Sa
door Sander de Jong Apr 8, 2020 om 14:35
Computers & telefonie

Geachte Kassa

Heb sinds 1994 een zaak, nu na al die jaren is het dan zover dat ik een beetje hulp zou verwachten van de ING bank. Hoop en denk dat er veel zakeleijke ING gebruiks dit zullen onder steunen. Mijn vraag ik, heb uitstel gevraagd voor het aflosbedrag wat er bij hun nog open staat dat is een bedrag van € 43000,00 heb 6 maandenbetalings uitstel gekregen ik betaal € 400,00 pm af aan dat bedrag. Nu komt het de rente staat daar erg hoog en had juist verwacht dat ze die ook zouden laten zakken maar nee hoor gewoon 12,9 % schandalig na meer dan 25 jaar te hebben betaald. De rente is per kwartaal € 835,00 maar dat is nog niet genoeg verdient daar komt ook nog eens € 147,00 aan provisirente bij niet te geloven. heb op een aflossing gezeten van € 1000,00 p.m en € 2200,00 rente per kwartaal en € 500,00 per kwartaal provisirente. Zoals u ziet hebben wij veel ingelost. Heb gebelt naar de zakelijke afdeling en gevraagd heb wel uitstel van 6 maanden voor de aflossing maar aan de rente is niets gedaan, nee dat klopt daar doen wij ook niets aan. Wat wij u wel kunnen bieden een lening erbij tegen een lage rente aangezien de staat daar 90% garant voor staan kunnen wij dat doen. Nou een woord dat noemen ze helpen schandalig en schoftelijk. ik zei nou goed geregeld en wat een hulp van de bank die wij wel uit de stront hebben geholpen, ach dat zijn uw woorden. ik zei ja maar heb 6 maanden uitstel van die € 400,00 dus ik doe er 6 maanden langer om mijn schuld af te lossen. En dan ook nog eens dat u over die 6 maanden ook de volle rente rekend dus u helpt mij niet maar verdiend er ook nog aan, en een lening aan te proberen te plakken wat een ratten zijn het. Ben hier zo boos over wilt u niet weten, en hij gaf me nog een trap na om te zeggen meneer wij kunnen morgen uw credit gewoon stop zetten. Weet niet of dat kan heb in al die jaren nog nooit een dubbeltje achterstand gehad. Maar echt u snapt wel dat ik kookte en ben netjes gebleven angezien ze met je kunnen wat zij willen.
Nou ik hoop zo dat u hier iets mee kan en andere ING klante wakker kan schudden.

In afwachting op uw bericht.

Met vriendelijke goet
Sander

2459 12 Rapporteer

Tr
door Trostomaat - Apr 8, 2020 om 14:49
239 Antwoorden / Vragen

Waarom wilt u hulp en uitstel en lagere rente van ING?

tijger1
door tijger1 - Apr 8, 2020 om 15:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u dan al 26 jaar een zaak hebt, zou het dan niet logischer geweest zijn als u al veel eerder meer had afgelost, of een goedkopere financiering had gezocht?

En wat voor krankzinnig bedrag hebt u dan wel geleend?

Maar dit is een forum voor consumenten, u kunt zich beter wenden tot higherlevel.nl, dat is voor ondernemers.

ne
door neodutchio - Apr 8, 2020 om 15:23
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Als u letterlijk gevraagd hebt om de aflossing op te schorten, waarom denkt u dat de rente automatisch ook opgeschort wordt? En wat zouden andere ondernemers met uw lening te maken hebben?
U bent ooit een lening aangegaan. Een x bedrag terug te betalen in y termijnen met een x rentepercentage.

Wat zou Kassa met uw verhaal moeten? Dat is een consumenten televisieprogramma, geen zakelijke helpdesk.

marita5
door marita5 - Apr 8, 2020 om 15:47
11512 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sander De Jong ,

U bent hier op een consumentenforum , plaats uw klacht op het ondernemersforum , klik op de rode regel .

https://www.higherlevel.nl/

tenormin
door tenormin - Apr 8, 2020 om 16:15
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Maar ik hoorde in de uitzending wel dat ook ING met de rente zou gaan zakken naar, ik meen 9,9%.
Maar zoals al geschreven druk op de link van @marita5, daar ben u op het juiste forum.

sw
door swat1500 Apr 8, 2020 om 20:35
3778 Antwoorden / 0 Vragen

Dat betrof de rente die je moet betalen als je rood staat.

tenormin
door tenormin Apr 8, 2020 om 20:52
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Nou, als je €43.000,00 schuld hebt dan sta je toch rood? Even flauw van me, maar begrijp wat je bedoelt.

Magnum007
door Magnum007 - Apr 8, 2020 om 18:33
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Sander,

Ik vind het inderdaad schandalig van ING......
:-(((

In 2008 had de ING wel staatshulp nodig om overeind te blijven......

Het zal nog een paar maanden duren totdat ook de banken gaan omvallen....

Kijk maar naar de beurzen.

Hopelijk opent de overheid dan eindelijk een staatsbank zonder winstoogmerk.

Donuts
door Donuts Apr 8, 2020 om 18:50
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Man houdt a.u.b eens op met uw communisten propaganda! Daar is dit forum niet voor. Hoogste tijd dat u een ban krijgt!

Magnum007
door Magnum007 Apr 8, 2020 om 18:56
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Graspollen,

Jij bepaalt gelukkig niet wie een ban krijgt.....;-))

De banken gedragen zich schandalig in deze crisistijd : zij vragen steeds meer geld voor hun diensten zoals het verplichte pinnen nu bij sommige winkels.

Een pinpas is niet gratis.

Als je dat niet inziet ,betekent dat je niet nadenkt over deze kwestie....

Donuts
door Donuts Apr 8, 2020 om 19:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Ik ga geen enkele energie stoppen in uw ronduit zeer onnozele uitspraken. Het is mij wel duidelijk dat u niet beschikt over ook maar een greintje zelfkennis. Gegroet.

ne
door neodutchio Apr 8, 2020 om 19:48
5150 Antwoorden / 12 Vragen

Wat hebben de banken voor invloed op de winkels die nu tijdelijk geen cash geld aannemen? Die connectie ontgaat mij geheel. En ja, een pinpas kost geld, maar hoe kom je aan cash geld zonder pinpas?

En die staatsbank is al lang ontkracht. Die kostte de belastingbetaler zo veel geld dat het niet rendabel was. De staatsbank toen kostte meer dan de huidige commerciele bank nu.

ti
door tilpend Apr 8, 2020 om 20:26
132 Antwoorden / 0 Vragen

Veel mensen vergeten dat de Nederlandse Staat (en wij dus) bijna 5 miljard euro heeft verdiend aan de steun aan ING. Dat heeft dus niemand een cent gekost en alleen maar geld opgelevert.

Terecht dat een pinpas (als onderdeel van je rekening) niet gratis is, waarom zou dat het wel zijn? Dat zou bij een staatsbank echt niet anders zijn.
En hoezo vragen de banken meer geld voor hun diensten in deze crisistijd? Als jij pint bij een winkel, kost je dat niets extra dan voor de corona crisis.

Het is oh zo makkelijk om populistische onzin te verspreiden zonder enige basis in de werkelijkheid.

Magnum007
door Magnum007 Apr 8, 2020 om 20:30
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Neotdutchio,

Het voorbeeld van TS laat zien hoe de banken met hun klanten omgaan in deze crisistijden.

In 2008 is de ING op de been gehouden met belastinggeld.

De banken waren destijds verantwoordelijk voor de economische crisis,die tot aan de huidige corona-crisis voortduurde.

Nu,tijdens deze Corona crisis stort het hele kapitalistische systeem in elkaar.

Met andere woorden : Nederland heeft een staatsbank nodig zonder winstoogmerk om Nederland te heropbouwen na de corona-crisis.

Magnum007
door Magnum007 Apr 8, 2020 om 20:35
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tilpend ,

Hoe kom jij aan die cijfers?

Kun je de link ervoor geven ?

Geef jij toe,dat de banken de economische crisis hebben veroorzaakt voor 2008 ?

justmeagain
door justmeagain Apr 9, 2020 om 00:15
623 Antwoorden / 8 Vragen

@magnum, de hele crisis van nu geeft niets met de lening van ts te doen

Het probleem ligt niet in Corona het probleem zit erin dat ts 25 jaar geleden een lening is aangegaan en die nog steeds niet heeft ingelost.

 Hij betaalt 400 euro per maand, terug op een enorm bedrag. Met zijn zelfgekozen hoge rente lost hij dus van die 400 euro misschien 100 euro af op de hoofdsom.
Als ts in betere tijden meer was gaan aflossen had nu dit probleem er niet geweest.
Kom op zeg 25 jaar en dan niet kunnen afbetalen is schuld van ts niet van de bank of overheid.

Magnum007
door Magnum007 Apr 9, 2020 om 00:32
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Justmeagain,

Vanuit ons standpunt gezien,lijkt 400 euro niet veel,maar wij weten niet precies wat voor een bedrijf het is.

Het zou kunnen,dat de ING het bedrag destijds te makkelijk heeft geleend.

ti
door tilpend Apr 9, 2020 om 13:12
132 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Magnum007,

Hoe ik aan die cijfers kom? Gewoon door te kijken op Google en linkjes zijn er genoeg:

https://www.rtlnieuws.nl/geld-en-werk/artikel/1532531/nederland-heeft-staatssteun-ing-terug

https://www.ing.nl/media/ING_infographic-ing-staatssteun-def_tcm162-81305.pdf

En zo zijn er nog meer dan genoeg nieuwsbronnen te vinden dat de staat goed verdiend heeft op de staatssteun aan ING.

Waarom zou ik moeten toegeven dat de banken de economische crisis hebben veroorzaakt? Nee, in ieder geval geen Nederlandse banken. Die zijn, net als vele anderen, slachtoffer geworden van de misleidende praktijken van een aantal grootbanken uit Amerika in samenwerking met de ratingbureau's. Lees maar eens The Big Short van Michael Lewis of bekijk de gelijknamige film.

Maar vlak vooral de echte oorzaak niet uit: de hebzucht van mensen om meer te willen hebben dan ze kunnen betalen. Slechte hypotheken in Amerika die werden verkocht aan andere banken als AAA-leningen (=superveilig), dat was de oorzaak van de hele kredietcrisis.

Magnum007
door Magnum007 Apr 9, 2020 om 13:20
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo Tilpend,

Bedankt voor je informatie en je verdere uitleg.

rj
door rjw Apr 9, 2020 om 14:19
3261 Antwoorden / 5 Vragen

Magnum for president. Dan weten we zeker dat het land naar de kloten gaat. Godsamme, wat een onbenul is dat figuur. En dat BNNVara al die vervuiling op hun site toelaat.

Magnum007
door Magnum007 Apr 9, 2020 om 18:20
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo RJW,

Je tilt er te zwaar aan.

Ontspan een beetje....;-)

justmeagain
door justmeagain Jun 3, 2020 om 22:25
623 Antwoorden / 8 Vragen

@magnum. Als het bedrijf van ts 400 euro al veel vindt kijk dan eens naar het enorme bedrag wat er is geleend en nu nog open staat. Dan snapt iedereen toch dat je te weinig omzet draait. Waarom heeft te zo'n enorm bedrag geleend als het bedrijf het eigenlijk niet kan terug betalen. Ts is al 25 jaar aan het terugbetalen als ik het verhaal zo lees.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 8, 2020 om 19:54
16845 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft het nieuws kennelijk niet gevolgd, zie deze: https://www.bing.com/news/search?q=zakelijke+rente+ing&qpvt=zakelijke+rente+ing&FORM=EWRE m.a.w. de rente wordt 9,9 % en en er is sprake van uitstel voor aflossing bij ZAKELIJKE leningen.

sw
door swat1500 Apr 8, 2020 om 20:37
3778 Antwoorden / 0 Vragen

Het betreft een tijdelijke verlaging van de rood staan rente en niet de rente over een (zakelijke) lening.

heremietkreeft
door heremietkreeft Apr 8, 2020 om 20:59
16845 Antwoorden / 202 Vragen

U geeft in de eerste zin aan; ik heb een zaak???? En m.b.t. rood staan door consumenten heeft u ook het een en ander gemist, zie bijv. https://www.telegraaf.nl/nieuws/1430204167/oproep-hoekstra-verlaag-rente-op-rood-staan

aurora1
door aurora1 - Apr 9, 2020 om 00:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar kunt u niet beter naar een forum voor ondernemers gaan?

higherlevel.nl
U bent nu op een forum voor consumenten.
Maar waarom heeft u dat bedrag in al die jaren nog niet terugbetaald, of tenminste een groot deel ervan? Vraagt u zich dat dan niet af?
U lijkt ook maar wat aan te rommelen met geld dat niet van u is: zelf bepalen wanneer u dat minimale bedrag aflost en niet aan de afspraken houden? Inderdaad kunnen ze uw krediet intrekken en dan zit u met de gebakken peren. U kunt dus maar beter wat inbinden lijkt mij. En waarom zouden bank u nog meer moeten helpen? Dat doen ze toch al vele jaren met die gigantische lening die alsmaar niet afbetaald geraakt?

ma
door malty - Apr 9, 2020 om 14:31
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ing heeft toen wel staatsteun gekregen maar daar heeft de staat schandalig veel aan verdiend.

lo
door lovewinnie - Jun 3, 2020 om 14:56
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Wat u kunt doen is langs andere bank gaan. Daar leent u dit bedrag om oude schuld af te lossen .
hun nemen de schuld over en vanaf dan betaald u aan hij af. Uiteraard tegen lagere rente . Rente verlagen zijn ze niet verplicht

Thijs12
door Thijs12 - Jun 3, 2020 om 22:45
536 Antwoorden / Vragen

Waarom neem je dan niet die nieuwe lening die de ING je aanbiedt en lost daarmee de huidige lening af? Dan heb je toch geld verdiend!

ne
door neodutchio - Jun 3, 2020 om 23:10
5150 Antwoorden / 12 Vragen

25 jaar lang betalen, dat is €120.000,- (heel voorzichtig berekend). En dan nu nog €43.000 open hebben staan? Als er per kwartaal €835 aan rente betaald wordt en €147 provisierente, dan wordt met het betalen van €400 per maand maar €72,- afbetaald aan de schuld. In dit tempo gaat het nog 614 maanden duren wat nog eens €245.600 gaat kosten. In 76 jaar hebt u dan €365.600 betaald aan een lening.

U had uzelf al jaren geleden moeten wakker schudden. Heel snel gaan aflossen dan.