te
door te goeder trouw Nov 19, 2020 om 16:22
Computers & telefonie

Gereviseerde computer

Wij hebben een computer gekocht bij een lokaal computer service bedrijf. Achteraf bleek het om een gereviseerd werkstation te gaan. Moet dit in de offerte of op de factuur staan. (Bij ons stond dit niet in de offerte of op de factuur)

1150 11 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 19, 2020 om 16:34
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien kunt aan de prijs zien dat het om een tweedehands product gaat.
Uiteraard had u daarvan op de hoogte gesteld moeten zijn.

tijger1
door tijger1 - Nov 19, 2020 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Natuurlijk moet dat vermeld staan. Maar hoe weet u nudat hij gereviseerd is?

mahadma
door mahadma - Nov 19, 2020 om 16:56
11521 Antwoorden / 51 Vragen

Om welke merk type en specs en betaalde prijs gaat het? Een jaar geleden een pc in kast gekost van een bevriende relatie voor € 35,00, dan hoef je niet vragen nieuw of ......... Hoe bent u achter : gebruikt  gekomen?

latevogel
door latevogel - Nov 19, 2020 om 16:58
86 Antwoorden / 0 Vragen

Eventjes reageren op  SJOPPY; het is toch niet aan de prijs af te leiden als je een product koopt? Zou dit nu reversable zijn of niet?
Het hoort op de aanbieding, factuur o.i.d. te staan, wordt het nergens vermeld, dan is het een nieuw product. PUNT UIT!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 19, 2020 om 17:09
16775 Antwoorden / 202 Vragen

Mijn vraag is (ook): hoe weet u dat een refurbished is? Als dat het geval is zou het in ieder geval bij de aankoop gemeld moeten zijn omdat er anders sprake is van misleiding. misleidende verkoop   U zult dat dan echter wel moeten knnen bewijzen waarbij het m.i. ook nog van belang is wart u heeft betaald voor de PC, of het niet een 'oud' model is en uiteraard of het apparaat datgene doet wat u er ook van verwacht.

sw
door swat1500 - Nov 19, 2020 om 17:25
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Wilde u een nieuwe computer kopen of zou het een tweedehandse betreffen. Een tweedehandse computer of gereviseerde computer mag niet als ware het een nieuwe verkocht worden.

va
door vanlotjegetikt - Nov 19, 2020 om 17:56
809 Antwoorden / Vragen

Bij het woord offerte moeten er alarmbellen gaan rinkelen.
Fotokopie van de nota of offerte?

ju
door juliomariner Nov 19, 2020 om 18:19
1313 Antwoorden / 2 Vragen

Die snap ik niet. Bij het woord offerte gaan alarmbellen rinkelen?

rj
door rjw Nov 19, 2020 om 19:56
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Lotje koopt misschien alleen maar zwart zonder enig bewijs op papier.

va
door vanlotjegetikt Nov 20, 2020 om 10:33
809 Antwoorden / Vragen

Dan moet je niet miepen op een forum. Maar Ts heeft het over offerte/rekening. en een offerte en Laptop/pc/Ipad whatever dat is niet gewoon. Heb nog nooit bij de aanschaf van zo'n ding een offerte gehad. Weet wel dat ik een keer een verzekerde aan de lijn had die een offerte wilde bestellen.

sw
door swat1500 Nov 20, 2020 om 13:44
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Er zijn pc winkels die de mogelijkheid bieden zelf je pc samen te stellen uit losse componenten. Dan is een offerte niet ongewoon.

mi
door miennaamishaaz - Nov 19, 2020 om 18:22
725 Antwoorden / 1 Vragen

Even een aantal vragen:

1 Heeft u de PC online of in een winkel gekocht?
2 gaven ze aan dat het een 2e hands/refurbished/gereviseerd product was?
3 Om wat voor PC/workstation gaat het?

rj
door rjw - Nov 19, 2020 om 19:56
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Dit staat weer haaks op de vele adviezen hier dat je beter bij een lokaal bedrijfje iets kunt kopen dan bij een grote keten....

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 20, 2020 om 12:15
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Er zijn vele variaties,  Demo,  winkel model of  bekend iets  waar vele overheen lezen.

Bewezen betrouwbaar is  ook dus  bewezen getest....  en zou 2e kansje bij  Cool Bleu zijn...
Als je niet meld waar wat gekocht is en niet de volle omschrijving.....

Ja, ik verkocht een retour ook na controle als Bewezen Betrouwbaar, en korting was vaak niet eens nodig.

sw
door swat1500 - Nov 20, 2020 om 13:45
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Kennelijk is alles opgelost want er wordt niet gereageerd door ts.