youri
door youri Feb 1, 2023 om 16:39
Computers & telefonie

GIF in opzoeklijst WhatsApp is dierenmishandeling

Als ik via WhatsApp een gifje zoek, dan tik ik een zoekwoord in de zoekbalk en krijg ik diverse gifjes met het onderwerp.
Nu kwam ik een gifje tegen, in de lijst, van een hond die uit een rijdende auto wordt gegooid. Deze gif wil ik ergens rapporteren, maar na veel Googelen, kan ik niets vinden. Is hier iemand die mij kan helpen. Want deze gif moet zo snel mogelijk verwijderd worden.

2813 9 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 1, 2023 om 16:40
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Dit benaderen lijkt mij de beste optie: https://www.dierenbescherming.nl/

youri
door youri - Feb 1, 2023 om 16:48
28 Antwoorden / 4 Vragen

@HEREMIETKREEFT. Dat kan helaas niet want de gifjes worden vanover de hele wereld geplaatst. En je ziet geen maker of land van de gif.

ju
door juliomariner - Feb 1, 2023 om 17:47
1321 Antwoorden / 2 Vragen

U hoeft deze gifjes niet te gebruiken. Negeren is dan de beste opyie aangezien iedereen ze blijkbaar kan oploaden is verwijderen dus dweilen met de kraan open.
Ik kon trouwens deze niet vinden. Ik gebruik ze trouwens uiterst zelden.

youri
door youri Feb 1, 2023 om 17:54
28 Antwoorden / 4 Vragen

beste JULIOMARINER, ik wilde er eentje versturen en wilde een leuke ,toepasselijke uitzoeken uit de mijn voorgestelde gifjes. Toen kwam die bewuste GIF tegen in de lijst. Ik geef expres niet de door mij gezochte zoekterm op. Dat heeft geen toegevoegde waarde.

Naamloze
door Naamloze - Feb 1, 2023 om 18:41
9 Antwoorden / Vragen

Volgens mij maakt WhatsApp gebruik van Giphy. Je kan hier (zie link) terecht voor de guidelines. Daar staat "animal harm" ook genoemd en ook linkjes naar vervolgpagina's. Misschien kun je hier vinden wat je zoekt?

https://support.giphy.com/hc/en-us/articles/360020286811-GIPHY-Community-Guidelines

EDIT: ik was wat snel met de conclusie dat WhatsApp gebruik maakt van giphy. Het schijnt "Tenor" te zijn. Zie hier hun website en contactmogelijkheden . https://tenor.com/contact

youri
door youri Feb 1, 2023 om 20:22
28 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt NAAMLOZE, ik zal het proberen.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Feb 1, 2023 om 18:52
2042 Antwoorden / Vragen

Het kan WhatsApp zijn of uw toetsenbord app die deze GIF aanbiedt. Waarschijnlijk de laatste en bij dat bedrijf moet u klagen. Dit zal waarschijnlijk geen snelle procedure zijn.

Naamloze
door Naamloze Feb 1, 2023 om 18:57
9 Antwoorden / Vragen

u heeft gelijk, dat kan inderdaad ook nog. . Zowel je digitale toetsenbord, als whatsapp hebben het icoontje om gifs te zoeken (vaak onder de emoticon knop). Beste advies voor TS is dan denk ik nogmaals de gif proberen te zoeken en dan te kijken van welke gif-service gebruik gemaakt is. In mijn geval stond in de zoekbalk "search with Tenor", dus iets vergelijkbaars zou TS moeten kunnen vinden.

youri
door youri Feb 1, 2023 om 20:24
28 Antwoorden / 4 Vragen

Bedankt voor de reacties. Ik zal mij erin verdiepen. Jammer dat er geen Gif controle wordt uitgevoerd.

mo
door mof - Feb 3, 2023 om 13:16
3619 Antwoorden / 3 Vragen

De gif is geen dierenmishandeling. Wat de mensen doen op de gif wel. Ook de reden waarom deze gif er op staatzou onderzocht moeten worden.

Ozymandias
door Ozymandias - Feb 3, 2023 om 14:13
166 Antwoorden / Vragen

Ik heb net een paar honderd van de gifjes bekeken, zoekopdracht 'dog car' en ik kom deze nergens tegen. Weet je wel zeker dat je het goed hebt gezien. Daarnaast zijn de helft van deze gifjes scenes uit films of bijvoorbeeld reversed videos. Dus misschien toch wel handig om even te laten weten hoe je deze hebt gevonden.

youri
door youri Feb 3, 2023 om 14:30
28 Antwoorden / 4 Vragen

OZYMANDIAS, de zoekopdracht was anders. Maar wat is de toegevoegde waarde om dit gifje op te zoeken. En nee, het was beslist geen filmscene of reversed. Er is te zien dat er een grote hond in paniek naast een hardrijdende auto rent en de volgende hond wordt uit het autoraam gegooid en valt keihard en ongelukkig in de berm. Hier is echt sprake van dierenmishandeling. Maar waarom doe je zoveel moeite om het gifje te achterhalen ?

Ozymandias
door Ozymandias - Feb 3, 2023 om 19:16
166 Antwoorden / Vragen

Ik heb hem al gevonden. Die hond springt er toch echt zelf uit (golden retriever of labrador) omdat hij die andere hond ziet. Beetje stom van hem maar hij zal ook wel geschrokken en zo te zien heeft hij het overleefd.

In ieder geval is het niet de dierenmishandeling waar jij je zo druk om maakt. En je wil niet weten hoe vaak dit gebeurt. Google is your friend.

Hij staat ook op youtube voor de nieuwsgierigen, dus oordeel zelf. Video is overigens al 15 jaar oud dus als het dierenmishandeling was geweest dan was hij al lang verwijderd: https://www.youtube.com/watch?v=HS9RENQKOc8

De toegevoegde waarde was dat mensen te snel conclusies trekken en ik je dus niet geloofde.

Naamloze
door Naamloze Feb 4, 2023 om 09:23
9 Antwoorden / Vragen

Of het nu wel of niet dit filmpje is, en of het wel of geen dierenmishandeling is maakt denk ik voor TS niet zoveel uit. Hij/zij wilde weten waar je Gifjes kunt melden.

Ik ben het wel met je eens dat ik nog nooit echt iets ergs ben tegengekomen met het zoeken naar Gifs via deze bronnen, dus er zit denk ik wel een best goede (geautomatiseerde) controle op.