ma
door mare Oct 25, 2005 om 13:28
Computers & telefonie

Gedwongen meeverhuizen van Freeler naar Het Net?

Vroeger HetNet, ontevreden overgestapt naar Trefpunt. Zr goed, maar
overgenomen door Planet. Dus overgestapt naar Freeler, maar overgenomen
door Het Net. Willen we absoluut niet. Tussentijds opzeggen (immers;
ons contract is met Freeler, niet met Het Net) kan niet volgens Het
Net. Rare zaak. Nu krijgen we bericht dat we ons Het Net abonnement
moeten activeren omdat we anders vanaf 3 nov. as. geen internet meer
hebben. Balen! Wel net meteen opgezegd (per 18 dec loopt jaarabonnement
af) maar wel erg rare gang van zaken. Kan dat zomaar? Wie heeft hier
ook ervaring mee of weet of het wettelijk zomaar mag. Of - stil
vermoeden - is er wel degelijk voor de consument de mogelijkheid om
tussentijds op te stappen maar wordt dat niet kenbaar gemaakt?? Ben
zeer benieuwd. En ga nu snel op zoek naar een andere provider. Bij
voorkeur 1 die niet ook weer na een jaar of 2 wordt overgenomen zoals
die (goede!) kleintjes. XS4all hoor ik heel veel goeds over.

308 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Oct 25, 2005 om 13:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste mare,

XS4All is ook van KPN, dus indirect ook weer van HetNet...

Je zou bij XS4All in theorie dus ook weer bij NetNet terecht kunnen komen, als het KPN behaagt.

Kijk eens bij providers die een eigen netwerk hebben en dus niet afhankelijk zijn van KPN.

Tiscali heeft bijvoorbeeld een eigen netwerk, genaamd BabyXL.

Daarnaast zijn er providers (o.a. Demon) die via het netwerk van BBNed leveren.

Zoek eens op internet naar providers met een eigen netwerk.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2005 om 14:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk, Enterprise, dat was nou weer nieuw voor me, dat XS4all bij Het
Net hoort. Hoe kan het nou dat die dan wel zo goed presteert vraag je
je af. Hoe dan ook, ik ga nu zeker verder kijken, want mijn ervaringen
(altijd persoonlijk natuurlijk) zijn gewoon slecht. Hoe deze hele
overname loopt dat is te slordig voor woorden. Worden door Het Net
verkeerde bedragen van onze rekening afgeboekt, verkeerde opzegdata
doorgegeven enfin, ik zit al uren aan de telefoon/internet!

Dank voor je zr relevante opmerking, we zoeken verder!

Mare

ve
door verwijderd - Oct 25, 2005 om 14:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

XS4all is het paradepaardje van KPN dat dan ook prima presteert ( kost ook wat meer ).

Het Net is de budget-variant, waar minder geld in omgaat. Het kost minder, maar je krijgt dan ook minder.

Beide bedrijven zijn formeel gescheiden, de eigenaar is echter dezelfde.

Ik zou er niets mis mee vinden om naar XS4all te gaan. De service en het produkt zijn veel beter en je krijgt toch met andere mensen te maken. Indien het aanbod je bevalt zou ik zeggen, gewoon doen !

ve
door verwijderd - Oct 25, 2005 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Mare:

XS4All 'hoort' niet bij HetNet, ze hebben alleen beide dezelfde eigenaar, KPN.

Ze hebben bedrijfsmatig echter niets met elkaar te maken.

Ik wilde je vraag beantwoorden, dat het in theorie mogelijk is dat KPN
op enig moment deze bedrijven zou kunnen samenvoegen met alle eventueel
nadelige gevolgen voor jou, gezien je aversie tegen HetNet... ;-)

@ Niels:

Natuurlijk is er helemaal niks mis met XS4All Niels, het is zo'n beetje
de beste provider van ons land, en daar betaal je ook voor.

Groet,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2005 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank beiden. Zo heel veel duurder is XS4all nou ook weer niet; bij
Freeler waren we ook 35 p/mnd kwijt. En eerlijk gezegd is het
belangrijkste; gewoon goede verbinding (hele dag online), onbeperkt
kunnen internetten en mailen. En vooral: geen gezeik met geen/slechte
verbinding of slechte helpdesks. Nu weer met Het Net; kunnen niet
zeggen of we - om tot 9 december = datum opzegging online te kunnen
blijven - het abonnement van Het Net moeten activeren. Een zegt van
wel(maar dan zit U er wel een jaar aan vast? we hadden het net
opgezegd!) de ander zegt van niet (maar dan loopt u het risico geen
verbinding meer te hebben maar dan belt u ons en kunt u het alsnog
activeren). Zucht. Misschien maar gewoon nu, meteen, morgen naar
XS4all. Dan maar een maandje dubbel betalen! Overigens; weten jullie
hoe het nou zit want ai, ik heb dus net al opgezegd, en lees op site
Consumentenbond dat je je eerst bij nieuwe provider aan moet melden...
om te voorkomen dat je afgesloten wordt. Nee toch??

ve
door verwijderd - Oct 25, 2005 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb geen flauw idee Mare, want dit verschilt per provider en het is helaas nogal een rommeltje in providerland...

Dat wordt dus even nabellen bij HetNet en XS4All.

Enterprise.

ve
door verwijderd - Oct 25, 2005 om 18:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als er een produkt van xs4all bij zit, dat je bevalt, neem dat dan gewoon. Dit heeft nix met Het Net te maken ! Zoals Enterprise zegt wordt dit al jaren als een van de beste gezien.

Zit zelf bij Direct ADSL ( ook van KPN ) en ook daar geen enkel probleem. Wel minder service en ontdaan van alle opsmuk ( websites, email enzo ), maar die hoef ik dan ook niet. Met de verbinding is niets mis.

Omdat Het Net en xs4all bij hetzelfde bedrijf horen heb je kans dat de overgang vloeiend zal verlopen. Zit niets anders op dan even contact opnemen met beiden.

Suc6 met kiezen. Gr. Niels

ve
door verwijderd - Oct 26, 2005 om 14:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je eerst je oude provider opzegt dan wordt het adsl-signaal helemaal van de lijn gehaald. Het probleem is dat je pas een aanvraag kan doen bij de nieuwe provider wanneer dit signaal er helemaal vanaf is. Dus ongeveer pas na twee weken. Als je je gelijk aanmeld bij de nieuwe (zonder opzegging van de oude) dan blijft het signaal op de lijn maar zit de grootste verandering in de systemen van de providers.

Xs4all is inderdaad een hele goede provider. Het is de provider met de minste klachten. In de top 5 komen Xs4all, HetNet, Planet en Direct ADSL voor. Dus kpn is niet zo slecht als sommigen denken. Scarlet kwam het slechts uit de bus. Met meer dan 50% klachten.

Ik moet er echter wel bijzeggen dat ik niet weet waar deze gegevens vandaan zijn gekomen, maar ik geloof er wel aardig in.

ve
door verwijderd - Oct 31, 2005 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heel wat telefoontjes en mailtjes verder inmiddels. Kregen via Het Net
maar geen duidelijkheid omtrent gang van zaken rondom opzegging -
opzegging per 4 nov maar of we dan nog verbinding zouden hebben bleef
onduidelijk omdat we abonnement met Het Net niet wilden activeren omdat
medewerker had gezegd dat we er dan ondanks opzegging toch een jaar aan
vast zouden zitten. Het gedoe moe xs4all gemeld dat we graag wilden
overstappen op zo kort mogelijke termijn, dat bleek al binnen 1 dag
mogelijk. Dan maar een maand lang een tientje extra ivm dubbel
abonnement (29,95 bestaat uit tientje voor provider en 19,95 voor
leverancier ADSL). Moeten het geheel wel nog omzetten, maar daar is nu
even niet meer zo veel haast bij nu we weten iig in de lucht te
blijven! Wel brengt Het Net ons toch 25 euro in rekening voor omzetten
abonnement. Zucht. Nu maar hopen dat we met xs4all eindelijk een goede
provider hebben die ons niet na een jaartje of zo dwingt weer mee te
gaan naar Het Net of Planet oid. Dank voor de reacties allen!

ve
door verwijderd - Oct 31, 2005 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag gedaan mare, en laten we hopen dat XS4All alles is wat je ervan verwacht.

Ik heb daar alle vertrouwens in want je gaat naar de beste internetprovider van Nederland... ;-)

Groet en succes verder,

Enterprise.

ve
door verwijderd - Nov 2, 2005 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik kom zelf ook bij freeler vandaan en men wilde dat ik ook naar het net zou gaan. Maar door contact te hebben met de consumentenbond gehad. Is mij duidelijk dat ik er onder vandaan kon komen van het contract met freeler. Op het moment dat er maar 1 tarief wijzigd bij het net kun je onder het contract uit komen. Hiermee ben ik naar het net gegaan . Het geval is dat de telefonische helpdesk nu â?¬ 0,45 kost en bij freeler was dit â?¬ 0,15. Dit heb ik aan het net gemeld. De reactie die ik van het net was: dat ze uit coulance per 1 november 2005 inplaats van 26 juli 2006 mijn contract zouden beeindigen. Dit is ook wel gebeurd alleen heb ik nog steeds verbinding. Maar dit ligt aan kpn wanneer zij mij gaan afsluiten. Wil je na een andere provider overgaan heeft dit ook zijn voordelen. Op het moment dat je geen verbinding heeft ben je een nieuwe klant en heb je bij bijvoorbeeld knp-direct nieuwe klant en krijg je gratis een draadloze modem. Als ik rechtstreeks via freeler na kpn-direct was gegaan was ik geen nieuwe klant en kon ik de draadloze modem voor â?¬ 159,00 kopen.

Ik hoop dat je hier wat mee kan.

de groeten van joy adam

ve
door verwijderd - Nov 2, 2005 om 20:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hee Joy dank voor je reactie. Heel informatief! Goed te weten dat mijn
1e reactie toch klopte; ik was al van mening dat ons contract met
Freeler nu ook eindigde. Zeker omdat Het Net ineens een bedrag van
20,36 afschreef waar ons maandbedrag bij Freeler 15,00 euro was. Dat
meteen laten blokkeren en Het Net om specificatie gevraagd. Wel vreemd
dat n bedrijf zomaar een machtiging kan overnemen... Hebben er uren aan
besteed en zoals boven te lezen het gedoe moe naar XS4all overgestapt.
Dan maar paar weken dubbele lasten. Na jouw verhaal ga ik toch weer aan
de bel trekken hoor, want zeker met dit argument van tariefwijziging
lijkt me dat ze ons niet kunnen verplichten nog tot 9 dec 2005 lid te
blijven, toch? Overigens moest ik bellen ivm die rekening en meisje van
Het Net melde vanmorgen opgewekt; ik zie het al, u bent abonnee tot 18
december 2006?? Wat nu weer, komt dat nou weer vandaan. Ik woedend
opzegnr. doorgegeven en oh ja, ze keek op de verkeerde pagina?! Bende
daar, hopeloos. Overigens kan ik ivm werk vanuit huis geen dag zonder
verbinding dus hebben niet het risico kunnen lopen dagen zonder te
zitten door overstap. ADSL verbinding loopt dus gewoon door, abonnement
bij XS4all is al ingegaan (al wil het - moet ik eerlijk zeggen - nog
niet zo lukken om te activeren ondanks vanmorgen anderhalf uur met
helpdesk XS4all....). Ws. is onze router het probleem. Morgen weer
proberen. Nu dus nog gebruik makend van Freeler/HetNetverbinding.

Eigenlijk na jouw verhaal denk ik, dit gebeurt natuurlijk continue met
al die providers en overnames. En maar zeggen dat je niet tussentijds
op kunt zeggen, terwijl je dat dus wel kunt (met als handvat hier de
tariefwijziging helpdesktarief). Itempje voor Kassa wellicht?

ve
door verwijderd - Nov 17, 2005 om 09:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

En tot slot nog even: nav de reactie van Joy getracht mail te sturen
naar Het Net met inhoud samengevat mogen wel tussentijds van contract
af door tariefwijziging dus betaal niet tot opzegdatum van 8 dec maar
tot 8 november. Zelf uitgerekend hoeveel dat zou zijn (maandbedrag
gedeeld door 30 x 8 dagen) en dat overgemaakt. Dat versturen lukte tot
4x toe niet, want mijn verzendadres werd niet herkend zei de
automatische boodschap. Nee, dat is inmiddels xs4all. En via Freeler
kan ik niks meer versturen. En inloggen lukt ook niet. Dus uiteindelijk
maar ouderwets per post, met daarbij uitdraai van het grootste gedeelte
van de email-uitwisseling, wel 12 bladzijdes. Dat is ruime week
geleden, ondertussen nog 2x betaalherinnering gekregen. Dat genegeerd.
Gisteren gebeld door - moet gezegd - buitengewoon vriendelijke en ter
zake deskundige dame. Ook wij mogen uit coulance (!) eerder stoppen, en
krijgen zelfs nog een paar euro terug van het teveel betaalde. Staat
niet in verhouding tot de telefoonkosten met de Helpdesk maar het is
het gebaar zeg maar. Ze gaf ook toe dat de communicatie niet vlekkeloos
was verlopen en dat duidelijker gemaakt had moeten worden dat Freeler
abonnees onder andere (let op dat onder andere!!) naar Het Net konden
overstappen ipv dit te presenteren als enige mogelijkheid. Dus voor wie
nog in dezelfde situatie zit; je kunt er gewoon tussentijds vanaf. Wij
zijn er klaar mee gelukkig, en inmiddels na wat startprobleempjes -
altijd weer gedoe met het omzetten van alles - tevreden bij xs4all.
Dank voor jullie tips, het voelt zo principieel toch beter dan dat we
anderhalve maand dubbel hadden betaald!