eu
door eusterbrock Jan 30, 2009 om 15:24
Computers & telefonie

Garantie

Hierbij stuur ik U een vraag over garantie na aankoop van een  GSM

Mijn kleinzoon heeft bij Belcompany een samsung J700 gekocht .deze is nu een half jaar oud en doet het niet meer.prijs van het toestel was E90. Bij zijn vraag of dit gemaakt kon worden,was het antwoord dat hier geen garantie op zat omdat het scherm stuk was en het toestel waarschijnlijk in de zak gedragen was.

Wilde hij dit laten repareren dan waren de onderzoekkosten E40. en daar kwamen de reparatiekosten dan nog bij.

Wat vind U van zo iets? kan dit zo maar, er zit toch een jaar garantie op zo werd beweerd bij aankoop,dit staat ook op de kassabon.

150 4 Rapporteer

kiran
door kiran - Jan 30, 2009 om 15:38
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@eusterbrock

Nee, in principe vind ik dat dit niet kan. Garantie zou garantie moeten zijn.

Helaas, druk/stoot/waterschade vallen niet onder de garantie. En dit wordt vaak al dan niet terecht aangegrepen om ook onder de garantie uit te kunnen komen.

In de eerste 6 maanden van de garantie periode, moet de verkoper bewijzen dat het euvel veroorzaakt is door de gebruiker. In het 2e halfjaar moet u bewijzen, dat dit niet door uw schuld ontstaan is.

Het probleem is nu: u kunt dat niet bewijzen! Voor hetzelfde geld heeft de gsm klem gezeten in een broekzak .......

Klik hier: rechten in de garantieperiode

U zou nog terug kunnen gaan naar Belcompany om het te betwisten, maar of het iets gaat opleveren?

m.vr.gr.

stacey
door stacey - Jan 30, 2009 om 16:08
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

--er zit toch een jaar garantie op zo werd beweerd bij aankoop,dit staat ook op de kassabon.--

Garantie geldt niet/nooit door schade veroorzaakt door (foutief) gebruik !

Gsm is niet bedoeld voor in broekzak, kunnen de schermen (van tegenwoordig) helemaal niet meer tegen.

Denk dat de reparatiekosten, onderzoekskosten (en verzendkosten?) meer zullen zijn dan de waarde van toestel/E 90,00, dus wellicht kun je beter kijken voor een nieuwe.

Succes,

bcklantenser
door bcklantenser - Jan 30, 2009 om 16:21
17 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Klant,

Graag zouden wij dit probleem voor u willen oplossen. Zou u tijdens kantoor uren contact met ons willen opnemen op nummer: 0318 569 852. Referentie BC0901-1707

Hopen u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

BelCompany klantenservice

zinook
door zinook - Jan 30, 2009 om 16:22
261 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb een paar jaar geleden precies hetzelfde meegemaakt. Repareren is niet te betalen, kun je beter een nieuwe kopen. Heb daarna eentje gekocht die je in kon klappen met het scherm naar binnen. Helaas heb ik deze een keer heel hard laten vallen, dus ook kaduuk.

Nu heb ik er weer een met het schermpje aan de buitenkant, maar ik heb er een hoesje omheen zitten. Deze kun je kopen in diverse winkels. Je hebt allerlei soorten tasjes, beschermhoesjes, zakjes enz. enz.

Misschien dat uw kleinzoon zijn volgende telefoon in zo'n hoesje kan doen, dan is de kans op schermschade stukken kleiner.

Groetjes