em
door emboca Dec 7, 2015 om 12:59
Computers & telefonie

Vernieuwde site voor mij vrijwel onleesbaar

Ik weet niet welke hobbyist de site verzorgd maar ik heb moeite met kleuren en de site is voor mij haast onleesbaar geworden. vooral die gele achtergrond is zeer storend snap echt niet waarom dit zonodig moet. Is dus niet echt  over nagedacht en komt ook zeer amaturisties over

2383 14 Rapporteer

el
door eloise - Dec 7, 2015 om 13:06
5 Antwoorden / 2 Vragen

Wat een miskleun, deze nieuwe site, in alle opzichten een crime:

- Schreeuwerige kleuren, doet pijn aan je ogen,

- Tekst niet te lezen hierdoor

- + slecht te lezen door grijze ipv zwarte letters

- Veel te groot lettertype

- Veel te brede zinnen

- Onderwerpen moeilijk te vinden

- etc. etc. (Zie commentaren van anderen)

tenormin
door tenormin - Dec 7, 2015 om 13:11
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Over de gele kleur en zwarte letters heb ik eigenlijk de minste klachten (wel over de vernieuwde site) maar.... het kan ook aan uw ogen liggen. Daar kan ik dan van hieruit niet over oordelen. Dat het voor u storend is, schrijft u anders even naar kassaonline@vara; misschien kan men u daar adviseren?

jeuneke
door jeuneke - Dec 7, 2015 om 13:13
64 Antwoorden / 34 Vragen

Helemaal mee eens. De beige achtergrond met lichtgrijze letters is ook een afgang. Ik keek met plezier naar deze rubriek, maar nu niet meer. Ik zie het niet goed genoeg. Jammer, jammer.

marita567
door marita567 - Dec 7, 2015 om 13:15
1576 Antwoorden / 17 Vragen

 Hallo emboca ,

Dit was een oplossing van reflecs , wat bij mij geholpen heeft , deze plugin downloaden .

Werkt met chrome /firefox maar bij mij niet met IE .

aquamarijne
door aquamarijne - Dec 7, 2015 om 13:15
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ook  ik heb moeite met de grijze letters op de fel gele achtergrond en heb hier al melding van gemaakt bij de redactie.

Heb jammer genoeg nog geen antwoord gekregen, maar ben blij dat ik niet de enige ben.

De antwoorden zijn wel goed leesbaar.

Verder zal het wennen zijn aan de nieuwe lay out. JAMMER

reflecs
door reflecs - Dec 7, 2015 om 13:15
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Alexishoop is zo vriendelijk geweest een toevoeging voor Firefox en Chrome te maken waardoor bij Vraag en Beantwoord op de Kassa-site de kleuren aangepast worden. https://userstyles.org/styles/121487/kassa-style1 het wijst zich vanzelf. Zie anders de antwoorden onder deze vraag: https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/vraag/computers-telefonie/bekijk-de-vraag-zonder-gele-achtergrond?

si
door singlemalt - Dec 7, 2015 om 13:16
2 Antwoorden / 1 Vragen

Helemaal mee eens, slecht leesbaar en een veel te grote opmaak.

marita567
door marita567 - Dec 7, 2015 om 13:16
1576 Antwoorden / 17 Vragen

oeps link werkt niet .

marita567
door marita567 - Dec 7, 2015 om 13:20
1576 Antwoorden / 17 Vragen

@reflecs ,

Dank uw wel , ik had me weer te pleuris gezocht naar u link , die had uw onder mijn vraag geplaatst maar zoals altijd kon ik weer niks vinden .

de eerste link van u is goed , heb ik geïnstalleerd en werkt perfect .

reflecs
door reflecs Dec 7, 2015 om 13:24
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Toen ik aan m'n antwoord begon stond uw antwoord en dat van de anderen er nog niet :) Het ging behoorlijk snel ;)

reflecs
door reflecs Dec 7, 2015 om 13:40
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Hij staat ook "verstopt" in de reacties. Zal het ook als gewoon antwoord in uw vraag in uw vraag zetten, dan is het ook voor de andere lezers duidelijker.

marita567
door marita567 Dec 7, 2015 om 13:41
1576 Antwoorden / 17 Vragen

Ja dat weet ik , gebeurd bij mij ook . Ik plaats van op deze site een gele / of grijze achtergrond kan ik mijn haren verven word er ook grijs van .

mahadma
door mahadma - Dec 7, 2015 om 13:27
11531 Antwoorden / 51 Vragen

Overigens, aans het aantal reacties en vragen is af te leiden dat deze vernielde opzet niet werkt.

si
door sietske - Dec 7, 2015 om 13:46
42 Antwoorden / 12 Vragen

Inderdaad absoluut geen verbetering maar een enorme verslechtering.

Iik ik kan het bijna niet lezen. Met een plusbril gaat het er vooral om dat er veel contrast is tussen de letters en de achtergrond. Het beste is gewoon witte achtergrond met zwarte letters.

En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ik de kleuren erg lelijk vind.

em
door emboca - Dec 7, 2015 om 15:09
8 Antwoorden / 4 Vragen

Het is toch van de gekke dat je zelf dingen moet gaan aanpassen om een standaar website te kunnen lezen zoals ik al zei dit getuigd van een zeer amateuristise instelling van de makers vabn deze site ?? Of laten ze het maar over aan wat stageres?? zo ziet het er wel uit

reflecs
door reflecs - Dec 14, 2015 om 14:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Als u de tekst in het gele vlak selecteert; de muis erover trekken, krijgt u witte letters op een blauwe achtergrond. Dit is misschien beter leesbaar. Ik schrijf dit alleen maar om te helpen. Het is niet te volgen dat er geen enkele rekening gehouden is met slechtzienden, zelfs voor anderen is het erg onprettig lezen.

em
door emboca - Dec 21, 2015 om 13:18
8 Antwoorden / 4 Vragen

Gezien de blijvende slechte leesbaarheid ga ik afhaken