ja
door jacckie0102 Apr 6, 2006 om 08:41
Computers & telefonie

GAMING + WAAROM BETALEN WE VOOR GAMES IN DE WINKEL

1. Spel koop je in de Winkel

2.MMORPG is toch 1000% betere Optie

REDEN !

cds in de winkel kunnen krassen op komen enzo ezno enzo

terwijl MMPORG link http://www.MMPORPG.com gewoon een site heeft met spelletjes online gratis en voor niks waarom steken we met zn allen niet wat meer tijd in het downloaden van MMORPGS die gratis en voor niks te proberen zijn

IEDEREEN die game s speelt mag reageren maar ik ben van mening als je gewoon gratis demo's MMORPGS hebt waarom zou je dan energie + geld steken in die rare cds + keys die toch nooit werken dat weet je namelijk nooit zeker in de winkel ACHTER JE PC weet je het meteen MET een MMORPG HELP iedereen wees nou slim en probeer meer MMPORG games en er zullen eindeloos games komen op gigantiche servers en nooit meer problem met install krassen opcd terug sturen en ga zo maar door...........VERGGET het met Call Of Duty en MOHAA en al die spelletjes na 3 keer schieten ben je afgeknalt

MMORPGSzijn eerlijk en leuk en boeiend + veel mooier aangesloten aan behoefte van je PC en je hoeft niet eens de duur uit

DAN is mijn vraag heb ik gelijk of niet na 9 jaar gamen

1115 30 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 08:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gelijk heb je en dat niet na 9 jaar maar na 1 dag.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 08:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Redactie : mag deze a.u.b. weg ?

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 10:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heerlijk lezen zo, leesfouten zullen me worst wezen, maar geen komma's
en punten, dan heb ik er niet eens meer zin in om het te lezen.

dat weet je namelijk nooit zeker in de winkel ACHTER JE PC weet je het meteen MET een MMORPG

Wat moet ik met een mmorpg in de winkel achter mijn pc.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 10:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok ik geef toe dat ik niet goed kan schrijven op internet maar ik denk dat ik wel een punt heb dat je beter speletjes eerst kunt testen online en dan betalen dan naar de winkel te gaan thuis te komen en denk o nee ik had de syteemeisen niet goed gelezen ? IDEE ? + meer en betere spelletjes online + geen illegale copien btw ik heb nooit illegale spelletjes gespeeld online + eigenlijk is een demo + MMORPG een veel realistischere optie om spelletjes te spelen of niet daar komt mijn verhaal op neer ?

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 11:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hmmzzzzz

Nou op zich vind ik jouw opmerking hier niet kloppen.  Even een aantal reacties op jouw verhaal.

1. Spel koop je in de winkel.

Dit is totaal onzin, volgens mij vergeet je dat er internet winkels bestaan waar je goedkoper je spellen kan kopen.  Ik noem er een paar.   www.gamepartyshop.nl   www.netgame.com  www.freerecordshop.nl en ga zo maar door, en dan heb je ook nog www.ebay.nl  www.ebay.com www.marktplaats.nl  enzz enzz    dus ik vind het echt onzin wat jij hier boven verteld.

2. maar ik ben van mening als je gewoon gratis demo's MMORPGS hebt waarom zou je dan energie + geld steken in die rare cds + keys die toch nooit werken dat weet je namelijk nooit zeker in de winkel ACHTER JE PC weet je het meteen MET een MMORPG HELP iedereen wees nou slim en probeer meer MMPORG games

LOL deze zin is ook echt zo'n onzin.  GRatis demo mmporgs bestaan er wel jah, maar die werken dan 30 dagen, en dan als je de volledige shit wil gaan doen moet je als nog veel geld betalen en dat elke maand dus uiteindelijk kost het je meer.   En kijk als jij een game koopt in een 2e hands winkel, dan is het indd zo dat je het risico loopt om een in use cd key te krijgen, maar als je het gewoon in een winkel als de Freerecordshop of via zone online winkel koopt en zelfs via ebay dan is er echt niks aan de hand.  En je kan trouwens zelf nog opletten, want als jij een doosje koopt of zo wat open is dan is het al erg verdacht.

3. en nooit meer problem met install krassen opcd terug sturen en ga zo maar door

Tsja kan gebeuren, maar dan krijg je gewoon een nieuwe cd terug, terminste als je er snel mee komt, en niet als je zone cd maanden als onderzetter hebt gebruikt.

4. VERGGET het met Call Of Duty en MOHAA en al die spelletjes na 3 keer schieten ben je afgeknalt

AHAHHAA!!!! ik denk en hoop toch dat  je wel in de gaten hebt dat als je constant neer geknald word in COD of MOHAA dat je dan gewoon een Noob bent die niet kan gamen, richten, schieten, bewegen en die shit...   :|  ik heb COD op Veteran level uitgespeeld zonder dat ik ook maar 1x af ben geweest,  en met MOHAA, was het wat moeilijker maar het is allemaal te doen.   Het ligt in dit geval gewoon aan de skill niveau van iemand.

5. MMORPGSzijn eerlijk en leuk en boeiend + veel mooier aangesloten aan behoefte van je PC en je hoeft niet eens de duur uit.

Je bent dus wel vaak duurder uit met een MMORPG,  kijk maar naar de meest beroemde WOW die kost je gewoon elke maand cash en veel mooir en boeiender???  LOL  je hebt weinig verstand van games zie ik al wel,   kijk eens naar de game Oblivion,  deze is net uit, totaal Single player game en kickt de aars aan met elke MMORPG.

Dus, als antwoord op jou vraag of jij gelijk hebt naar 9 jaar gamen.

NEEJ!!!! mijn ervaring naar 22 jaar gamen is dat je TOTAAL ongelijk hebt.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 13:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

get a job

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 15:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok intresante discussie nu vindt ik zelf O JA een baan wil ik niet BTW ik geloof dat ik het probleem dat ik heb nog steeds niet duidelijk genoeg heb gemaakt

1.het gaat om ONLINE + BETAALDE SPELLETJES

2.Bij EA alsje toevallig bij een spel 40% disc hebt kan je fluiten naar je Spel + key want dan is er niemand die speelt OK ik ben een NOOB maar NOOBS in MMORPGS zijn welkom en worden geholpen + veel uitleg + 24uur 50.000 spelers in EVE kan je niet vergelijken met cd in je cd rom en dan vindt ik het beter om bijvorbeeld het spel dat je hier noemt te downloaden + KEY voor een prijsje te kopen en vast online te spelen.........

Het probleem is niet Winnen of Verliezen

Het probleem is 6 keer 50% disc = 6 keer naar de winkel om mijn disc op 0% te krijgen terwijl dat zou kunnen met een Mailtje en overmaken van 30 euro of niet soms?

hoe leg ik dit uit dat ik het alleen maar goed bedoel en niet vijandig het enigste waar ik meer in zie is downloaden + betalen wat de Game maatschapij er voor vraagt dan een cd + hoesjes en als de disc op 60% komt ik niet weer cd + hoesjes moet weggooien omdat ik een nieuwe disc wou..........

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 15:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi jacckie, (BTW) ik geloof dat ik het probleem dat ik heb nog steeds niet duidelijk genoeg heb gemaakt, je bedoelt by the way ???

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok intresante discussie nu vindt ik zelf O JA een baan wil ik niet BTW ik geloof dat ik het probleem dat ik heb nog steeds niet duidelijk genoeg heb gemaakt

1.het gaat om ONLINE + BETAALDE SPELLETJES

2.Bij EA alsje toevallig bij een spel 40% disc hebt kan je fluiten naar je Spel + key want dan is er niemand die speelt OK ik ben een NOOB maar NOOBS in MMORPGS zijn welkom en worden geholpen + veel uitleg + 24uur 50.000 spelers in EVE kan je niet vergelijken met cd in je cd rom en dan vindt ik het beter om bijvorbeeld het spel dat je hier noemt te downloaden + KEY voor een prijsje te kopen en vast online te spelen.........

Het probleem is niet Winnen of Verliezen

Het probleem is 6 keer 50% disc = 6 keer naar de winkel om mijn disc op 0% te krijgen terwijl dat zou kunnen met een Mailtje en overmaken van 30 euro of niet soms?

hoe leg ik dit uit dat ik het alleen maar goed bedoel en niet vijandig het enigste waar ik meer in zie is downloaden + betalen wat de Game maatschapij er voor vraagt dan een cd + hoesjes en als de disc op 60% komt ik niet weer cd + hoesjes moet weggooien omdat ik een nieuwe disc wou..........

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 15:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ok intresante discussie nu vindt ik zelf O JA een baan wil ik niet BTW ik geloof dat ik het probleem dat ik heb nog steeds niet duidelijk genoeg heb gemaakt

1.het gaat om ONLINE + BETAALDE SPELLETJES

2.Bij EA alsje toevallig bij een spel 40% disc hebt kan je fluiten naar je Spel + key want dan is er niemand die speelt OK ik ben een NOOB maar NOOBS in MMORPGS zijn welkom en worden geholpen + veel uitleg + 24uur 50.000 spelers in EVE kan je niet vergelijken met cd in je cd rom en dan vindt ik het beter om bijvorbeeld het spel dat je hier noemt te downloaden + KEY voor een prijsje te kopen en vast online te spelen.........

Het probleem is niet Winnen of Verliezen

Het probleem is 6 keer 50% disc = 6 keer naar de winkel om mijn disc op 0% te krijgen terwijl dat zou kunnen met een Mailtje en overmaken van 30 euro of niet soms?

hoe leg ik dit uit dat ik het alleen maar goed bedoel en niet vijandig het enigste waar ik meer in zie is downloaden + betalen wat de Game maatschapij er voor vraagt dan een cd + hoesjes en als de disc op 60% komt ik niet weer cd + hoesjes moet weggooien omdat ik een nieuwe disc wou..........

Nou mate....  na elke post die je doet word het verhaal steeds vager.

1. ok het gaat dus om online games en betaalde spelletjes...

En daarna ben je me kwijt, ik kan hier echt niet uit opmaken wat je bedoeld....  en ik snap dat je het niet vijandig bedoeld, ik ook niet , je vraagt om meningen antwoorden van mensen dus geef ik de mijne :)

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

"...ACHTER JE PC weet je het meteen MET een MMORPG..."

Nou, ik heb het even geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Als ik achter mijn PC ga zitten, dan zit ik tegen een bende kabeltjes, snoeren, stekkertjes, plugjes en een berg stof te loeren. Wat een lol, zo'n MMORPG. Nee, ik vind er niets aan, sorry. Ik ga weer gewoon voor mijn PC zitten als je het niet erg vindt.

Mvgr - B

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 16:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

"...ACHTER JE PC weet je het meteen MET een MMORPG..."

Nou, ik heb het even geprobeerd, maar ik kom er niet uit. Als ik achter mijn PC ga zitten, dan zit ik tegen een bende kabeltjes, snoeren, stekkertjes, plugjes en een berg stof te loeren. Wat een lol, zo'n MMORPG. Nee, ik vind er niets aan, sorry. Ik ga weer gewoon voor mijn PC zitten als je het niet erg vindt.

Mvgr - B

LOLZ!!! mate :D ahahaha indd :D die had ik nog niet opgemerkt :D  blij dat u zo wakker bent :D  ik blijf er toch ook maar voor zitten hoor :)  heheh

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 16:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar wat was nu de vraag?

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 17:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn vraag is waarom betalen voor cds in winkels als je het spel kan downloaden en het spel via een key kan unlocken zeg maar anders blijf je met cds zitten Daarom lijkt MMORPG veel beter idee is dat zo of niet ?

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 17:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat was dus geen vraag maar een stelling!

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Optie 1 : 50 euro om een spelletje te spelen wat doe je ?

Downloaden Key overmaken en online spelen

Optie 2

Naar de winkel 3 cds en een KEY veel install gepruts en mischien een install erorr ga zo maar door ?

+ andere spelers waar je tegen speelt die offline gaan om dat ze illegale copies draaien enzo enzo

OPTIE 1 MMORPG

OPTIE 2 winkel spelletje

MIJN vraag MMORPG gaming en webgaming

of naar de winkel

nu moet het wel duidelijk zijn

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach jacckie0102 moet nog veel vitamientjes eten en wat groter groeien.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 17:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

De stelling is mij duidelijk, ik bepaal en ik denk velen met mij zelf wanneer wij waar kopen.

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 17:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wil mij toch even in deze discussie mengen, Ik ben een aktief gamer van 32 jaar, ik speel het spel battlefield 2 online, voorheen speelde ik mohaa, en cod online.

Over het algemeen koop ik deze multiplay games altijd met liefde in de winkel en wel om de volgende reden:

Ik koop het spel en krijg naast de cd/dvd ook een kleurrijke handleiding en het doosje, op de schijfjes zelf zit levenslange garantie van de fabrikant, de voorwaarden staan in de handleiding.

Ik koop het spel omdat ik dan de fabrikant steun, en motiveer om deze games te blijven ontwikkelen, geen inkomsten bij de fabrikant, betekend ook geen ontwikkeling/produktie van nieuwe (soortgelijke) games en geen ondersteuning (qua patches) voor de huidige gebruikers.

Bovendien als je het spel koopt kun je volop online benutten zonder extra kosten. Er is voor deze games nog steeds een grote community aktief m.a.w er is volop leven in de brouwerij, mensen die al ziek worden van het spelletje na 3 keer doodgeschoten te worden spelen zijn stom als ze het spel uberhaubt aanschaffen a 50 eurie.

Met vriendelijke groeten

melvin

ve
door verwijderd - Apr 6, 2006 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik koop het spel en krijg naast de cd/dvd ook een kleurrijke handleiding en het doosje, op de schijfjes zelf zit levenslange garantie van de fabrikant, de voorwaarden staan in de handleiding.

Als je een spel download + geld overmaakt per maand gebeurt dat ook TOCH?

Handleiding is aanwezig online want er zitten wel meer dan 400 mensen online die met van allles en nog wat kunnen helpen 24 uur per dag (eve-online en WOW Eve heeft op bepaalde momentenvan de dag wel 50.000 spelers)......

Dan denk ik toch dat ik het antwoord nu weet BEDANKT voor de info

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kwestie van afwachten, dat mensen o.a World of Warcraft zat zijn denk ik.

Het continue betalen voor dit soort spellen, zonder enige vorm van normale game service dwz.

Dwaze gamelagg wordt compleet in de wind geslagen, wat eigenlijk essentieel is voor normaal gamen.

Als je dus kijkt naar de lange rij klachten die er in Wow-forums van Nederlanders die een slechte uplink hebben naar Blizzard Entertainment Europe, terwijl je zou verwachten dat Nederland, en de WOW Servers in Frankrijk toch echt niet buiten bereik van ping 48ms 98ms zou moeten liggen.

Maargoed als je afspraken maakt met European peerproviders (het zogenaamde Peer acces Monopoly), die zo'n beetje alle uplinks via Nederland naar Frankrijk zogenaamd *busten door het over slechte peer connecties low priority te laten lopen kun je je afvragen waarom Blizzard zelf ontkennent reageert, Het kan nogmaals geen toeval zijn dat een Internet connectie van Nederland naar Frankrijk over 200ms 400ms zou gaan, dat heeft niks met **crowded te maken btw. het is puur het *busten van je uplink naar de service, Daarvoor kan je namelijk Trans Atlantisch (Us Servers is 148ms) connecten zelfs naar Japan.
En dit probleem wordt voornamelijk door Telia gecreert.

Voor de Techneuten single high end users 1024*8072 xDsl a 64Euro pm. Gamecards a 28Euri per 60dagen acces.

Technisch gezien zou ik daar connecten voor 28ms 48ms.

Ik heb bv naar Telia Ge-EMailed en dan krijg je als result dat ze de schult geven aan Providers hier in Nederland.

Uw provider moet meer acces kopen? (Erm sorry maar ik had geen probleem als ik niet via Telia hoef te connecten, oftewel het onder drukzetten op deze manier is volgens mij een feit.)

Terwijl als je dit feenomeen bv. nakijkt met Data Netwerk Analysers, cq pingplotter of visualroute, je het echte probleem compleet bij Telia kunt weerleggen.

Wat je je dus kunt afvragen, zijn er mensen die ooit werkelijk bv. hun betalingshistory nakijken.

Waarom zou je 200+ (das 500+ Guldens en dit blijft maar nonstop doorgaan natuurlijk) Euri voor een game betalen die:

A. ontzettend slecht netwerk acces heeft.

B. puur het verslavende effect van Gokken, Alcohol of wat anders ver overschreid zonder enkele vorm van feedback op je normale levenslust.

Als je dus kijkt dat jonge mensen er compleet door opgeslokt worden dan vraag ik me af waar gaat het heen.

Ik benadruk echt de waardeloze service van het spel.

>>>>

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 10:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

in beeldspraak: Lijkt net alsof je een stel lemmingen de heuvel af ziet rennen, zo de vernietiging in we hebben weer iets nieuws!

En nee de bedoeling van het spel zelf is goed, maar als je zo alles in het spel te grabbel gooit, zonder het beschermen van grenzen, dan denk ik wacht even iets posten misschien zien er meer mensen het levenslicht beter laat dan nooit.

Ook bv. het zogenaamde samenscholen in zo'n game is dus echt, weggooien van tijd.

Geloof dat er in steden in Nederland zoiets als samenscholings verboden liggen, nou ga maar eens na als je met gezond verstand een World of Warcraft Server wil domineren join dan gerust met 20+ man vorm een guild en leg er een hele server lam mee, als je het concept van het spel nagaat kun je dus op je vingers natellen dat dit  voor de hand gaat liggen.

Ook het zogenaamde verkopen van High-End Epic accounts (weer voor geld schijnt nogal in te zijn Ebay check it.)

Terrorizeren easy geen hond die ze stem verheft.

Geloof dat ze erbij Blizzard alles behalve gezonde nalezing van hun eigen policy op nahouden.

Ja, de ontken policy.

Het is bijna zo erg dat de meeste mensen ermee ophouden, misschien wel de gezondste keuze van allemaal.

Olé het lost zichzelf op? Helaas niet.

Het is tevens vrij moeilijk om in situaties als deze je vinger op de zere plek te leggen omdat veel mensen in zo'n spel als dit gewoon wegzinken, vooral in normen en waardes, het verslavende effect is dus bijna zo hoog dat weinig mensen hun gezond verstand kennelijk kunnen of blijven gebruiken.

Maargoed ik denk dat het uitbrengen van spellen waar je 1malig voor betaalt nog steeds het gezondste is wat er voorhanden is.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 10:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat ik nou steeds denken dat dit een vraag en antwoord site is en geen forum.

In de trant van user123: ga gezellig spelen (al of niet buiten en liefst achter de PC)

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 11:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zeg Gerital,

Ga eens met respect om met mensen, deze meneer steld een vraag, en wij mensen beantwoorden de vragen,  misschien niet zoals jij het wil of zoals jij er mee om kan gaan, maar dan moet je niet gelijk zo'n dissende post maken, zout anders gewoon op als je er niet mee overweg kan.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 11:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste JAccie,

Dan even een antwoord op deze post.

Optie 1 : 50 euro om een spelletje te spelen wat doe je ?

Downloaden Key overmaken en online spelen

Optie 2

Naar de winkel 3 cds en een KEY veel install gepruts en mischien een install erorr ga zo maar door ?

+ andere spelers waar je tegen speelt die offline gaan om dat ze illegale copies draaien enzo enzo

OPTIE 1 MMORPG

OPTIE 2 winkel spelletje

MIJN vraag MMORPG gaming en webgaming

of naar de winkel

nu moet het wel duidelijk zijn

Volgens mij vergeet je nog STEEDS dat je je huis NIET uit hoeft om een spelletje te halen,  en te kopen,  ik heb in mijn 1e post al uitgelegd dat dit gewoon ene harstikke goede manier is om spellen te kopen, ik zal even dat stukje van die post hier pasten.

Dit is totaal onzin, volgens mij vergeet je dat er internet winkels bestaan waar je goedkoper je spellen kan kopen.  Ik noem er een paar.   www.gamepartyshop.nl   www.netgame.com  www.freerecordshop.nl en ga zo maar door, en dan heb je ook nog www.ebay.nl  www.ebay.com www.marktplaats.nl  enzz enzz    dus ik vind het echt onzin wat jij hier boven verteld.

Je krijgt dan lekker het doosje met cd;s en alles er bij en tis nieuw en werkt altijd.   En dan denk jij misschien van BOEIE!!! die doosjes en shit.  Maar er zijn mensen net zoals ik die die dingen verzamelen, die gewoon een echte handleiding willen hebben en dat soort dingen, nou dan is dat gewoon een goede optie. Met een mmorpg ben je net zo veel geld kwijt, en VEEL meer omdat je dus maandelijks geld moet betalen,  je krijgt alleen maar een download, en een cd key en dat is alles.  Nou als ik en dis mijn eigen mening 50 euro neer moet leggen voor een spel dan wil ik er ook wat voor terug, dus het spel, handleiding, doosje, spulletjes (als je een collectors editie hebt)  en dat soort dingen.

En aan illigale games trouwens moet je niks doen.  Waarom niet? omdat als niemand de games koopt jij waarschijnlijk niet meer een 2e game zal zien omdat dan zone bedrijf over de kop gaat.

ve
door verwijderd - Apr 7, 2006 om 11:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Geef mij maar Pong
Smiley  was ik vroeger helemaal verslaafd aan.

ve
door verwijderd - Apr 15, 2006 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja maar er zijn ook mensen die niet van MMORPG's houden en lang niet alle MMORPG's zijn gratis

ve
door verwijderd - Apr 15, 2006 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi,

Ik ben van mening dat niet alleen audio-CD's en DVD's veel te duur zijn in de winkel maar ook games en software. Hoe duurder dat spul wordt hoe minder dat ze gekocht worden. De industrie maakt zich zelf kapot. Inderdaad, al die beveiligingen hebben alleen maar nadelige gevolgen. In het meest ernstige geval kun je de CD's niet eens gebruiken/afspelen.

Ik noem een voorbeeld: als je een nieuwe PC koopt (inclusief Windows XP) dan werkt alles perfect totdat je moederbord stuk gaat. Probeer XP dan maar nog eens te installeren en te activeren. Dat lukt je niet want je hebt dan een nieuwe code nodig van Microsoft. Als je pech hebt krijg je die niet en kun je een programma van € 150,- in de prullenbak gooien. Ook is het zo dat je voor iedere PC die je in huis hebt een aparte licentie nodig hebt, m.a.w. je moet voor iedere PC een aparte XP-CD kopen. Je mag dus die XP-CD (die jouw legale eigendom is) niet op andere PC's installeren. Althans dit is wat Microsoft mij vertelde.

Zo zijn er nog wel meer van die vreemde praktijken...

Om een lang verhaal kort te maken: niet het (illegale) downloaden maakt de industrie kapot, maar de industrie helpt zichzelf naar de ondergang.

Groetjes. ;-)

ve
door verwijderd - Apr 19, 2006 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

wie gaat na zo'n stomme demo's spelen waar geen f*ck aan is. ik koop liever legaal. en als je spellen via internet koopt als je ze deraf smijt per ongeluk moet je hem weer opnieuw kopen daarom is het ook een stuk goedkoper. mmorpg is te duur elke maand. zoveel euro's betalen. en sommige spellen hebben 2 key's nodig om online te spelen en key's die je van internet afhaald. kom je toch niet omdat de server de key niet in het systeem herkend. dus beter gewoon in de winkel kopen. als het een maand oud is als de prijs al beetje is gedaald.

ve
door verwijderd - Apr 29, 2006 om 01:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vind de manier hoe je het zegt niet mening vragend.

Ik speel zelf First person shooters. ik heb 3-4 jaar SoF2:DH gespeelt, en nu sinds 5 maanden BF2. ook heb ik andere soorten spellen gespeelt, maar die warent lang niet zo leuk.

Ik vond ook altijd in spellen als (lach me niet uit a.u.b.) runescape, AoE2 de mensen die het speelden niet aardig(de meeste, er waren aardige). in een schietspel zijn echt clans, je kan admin rechten hebben, of vrienden die dat hebben, loopt er dan iemand de boel te verzieken dan is de ban knop niet ver weg.

Maandelijks betalen lijkt een trend te woorden, het komt bij steeds meer spellen voor, toch voornamelijk spellen als WoW, waar je dus de aanschaf prijs (rond 50?) aan kwijt ben, en elke maand ook nog. dan komt internet er nog bij.

Maar, speel games, met mate :P zodra het je leven overneemt kom je er moeilijk vanaf.