de
door dear Jan 26, 2021 om 18:14
Computers & telefonie

Geblokkeerde spammer komt toch door beveiliging

Bijna elke dag krijg ik spam (aanbiedingen etc., u kent ze wel) van dezelfde afzender: info@news.allfort39.com Elders in het bericht vind ik ook: http://echo7.bluehornet.com/ Ik maak gebruik van het spamfilter van KPN en heb daarnaast de de virusscanner van ESET incl. firewall. Iemand een idee hoe spammer er toch doorkomt? Of liever nog, hoe ik er vanaf kom?

2875 10 Rapporteer

va
door vanlotjegetikt - Jan 26, 2021 om 18:21
809 Antwoorden / Vragen

Geen aandacht aan schenken, houdt dan vanzelf op.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 26, 2021 om 18:21
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Wat bedoelt u met deze vraag exact, dat het toch in de spambox komt? U kunt in ieder geval een melding doen bij https://www.acm.nl/nl/spamklacht/formulier  (consuwijzer) en zie ook dez\e in geval nog onbekend: https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/telecommunicatie/vraag-en-antwoord/wat-doen-tegen-spam

mi
door miennaamishaaz - Jan 26, 2021 om 18:38
725 Antwoorden / 1 Vragen

mischien een idee om die Spam mail direct door te sturen naar een losse folder, zodat u ze niet ziet in uw inbox.

Helaas is er niets aan te doen, dan het markeren als spam, en hopen dat het spamfilter alsnog ziet dat het spam is.
Bij hotmail en google is dit vrij eenvoudig, weet niet hoe dit werkt bij KPN.

Spam mail komt er doorheen omdat ze een FLinke lading  spam sturen, en hopen dat er 1 tussen glipt.

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 26, 2021 om 18:41
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Ook ik krijg vaak van dezelfde spammers een mail bij ongewenst maar wel steeds met een ander adres.
Ik houd het langer vol dan zij door het spul te verwijderen en het houdt echt wel een keer op.

de
door dear - Jan 26, 2021 om 18:46
13 Antwoorden / 2 Vragen

@HEREMIETKREEFT, net als bij SJOPPY komt het binnen als ongewenste mail. Stuur het altijd wel door naar de fraudehelpdesk maar daar houdt men zich waarschijnlijk niet bezig met spam terwijl het toch om een poging tot oplichting gaat.

lampje1watt
door lampje1watt Feb 3, 2021 om 13:41
35 Antwoorden / 2 Vragen

@Dear " komt het binnen als ongewenste mail. "
Bedoelt u gemarkeerd als "
ongewenste mail" of in de map "ongewenste mail"?
Dan werkt het toch? dat is spam.

Maak evt. een regel aan om het direct te verwijderen.
Het wordt gemarkeerd zodat je kan controleren of er niet per ongeluk iets onterecht in de "Spam" komt.
Bij een overname van mijn provider, bleek ineens een filter en map "ongewenst" in de webmail omgeving actief, dat kwam dus niet meer in de IN box van de mail app.
--
September, 10018 1993, the september that never ends
https://nl.wikipedia.org/wiki/Eeuwigdurende_september

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2021 om 18:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als extra maatregel zou je de spam nog kunnen melden bij spamcop.net. Kennelijk is het anti-spamfilter van KPN niet echt goed.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 26, 2021 om 19:48
2011 Antwoorden / Vragen

Stap af van uw KPN, casema mail  of andere provider mail en gebruik Gmail of Hotmail die hun zaakjes technisch wél voor elkaar hebben. Je zou denken dat mensen dit na tien jaar wel een keer zouden begrijpen maar nee, stug volhouden bij hetnet, tele2, casema en Ziggo.

rj
door rjw Jan 26, 2021 om 20:01
3238 Antwoorden / 5 Vragen

En daardoor ook noodgedwongen bij een provider moeten blijven omdat ze anders hun emailadres kwijt zijn.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 26, 2021 om 20:39
2011 Antwoorden / Vragen

Je zegt het, maar ze willen het niet horen en gaan stug door met dingen in de spambak slepen en klagen op ouderen fora. Want dat helpt, November Oscar Tango!

gerbera
door gerbera Jan 26, 2021 om 22:05
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Gebruik al jaren "hetnet" en totaal geen last van spam en kan ongewenste mail heel goed blokkeren. (Outlook) Ben alleen wel zuinig met het verstrekken van mijn e-mail-adres.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 26, 2021 om 22:22
2011 Antwoorden / Vragen

@gerbera
Nooit opgevallen dat als er weer eens een bejaarde op een forum loopt te klagen over Spam je er vergif op kunt innemen dat hij mail van z'n provider gebruikt?
Dan zal het aan mij liggen.

gerbera
door gerbera - Jan 26, 2021 om 22:02
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Heeft u het Spamfilter wel ingeschakeld? Zo ja dan wordt het niet als zodanig herkent als zijnde spam en zult u in uw e-mail het als ongewenst moeten markeren en eventueel de domeinnaam blokkeren.

E-mail SpamFilter kunt aan- of uitzetten
- Log in met je MijnKPN inloggegevens op http://email.kpn.com/
- Klik op de mailbox waar je de spamfilter en/of virusscanner voor aan of uit wil schakelen
- Zet een vinkje bij de Spamfilter en/of virusscanner om het aan te zetten

de
door dear - Jan 26, 2021 om 23:20
13 Antwoorden / 2 Vragen

Fijn dat er mensen zijn die met goede bedoelingen reageren maar jammer dat de meesten de vraag niet goed lezen.
Het betreft de vraag hoe e.e.a. technisch mogelijk is. Ik heb bedoelde afzenders geblokkeerd, staan in de lijst met geblokkeerde afzenders.
Het spamfilter van KPN doet wat het moet doen: de spammail gaat rechtstreeks naar 'Ongewenste mail'.
Wat de 'bijdrage' van HENKDEZEVENDE betreft: Meerdere providers maken gebruik van het KPN netwerk omdat die nu eenmaal het beste, meest uitgebreide, netwerk hebben. Voor iets sneller internet of drie euro voordeel ga ik niet veranderen. Het genoemde Gmail is van die club die ons overal op het net volgt en dat is fijn !! Ik laat het hier verder bij, discussie gesloten.

diumenge
door diumenge Jan 26, 2021 om 23:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké beste Dear, je weet het allemaal toch beter? Waarom dan een vraag stellen. Fijn dat je de discussie sluit en succes met je spam.

Donuts
door Donuts Jan 27, 2021 om 00:10
1203 Antwoorden / 2 Vragen

Gelukkig wordt u op dit forum helemaal niet gevolgd...

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 27, 2021 om 00:15
2011 Antwoorden / Vragen

De ironie hè?. Het zijn de bejaarden die hun provider mail gebruiken het zijn de bejaarden die altijd klagen over al die spam. En altijd weten ze precies dat ze geen Gmail willlen want dat is griezelig. KPN levert gewoon een slechte mail service kijk naar het bewijs. Ik heb trouwens niet gezegd dat u van netwerk moet wisselen. Ik heb gezegd dat u een professionele partij moet zoeken om uw mail te hosten. En sowieso, waarom zou u een discussie sluiten? Weet u alles al? Bent u bang wat bij te leren? Komt het allemaal wel erg dichtbij?

Redacteur
door Redacteur Jan 27, 2021 om 09:55
1053 Antwoorden / 62 Vragen

Vlieg elkaar niet in de haren. houd het vriendelijk en vooral inhoudelijk s.v.p.

gerbera
door gerbera Jan 27, 2021 om 10:27
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@henkdezevende, hartelijk dank dat u de "bejaarden" over een kam scheert als zijnde onnozele figuren. Mag mijzelf ook wel onder de bejaarden rekenen. En wat de e-mail service van KPN betreft, die is zo slecht nog niet maar wordt in de vraag over "spam" gesproken terwijl het in feite ongewenste mail is. En dat soort mail's worden door geen enkel spamfilter tegengehouden.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 27, 2021 om 17:45
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je via een gratis  Hotmail adres  aan deze  firma meer informatie...
Niet je KPN adres gebruiken maar hun lastig vallen in foutloos Nederlands...

Vaak  Engels talige mail.     in andere taal mag ook en zij maken overuren  omdat ze denken dat er iemand ingetrapt is.

Ik stuurde  alle mensen in mijn G mail Spam box ook een  bericht...
Hotmail liep over van alle reacties....
Hun  adres  +  korte vraag voor meer info van aangeboden dienst/ product.

en nog erger,  bij nu  6  hotmail adressen  dus  voor hun overuren.....
En dan  op elke reactie  nadere info vragen want ik begrijp U niet.
Graag een  duidelijker antwoord.....

En die vraag is dus ook  1x klikken...
Deze anti spam  haten ze....  hebben ze iemand die interesse toonde en reageerde,   ben ik de Gek!

gerbera
door gerbera - Jan 27, 2021 om 14:49
7348 Antwoorden / 14 Vragen

@henkdezevende, hartelijk dank dat u de "bejaarden" over een kam scheert als zijnde onnozele figuren. Mag mijzelf ook wel onder de bejaarden rekenen. En wat de e-mail service van KPN betreft, die is zo slecht nog niet maar wordt er in de vraag over "spam" gesproken terwijl het in feite ongewenste mail is. En dat soort mail's worden door geen enkel spamfilter tegengehouden.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 27, 2021 om 15:35
2011 Antwoorden / Vragen

De ellende met iedere kwalificatie van een doelgroep is natuurlijk dat niet iedereen in hetzelfde hokje past. Zie het als een karikatuur, u kent er vast genoeg die er wel prima inpassen. Zelf ben ik een beetje bevooroordeeld over KPN want ik help af en toe iemand die nog een Hetnet account heeft en zijn mailadres echt overal rondgestrooid heeft en dagelijks een berg spam in z'n INBOX krijgt waar de honden geen brood van lusten. Nou heeft die persoon daar geen enkele geestelijke moeite mee maar het heeft mij wel laten zien dat KPN ook de echte obvious spam er niet uithaalt. Ik kan u verzekeren dat dit in Gmail of Outlook.com (dus niet die ouderwetse client) veel en veel beter gaat.

gerbera
door gerbera Jan 27, 2021 om 22:24
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Hetzelfde zou ook gebeuren met Outlook en Gmail als je zo rojaal met je e-mail adres strooit. Dan is is het echt spam of zijn het ongewenste (reclame) mails want die worden door geen enkele spamfilter tegen gehouden.

diumenge
door diumenge Jan 27, 2021 om 22:32
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ongewenste (reclame) mail = spam.