ko
door koraal1 Oct 24, 2021 om 13:45
Computers & telefonie
Gehackt bij facebook

Mijn zus heeft een nagelsalon en een eigen facebook pagina. Nu is ze gehackt. Dit doorgegeven aan facebook, maar die kunnen niks voor haar doen! Dus een ander gaat strijken met de eer van mooie nagel foto's.
Wat kan ze nog meer hieraan doen?

1567 4 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 24, 2021 om 14:01
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Geen ervaring mee maar misschien heeft u iets aan deze link:
Hacked Wizard Page | Facebook-helpcentrum

rj
door rjw - Oct 24, 2021 om 14:22
3253 Antwoorden / 5 Vragen

Is het account echt gehackt (dus iemand anders doet nu op die facebookpagina alsof ze jouw zus is) of zijn de foto's van de facebookpagina domweg gejat en gebruikt iemand anders die op een eigen site?

sw
door swat1500 - Oct 24, 2021 om 15:40
3774 Antwoorden / 0 Vragen

Inderdaad gebruikt iemand nu die Facebook pagina of alleen de foto's die erop stonden
In het laatste geval wordt het auteursrecht geschonden en kan ze met een advocaat achter de gebruikers van die foto's aan.
In het eerste geval, als dat nog mogelijk is, wachtwoord resetten, nieuw wachtwoord en tweetraps verificatie instellen.

rj
door rjw Oct 24, 2021 om 19:38
3253 Antwoorden / 5 Vragen

In het laatste geval hangt het ook af van wat er precies is gedaan. Zie https://www.facebook.com/legal/terms, sectie 3.3. Hoe het account is ingesteld qua bepaalt  of er content is gestolen of dat het is "gedeeld" op legale wijze.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 25, 2021 om 11:14