Geblokkeerd door Ziggo
C.a. 2 maanden geleden ben ik geblokkeerd door Ziggo, ik kon niet meer op internet en emails versturen/ontvangen. Het bleek dat ik die dag duizenden emails had verzonden, wat natuurlijk niet klopte. Na 2 dagen werd ik weer aangesloten, maar mail versturen kon ik nog steeds niet. Ik gebruik incredimail en kreeg constant het bericht: "Serverfout 550, IP adres is geblokkeerd". Volgens Ziggo was ik niet meer geblokkeerd, want ik kon wel via Ziggo Mail emails ontvangen en versturen. Ik heb andere emailprogramma's geinstalleerd, zoals Thunderbird, Microsoft Outlook, Em Client enz. Maar ook bij deze kon ik geen mail versturen. Ik heb in de weken daarna zeker 6 keer telefonisch contact met Ziggo gehad, bij de ene moest ik een nieuw email account aanmaken, bij een ander moest ik de server poortnummers veranderen, mijn hele computer op virussen scannen enz. enz. enz.... Dit alles heeft niet geholpen. Wat moet ik doen om weer gewoon via Incredimail of welk andere programma dan ook, emails te kunnen versturen, want Ziggo Mail vind ik niet gebruiksvriendelijk....
Topantwoord
Maak een gmail account aan.
Ik wil geen ander email account, die ik nu heb is bij iedereen bekend.
In Gmail kun je de mail van jouw huidige account ook ophalen.
Uw computer wordt gebruikt voor het versturen van spam.
Uw ip adres op de incrediMail mail server is geblokkeerd, staat op de blacklist.
U zult de provider moeten vragen om u van die lijst te verwijderen.
Om uw computer goed te scannen op virussen buiten het besturingsysteem om, download de kaspersky rescue disk 10, zet deze op een dvd of usb stick en start de computer hiervan op.
https://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk
Ik heb Avast (betaalde versie), botst dit dan niet met Kaspersky? En ik zal Ziggo dan maar weer eens bellen of ik op een blacklist sta.
Nee want windows en dus ook Avast worden niet opgestart.
De kaspersky rescue disk is geen virusprogramma welke op uw computer geinstalleerd wordt.
Met de kaspersky rescue disk wordt de computer gestart en het programma wordt in het computergeheugen geladen en gaat de harde computer scannen op virussen.
Vraag anders iemand in uw omgeving om te helpen.
Hallo Yerodin ,
Bij mij is dit ook 1x keer gebeurd , ook ik gebruikte incredimail , 1x maar nooit niet meer , Incredimail is troep .
Ik heb toen een nieuw email adres van ziggo aangemaakt en ander wachtwoord , en thunderbird geïnstalleerd en dit werkte .
Ziggo Mail vind ik niet gebruiksvriendelijk....
Kunt u wel Ziggo mail gebruiken ?
De Ts schrijft dat dat wel werkt.
Ja, TS kan wel Ziggo mail gebruiken.
Als dit wel werkt , dan is het vreemd dat Ts thunderbird niet kan installeren , dan doet Ts iets fout .
Da's niet zo vreemd. Webmail werkt anders dan via een client.
@Diumenge , ik heb gewoon mijn ziggo email - adres ingevoerd bij Thunderbird en dit werkte .
Maar @Marita5 bij jou zijn er geen poorten/IP-adressen geblokkeerd door Ziggo vanwege het sturen van spam, bij TS kennelijk wel. Het valt overigens ook niet uit te sluiten dat TS de boel niet juist instelt.
@Diumenge , ja wel, mijn email- adres was ook geblokkeerd , maar met hulp van Ziggo en een nieuw email- adres werkte alles weer . Als Ts ziggo mail kan gebruiken dan is hij / zij toch niet meer geblokkeerd .
Ik kan Ziggo mail wel gebruiken.
@yerodin , zie mijn antwoord om 19.27 .
@Yerodin ,
Als u ziggo mail kunt gebruiken , dan bent u toch ook niet meer geblokkeerd .
N.m.m stelt u iets verkeerd in bij Thunderbird .
U moet niet kiezen voor standaard email client van thunderbird .
Inkomende server : servertype imap-mailserver
servernaam : imap.ziggo.nl poort 993 , standaard 993
gebruikersnaam : uw email-adres .
Beveiligingsinstellingen : verbindindingsbeveiliging : Ssl / Tls
Authenticatiemethode : normaal wachtwoord .
Uitgaande server : servernaam : smtp.ziggo.nl
poort 587
gebruikersnaam : uw email- adres
Authenticatiemethode : normaal wachtwoord
Verbindingsbeveiliging : starttls
Ik zal het bovenstaande eens gaan proberen!!!
succes, zo werkt het bij mij .
Ik heb inmiddels Thunderbird geinstalleerd en exact de handelingen gedaan zoals u hierboven heeft beschreven. Maar er verschijnt weer het navolgende bericht:
Je IP adres is geblokkeerd, er zijn teveel berichten verzonden. Controleer de berichten ontvangen "joepie2@home.nl" en probeer opnieuw.
Wat moet ik hiermee??
Welk email - adres gebruikt u ? ik zie dat u onder @tijger1 deze reactie geeft : Ik wil geen ander email account, die ik nu heb is bij iedereen bekend., is dit het oude email-adres ,waarop u bent geblokkeerd ?
Ik heb als email adres "joepie2@home.nl". Op dit adres ben ik geblokkeerd. Het is de 1e keer dat ik zoiets bij Vara's Kassa doe, dus vandaar dat ik misschien niet op de juiste manier iets beantwoord....
@yerodin , het is niet handig om uw email- adres op een openbaar forum te plaatsen , klik op de knop bewerk en verwijder dit .
Vreemd dat u op dit adres bent geblokkeerd maar toch de ziggo mail werkt . de enige optie bij mij was een nieuw email- adres aanmaken . maar voordat u dit doet stel uw vraag eens op het community forum van ziggo , daar reageren moderators , klik op de rode regel , en log in rechtsboven https://community.ziggo.nl/
Als u alles goed heeft gescand verander dan het wachtwoord van uw email en kijk of een van de mailboxen van de webmail niet overvol is en leeg die dan indien noodzakelijk. Mocht u na al onze hulp nog steeds niet slagen plaats dan een vraag op het forum van de provider.
Ik heb ook het wachtwoord van mijn email veranderd, dit moest van Ziggo, mijn mailbox is niet overvol, leeg hem regelmatig. Misschien moet ik, als ik er hier echt niet uitkom, maar naar het forum van Ziggo.
Correcte antwoord is al gegeven, u staat op een z.g. internationale "blacklist" en daar kan noch Ziggo, noch uw email programma iets aan doen. Dit kàn betekenen dat uw computer besmet is met een virus en opgenomen is in een botnet waardoor uit uw naam duizenden spam emails verzonden zijn zonder dat u daar iets van merkte maar het kan ook een andere gebruiker zijn die in hetzelfde IP-blok zit waardoor u als het ware meelift op de blokkade van die gebruiker.
Oplossing is inderdaad om uw computer goed en gedegen op te schonen (of te verifieren dat u inderdaad al schoon bent) en vervolgens een poging te doen met behulp van Ziggo om van die blacklist af te komen of om een ander IP adres te krijgen. Ook kan het een tijdelijke oplossing zijn om een Gmail account aan te maken en die voorlopig even te gebruiken.
Ik heb al jaren Ziggo en daarbij dus ook een 'vast' IP-adres. Volgens mij is het bij Ziggo zo dat je in de praktijk wel een vast IP-adres hebt, maar dat dat geen recht is. Dus eigenlijk heb je een dynamisch IP-adres, dat in de praktijk maar zelden veranderd. Soms verander mijn IP-adres dan ook, bijvoorbeeld als het modem lang heeft uitgestaan vanwege vakantie. Wellicht kan je je IP-adres veranderen door een paar dagen offline te gaan en het modem van de stroom te halen.
Klik hier om te controleren of je IP-adres op zwarte lijsten staat.
Ik heb inmiddels gekeken of mijn IP adres op de zwarte lijst staat. C.a. 70 dingen worden aangevinkt met een "V", wat goed is en 2 zijn rood gekleurd met een uitroepteken. Dit zijn: dnsbl.sorbs.net en dul.dnsbl.sorbs.net
Dus nu kan ik beter met Ziggo contact opnemen of zij mijn IP adres kunnen veranderen?
Dat is waarschijnlijk het makkelijkste, een ander optie is om het ip-adres door Sorbs van de blacklist te laten verwijderen http://www.sorbs.net/overview.shtml .
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer