donna53
door donna53 Feb 11, 2013 om 17:51
Computers & telefonie

GeheugenkaartHD camera vindt geen bestand

Hoi Peter,

Het duurde even want ik word aldoor uitgelogd op deze pagina!!
Ik heb dus maar een nieuwe pagina aangemaakt, want anders krijg je nooit antwoord en dat staat zo raar.
Ik heb een nieuwe SDHC kaart gekocht en deze werkt perfect.
Ik kan dit kaartje zowel in mijn camera als via de kaartlezer de kaart aflezen en de mappen (DCIM) openen. De media bestanden zijn dan wel te downloaden.
De oude kaart geeft in de DCIM map aan (bij eigenschappen) dat er geen bestanden zijn hoewel er toch 30 % in gebruikt is. Ik heb via Recuva ook geprobeerd bestanden terug te halen, maar deze bestanden laten zich ook niet openen. Ik vrees dat het oude kaartje (hoewel het bij de camera geleverd is en nieuw is) stuk is of dat er iets anders mee aan de hand is.
Ik laat het kaartje voorlopig liggen. Misschien komt er nog eens iemand langs die de bestanden (als die er nog zijn ) wel eraf kan halen.
En anders moet ik gewoon nog een keer op vakantie en opnieuw filmen! (wat erg nou toch, hè?)
In ieder geval bedankt voor al je adviezen!

777 2 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2013 om 18:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo donna53,

Na inloggen even op F5 klikken.
Is een bekend euvel op deze site.

Hoort bij deze vraag.

Ik heb bovenstaande daarom voor je verplaatst voor de duidelijkheid.

Met vr.gr.

mtuinsma
door mtuinsma - Feb 15, 2013 om 20:20
38 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Donna.
Meestal zet de camera bepaalde bestanden over op de sd kaart.
Dat zijn vaak bestanden die je aan je gemaakte film kunt toevoegen.
Uiteraard moet de cam wel over deze mogelijkheid beschikken.
De door jou genoemde 30% is echter wel erg veel,meestal nemen dit soort bestanden niet meer in beslag dan 5-600mb
Dan nog even het volgende.. als je de snelheid van HD wilt opslaan word een class 10 of hoger SDXC kaart aanbevolen. Een normale SDHC volstaat niet.
Succes