ag
door agnez Oct 28, 2006 om 20:37
Computers & telefonie

Geluid

Het geluid van onze computer deed het prima.. totdat het wegviel, geen idee waar het door komt, er staat aangegeven dat er geen apparaten zijn die het geluid kunnen ' laten horen ' maargoed de vorige keer deed het geluid het oppeens weer... enig idee hoe het geluid het gewoon voortaan altijd blijft doen? (Onze computer heeft ingebouwde luidsprekers trouwens ...)

bedankt! groetjes agnes

918 3 Rapporteer

gj
door gjulen - Oct 28, 2006 om 20:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Agnes,

Indien de computer aangeeft dat er geen geluidsapparaat aanwezig is dan betekend dit dat de "gëinstalleerde geluidskaart van de computer niet aanwezig is. Deze kan een hardwarematig defect hebben, echter de software (driver) kan ook beschadigd zijn of niet goed gëinstalleerd. Updaten van de driver via de website van de fabrikant kan dan een optie zijn. Gezien het feit dat het geluid het nu blijkbaar weer gewoon doet vraag ik me af of deze niet op "dempen"gestaan heeft. Rechtsonder naast de tijd klikken op het speakertje en controleren of bij de volumeregeling dempen uitgevinkt is.

Ik hoop dat je aan bovenstaande iets hebt.

Groetjes,

Gert-Jan

ca
door canavia - Oct 28, 2006 om 20:53
5 Antwoorden / 0 Vragen

proberen een update te downloaden voor de geluidscard

tm
door tmen - Oct 29, 2006 om 20:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

Configuratiescherm -> spraak, geluid en geluidsapparaten -> geavanceerde volumeregeling (links bovenin) -> geen vinkje bij 'Alles dempen'of ergens bij 'Dempen'?  Als dit vinkje er wel is, weghalen!  Anders  misschien inderdaad een update of een nieuwe geluidskaart, controleer ook of de stekkertjes nog heel en goed zijn, Aan de kleine dingen kan het best liggen.

Suc6
Tmen ;)