da
door darts180 Jan 22, 2013 om 14:04
Computers & telefonie

Garantie van een hadeschijf MacBook Pro

Heb in augustus 2011 een MacBook Pro gekocht, voor 2 weken terug begeeft de hardeschijf het ineens zonder een waarschuwing van te voren.
ik heb 2 jaar garantie op de laptop maar men zecht niet op de hardeschijf, daar zit maar 1 jaar garantie op omdat het draaiende delen zijn.

Mijn vraag is nu klop dit, en wie haalt nu mijn bestanden terug?

406 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 22, 2013 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

darts180 schreef op dinsdag 22 jan 2013, 14:04:
Mijn vraag is nu klop dit,

Kan.
Voor de rest kan ik daar niets op zeggen, omdat ik de koopovereenkomst niet ken en ook niet de garantievoorwaarden van de verkopende partij.

darts180 schreef op dinsdag 22 jan 2013, 14:04: en wie haalt nu mijn bestanden terug?

Als de harde schijf echt totaal kapot is, valt er niets terug te halen.
Jij bent zelf verantwoordelijk voor die gegevens, dus regelmatig een backup maken.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2013 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als de schijf zelf niet gesneuveld is (breuk of krassen) dan zijn er gespecialiseerde bedrijven die de data nog kunnen redden. Het kost wel wat en het is voor uw eigen rekening. Dat u heeft verzuimd back-ups te maken kunt u de fabrikant en de leverancier niet verwijten.

De andere vraag is door ikbenik reeds beantwoord.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2013 om 23:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

swat1500 schreef op dinsdag 22 jan 2013, 23:00: Als de schijf zelf niet gesneuveld is (breuk of krassen) dan zijn er gespecialiseerde bedrijven die de data nog kunnen redden.

Dat klopt inderdaad.
Echter zit daar wel een prijskaartje aan.
Zo'n grap kost toch minimaal een paar duizend Euro. In de orde van grootte moet dan gedacht worden bij een start van vier tot acht duizend Euro, welke behoorlijk op kan lopen.

Daarom heb ik het ook niet vermeldt dat die mogelijkheid er is, omdat het voor de normale consument totaal niet haalbaar is.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2013 om 23:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een beetje handig bent kan je zelf ook proberen die bestanden nog te redden. Er zijn zat programma's die je daarbij kunnen helpen.

ve
door verwijderd - Feb 15, 2013 om 20:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Recuva is een goede optie.garantie is voor de hele laptop.mits je de laptop zelf in elkaar hebt gezet dan gelden andere regels.