar ik had en heb altijd groot respekt gehad voor je vaardigheid om waardevolle antwoorden te formuleren. Het ga je verder goed.

Wat je kritiek betreft op de site, ben ik het met je eens. Het gaat de Redactie niet meer om de inhoud, maar om de vorm. Of anders gezegd: hoe meer zieltjes, hoe meer vreugd.

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 20:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het zat er helaas al een tijdje aan te komen hé,
net als ik hing je ook al een tijd met 1 voet buiten de deur.......
Maar nu dan toch de knoop doorgehakt.
Heel Jammer en echt een gemis.
Het kost mij ook steeds meer moeite dit forum nog serieus te nemen
om dezelfde redenen die jij noemt.
Dus ik ben hier ook al niet meer zo actief en niet meer zo enthousiast
als ik hier de zo'n 7 jaren voorheen wel ben geweest.
Misschien ook tijd voor vervroegd pensioen ;-)
We houden contact toch ?! Je weet me te vinden :-)

Via deze weg in elk geval bedankt voor alles en de fijne samenwerking !

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 21:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

@beste Freya

Jammer dat je Stopt.!!!!! :( Maar ik begrijp het wel hoor!

Ik kom ook hier niet zo vaak.

Wat de andere zeggen, dat het de laatste tijd anders is geworden dan voorheen hebben ze gelijk in!!!

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 22:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freya,

dit is wel even schrikken. Had dat niet verwacht, maar respecteer wel jouw beslissing.

Jammer dat de 'oude kern' steeds kleiner wordt. Vooral ook dat er nu weer iemand stopt die niet reageerde voor de punten, maar echt hielp.

Ook bij mij is het al lang bekend dat Kassa kwantiteit vóór kwaliteit kiest.
Daar erger ik mij ook wel eens aan en soms, heel soms laat ik mij daarover uit.

Er zijn er helaas een aantal die allerlei onzin uitkramen om maar weer een puntje te krijgen. Of er een inhoudsloze babbelbox van maken....... ach, de meesten weten precies wat ik (wij) bedoel(en).

Ik heb al een paar keer verwezen naar de prestigieuze prijs in 2006, die Kassa mocht ontvangen (zie: ).
Toen was het nog wel een serieuze site. Zoals het begon en zoals de Vara (Kassa) dit bedoeld had, is weinig meer van over gebleven.

Hoeveel zijn er in de loop der jaren niet afgehaakt, juist vanwege het slappe aftreksel (van de kwaliteit) dat 'kwantiteit' heet.

Ik heb er ook wel eens over nagedacht om te stoppen, maar zolang ik nog anderen kan helpen, hoe weinig dan ook, blijf ik aandacht schenken aan de Kassa-site.

Freya, we houden contact.....

Gr. Hutch

ve
door verwijderd - May 10, 2013 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ook ik schrok van de mededeling. Ik had het totaal niet verwacht.

Maar over verval: dat zie je op meerdere fora gebeuren. Het forum van Tros Radar is al helemaal vervallen. Helaas.

Er is inderdaad ook vaak geklaagd over de layout, maar ook over knoppen die er zouden komen en toch niet gekomen zijn. Het probleem daarvan is dat het forum door een niet gebruiker ontworpen wordt en de leiding van het forum zijn niet gebruikers.
Daarom is er onder de forumgebruikers ook zoveel onvrede.

Het is jammer dat je stopt. Maar ik hoop dat je toch nog heel af en toe langskomt en misschien ook weer meedoet :-))

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 00:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya schreef op vrijdag 10 mei 2013, 15:38: Geachte forumleden,

Het zat er al een tijdje aan te komen en nu is de beslissing dan toch genomen. Na 8½ jaar actief te zijn geweest op dit forum, zet ik er definitief een punt achter. Ik zat er al een tijdje tegenaan te hikken, maar heb nu dan toch de knoop doorgehakt. En ik zal een paar redenen opnoemen die tot deze beslissing hebben geleid.

Om te beginnen is de sfeer hier, sinds de 'vernieuwing' van de website, lang niet meer wat het geweest is. De 'trollen' komen en gaan en het persoonlijk aanvallen van anderen lijkt wel de nieuwe nationale sport te zijn geworden.
Om maar te zwijgen over de 'strebertjes' die sindsdien actief zijn geworden. Alle trucjes worden uit de kast getrokken om maar zo snel mogelijk zoveel mogelijk te 'scoren'. En door die scoringsdrift is de gemiddelde kwaliteit van de gegeven antwoorden sinds de vernieuwing ook danig naar beneden gegaan. Het maakt tegenwoordig blijkbaar niet meer uit wat er wordt gepost, als er maar wordt gepost. Kwantiteit boven kwaliteit.
Het forum is niet langer een 'forum', bedoeld om mensen te helpen, maar is gedegradeerd tot een 'spelletjessite'. Werkelijk, ik blijf me er over verbazen dat volwassen mensen (ik ga er tenminste vanuit dat het volwassenen zijn) zich met zulke kinderachtige spelletjes bezighouden....
Daarnaast lopen er een aantal lieden rond die vrijwel alleen maar bezig zijn met het naar beneden halen van gegeven antwoorden. En helaas moet ik constateren dat de redactie daar maar zeer matig op modereert.
Wat dat betreft mag de redactie ook wel de hand in eigen boezem steken, want zij gaan ook niet helemaal vrijuit. Wel wijzigingen doorvoeren die de website gelikt en populair maken, maar niet (of nauwelijks) luisteren naar de gebruikers. En als er dan al geluisterd wordt en er wijzigingen beloofd worden, dan worden die, om welke reden dan ook, toch weer niet doorgevoerd. Om moedeloos van te worden.

Verder is het zo dat een aantal van jullie op de hoogte zijn van het feit dat ik visueel beperkt ben. En helaas is het zo dat mijn ogen er niet beter op worden, waardoor het mij steeds meer moeite kost om actief bezig te zijn op de Kassa website. Alles bij elkaar, maakt dit dat de lol er voor mij aardig vanaf is en moet ik concluderen dat het voor mij tijd is geworden om er een streep onder te zetten.

Het is jammer dat het zover heeft moeten komen, want ik heb het altijd met plezier gedaan. Het deed me altijd weer goed als ik zag dat ik mensen 'uit de problemen' kon helpen met een goed advies. En niet alleen via het Kassa forum. Velen benaderden mij rechtstreeks met 'een probleem' en als ik dan vroeg waarom ze hun vraag niet via het forum stelden, dan gaven ze steevast het antwoord: 'Dan krijg ik zoveel flauwekul antwoorden waar ik niets aan heb en aan jouw antwoorden heb ik tenminste wat...'. Dat zegt toch ook wel iets over hoe mensen over het forum denken.

De leden van de oude kern wil ik hierbij bedanken voor de altijd plezierige samenwerking die we al die jaren hebben gehad. De serieuze nieuwelingen kan ik alleen maar heel veel sterkte toewensen (ze zullen het nodig hebben).

En even voor de duidelijkheid, ik post dit topic alleen maar om melding te maken van mijn vertrek. Het is niet mijn bedoeling een discussie op gang te brengen over het wel/niet goed functioneren van dit forum.

En tot slot: 'Het gaat jullie goed'.

m.vr.gr. Freya

Las net je betoog om te stoppen.

Jammer dat je weggaat en de beslissing weloverwogen heeft genomen.

Ook ik ga stoppen. Mocht eigenlijk al sinds vorig jaar niet meer hier zijn, was niet meer welkom!

Was hier o.a. als 'börgemeister', 'sweeterlake' & 'wolfgang wölfe'! Er waren nog veel meer accounts waarvan de gebruiksnamen niet meer herinnerd.

Ook ik had mijn truckjes ontwikkeld om snel te scoren. Het aanklikken van een antwoord als topantwoord werd meestal op geageerd, ja die nu stevig bovenaan op scorelijst staan. De punten waren ook welkom.

Dan heb je van die 'betweterige betweters' die als een soort fundamentalist steevast vasthielden/houden aan hun 'autistische antwoord(en)'.

Merkte al de laatste tijd dat je nog nauwelijks aanwezig was.

In het verleden een soort persoonlijke aanval geweest door een 'copycat' die met velerlei 'Freya' benamingen kwam.

Zo zijn er velen anderen die hier vertrokken zijn, hetzij vrijwillig gestopt enerzijds en anderzijds omdat ze niet meer welkom zijn.

Ook ik had soms niet de wijsheid om op een probleem adequaat erop te reageren, daar de kennis mij ontbrak. Van de meeste antwoorden leerde ik ook weer bij, van de specifieke experten o.a. grindweg e.d.

Had je in het verleden ook al eens met je per e-mail benaderd.

Ik wens je het allerbeste toe voor de toekomst. Tot ziens!

Tschüß!!

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 00:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Freya

Jammer.

tijger1

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 08:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Freya,

De zoveelste echte deskundige die uit frustratie over het slechte modereerbeleid en het totaal negeren van de goede adviezen van oud-gedienden, af haakt.

Een forum staat of valt bij een goede moderatie; dit forum ligt daardoor al een paar jaar in een diep ravijn. Duidelijk dat het bij Kassa / redactie al lang niet meer om kwaliteit gaat, maar om popie jopie gedoe.

Echt heel erg jammer, met name voor de vragenstellers, dat je nu vertrokken bent van deze site, maar begrijpen doe ik het zeker wel. Je hebt, vooral op ict gebied een grote kennis, die je in duidelijke en begrijpbare taal - ook aan complete nitwits - wist over te brengen.

Triest, dat de Vara/Kassa/redactie het zover laat komen., dat de goede raadgevers stuk voor stuk vertrekken.

Freya, ik wens jou het allerbeste.

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 09:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Respect voor jouw besluit. Het ga je goed. rapil.

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 10:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

freya
bijzonder jammer dat u heeft beslist om te stoppen maar begrijpen doe ik het wel.ik wens u heel veel geluk en gezondheid toe in de toekomst en wil u bedanken voor alle antwoorden die u heeft gegeven aan mij en de andere forum gebruikers.

groetjes eelco

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 11:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor je jarenlange inzet Freya.
Ik begrijp je besluit volkomen.
Toch hoop ik dat je nog eens langs komt.
Het doel was toch te helpen bij consumentenvragen?
Als alle "kennis" afhaakt, waar moeten we dan nog terecht?

Het ga je goed.

M.v.g. bosduif.

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 11:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

wolfgang wölfe schreef op zaterdag 11 mei 2013, 00:34: Las net je betoog om te stoppen.
Jammer dat je weggaat en de beslissing weloverwogen heeft genomen.
Ook ik ga stoppen. Mocht eigenlijk al sinds vorig jaar niet meer hier zijn, was niet meer welkom!

Was hier o.a. als 'börgemeister', 'sweeterlake' & 'wolfgang wölfe'! Er waren nog veel meer accounts waarvan de gebruiksnamen niet meer herinnerd.
Ook ik had mijn truckjes ontwikkeld om snel te scoren. Het aanklikken van een antwoord als topantwoord werd meestal op geageerd, ja die nu stevig bovenaan op scorelijst staan. De punten waren ook welkom.

Gefeliciteerd hoor "börgemeister", het is je dan eindelijk gelukt om Freya weg te jagen!
Door figuren zoals jij zijn er in de loop der jaren al heel wat goede "experts" weggelopen.
Dat is ook de reden dat ik (en nog een aantal anderen) hier niet zoveel meer aanwezig ben.
Jij bent in ieder geval één van de redenen waarom Freya hier weggaat! Sjappo!!!

Gegroet, Dirck

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 12:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste freya,

Log ik in en het eerste wat ik zie: 'Freya stopt met Kassa'.
Jammer, jammer, jammer al snap ik de reden(en).

Op 2/6/2006 gaf ik een eerste reactie op dit forum en op 6/1/2007 stelde ik m'n eerste vraag en verbaasde me over de snelle en goede reacties van o.a. phinder en edwardus. Op 18/3/2007 een nieuwe vraag met o.a. reacties van jou. Sindsdien heb ik vaker vragen op computergebied gesteld en kreeg altijd goede reacties van jou, holpen, gsm, dirck, edwardus, akkefiet, birdies (waar is die gebleven?) e.a.
Op een gegeven moment besloot ik om m'n 'kennis/ervaring' ook te gebruiken om anderen van dienst te kunnen zijn met o.a. jou als voorbeeld.
Ik herinner me een zomerse zondag waarop er nog geen enkele (computer)vraag gesteld was, waarop ik besloot zelf een 'probleempje' te plaatsen. Een onmiddellijke reactie van jouw kant: "Ha, een klant!" en natuurlijk de oplossing!

Had en heb nog steeds de grootste waardering voor je v.w.b. je kennis, kunde en inzet op dit forum, ondanks dat we laatste tijd wat 'verschil van mening' hebben gehad.
(Het is voor dit forum te hopen dat de redactie inderdaad eens iets gaat doen aan die 'punten'. Heb hier onlangs nog een mail over gestuurd, maar geen reactie gehad.)

Het is voor dit forum een groot gemis dat je ons gaat verlaten. We zullen je antwoorden/oplossingen op computervraagstukken e.d. zeker gaan missen!

Freya, ik wens je het allerbeste voor de komende jaren en mijn dank voor de vele hulp die ik in de afgelopen jaren van je heb mogen ontvangen.
Voor mij ben en blijf jij de TOP!!

Hartelijke groeten,

edrick3

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 12:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freya,

bedankt voor alles wat je gedaan hebt. Ook ik ben alleen nog (meestal) lezer en zéér incidenteel reagerend. Tot ooit ...........

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 13:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jammer dat oudgedienden er de brui aan geven. Ik ben in 2006 begonnen als ronny530 en de vragen waren wat simpeler dan nu, vaak was iets binnen een uur opgelost (PC) problemen of een verstopte pomp van een wasmachine, dat maakt je blij. Gaandeweg werd er door respondenten veel niet kloppende info van google afgehaald en begon het gelijk hebben maar niet krijgen omdat de info niet juist was, dan werd het een discussie met enkel maar verliezers. Ik ben toen ook afgehaakt maar wel blijven volgen, je komt er niet van los en heb een nieuwe account aangemaakt, ron530 maar ik ben veel kritischer geworden op topics waar ik op reageer. Freya krijgt dat gevoel ook wel terug want Freya voegt iets toe aan vraag en beantwoord, zou echt zonde zijn dat de expertise voor diegene die het nodig heeft voorgoed verloren gaat.

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 13:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Freya, ik kom hier niet zo vaak maar ook ik zal je missen. Jammer dat iemand zo als jij, met inderdaad altijd een echt geode raad, besluit om te stoppen.
Het ga je goed!

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 15:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik zo alle reacties lees op de "abdicatie" van Freya, lijkt het wel of heel veel leden hier tegen heug en meug komen.

Niemand is toch tot iets verplicht? Wonderlijk.

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 16:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freya,

Het doet me ontzettend veel om dit te moeten lezen.

Ik begrijp je keuze, ook nu zie ik weer de redenen, kijk naar sommige reacties terug waarom je tot deze beslissing bent gekomen.

Met daarbij de lichamelijke ongemakken, wordt het een optelsom.

Het ga je goed, leef in gezondheid, je bent een mooi mens!

@ de rest,

Het lijkt mij verder verstandig gezien enkele reacties van anderen, om in ieder geval binnen dit topic even niet met elkaar over elkaar in discussie te gaan.

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieverd,
Het spijt me dat je er mee stopt. Ik kon altijd op je aan. Je gaf hele goede antwoorden, en dan was ik weer blij, dat alles weer goed kwam op de pc.
Je hebt niet alleen mij blij gemaakt met je antwoorden, maar heel veel mensen meer. Wat zullen we je missen.
Ik wens je alle liefde van de hele wereld . En BEDANKT voor ALLES!!!
Dikke kus van mij Gr Kanty.

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat het jou ook goed gaan Freya!

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 22:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Freya,

Een begrijpelijke beslissing, maar toch jammer!

Bedankt voor alle jaren waarin je antwoord hebt gegeven op al onze vragen.
Bedankt voor het respect dat je altijd hebt gegeven, maar dat je niet altijd hebt gekregen.

Het ga je goed!

Linda

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 22:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

En wat is je vraag Freya ?

ve
door verwijderd - May 11, 2013 om 22:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er is een andere site (misschien bent U daar ook actief) waar ze wel normaal met elkaar omgaan. Ik hoop dat U elders na een adempauze weer mensen met computerproblemen gaat helpen.
Hartelijke groeten en het beste met Uw gezondheid gewenst.

ve
door verwijderd - May 13, 2013 om 23:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo freya,

Hoewel ik even op vakantie ben, wil ik deze "vraag" toch zo snel mogelijk beantwoorden.
Erg jammer, maar ook zeer begrijpelijk, dat je er mee stopt.
Je bent op je vakgebied volgens mij wel de top van de top op dit forum.

Een aantal argumenten kan ik geheel onderschrijven.
Met name de strebertjes, die te vaak nutteloze en zelfs verkeerde antwoorden produceren, vind ik ook een irritant verschijnsel. Zelf stel ik mij tegenwoordig wat terughoudender op en reageer voorlopig nog wel zo af en toe, maar alleen nog op vragen, die mij serieus lijken en dan nog alleen als ik een waardevolle bijdrage denk te kunnen leveren.

Erg jammer dat je gezichtsvermogen het steeds meer laat afweten.
Ik wens je het allerbeste toe en hoop dat je de vrijgekomen tijd op een zo prettig mogelijke manier kunt invullen.

Hartelijke groeten,
GSM

ve
door verwijderd - May 13, 2013 om 23:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een weloverwogen besluit om na 8½ jaar een eind te maken als expert lijkt mij niet in je kouwe kleren te gaan zitten. Misschien wel een moeilijk besluit geweest.

Het gaat je goed!

ve
door verwijderd - May 13, 2013 om 23:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Freya,
Helaas lijkt de site (het forum) wel een afspiegeling van de hedendaagse maatschappij.
Veel roepen, niets waarmaken, draaien om de hete brei, persoonlijke aanvallen en zo kan ik nog even doorgaan.
Je bijdrage was altijd oprecht en zoals je dat mooi zegt naar eer en geweten.
Zelf laat ik me ook nog maar zelden zien alhier en dit is een mooi moment om eens solidair te zijn met iemand.
Ik heb in de verste verte geen bijdragen kunnen/mogen leveren die jou kwaliteit benaderen maar het is gewoon niet meer leuk de laatste tijd.
Ik wens je alle goeds en succes en ik zeg dan ook maar gegroet allen.

Mastag

ve
door verwijderd - May 14, 2013 om 00:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

mastag schreef op maandag 13 mei 2013, 23:52: Beste Freya,
Helaas lijkt de site (het forum) wel een afspiegeling van de hedendaagse maatschappij.
Veel roepen, niets waarmaken, draaien om de hete brei, persoonlijke aanvallen en zo kan ik nog even doorgaan.
Je bijdrage was altijd oprecht en zoals je dat mooi zegt naar eer en geweten.
Zelf laat ik me ook nog maar zelden zien alhier en dit is een mooi moment om eens solidair te zijn met iemand.
Ik heb in de verste verte geen bijdragen kunnen/mogen leveren die jou kwaliteit benaderen maar het is gewoon niet meer leuk de laatste tijd.
Ik wens je alle goeds en succes en ik zeg dan ook maar gegroet allen.

Mastag

Vroeger had je (tot 2007) bij de NCRV, Man Bijt Hond, ook een 'ONS DORP', waarbij iedereen werd (persoonlijk) aangevallen. Het succes in eerste instantie werd later verstoord door 'relschoppers' die de sfeer verziekten. Het gevolg was de opheffing van Ons Dorp.

ve
door verwijderd - May 14, 2013 om 03:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Have fun verder! en wie weet, tot ziens.. (somewhere, when you least expect it enz...)

Hierbij symbolisch een losse (netjes gewassen hoor) sok..

take care!

ve
door verwijderd - May 28, 2013 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste freya,

En...... nog geen last van 'afkickverschijnselen'?

Het verbaast me enigszins, dat ik hier geen reactie van de redactie heb mogen lezen, maar naar ik mag aannemen heeft die persoonlijk naar jou toe gereageerd?

Je nogmaals het allerbeste wensend, met vriendelijke groet,

edrick3

ve
door verwijderd - May 28, 2013 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lieve freya,

Edrick was me net voor. Vroeg me ook af hoe het met je gaat. Er is veel meer dan Kassa toch?
Ik hoop dat je met volle teugen geniet van je ''vrije'' tijd.
Ook ik vroeg me af, of je nog iets hebt gehoord van Kassa zelf.
Nou meisie lieve gr van Kanty.

ve
door verwijderd - May 28, 2013 om 18:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom nog vragen stellen aan iemand die gestopt is?

En, uh meisie???

ve
door verwijderd - May 28, 2013 om 19:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Nou Mevrouw, lieve gr Kanty. Vind je dit beter geformuleerd?

ve
door verwijderd - May 28, 2013 om 19:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@kanty,

OT
Freya is een meneer. ;-)

ve
door verwijderd - May 28, 2013 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar Carola en edrick3 e.v.a. Kanty weet immers niet dat "Freya" een "meneer" is als ze geen privé contact met hem heeft gehad.

ve
door verwijderd - May 28, 2013 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Och och Kanty toch. Hahaha. Ik dacht dat ze een vrouw was. Freya vond ik een vrouwen-naam...Meneer Freya ik hoop dat u er om kunt lachen, ik wist het echt niet.
Toch: lieve gr van Kanty.

ve
door verwijderd - May 28, 2013 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

En tot slot: 'Het gaat jullie goed'.

m.vr.gr. Freya