empee
door empee Feb 6, 2017 om 21:45
Computers & telefonie

Gmail-adres verkeerd ingetypt

Een paar keer heb ik in een mail-adres i.p.v. de toevoeging .com de extensie .cm ingetikt en dan komt de mail uiteraard terug. Ik had gewoon de o vergeten.
Als ik weer die contacten wil mailen, staat het foutieve adres weer als voorgestelde mogelijkheid opgegeven. Hoe krijg ik die voorstellen voorgoed weg?

4409 12 Rapporteer

hutch
door hutch - Feb 6, 2017 om 21:48
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Met de muisaanwijzer op die voorgestelde mogelijkheid gaan staan en dan d.m.v. de rechtermuisknop verwijderen? Vervolgens de juiste nogmaals invullen.

empee
door empee Feb 6, 2017 om 21:57
177 Antwoorden / 138 Vragen

Helaas. Dat heb ik al geprobeerd, maar een volgende keer staat het verkeerde adres er weer bij. Toch bedankt.

ja
door jackyh Feb 6, 2017 om 22:20
953 Antwoorden / 4 Vragen

Klopt heb ik ook. Komt altijd terug.

tenormin
door tenormin - Feb 6, 2017 om 22:12
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Misschien in het adresboek het foute adres helemaal verwijderen en het er weer goed inzetten misschien een optie?

empee
door empee Feb 7, 2017 om 21:12
177 Antwoorden / 138 Vragen

Verwijderen, dat is net de vraag. Waar vind ik dat adresboek bij Gmail in Windows10?

ph
door philip36 - Feb 6, 2017 om 22:16
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Met de cursor in het foute mail adres tussen de c en m gaan staan en de ontbrekende o invullen.
Anders als foute weer terug komt het contact verwijderen en opnieuw aanmaken.

marita5
door marita5 - Feb 7, 2017 om 08:08
11495 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Empee ,

Misschien heeft u hier iets aan ,

Bij Contacts -> Other Contacts. Deze leeggooien, of alleen de namen laten staan waar je auto-complete op wil hebben..

Onder Tandwiellogotje -> Settings -> Create contacts for auto-complete -> Zetten op "I'll add contacts myself"

Bron : forum.viva.nl

jo
door jorisw - Feb 7, 2017 om 08:40
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Welke mail-app gebruik je?

empee
door empee Feb 7, 2017 om 21:16
177 Antwoorden / 138 Vragen

Gmail (met rode M in logo) met Win10 en Edge

Cookies
door Cookies - Feb 7, 2017 om 09:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Nee, daar heeft Empee niets aan, want het verkeerde emailadres staat al bij contacten. De simpelste oplossing is het contact verwijderen, zoals aangegeven door @tenormin.

DOOR MARITA5 - 7 FEB. 2017 OM 08:08
1453 ANTWOORDEN / VRAGEN

Hallo Empee ,

Misschien heeft u hier iets aan ,

Bij Contacts -> Other Contacts. Deze leeggooien, of alleen de namen laten staan waar je auto-complete op wil hebben..

Onder Tandwiellogotje -> Settings -> Create contacts for auto-complete -> Zetten op "I'll add contacts myself"

Bron : forum.viva.nl

ph
door philip36 - Feb 7, 2017 om 09:58
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als het op uw iphone 6 is, staat dat verkeerde e-mail adres in 'Resent'.
Raak achter het e-mail adres het rondje met de i aan en kies bij de opties verwijder uit 'Resent'.

ph
door philip36 Feb 7, 2017 om 15:43
2275 Antwoorden / 4 Vragen

'Recent'

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 7, 2017 om 10:26
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Voorstellen krijgt u weg door autocorrectie uit te zetten.
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-autocorrectie-uitzetten

gsm
door gsm - Feb 7, 2017 om 17:52
5939 Antwoorden / 47 Vragen

De voorgestelde adres mogelijkheid meteen deleten (Del- of Delete-toets), zodra het voorstel verschijnt.
Vervolgens het juiste adres intypen.

tenormin
door tenormin - Feb 7, 2017 om 21:33
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Eempee, als ik het kan, kunt u het zeker: ik heb zoveel fouten kunnen herstellen, want ik maak er veel, maar alles is gelukt. ☼
en nu maar hopen dat die link werkt:
https://www.seniorweb.nl/tip/tip-contactenlijst-in-gmail-opschonen

empee
door empee Feb 7, 2017 om 21:59
177 Antwoorden / 138 Vragen

Uw woorden gaven mij moed. Ik dacht, dat ik er nu was. Maar ik kom bij Contactpersonen en Regelmatige contacten, allebei in zwart, dus niet in rood. En daar staat het foute adres niet bij.
win10 en Edge

tenormin
door tenormin Feb 7, 2017 om 22:14
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Oh hemeltje, kan ik dan ook niet verklaren: kwam zelf wel 'goed uit'; moet nu toch wel een kenner zijn die u verder zou kunnen moeten helpen, ik kan het helaas niet meer. Ik heb mijn vergeten namen, punten, slashes etc. wel kunnen herstellen. Komt vast nog wel iemand die u goed kan helpen. Sorry dat mijn advies niet de juiste oplossing heeft geboden.

marita5
door marita5 - Feb 8, 2017 om 00:00
11495 Antwoorden / 15 Vragen

@Empee ,

Misschien lukt dit :

Een contact verwijderen

  1. Ga naar Google Contacten.
  2. Als je contacten wilt selecteren, vink je de vakjes aan die naast hun namen worden weergegeven.
  3. Als je meerdere contacten tegelijk wilt verwijderen, vink je alle contacten aan die je wilt verwijderen.
  4. Klik in de rechterbovenhoek op Verwijderen Verwijderen en vervolgens Verwijderen en vervolgens Verwijderen.

Lees hier in de link bovenaan , als dit niet werkt u gebruik maakt van een oude versie contacten , klik op de rode regel .

https://support.google.com/mail/answer/7280886?hl=nl&ref_topic=7280209