yerodin
door yerodin Jan 13, 2017 om 17:25
Computers & telefonie

Geblokkeerd door Ziggo

C.a. 2 maanden geleden ben ik geblokkeerd door Ziggo, ik kon niet meer op internet en emails versturen/ontvangen. Het bleek dat ik die dag duizenden emails had verzonden, wat natuurlijk niet klopte. Na 2 dagen werd ik weer aangesloten, maar mail versturen kon ik nog steeds niet. Ik gebruik incredimail en kreeg constant het bericht: "Serverfout 550, IP adres is geblokkeerd". Volgens Ziggo was ik niet meer geblokkeerd, want ik kon wel via Ziggo Mail emails ontvangen en versturen. Ik heb andere emailprogramma's geinstalleerd, zoals Thunderbird, Microsoft Outlook, Em Client enz. Maar ook bij deze kon ik geen mail versturen. Ik heb in de weken daarna zeker 6 keer telefonisch contact met Ziggo gehad, bij de ene moest ik een nieuw email account aanmaken, bij een ander moest ik de server poortnummers veranderen, mijn hele computer op virussen scannen enz. enz. enz.... Dit alles heeft niet geholpen. Wat moet ik doen om weer gewoon via Incredimail of welk andere programma dan ook, emails te kunnen versturen, want Ziggo Mail vind ik niet gebruiksvriendelijk....

9761 8 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jan 13, 2017 om 17:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maak een gmail account aan.

yerodin
door yerodin Jan 13, 2017 om 20:05
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ik wil geen ander email account, die ik nu heb is bij iedereen bekend.

akkerdistel
door akkerdistel Jan 15, 2017 om 19:01
1790 Antwoorden / 3 Vragen

In Gmail kun je de mail van jouw huidige account ook ophalen.

ph
door philip36 - Jan 13, 2017 om 17:51
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Uw computer wordt gebruikt voor het versturen van spam.
Uw ip adres op de incrediMail mail server is geblokkeerd, staat op de blacklist.
U zult de provider moeten vragen om u van die lijst te verwijderen.
Om uw computer goed te scannen op virussen buiten het besturingsysteem om, download de kaspersky rescue disk 10, zet deze op een dvd of usb stick en start de computer hiervan op.

https://support.kaspersky.com/viruses/rescuedisk

yerodin
door yerodin Jan 13, 2017 om 20:04
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb Avast (betaalde versie), botst dit dan niet met Kaspersky? En ik zal Ziggo dan maar weer eens bellen of ik op een blacklist sta.

ph
door philip36 Jan 13, 2017 om 21:35
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Nee want windows en dus ook Avast worden niet opgestart.
De kaspersky rescue disk is geen virusprogramma welke op uw computer geinstalleerd wordt.
Met de kaspersky rescue disk wordt de computer gestart en het programma wordt in het computergeheugen geladen en gaat de harde computer scannen op virussen.
Vraag anders iemand in uw omgeving om te helpen.

marita5
door marita5 - Jan 13, 2017 om 18:49
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Yerodin ,

Bij mij is dit ook 1x keer gebeurd , ook ik gebruikte incredimail , 1x maar nooit niet meer , Incredimail is troep .
Ik heb toen een nieuw email adres van ziggo aangemaakt en ander wachtwoord  , en thunderbird geïnstalleerd en dit werkte .

Ziggo Mail vind ik niet gebruiksvriendelijk....

Kunt u wel Ziggo mail gebruiken ?

tijger1
door tijger1 Jan 13, 2017 om 18:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De Ts schrijft dat dat wel werkt.

Cookies
door Cookies Jan 13, 2017 om 18:50
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ja, TS kan wel Ziggo mail gebruiken.

marita5
door marita5 Jan 13, 2017 om 18:51
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Als dit wel werkt , dan is het vreemd dat Ts thunderbird niet kan installeren , dan doet Ts iets fout .

diumenge
door diumenge Jan 13, 2017 om 18:55
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Da's niet zo vreemd. Webmail werkt anders dan via een client.

marita5
door marita5 Jan 13, 2017 om 18:57
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Diumenge , ik heb gewoon mijn ziggo email - adres ingevoerd bij Thunderbird en dit werkte .

diumenge
door diumenge Jan 13, 2017 om 19:03
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar @Marita5 bij jou zijn er geen poorten/IP-adressen geblokkeerd door Ziggo vanwege het sturen van spam, bij TS kennelijk wel. Het valt overigens ook niet uit te sluiten dat TS de boel niet juist instelt.

marita5
door marita5 Jan 13, 2017 om 19:05
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Diumenge , ja wel, mijn email- adres was ook geblokkeerd , maar met hulp van Ziggo en een nieuw email- adres werkte alles weer . Als Ts ziggo mail kan gebruiken dan is hij / zij toch niet meer geblokkeerd .

yerodin
door yerodin Jan 13, 2017 om 20:03
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ik kan Ziggo mail wel gebruiken.

marita5
door marita5 Jan 13, 2017 om 20:04
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@yerodin , zie mijn antwoord om 19.27 .

Cookies
door Cookies - Jan 13, 2017 om 18:52
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Incredimail is bagger. Nooit meer gebruiken.

marita5
door marita5 - Jan 13, 2017 om 19:27
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Yerodin ,

Als u ziggo mail kunt gebruiken , dan bent u toch ook niet meer geblokkeerd .
N.m.m stelt u iets verkeerd in bij Thunderbird .

U moet niet kiezen voor standaard email client van thunderbird .

Inkomende server : servertype imap-mailserver
                                servernaam : imap.ziggo.nl poort 993 , standaard 993
                                gebruikersnaam : uw email-adres .

 Beveiligingsinstellingen :  verbindindingsbeveiliging : Ssl / Tls

Authenticatiemethode : normaal wachtwoord .

Uitgaande server : servernaam : smtp.ziggo.nl
                                                     poort 587
                                                     gebruikersnaam : uw email- adres

Authenticatiemethode : normaal wachtwoord
Verbindingsbeveiliging : starttls

yerodin
door yerodin Jan 13, 2017 om 20:05
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zal het bovenstaande eens gaan proberen!!!

marita5
door marita5 Jan 13, 2017 om 20:07
11495 Antwoorden / 15 Vragen

succes, zo werkt het bij mij .

yerodin
door yerodin Jan 14, 2017 om 10:03
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb inmiddels Thunderbird geinstalleerd en exact de handelingen gedaan zoals u hierboven heeft beschreven. Maar er verschijnt weer het navolgende bericht:
Je IP adres is geblokkeerd, er zijn teveel berichten verzonden. Controleer de berichten ontvangen "joepie2@home.nl" en probeer opnieuw.

Wat moet ik hiermee??

marita5
door marita5 Jan 14, 2017 om 10:08
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Welk email - adres gebruikt u ? ik zie dat u onder @tijger1 deze reactie geeft : Ik wil geen ander email account, die ik nu heb is bij iedereen bekend., is dit het oude email-adres ,waarop u bent geblokkeerd ?

yerodin
door yerodin Jan 14, 2017 om 11:13
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb als email adres "joepie2@home.nl". Op dit adres ben ik geblokkeerd. Het is de 1e keer dat ik zoiets bij Vara's Kassa doe, dus vandaar dat ik misschien niet op de juiste manier iets beantwoord....

marita5
door marita5 Jan 14, 2017 om 11:24
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@yerodin , het is niet handig om uw email- adres op een openbaar forum te plaatsen , klik op de knop bewerk en verwijder dit .
Vreemd dat u op dit adres bent geblokkeerd maar toch de ziggo mail werkt . de enige optie bij mij was een nieuw email- adres aanmaken . maar voordat u dit doet stel uw vraag eens op het community forum van ziggo , daar reageren moderators , klik op de rode regel , en log in rechtsboven   https://community.ziggo.nl/

fl
door flessebon - Jan 14, 2017 om 10:31
418 Antwoorden / 7 Vragen

Als u alles goed heeft gescand verander dan het wachtwoord van uw email en kijk of een van de mailboxen van de webmail niet overvol is en leeg die dan indien noodzakelijk. Mocht u na al onze hulp nog steeds niet slagen plaats dan een vraag op het forum van de provider.

yerodin
door yerodin Jan 14, 2017 om 11:14
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb ook het wachtwoord van mijn email veranderd, dit moest van Ziggo, mijn mailbox is niet overvol, leeg hem regelmatig. Misschien moet ik, als ik er hier echt niet uitkom, maar naar het forum van Ziggo.

newmikey
door newmikey - Jan 14, 2017 om 11:40
830 Antwoorden / 0 Vragen

Correcte antwoord is al gegeven, u staat op een z.g. internationale "blacklist" en daar kan noch Ziggo, noch uw email programma iets aan doen. Dit kàn betekenen dat uw computer besmet is met een virus en opgenomen is in een botnet waardoor uit uw naam duizenden spam emails verzonden zijn zonder dat u daar iets van merkte maar het kan ook een andere gebruiker zijn die in hetzelfde IP-blok zit waardoor u als het ware meelift op de blokkade van die gebruiker.

Oplossing is inderdaad om uw computer goed en gedegen op te schonen (of te verifieren dat u inderdaad al schoon bent) en vervolgens een poging te doen met behulp van Ziggo om van die blacklist af te komen of om een ander IP adres te krijgen. Ook kan het een tijdelijke oplossing zijn om een Gmail account aan te maken en die voorlopig even te gebruiken.

diumenge
door diumenge - Jan 14, 2017 om 11:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb al jaren Ziggo en daarbij dus ook een 'vast' IP-adres. Volgens mij is het bij Ziggo zo dat je in de praktijk wel een vast IP-adres hebt, maar dat dat geen recht is. Dus eigenlijk heb je een dynamisch IP-adres, dat in de praktijk maar zelden veranderd. Soms verander mijn IP-adres dan ook, bijvoorbeeld als het modem lang heeft uitgestaan vanwege vakantie. Wellicht kan je je IP-adres veranderen door een paar dagen offline te gaan en het modem van de stroom te halen.

Klik hier om te controleren of je IP-adres op zwarte lijsten staat.

yerodin
door yerodin Jan 14, 2017 om 16:36
8 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb inmiddels gekeken of mijn IP adres op de zwarte lijst staat. C.a. 70 dingen worden aangevinkt met een "V", wat goed is en 2 zijn rood gekleurd met een uitroepteken. Dit zijn: dnsbl.sorbs.net en dul.dnsbl.sorbs.net
Dus nu kan ik beter met Ziggo contact opnemen of zij mijn IP adres kunnen veranderen?

diumenge
door diumenge Jan 14, 2017 om 16:42
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dat is waarschijnlijk het makkelijkste, een ander optie is om het ip-adres door Sorbs van de blacklist te laten verwijderen http://www.sorbs.net/overview.shtml .