empee
door empee Jul 18, 2022 om 21:41
Computers & telefonie

Gehackt via messenger, wat nu ?

Waar ik al jaren bang voor was, is nu gebeurd. Ik krijg via Messenger advertenties gestuurd en zij ontvangen die ook van mij. Ik ben gehackt. Wat dat precies betekent, weet ik nog niet, maar hoe kom ik ervan af.
Ik heb een nieuw wachtwoord aangemaakt voor Google/Gmail en ook voor Facebook. Wat moet er nog meer gebeuren? Wie helpt mij op weg?

8699 8 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jul 18, 2022 om 22:45
2038 Antwoorden / Vragen

Wat is er gehackt dan? Als dat die accounts zijn zou een nieuw wachtwoord moeten helpen, als het uw computer is maken die accounts niet veel uit. Ik snap vooral niet waaruit u afleidt dat u bent gehackt.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer Jul 18, 2022 om 23:34
1757 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Henk,

Iemand doet zich voor als Empee op Facebook en dat is een enge gedachte....

Bij het televisieprogramma "Zeeman confronteert ; Stalkers" zijn het vaak bekenden van het slachtoffer, die zoiets doen......

tenormin
door tenormin Jul 19, 2022 om 00:10
16823 Antwoorden / 108 Vragen

@geborenamsterdammer, maar empee zit al ik weet niet hoe lang hier, als panellid. Dan zou hij het zelf moeten weten, toch?

justmeagain
door justmeagain - Jul 19, 2022 om 00:04
623 Antwoorden / 8 Vragen

Dus u krijgt advertenties, en iemand anders krijgt uw advertenties? Klinkt meer als Instagram dan als een hack. Als uw account gehackt zou zijn had u geen toegang meer gehad om uw wachtwoord te wijzigen. Ik denk dat u de werking van Meta niet snapt.

marita5
door marita5 - Jul 19, 2022 om 06:53
11506 Antwoorden / 15 Vragen
drevil
door drevil - Jul 19, 2022 om 06:54
223 Antwoorden / 14 Vragen

In aanvulling op het aanpassen van uw wachtwoord: Ontkoppel alle diensten die toegang hebben tot uw account. Kwaadaardige apps/games/websites kunnen namens u spam versturen. U kunt kiezen welke apps/websites/games u verwijderd en apps die u 100% vertrouwd laten staan. Klik hier om te lezen hoe u dat doet:

 https://m.facebook.com/help/211829542181913?locale2=nl_NL

Topantwoord

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 19, 2022 om 09:34
7179 Antwoorden / 3 Vragen

Het kan zijn dat de nieuwe wachtwoorden voldoende zijn maar u kunt deze link er ook nog eens op nazien.

https://nl-nl.facebook.com/help/203305893040179

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 19, 2022 om 09:38
16826 Antwoorden / 202 Vragen

 'Zij ontvangen ook advertenties van mij'. (Citaat uit uw vraag)  Bent u dan ondernemer? Stel uw vraag dan (ook) hier: https://www.higherlevel.nl/ en indien u vindt dat er een mogelijk frauduleus aspect is, doe dan een melding bij: www.fraudehelpdesk.nl . Dit aanvullend op al gegeven antwoorden.

br
door brui0929 - Jul 20, 2022 om 19:38
632 Antwoorden / 10 Vragen

Gehackt wil zeggen dat er in het systeem is in gebroken en een hacker kan doen wat hij wil. Uw computer is een bottleneck. Via uw computer kan de hacker andere computers besmetten met een virus. Of geld vragen zodat uw bestanden weer vrij komen.  Dit is Ransomware. Installeer wanneer dit gebeurt Windows opnieuw. Om ervan af te komen update het besturingssysteem Windows regelmatig installeer een virusscanners en update deze dagelijks. Maak voor ieder account een nieuw wachtwoord aan. Gebruik hierbij geen makkelijk te raden wachtwoord. Gebruik hoofdletters kleine letters leestekens en cijfers.

empee
door empee - Jul 21, 2022 om 19:49
177 Antwoorden / 139 Vragen

Bedankt allen. Er waren meer reacties bij waar ik iets aan heb, dan antwoorden die niets toevoegen.
Groetjes