Jonne11
door Jonne11 Aug 3, 2014 om 19:52
Computers & telefonie

Goedkoop internet studentenkamer?

Mijn zoon gaat op kamers. Helaas is er geen internet in het huis. Het is een studentenhuis. Heeft iemand een idee hoe we op een goedkope manier internet kunnen regelen? Hij is student en heeft geen geld om een duur internet-abonnement af te sluiten. Tips zijn welkom.

13782 91 Rapporteer

getty
door getty - Aug 3, 2014 om 20:00
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Anno2014 geen internet in een studentenhuis? Vind ik toch heel moeilijk te geloven.

Dan met zijn allen daar laten aanleggen? Of via de kabel? Hij zal er toch voor moeten gaan betalen als er geen gratis wifi spot in huis zit. Of anders gebruik maken van de wifi op opleidingsplek dan maar.

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2014 om 20:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is er dan ook geen tv? Abonnement nemen Ziggo of UPC.

Jonne11
door Jonne11 - Aug 3, 2014 om 21:02
87 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 3 aug 2014, 20:56]Is er dan ook geen tv? Abonnement nemen Ziggo of UPC.

Ja, tv is er wel.
Natuurlijk snap ik dat hij zo een abonnement bij Ziggo of UPC of wie dan ook kan nemen, maar daar heeft hij als student geen geld voor. Ik vroeg me dus af of iemand een goedkope oplossing weet.

ma
door marijke1953 - Aug 3, 2014 om 21:12
136 Antwoorden / 3 Vragen

UPC Wifispots is gratis. Wel inloggegevens regelen bij UPC klant.

tijger1
door tijger1 - Aug 3, 2014 om 21:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En waar draait due tv dan op? Is daar een abonnement voor van Ziggo of UPC? Dan is dat toch simpel uit te breiden met internet? Hoeveel studenten wonen er in dat huis, die willen toch allemaal internet.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 3, 2014 om 21:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zijn mobiel abonnement overzetten naar prepaid, van die besparing kun je veelal vast internet aanschaffen.

Jonne11
door Jonne11 - Aug 3, 2014 om 21:51
87 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 3 aug 2014, 21:41]Zijn mobiel abonnement overzetten naar prepaid, van die besparing kun je veelal vast internet aanschaffen.

Zijn abonnement bedraagt slechts 8 euro per maand....

Jonne11
door Jonne11 - Aug 3, 2014 om 21:53
87 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 3 aug 2014, 21:25]En waar draait due tv dan op? Is daar een abonnement voor van Ziggo of UPC? Dan is dat toch simpel uit te breiden met internet? Hoeveel studenten wonen er in dat huis, die willen toch allemaal internet.

Dat weet ik niet, kunnen we eens uitzoeken. Zijn nu nog aan het klussen op de kamer dus waar die tv kabel van is weten we nog niet. (hoop trouwens dat hij het doet..)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 3, 2014 om 23:11
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=mariken7 schreef op zondag 3 aug 2014, 21:51][quote=lekkerisdat schreef op zondag 3 aug 2014, 21:41]Zijn mobiel abonnement overzetten naar prepaid, van die besparing kun je veelal vast internet aanschaffen.

Zijn abonnement bedraagt slechts 8 euro per maand....Verkeerd gegokt :-). Zeer verstandig.

Om welke woonplaats gaat het? Mocht het 'n UPC of Ziggo gebied zijn kan 'n hotspot een oplossing zijn. Wel is het zo dat deze (mijn ervaring) in de 'grote stad' vaak al in gebruik zijn en verbinding maken niet mogelijk is.
Maar 'n laptop en hoogte kan zorgen voor 'n beter ontvangst en zo meer spots tot je beschikking hebben, dus meer kans.

door 1953 - Aug 4, 2014 om 00:29
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ook geen Wi-Fi-spots in de omgeving beschikbaar?

crewmember
door crewmember - Aug 4, 2014 om 09:37
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon met het hele huis een abbo afsluiten?

Deed ik ook toen ik nog student was, en we hadden onze netgear router zo ingesteld dat niemand 100% van de bandbreedte kon gebruiken, zodat de rest gewoon door kon gaan als er eentje aan het downloaden was.

el
door elsels - Aug 4, 2014 om 11:55
34 Antwoorden / 0 Vragen

http://www.google.nl/aclk?sa=l&ai=C3SMWj1jfU93mHYPb7Qbh54DgDIWD2J4D7eWWr27YzYELCAAQAVD6lvKLAWCRlI-F-BegAYe54fsDyAEBqQL2tL2BtIS2PqoEIk_QKGDXRRVOSgvoI6xHrGhBFF8k-sjKDvAAWm1j9dBt4MK6BRMIiIfK6Kv5vwIVkzPbCh3kVQAoygUA0gYLEKWWchiNgp4FKAGAB-HGngSQBwOoB6a-Gw&ei=j1jfU8iDGpPn7Abkq4HAAg&sig=AOD64_125HMiuxKhxL6cNInhUQ8lBOCxYw&ctype=4&rct=j&q=&sqi=2&ved=0CCsQqyQoAw&adurl=http://clickserve.dartsearch.net/link/click%3Flid%3D43700004763030295%26ds_s_kwgid%3D58700000185722165%26ds_e_adid%3D29600453709%26ds_e_matchtype%3Dsearch%26ds_url_v%3D2%26ds_f_ftid%3D32700000016819032%26ds_f_fiid%3D33700000016819033%26ds_f_ade%3D1%26ds_dest_url%3Dhttps://www.tele2.nl/shop/thuis/internet-abonnement/

pe
door peterkeller - Aug 4, 2014 om 12:33
66 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb naar volle tevredenheid Telfort Instap Internet en Vast bellen voor € 24,50 zoals dat nu ook (nog) op hun site staat. Met vaste telefoonlijn en wifi voor de pc. Eenmalig activatiekosten € 30,00.

Voor de TV had ik ook naar tevredenheid al Digitenne van € 12,50 per maand.

Ik kan alles snel doen en zien wat ik wil.

vr1944
door vr1944 - Aug 4, 2014 om 12:34
1210 Antwoorden / 5 Vragen

??? Als je goed gelezen hebt vindt TS dat te duur , bovendien heb je daar een telefoonaansluiting voor nodig

=elsels schreef op maandag 4 aug 2014, 11:55: http://www.google.nl/aclk?sa=l&ai=C3SMWj1jfU93mHYPb7Qbh54DgDIWD2J4D7eWWr27YzYELCAAQAVD6lvKLAWCRlI-F-BegAYe54fsDyAEBqQL2tL2BtIS2PqoEIk_QKGDXRRVOSgvoI6xHrGhBFF8k-sjKDvAAWm1j9dBt4MK6BRMIiIfK6Kv5vwIVkzPbCh3kVQAoygUA0gYLEKWWchiNgp4FKAGAB-HGngSQBwOoB6a-Gw&ei=j1jfU8iDGpPn7Abkq4HAAg&sig=AOD64_125HMiuxKhxL6cNInhUQ8lBOCxYw&ctype=4&rct=j&q=&sqi=2&ved=0CCsQqyQoAw&adurl=http://clickserve.dartsearch.net/link/click%3Flid%3D43700004763030295%26ds_s_kwgid%3D58700000185722165%26ds_e_adid%3D29600453709%26ds_e_matchtype%3Dsearch%26ds_url_v%3D2%26ds_f_ftid%3D32700000016819032%26ds_f_fiid%3D33700000016819033%26ds_f_ade%3D1%26ds_dest_url%3Dhttps://www.tele2.nl/shop/thuis/internet-abonnement/

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2014 om 12:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is het probleem om daar, al er echt geen internet is, kan mij dat haast niet voorstellen, het tv abonnement uit te breiden.

Al die studenten zullen toch internet willen hebben!

vr1944
door vr1944 - Aug 4, 2014 om 12:41
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Leuke reclame voor KPN en Telfort maar telefoon internet en tv kost bij Tele2 33 euro.20 euro aansluitkosten.Meer zenders gratis 12 zenders HDTV en goedkoper dus

=peterkeller schreef op maandag 4 aug 2014, 12:33: Ik heb naar volle tevredenheid Telfort Instap Internet en Vast bellen voor € 24,50 zoals dat nu ook (nog) op hun site staat. Met vaste telefoonlijn en wifi voor de pc. Eenmalig activatiekosten € 30,00.

Voor de TV had ik ook naar tevredenheid al Digitenne van € 12,50 per maand.

Ik kan alles snel doen en zien wat ik wil.

haarp
door haarp - Aug 4, 2014 om 13:09
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=mariken7 schreef op zondag 3 aug 2014, 19:52]Mijn zoon gaat op kamers. Helaas is er geen internet in het huis. Het is een studentenhuis. Heeft iemand een idee hoe we op een goedkope manier internet kunnen regelen? Hij is student en heeft geen geld om een duur internet-abonnement af te sluiten. Tips zijn welkom.

Daar gaat ie dan, alle WIFI HOTSPOTS in Amsterdam Klik hier

bl
door blueswoman - Aug 4, 2014 om 13:14
17 Antwoorden / 1 Vragen

telefoonlijn aansluiten is ook niet zo duur en zeker niet als alles gedeeld word onder de bewoners.
Maar je kan bijvoorbeeld alice/telfort/tele2/enz als goedkoop internet nemen en je kan het gewoon bestellen zonder een telefoonlijn aanwezig te moeten hebben veelal met wat zoeken dus ook zonder extra kosten daarvoor te moeten betalen.
kijk hier bv http://www.internetten.nl/internet
Ook een idee is, om internet op zn mobiel te nemen ,die Abbo's zijn er al vanaf 5 a 10 p.m.
mijn mobiel kost me 4 euro per maand[150minuten], indien ik daar internet bij neem zit ik rond de 9 a 10 euro per maand [totaal kosten].
Ik denk dat je op deze manier de goedkoopste optie hebt.
[dus als je geen gebruik maakt/kan maken van wifi]

haarp
door haarp - Aug 4, 2014 om 13:14
514 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=mariken7 schreef op zondag 3 aug 2014, 19:52]Mijn zoon gaat op kamers. Helaas is er geen internet in het huis. Het is een studentenhuis. Heeft iemand een idee hoe we op een goedkope manier internet kunnen regelen? Hij is student en heeft geen geld om een duur internet-abonnement af te sluiten. Tips zijn welkom.

Je kunt op- de site de stad invullen waar je de WIFI HOTSPOTS wilt zoeken Klik hier

getty
door getty - Aug 4, 2014 om 13:30
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik denk dat een goed werkend, snel internet voor een student onmisbaar is en het lijkt me dat daar een paar tientjes per maand voor uitgegeven moeten worden. Of inderdaad maar via de wifi spots of op school.

be
door bertfe - Aug 4, 2014 om 14:06
43 Antwoorden / 0 Vragen

Bliep (vul die naam bij Google in) kost 50 cent per dag dat je het gebruikt.
Gebruik je het niet, dan kost het ook niets.

http://bit.ly/winstap

1paul
door 1paul - Aug 4, 2014 om 14:48
3134 Antwoorden / 0 Vragen

als jij thuis een wifi hotspot hebt waar iedereen gebruik van kan maken dan heb je ook een wachtwoord gekregen waarmee jij buitenshuis kunt internetten, bij zigo of upc bijvoorbeeld...

je zoon kan dan dit wachtwoord op zijn telefoon instellen en daarmee een hotspot creeeren om op zijn laptop aan te sluiten, zo kan ie internetten voor niets!!!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 4, 2014 om 16:59
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=blueswoman schreef op maandag 4 aug 2014, 13:14]telefoonlijn aansluiten is ook niet zo duur en zeker niet als alles gedeeld word onder de bewoners.
Maximale upload is 1 Mbit (wat vrijwel nooit gehaald wordt), dat is traag heel traag, laat staan wanneer je dit nog met andere moet delen.

[quote=bertfe schreef op maandag 4 aug 2014, 14:06]Bliep (vul die naam bij Google in) kost 50 cent per dag dat je het gebruikt.
Gebruik je het niet, dan kost het ook niets.

Delete Spam
Bij T-Mobile zelf, heb je voor 5 euro per maand onbeperkt -traag- internet op je mobiel.
Met 'n dual-sim telefoon best aantrekkelijk (mocht je per se berichtjes dienst(en) willen gebruiken).
Persoonlijk zou ik het toch niet doen, aagezien het T-Mobile betreft (sowieso willen ze mij daar toch niet meer als klant \o/).

wimmi20
door wimmi20 - Aug 4, 2014 om 17:30
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Al die voorstellers voor een voordelig internet abo vergeten 1 ding :
je moet wel een telefoonaansluiting hebben, dat bedrag komt er nog bij.
Dus moet er een KPN aansluiting in de kamer zitten.

tijger1
door tijger1 - Aug 4, 2014 om 17:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

Niet als er tv is via ZIiggo of UPC.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 4, 2014 om 17:48
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 4 aug 2014, 17:30]
je moet wel een telefoonaansluiting hebben, dat bedrag komt er nog bij.
Dat is al een paar jaar niet meer het geval. Willekeurig voorbeeld; internet bij Telfort kost 22 euro per maand, daar komen geen extra kosten per maand meer bij (enkel éénmalige aansluitkosten van 30 euro (veel geld voor 'n schakelaartje omzetten btw)).

gerardk
door gerardk - Aug 4, 2014 om 17:56
175 Antwoorden / 8 Vragen

in leiden hebben ze gratis internet van http://www.wirelessleiden.nl/ misschien ook in andere studenten steden of anders zoeken op http://www.hotspotsvinden.nl/zoeken/

diumenge
door diumenge - Aug 4, 2014 om 17:57
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1paul schreef op maandag 4 aug 2014, 14:48]als jij thuis een wifi hotspot hebt waar iedereen gebruik van kan maken dan heb je ook een wachtwoord gekregen waarmee jij buitenshuis kunt internetten, bij zigo of upc bijvoorbeeld...

je zoon kan dan dit wachtwoord op zijn telefoon instellen en daarmee een hotspot creeeren om op zijn laptop aan te sluiten, zo kan ie internetten voor niets!!!Lekker omslachtig, je kan via een hotspot direct via wifi contact maken hoor. Maar een hotspot is een mogelijke oplossing inderdaad.

Verder kan een student niet zonder internet, dus met alle huisgenoten een snelle aansluiting nemen en de kosten delen.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 4, 2014 om 18:16
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zonder KPN aansluiting is ADSL niet mogelijk.
Heeft u wel een aansluiting, maar u heeft geen telefonie abo, dan betaalt u een vergoeding extra aan uw provider.
Die weer aan KPN doorbetaalt.
Want KPN stelt haar aansluiting niet gratis ter beschikking van uw internet provider.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

=lekkerisdat schreef op maandag 4 aug 2014, 17:48:
=wimmi20 schreef op maandag 4 aug 2014, 17:30:
je moet wel een telefoonaansluiting hebben, dat bedrag komt er nog bij.

Dat is al een paar jaar niet meer het geval. Willekeurig voorbeeld; internet bij Telfort kost 22 euro per maand, daar komen geen extra kosten per maand meer bij (enkel éénmalige aansluitkosten van 30 euro (veel geld voor 'n schakelaartje omzetten btw)).

rietteke
door rietteke - Aug 4, 2014 om 18:27
15 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mariken7 schreef op zondag 3 aug 2014, 19:52]Mijn zoon gaat op kamers. Helaas is er geen internet in het huis. Het is een studentenhuis. Heeft iemand een idee hoe we op een goedkope manier internet kunnen regelen? Hij is student en heeft geen geld om een duur internet-abonnement af te sluiten. Tips zijn welkom.

Online.nl
ik had die voor 25 euri in de maand. Tv internet en vaste telefoni
misschien hebben ze nog zo een aanbieding.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 4, 2014 om 18:29
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 4 aug 2014, 17:57][quote=1paul schreef op maandag 4 aug 2014, 14:48]je zoon kan dan dit wachtwoord op zijn telefoon instellen en daarmee een hotspot creëren om op zijn laptop aan te sluitenLekker omslachtig, je kan via een hotspot direct via wifi contact maken hoor.
Inderdaad nog afgezien van het feit dat het onmogelijk is wat diumenge beschrijft (voordat iemand roept maar lekkerisdat je kraamt onzin uit, probeer het eerst zelf even).

[quote=wimmi20 schreef op maandag 4 aug 2014, 18:16]
Heeft u wel een aansluiting, maar u heeft geen telefonie abo, dan betaalt u een vergoeding extra aan uw provider.
Neem even zelf de moeite om naar telefort.nl te gaan en doe net alsof je daar 'n internet abonnement wil nemen, misschien dat dat jou wel op andere gedachte brengt.
Ook al heb je geen telefonie abonnement bij KPN (anno 2014 zou je gek zijn om dat wel te doen) dan blijft het in het genoemde voorbeeld gewoon 22 euro per maand, niets extra's.

diumenge
door diumenge - Aug 4, 2014 om 18:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Inderdaad nog afgezien van het feit dat het onmogelijk is wat diumenge beschrijft (voordat iemand roept maar lekkerisdat je kraamt onzin uit, probeer het eerst zelf even).

1paul bedoel je, neem ik aan. Ik had geen zin om in te gaan op het feit dat het inderdaad onmogelijk is wat 1paul beschrijft.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 4, 2014 om 18:45
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 4 aug 2014, 18:33]Inderdaad nog afgezien van het feit dat het onmogelijk is wat 1paul beschrijft (voordat iemand roept maar lekkerisdat je kraamt onzin uit, probeer het eerst zelf even).

1paul bedoel je, neem ik aan. Ik had geen zin om in te gaan op het feit dat het inderdaad onmogelijk is wat 1paul beschrijft.
Mijn excuses, dom van me, klopt helemaal, typte zonder bij na te denken (voor mij 'n makkie ;-) de eerst genoemde naam over, had ik niet moeten doen.

Verstandig overigens om er niet op in te gaan, zou ik ook moeten doen.

pe
door peterkeller - Aug 4, 2014 om 18:50
66 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt niet helemaal duidelijk. Mijn pakketje Telfort is dus 22.00 instap internet en 2.50 vaste telefoonlijn en daarmee dus ook wifi.

Je levert dus niet in op snel als bijvoorbeeld een dongel (en duur) Voor huidige studenten is het wel handig ongelimiteerd en zonder beperking samen met je pc snel je studie te kunnen doen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 4, 2014 om 18:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@peterkeller
Die 2,50 is 50 procent te duur ;-). En daarnaast zou je voor één minuut naar vast bellen 3 cent betalen waar jij nu 18 cent mag aftikken.

En 3 cent naar vast is eigenlijk ook weer dit duur, dat kan ook 0 cent zijn :-).

mo
door mof - Aug 5, 2014 om 00:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een geziek! Bij tele 2 onlangs een jaarabo voor internet afgesloten voor 165 eur. Dat is 13,75 euro per maand. Oftewel ca. 50 cent per dag! Het probleem is niet zozeer dat internet geld kost, maar dat men geen keuzes wil maken. Wil je internet? Dan moet je een biertje of vier, vijf laten staan per maand. Gratis internet bestaat iha niet op priveadressen. Of drink die vijf bier wel en ga in een kroeg internetten!

wimmi20
door wimmi20 - Aug 5, 2014 om 01:06
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mof,
uw verhaal lijkt een mooie maandprijs.
Maar dat begin tarief is slechts voor enkele maanden.
Daarna de volle mep.

door 1953 - Aug 5, 2014 om 03:32
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=crewmember schreef op maandag 4 aug 2014, 09:37]Gewoon met het hele huis een abbo afsluiten?

Deed ik ook toen ik nog student was, en we hadden onze netgear router zo ingesteld dat niemand 100% van de bandbreedte kon gebruiken, zodat de rest gewoon door kon gaan als er eentje aan het downloaden was.

En wie wordt de kop van jut voor het afsluiten van het abonnement? Wie draait op voor het abonnementsgeld als de rest de handen van aftrekt? Mooi streven!

diumenge
door diumenge - Aug 5, 2014 om 06:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=1953 schreef op dinsdag 5 aug 2014, 03:32]

En wie wordt de kop van jut voor het afsluiten van het abonnement? Wie draait op voor het abonnementsgeld als de rest de handen van aftrekt? Mooi streven!Dan dus geen jaarcontracten afsluiten. Opgelost.

crewmember
door crewmember - Aug 5, 2014 om 09:17
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 4 aug 2014, 18:29][quote=diumenge schreef op maandag 4 aug 2014, 17:57][quote=1paul schreef op maandag 4 aug 2014, 14:48]je zoon kan dan dit wachtwoord op zijn telefoon instellen en daarmee een hotspot creëren om op zijn laptop aan te sluitenLekker omslachtig, je kan via een hotspot direct via wifi contact maken hoor.
Inderdaad nog afgezien van het feit dat het onmogelijk is wat diumenge beschrijft (voordat iemand roept maar lekkerisdat je kraamt onzin uit, probeer het eerst zelf even).

Omdat jij het blijkbaar niet kan en liever misterieus doet zal ik het maak uitleggen:

Je kan de wifi antenne in je telefoon niet gebruiken om een wifi hotspot signaal te ontvangen en tegelijkertijd een wifi hotspot uit te zenden.

[quote=1953 schreef op dinsdag 5 aug 2014, 03:32]

En wie wordt de kop van jut voor het afsluiten van het abonnement? Wie draait op voor het abonnementsgeld als de rest de handen van aftrekt? Mooi streven!

Tenzij je met een groep internationale studenten in je huis zit moet dit echt geen probleem zijn.
Er is altijd wel iemand die er al even woont en ook nog even moet, die die taak op zich wil nemen. Iedereen die in het huis komt wonen moet toch internet hebben en kan dan bij deze persoon terecht voor het wachtwoord.

Mocht je dit niet willen dan zal de huiseigenaar ook geen slechte optie zijn om een abbo op zich te nemen.

tijger1
door tijger1 - Aug 5, 2014 om 09:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In een studentenhuis moet toch ook gezamenlijk betaald worden voor de energie, water en gemeentelijke lasten. Dus dan moet ook een bijdrage voor het internet niet moeilijk zijn.

mo
door mof - Aug 5, 2014 om 10:51
3619 Antwoorden / 3 Vragen

wimmi 20

je hebt ongelijk. Ik heb een jaarcontract. Dat kan ik dus gewoon opzeggen en een nieuw voordelig contract bij elkaar shoppen na een jaar. Wellicht is dan al het free telephone en free internet van FreedomPop dat in 2015 zou gaan beginnen in Nederland.

Dit contract bij Tele2 is 8 * 10 Euro voor de eerste 8 maanden plus 4 maal 23 Euro voor de laatste vier maanden minus 10 Euro bonus van de breedbandwinkel. Er is dus geen sprake van prijsexplosie omdat ik e.e.a. nauwekeurig in de gaten houdt!

datg is dus 80 + 92 - 10 = 162 EUR voor een heel jaar. Ik zeg tegen het eind van de looptijd mijn contract met tele2 weer op en ga weer shoppen.

zo heb je goedkoop internet!

mo
door mof - Aug 5, 2014 om 10:54
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Studenten moeten gewoon niet zo zeuren: toen ik nog studeerde was er bij me thuis helemaal geen internet. Dat deed ik op de universiteit !

Tegenwoordig kun je bijv. ook naar de openbare bibliotheek om gratis te internetten. Of op de meeste NS stations (gratis KPN).

Ja, het is niet zo luxe als thuis, maar voor luxe betaal je nu eenmaal.

labren
door labren - Aug 5, 2014 om 12:12
862 Antwoorden / 0 Vragen

hahahaha het gaat hier dus om iemand die gratis wil meeliften op het geld van iemand anders , gaat mooi niet door dus hahahahaha

crewmember
door crewmember - Aug 5, 2014 om 12:22
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=mof schreef op dinsdag 5 aug 2014, 10:54]Studenten moeten gewoon niet zo zeuren: toen ik nog studeerde was er bij me thuis helemaal geen internet. Dat deed ik op de universiteit !

Tegenwoordig kun je bijv. ook naar de openbare bibliotheek om gratis te internetten. Of op de meeste NS stations (gratis KPN).

Ja, het is niet zo luxe als thuis, maar voor luxe betaal je nu eenmaal.

Tijden veranderen, wat vroeger luxe was is nu een basisvereiste.

Ik snap niet hoe je in de hedendaagse maatschappij nog kan leven zonder internet thuis. Student of niet.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 5, 2014 om 13:12
2154 Antwoorden / 7 Vragen

In het Amazone gebied leeft een stam die geen internet wil.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=======

=crewmember schreef op dinsdag 5 aug 2014, 12:22:
=mof schreef op dinsdag 5 aug 2014, 10:54:

Ik snap niet hoe je in de hedendaagse maatschappij nog kan leven zonder internet thuis. Student of niet.

jannyholtrop
door jannyholtrop - Aug 5, 2014 om 16:55
84 Antwoorden / 1 Vragen

Ken je niemand die KPN internet thuis heeft? Als deze persoon zich aanmeld voor WIFI buitenshuis via FON dan kun je via hem inloggen voor gebruik van alle KPN hotspots en Fonverbindingen. Je hebt dan in praktisch heel Nederland gratis Wifi.
Even rondvragen dus. Succes.

Jonne11
door Jonne11 - Aug 5, 2014 om 17:36
87 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=labren schreef op dinsdag 5 aug 2014, 12:12]hahahaha het gaat hier dus om iemand die gratis wil meeliften op het geld van iemand anders , gaat mooi niet door dus hahahahaha

Beste labren, dan lees je niet goed. Ik vraag naar oplossingen voor GOEDKOOP internet, niet gratis.

Wat een overweldigend aantal tips!
Het studentenhuis blijkt maar half studentenhuis te zijn. Paar studenten en paar werkenden. Gezamelijk een abo afsluiten zien ze niet zitten, want een persoon krijgt dan het abo op zijn naam en moet elke maand achter zijn geld aan...(kan me er iets bij voorstellen).
De televisie-aansluiting hebben we nog niet geprobeerd (of die wel werkt), zijn nog hard aan het klussen.

Gas/elect/water zit bij de huur in, wordt verder niet meer verrekend per jaar. Zat zelf ook te denken of de huisbaas misschien internet zou willen laten aanleggen, kan hij dat bij de huurprijs optellen.

Maar geweldig aantal tips en ideeën, ga ze allemaal eens goed bestuderen!

diumenge
door diumenge - Aug 5, 2014 om 17:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Oké, een mogelijk probleem is dan juist dat de kabel en telefoonlijn al "gekaapt" zijn voor internet door huisgenoten. Wellicht kan hij dan meeliften of een aanwezige wifi verbinding tegen een redelijke vergoeding.

czar
door czar - Aug 5, 2014 om 19:40
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mariken7 schreef op dinsdag 5 aug 2014, 17:36]Gezamelijk een abo afsluiten zien ze niet zitten, want een persoon krijgt dan het abo op zijn naam en moet elke maand achter zijn geld aan...(kan me er iets bij voorstellen).

Als ik in dat huis zou zitten zou ik zo het abonnement op mijn naam zetten en vervolgens dus ook het beheer krijgen over de router. Daarin even de MAC-adres filtering aanzetten en als iemand niet op tijd betaalt, dan gaat meteen zijn verbinding plat. Ik zou dan ook her-aansluitingskosten rekenen voor het weer inschakelen :-)

Sjezus, leven in een huis zonder internet, dat kan gewoon niet.
Ik had het overigens van te voren uitgezocht en hierop de kamer afgewezen.

Misschien een andere tip: vraag of de buren wel een wifi-router hebben en biedt aan met hen te delen in het gebruik en de kosten. 1 muurtje is meestal geen bezwaar voor Wifi.

NatureTravel
door NatureTravel - Aug 6, 2014 om 14:21
646 Antwoorden / 8 Vragen

Veel providers zijn bezig met het uitrollen van 'FON' binnen hun netwerk. Met FON kan de klant gratis gebruik maken van alle FON access-points op de wereld. Voorwaarde is dat de gebruiker zelf op zijn eigen vaste aansluiting, 2Mb/s bandbreedte beschikbaar stelt aan een willekeurige gebruiker. De provider zorgt voor de software op het door hen geleverde modem.

KPN is er druk mee bezig, en wellicht biedt uw internetaanbieder dit ook aan.
De bandbreedte is niet waanzinnig te noemen en niet echt geschikt voor video-streaming, maar voor e-mail is het een goede optie. Voorwaarde is natuurlijk dat er zo'n FON netwerkje in de buurt van het woonadres is (dat worden er steeds meer)

De eerder genoemde optie om op het adres, gezamenlijk de internetverbinding te betalen is ook een optie, maar het verdelen van de bandbreedte wordt dan wel een uitdaging.

mo
door mof - Aug 6, 2014 om 14:42
3619 Antwoorden / 3 Vragen

[edit - redactie, grof taalgebruik]

wimmi20
door wimmi20 - Aug 6, 2014 om 15:41
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Damaster,
deze tip heeft vraagsteller toch niets aan.
Voor deze tip moet vraagsteller zelf ook een internet aansluiting hebben.
En als hij deze aansluiting ZOU hebben dan heeft hij FON niet nodig.
Want hij heeft al internet !
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=============

=damaster schreef op woensdag 6 aug 2014, 14:21: Veel providers zijn bezig met het uitrollen van 'FON' binnen hun netwerk. Met FON kan de klant gratis gebruik maken van alle FON access-points op de wereld. Voorwaarde is dat de gebruiker zelf op zijn eigen vaste aansluiting, 2Mb/s bandbreedte beschikbaar stelt aan een willekeurige gebruiker.

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2014 om 16:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

Daar heeft het kind van vraagsteller dus wel wat aan, als tenminste vraagsteller zijn wifi deelt met anderen.

De vraag is alleen of die provider ook gebruikt wordt door iemand die dicht in de buurt woont van die studentenkamer..

Wel thuis bij vraagsteller de laptop aanmelden.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 6, 2014 om 17:09
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Nee Tijger,
volgens de gegevens van Damaster moet je eerst zelf een KPN internet abo hebben om ONDERWEG van de aansluiting van andereen te kunnen profiteren.
Thuis op zijn kamer heeft de student hier niets aan, want hij kan niet in het net van de buurman komen, omdat hij geen KPN abo heeft.
Waarschijnlijk geeft KPN een stukje software, alleen aan hun klanten, zodat de computer op andere plekken dan thuis in het net kan.
Bij andere KPN klanten die hun modem hebben opengesteld voor KPN "gasten".
Zonder KPN abo heb je dus geen toegang tot hetgeen in de tip van Damaster wordt verteld.
Begrijp ik uit het verhaal van Damaster.

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2014 om 17:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

Damaster heeft het over verschillende providers en gaat verder over Fon van KPN.

Dus als de ouders van de student thuis KPN hebben, kan de student, na zich thuis aangemeld te hebben elders van Fon van KPN gebruik maken. Hebben zij Ziggo, of UPC dan van de hotspots van die providers uiteraard.

Maar ik zie het hele probleem niet zo. Eerst maar eens bij de andere studenten navraag doen hoe het daar zit en hoe zij op internet komen op hun kamer.

diumenge
door diumenge - Aug 6, 2014 om 17:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

He wimmi20 weer wat nieuws gevonden om je onkunde te tonen? Wat damaster en tijger1 bedoelen is dat als TS internet van ziggo, upc of kpn heeft haar zoon de code kan gebruiken als iemand in de buurt een wifi spot heeft open staan van die provider.

czar
door czar - Aug 6, 2014 om 17:28
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 6 aug 2014, 17:09]Nee Tijger,
volgens de gegevens van Damaster moet je eerst zelf een KPN internet abo hebben om ONDERWEG van de aansluiting van andereen te kunnen profiteren.

Tijger heeft toch wel gelijk.
De vraagsteller is niet de student zelf, de student is haar zoon.
Als vraagsteller nu KPN thuis neemt en meedoet aan FON en de zoon bij vraagsteller/moeder thuis zijn notebook aanmeldt, dan kan de zoon dus op zijn studenten-kamer gebruik maken van FON, als dat tenminste in de buurt van zijn studentenkamer wordt aangeboden.

Als de zoon handig is, dan neemt hij een notebook/tablet/smartphone mee naar de studentenkamer om te zien welke WIFI-signalen hij goed kan ontvangen. FON zal herkenbaar zijn.
Ik heb ook jarenlang gebruik gemaakt van de WIFI-aansluiting van buren (zonder dat ze het wisten?). Hun router was gewoon publiek toegankelijk.

Jonne11
door Jonne11 - Aug 6, 2014 om 19:21
87 Antwoorden / 15 Vragen

Hoi allemaal,

Net weer terug van een middag klussen. Wij hebben zelf abo bij Ziggo en hebben de laptop van mijn zoon aangemeld voor de hotspots. Volgens de site van Ziggo zouden er genoeg van die hotspots in zijn buurt zitten. We hebben zijn laptop mee genomen om te proberen maar het rare is nu dat hij bijna vol bereik met zijn laptop heeft maar dat het internet ontzettend traag is. Duurt echt minuten voordat een pagina geladen is. Zouden we daar nog iets aan kunnen doen?

@czar, je hebt gelijk over het feit dat hij van te voren had moeten informeren of er internet aanwezig was. Maar ja, dat is helaas achteraf. Een evt. abo op zijn naam gaat niet lukken. Dan krijgt hij de rekening en moet hij maar hopen dat de rest op tijd hun deel betaalt. En de hele rekening is teveel voor hem.

czar
door czar - Aug 6, 2014 om 19:38
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mariken7 schreef op woensdag 6 aug 2014, 19:21]We hebben zijn laptop mee genomen om te proberen maar het rare is nu dat hij bijna vol bereik met zijn laptop heeft maar dat het internet ontzettend traag is. Duurt echt minuten voordat een pagina geladen is. Zouden we daar nog iets aan kunnen doen?

Ik vrees dat er weinig aan te doen is.
Er zullen te veel mensen tegelijk gebruik maken van die hotspots, want iedereen loopt tegenwoordig met zo'n smartphone op zak. Misschien valt het 's avonds mee? Dan is het een stuk rustiger op straat.
Als zijn bereik goed is, dan is de hotspot dus gewoon overbelast door te veel gebruikers.

czar
door czar - Aug 6, 2014 om 19:42
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Veel informatie over Ziggo en hun WIFI-hotspots vind je op DIT FORUM

wimmi20
door wimmi20 - Aug 6, 2014 om 19:58
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Mariken,
dat kunt u het best aan Diumenge vragen.
Die weet precies hoe dat moet.
Vraag: u, of uw zoon kunnen geen 75 cent per dag missen voor vlot internet ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

=mariken7 schreef op woensdag 6 aug 2014, 19:21: Hoi allemaal,
We hebben zijn laptop mee genomen om te proberen maar het rare is nu dat hij bijna vol bereik met zijn laptop heeft maar dat het internet ontzettend traag is. Duurt echt minuten voordat een pagina geladen is. Zouden we daar nog iets aan kunnen doen?
.

diumenge
door diumenge - Aug 6, 2014 om 20:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Beter dan jou in ieder geval wimmi20, de vraag van mariken7 over de Ziggo spots is daar het bewijs van.

Die Ziggo spots zijn helaas inderdaad behoorlijk traag, daar zal niet veel aan te doen zijn. Ze bestaan in principe om de mobieltjes van internet te voorzien. Op een laptop werkt het, maar wel traag.

Een abonnement kan hij beter niet nemen. Stel dat hij niet meer kan betalen en ooit zou willen emigreren dan mag hij het land niet uit en als dat wel lukt houdt de Marechaussee hem aan bij terugkeer. Meer informatie daarover bij wimmi20.

czar
door czar - Aug 6, 2014 om 20:33
1209 Antwoorden / 20 Vragen

@wimmi20 en @diumenge: kappen nou mannen, jullie geraken off-topic (al is het wel grappig :-)).

@Mariken7:
Misschien kan zoonlief een bijbaantje nemen tijdens zijn studie?
Dat doen zoveel studenten. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een paar tientjes in de maand bij te verdienen? Wil je snel internet op je eigen kamer, dan zul je er iets voor over moeten hebben.

Jonne11
door Jonne11 - Aug 6, 2014 om 20:58
87 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=czar schreef op woensdag 6 aug 2014, 20:33]

@Mariken7:
Misschien kan zoonlief een bijbaantje nemen tijdens zijn studie?
Dat doen zoveel studenten. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om een paar tientjes in de maand bij te verdienen? Wil je snel internet op je eigen kamer, dan zul je er iets voor over moeten hebben.

Hij heeft al een bijbaantje, meer werken gaat niet, dan komt hij in knel met zijn studie.

@wimmie20, nee, we kunnen geen 75 cent per dag missen. Het lijkt misschien niet zoveel, maar het is toch ruim 20 euro per maand en dat gaat niet lukken.

czar
door czar - Aug 6, 2014 om 21:20
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mariken7 schreef op woensdag 6 aug 2014, 20:58]Hij heeft al een bijbaantje, meer werken gaat niet, dan komt hij in knel met zijn studie.

Wij proberen in oplossingen te denken.
Gratis snel internet bestaat niet en ik denk dat alle mogelijkheden wel zijn aangedragen.
Kort gezegd: het mag bijna niks kosten en moet wel snel zijn?

Waar heeft je zoon precies internet voor nodig? (i.v.m. dataverkeer)
Beetje mailen en internetten kost niet zoveel dataverkeer.
Streaming, gamen en downloaden via torrents kost enorm veel dataverkeer.

Op de universiteit/school is vast gratis internet beschikbaar, dus dat is ook een mogelijkheid.
Anders misschien een vriend/vriendin vinden die wel een breedband-aansluiting heeft?

tijger1
door tijger1 - Aug 6, 2014 om 21:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@czar

Hij heeft het natuurlijk voor zijn huiswerk nodig ;-)

Maar dat gaat ook met sloom internet hoor.

czar
door czar - Aug 6, 2014 om 21:37
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 6 aug 2014, 21:22]@czar
Hij heeft het natuurlijk voor zijn huiswerk nodig ;-)

Ik heb zelf de neiging om te adviseren het probleem bij de zoon zelf neer te leggen.
Ik ben zelf student geweest en denk maar niet dat mijn moeder van alles voor mij probeerde te regelen. Huisvesting heb ik ook zelf geregeld, maar ze kwam wel mee helpen met schilderen :-)

Een beetje student lost zo'n probleempje toch even zelf op.
Die vindt zijn weg wel (en regelt het desnoods in de kroeg).

wimmi20
door wimmi20 - Aug 6, 2014 om 22:29
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Czar,
heeelemaaal fout gedacht Czar, van die kroeg.
Een pils kost al gauw 3 euro.
Student en mams samen kunnen niet eens 35 cent per persoon per dag betalen voor vlot internet.
Maar ja, die pils kan hij ook bij de buren halen, net als zijn internet.
Eigenlijk verwacht je toch dat mams die arme jongen helpt met een joetje per maand ?
Dat ander joetje kan onze student toch wel missen ?
Had ik trouwens al verteld dat ik sinds kort supersnel internet heb ?
ADHDSL
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

=czar schreef op woensdag 6 aug 2014, 21:37:

Een beetje student lost zo'n probleempje toch even zelf op.
Die vindt zijn weg wel (en regelt het desnoods in de kroeg).

czar
door czar - Aug 6, 2014 om 23:07
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op woensdag 6 aug 2014, 22:29]Czar,
heeelemaaal fout gedacht Czar, van die kroeg.
Een pils kost al gauw 3 euro.

Ik wist een risico te lopen met mijn reactie.
Ik wist ook dat ik niet meer direct reageerde op de gestelde vraag.

Echter, alle oplossingen die we aandragen worden steeds ogenschijnlijk gemakkelijk ter zijde geschoven. Zoals gezegd proberen wij hier positief naar een oplossing te zoeken, maar eens houdt het op.
Ik weet niet hoe oud uw zoon is, maar een student zou toch gewoon op eigen benen moeten kunnen staan. Laat hem zelf maar uitzoeken hoe hij internet krijgt en hoe hij dat gaat bekostigen.
Wat heeft mams daarmee te maken? Is toch zijn probleem.
Hij heeft natuurlijk wel een fantastische mams die hem probeert te helpen.

Kan uw zoon dit onderwerp niet verder beantwoorden?
Ik ben wel benieuwd hoe hij tegen het probleem aan kijkt. Het is immers zijn probleem.
En wij staan allemaal klaar te helpen zoeken naar een oplossing. Wij kunnen echter ook geen ijzer met handen breken.

Jonne11
door Jonne11 - Aug 7, 2014 om 20:49
87 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=czar schreef op woensdag 6 aug 2014, 23:07][quote=wimmi20 schreef op woensdag 6 aug 2014, 22:29]Czar,

Echter, alle oplossingen die we aandragen worden steeds ogenschijnlijk gemakkelijk ter zijde geschoven. Zoals gezegd proberen wij hier positief naar een oplossing te zoeken, maar eens houdt het op.
Ik weet niet hoe oud uw zoon is, maar een student zou toch gewoon op eigen benen moeten kunnen staan. Laat hem zelf maar uitzoeken hoe hij internet krijgt en hoe hij dat gaat bekostigen.
Wat heeft mams daarmee te maken? Is toch zijn probleem.
Hij heeft natuurlijk wel een fantastische mams die hem probeert te helpen.

Kan uw zoon dit onderwerp niet verder beantwoorden?
Ik ben wel benieuwd hoe hij tegen het probleem aan kijkt. Het is immers zijn probleem.

Vind deze reactie toch wel jammer.
Je schrijft dat ik alle plossingen terzijde schuif, ben echter mèt de gegeven oplossingen aan de slag gegaan. Dat daar weer aanvullende vragen uit naar voren komen noem ik niet afschuiven.

Verder doen jij en wimmie20 erg lakoniek over de financien. Tenslotte kunnen jullie niet in mijn portemonnee kijken en niet in die van mijn zoon. Ik heb twee banen, werk me rot maar kan zelf nauwelijks rondkomen. Dus nee, ik kan geen geld missen, zelfs niet om mijn eigen zoon te helpen. Is al klote genoeg.
Maar om jullie enig idee te geven waarom ik hem wil helpen: mijn zoon is ziek geweest, heeft een jaar in een kliniek gezeten. Is nu weer bezig om zijn leven op de rails te krijgen maar met veel dingen heeft hij hulp nodig. Kan hij gewoon niet alleen. Dus om dan zo'n reactie te schrijven dat hij het maar zelf moet oplossen, desnoods in de kroeg komt erg cru over. En ik begrijp dat jullie niet kunnen weten wat er zich hier privé afspeelt, maar juist daarom moet je niet klakkeloos met commentaar komen. Je kunt daar mensen onnodig mee kwetsen, buiten het feit dat het niet eens een antwoord op mijn vraag is. We zitten hier op dit forum om de vragen van anderen te beantwoorden, niet om mensen te kwetsen.

Maar iedereen bedankt voor de gegeven tips.

En wij staan allemaal klaar te helpen zoeken naar een oplossing. Wij kunnen echter ook geen ijzer met handen breken.

tijger1
door tijger1 - Aug 7, 2014 om 20:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mariken7

Als u per se wilt quoten, kunt u beter uw reactie ONDER de quote plaatsen. Dat leest wat makkelijker.

czar
door czar - Aug 7, 2014 om 22:49
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mariken7 schreef op donderdag 7 aug 2014, 20:49]
Verder doen jij en wimmie20 erg lakoniek over de financien. Tenslotte kunnen jullie niet in mijn portemonnee kijken en niet in die van mijn zoon.
Ik heb twee banen, werk me rot maar kan zelf nauwelijks rondkomen. Dus nee, ik kan geen geld missen, zelfs niet om mijn eigen zoon te helpen. Is al klote genoeg.

Het klopt natuurlijk dat wij heel moeilijk uw situatie kunnen beoordelen.
Dat is echter wederzijds, u kunt ook mijn situatie niet beoordelen. Ik heb ook heel wat meegemaakt, daar kan ik een boek over schrijven. Doe je wel levens-ervaring mee op.

Ik heb al aangegeven dat ik een risico nam met mijn reactie en het geen reactie meer was op uw vraag. Alsnog excuses daarvoor.

Toch blijft het me bezig houden.
Heeft uw zoon een mobiel abonnement?
Het zou kunnen dat dat abonnement best wat kost per maand. Misschien wel net zo veel als een internetverbinding. Zelf zou ik dan kiezen voor een internet-abonnement, mobiel verkeer gaat immers ook gewoon over internet. Om te kunnen bellen zou ik dan zelf een SIP-account regelen en dat in mijn router instellen. Goedkope (gratis) SIP-accounts zijn te regelen via bijv. voipbuster.
Als je veel naar mobiel belt heb je daar overigens niets aan, naar vaste nummers is vrijwel gratis. Zelf bel ik zelden, doe alles via mail.
PC-naar-PC ommuniceren via Skype is gratis en je hebt er nog beeld bij ook.

Kortom, het blijft een kwestie van keuzes maken binnen je mogelijkheden.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 8, 2014 om 17:49
4299 Antwoorden / 5 Vragen

tl;dr

Ziggospot + laptop moet redelijk snel gaan, recentelijk nog gemeten 9 Mbit/s dat is ruim 1 MB/s, net zo 'snel' als veel ADSL abonnementen.
Daarmee kun je 'n DVD(9) in 1 uur en 45 minuten downloaden, meer als snel genoeg, helemaal dat het 'n 'gratis' toevoeging is.

gompy2
door gompy2 - Aug 8, 2014 om 19:08
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op vrijdag 8 aug 2014, 17:49]
Ziggospot + laptop moet redelijk snel gaan, recentelijk nog gemeten 9 Mbit/s dat is ruim 1 MB/s, net zo 'snel' als veel ADSL abonnementen.
Wáár en hoe meet jij dan?
En heb je verder nog wat onderzocht of het wel zo is wat je beweerd?
Quote:

WifiSpots van Ziggo heeft de volgende specificaties:

maximale snelheid per WifiSpot: 10 Mbit/s

maximale snelheid per gebruiker: 5 Mbit/s

geen datalimiet

Het bereik en de snelheid van een Wi-Fi netwerk zijn sterk afhankelijk van onder andere de afstand tussen zender en ontvanger, externe storingsbronnen en de aanwezigheid van andere Wi-Fi netwerken. Ziggo kan geen garanties geven over het bereik en de snelheid van het draadloze WifiSpots netwerk.

Bron, klik-> Technische vragen WifiSpots

Dit betekent dus dat er niet meer als 10 Mbit/s uit dat gehele spotje komt.
Dit betekent ook dat jij niet meer als 5 Mbit/s hebt kunnen lurken, maximaal, als het al waar zou zijn wat je beweerd.
Dit betekent ook dat als er tien aan dat spotje gaan lurken er al helemaal niks meer over blijft en als jouw advies opgevolgd zou gaan worden, het downloaden van een DVD-9, is +/- 8,5GB, het best eens een latertje zou kunnen worden voor de studenten...

wimmi20
door wimmi20 - Aug 8, 2014 om 19:27
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Laten we maar ophouden met adviezen.
Gratis internet is zo sloom als wat.
Centen voor een goedkoop abo zijn er niet.
Gelukkig heeft mams wel poen voor een abo thuis.
Kan die jongen daar computeren.

tijger1
door tijger1 - Aug 8, 2014 om 19:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Mams zal thuis ook wel een kamer voor hem hebben. Nog veel voordeliger ;-)

aurora1
door aurora1 - Aug 8, 2014 om 20:46
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bij de bibliotheek kun je in de regel gratis internetten en gebruik maken van de computers.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 9, 2014 om 19:52
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gompy2 schreef op vrijdag 8 aug 2014, 19:08]Wáár en hoe meet jij dan?
En heb je verder nog wat onderzocht of het wel zo is wat je beweerd?
Quote:

WifiSpots van Ziggo heeft de volgende specificaties:

maximale snelheid per WifiSpot: 10 Mbit/s

maximale snelheid per gebruiker: 5 Mbit/s
Klopt helemaal, bemerkte op de tablet dat het downloaden wat vlotter ging, ging dus ook maar eens spieken naar de snelheden. Zag toen ook dat ze 'n verhoging doorgevoerd hebben van 3 naar 5 Mbit (ergens anders op Ziggo.nl staan nog de oude snelheden).

Op de laptop paar dagen terug ging hij naar de 9 Mbit, bij speedtest.net. Niet enkel daar, ook het downloaden van torrents ging stuk vlotter.
En waar vertel ik niet, aangezien niemand hoeft te weten waar mijn huis staat :-). En heb het dus degelijk onderzocht of het klopt, theorie en praktijk komen inderdaad niet overheen (dat lijkt dan logischerwijs ongeloofwaardig).

En inderdaad bij 5 Mbit ben je voor 'n DVD9 iets langer kwijt, veel films zijn 6,5 tot 8 Gb. Voorbeeldje (geheel willekeurig) zonder pars 7,5 gb, dat zou dan inderdaad 3 uur en 30 minuutjes zijn :-). An sich is dat best te doen, helemaal tegenover 'vroeger' met 24 uurtjes..
Bij 9 Mbit overigens wel net onder de 2 uur.

Mocht ik de laptop weer 'n slinger geven en hij gaat weer over de 5 Mbit heen, zal ik er eventjes 'n screenshot van maken.
Overigens voor de extra duidelijkheid, ik vergis mij niet tussen eigen wifi-(router) (die ik vrijwel nooit gebruik, die is tot max. 15 Mbit) en de Hotspot (van de buren).

gompy2
door gompy2 - Aug 9, 2014 om 19:59
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Allemaal begrepen FG...

(FG = Fijne Gozer)

wimmi20
door wimmi20 - Aug 9, 2014 om 22:33
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb telefoon van KPN, en internet van een andere profiteur.
Vanmorgen kreeg ik een aanbod van KPN per post.
1 jaar gratis TV kijken en internet van KPN proberen.
De monteur legt alles gratis aan.
Bellen met : 0800-0231905.
Nou Mariken, gratisser kan ik het niet maken.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 9, 2014 om 22:37
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Oja dat vergat ik Mariken, je moet wel een telefoonaansluiting hebben met abonnement.
Dan heb je dus internet, telefoon, en TV voor zo'n 15 piek per maand.

tijger1
door tijger1 - Aug 9, 2014 om 23:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Belbasis van KPN kost € 21,00 per masnd.

wimmi20
door wimmi20 - Aug 10, 2014 om 00:01
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Nee hoor,
bel budget kost 12.50 per masnd.
Dat is 150 per japr.
++++++++++++++++++++++++==========

=tijger1 schreef op zaterdag 9 aug 2014, 23:21: Belbasis van KPN kost € 21,00 per masnd.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 10, 2014 om 14:04
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=gompy2 schreef op zaterdag 9 aug 2014, 19:59]Allemaal begrepen FG...
En omdat ik nogal een 'n super fg ben, zie hieronder ;-).

Speedtest directe link
Speedtest, screenshot incl. IP
P2P-wisselaar

Misschien zijn ze aan het testen, dat je bij 1 gebruiker hogere snelheid hebt? Aangezien het richting de 10 Mbit kruipt.

czar
door czar - Aug 10, 2014 om 14:40
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 10 aug 2014, 14:04]
Misschien zijn ze aan het testen, dat je bij 1 gebruiker hogere snelheid hebt? Aangezien het richting de 10 Mbit kruipt.

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben met dat testen.
Als er 10 Mbps aan bandbreedte beschikbaar is, waarom zou je een gebruiker dan afknijpen bij 5 Mbps? Je zult de bandbreedte die beschikbaar is wel eerlijk moeten verdelen als er meerdere gebruikers zijn.

Vergeet niet dat een gebruiker vaak maar kortstondig bandbreedte gebruikt. Je vraagt een pagina op, die wordt toegestuurd en vervolgens ben je aan het lezen en verbruik je dus weer niks. 10 Mbps is voor normaal surfen dan best veel. Streaming en torrents is natuurlijk een ander verhaal.

Ik heb overigens maar 3 Mbps down en 384 kbps up hier thuis en mij hoor je nooit klagen over traag internet. Wel over de dagelijkse IP-wisselingen :-(

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 10, 2014 om 15:11
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=czar schreef op zondag 10 aug 2014, 14:40][quote=lekkerisdat schreef op zondag 10 aug 2014, 14:04]10 Mbps is voor normaal surfen dan best veel. Streaming en torrents is natuurlijk een ander verhaal.

Ik heb overigens maar 3 Mbps down en 384 kbps up hier thuis en mij hoor je nooit klagen over traag internet. Wel over de dagelijkse IP-wisselingen :-(
- Dat is inderdaad ruimschoots voldoende. Merkte het aan de tablet dat Apps downloaden veel sneller ging. Dacht zal wel, totdat ik tijdje later met de laptop (numero 2 wordt niet zo vaak gebruikt) een speedtest deed.

- Jouw snelheid bedoel je ook met de spots van Ziggo of ADSL?
Dagelijkse IP-wisseling zou ik dan wel weer willen iets met alu-hoedjes :-), nu reset ik hem maar ongeveer maandelijks.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 10, 2014 om 15:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen

^^ Excuus, wederom stukje vergeten weg te knippen.

czar
door czar - Aug 10, 2014 om 15:23
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 10 aug 2014, 15:11]- Jouw snelheid bedoel je ook met de spots van Ziggo of ADSL?

Nee, ik woon ergens achteraf over de grens.
Het is gewoon ADSL, ik betaal voor 16 Mbps, maar om technische redenen (afstand tot de centrale) is dat teruggeschroefd naar 3 Mbps. Staat overigens keurig in het contract en ik kan na 5 jaar melden dat ik zelden uitval heb en altijd strak 3 Mbps haal.

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 10 aug 2014, 15:11]Dagelijkse IP-wisseling zou ik dan wel weer willen iets met alu-hoedjes :-), nu reset ik hem maar ongeveer maandelijks.

De IP-wisseling is inderdaad als beveiliging, maar wel opgedrongen door de provider.
Helaas heeft mijn router tot 3 minuten nodig om die wisseling door te hebben (ik kan niet lager dan 3 minuten instellen) en dan zit je dus max. 3 minuten zonder internet. Erg vervelend als je net een film aan het kijken was.

Resetten heeft bij DHCP normaal gesproken weinig zin, je krijgt gewoon weer hetzelfde IP-adres toegewezen. Is wel afhankelijk van de inrichting van het netwerk door je provider.
Bijna iedereen heeft in NLD een (bijna) vast IP-adres. Dat is heel handig, ook voor de aluhoedjes.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 10, 2014 om 15:47
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=czar schreef op zondag 10 aug 2014, 15:23]Het is gewoon ADSL
Duidelijk, wel jammer 5 Mbit meer zou gewoon wat prettiger zijn (meer is voor de meest mensen totaal niet nodig), hopelijk brengen de nieuwe technieken 'n wat hogere snelheid voor je in de toekomst.
Nooit uitval is echt 'n must (als ik dat bij andere weleens zie..) daarom zelf hier ook tevreden met Ziggo puur alleen om het feit dat ik de laatste jaren altijd verbinding heb (klopt af), dit op 10 minuutjes na.

[quote=czar schreef op zondag 10 aug 2014, 15:23]Resetten heeft bij DHCP normaal gesproken weinig zin, je krijgt gewoon weer hetzelfde IP-adres toegewezen.
Bijna iedereen heeft in NLD een (bijna) vast IP-adres. Dat is heel handig, ook voor de aluhoedjes.
Klopt helemaal (resetten doe ik dan ook ietsjes anders) vast IP heeft ook grote voordelen. FTP server draaien, remote werken etc. 'Vroeger' met radio maken was het best irritant als je provider dacht dat het nu de tijd is voor 'n wissel.

czar
door czar - Aug 10, 2014 om 16:22
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 10 aug 2014, 15:47]
Nooit uitval is echt 'n must (als ik dat bij andere weleens zie..) daarom zelf hier ook tevreden met Ziggo puur alleen om het feit dat ik de laatste jaren altijd verbinding heb (klopt af), dit op 10 minuutjes na.

Toen ik nog in Hengelo woonde had ik ook Ziggo 8 Mbps (was destijds het snelste).
Was toen ook super stabiel.
Helemaal mee eens dat stabiliteit veel belangrijker is dan snelheid.
Ik betaal eigenlijk te veel, maar ik durf niet over te stappen. Van vele ADSL-aanbieders hier is bekend dat de stabiliteit een ramp is. Het zou mooi zijn als de huidige aanbieder een 3 of 6 Mbps aansluiting zou aanbieden, zodat ik een goedkoper abo kon nemen. Nu is het nog steeds 2 of 16 Mbps en voor die extra 1 Mbps betaal ik graag 2 tientjes extra.
Is de prijs die ik betaal voor buitenaf gaan wonen.

[quote=lekkerisdat schreef op zondag 10 aug 2014, 15:47]
Klopt helemaal (resetten doe ik dan ook ietsjes anders)

Als je hetzelfde IP-adres behoudt, dan ben je traceerbaar op IP.
Voor de rest is een vast IP enorm handig.
Ik moet me behelpen met DynDNS, hetgeen ook wel lukt.