Hv
door Hvdv Aug 13, 2018 om 10:21
Computers & telefonie

Google en geen bing zoekmachine

Heb windows 10 en edge browser krijg in een keer Bing zoekmachine en wil Google zoekmachine terug en Bing verwijderen wie kan mij helpen

Mvg hvdv

18941 7 Rapporteer

marita5
door marita5 - Aug 13, 2018 om 10:24
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hvdv ,

Windows 10 - Edge: Zoekmachine wijzigen in Google

De standaard browser in Windows 10 is niet langer Internet Explorer maar dit is Microsoft Edge. Standaard in de browser is echter zoekmachine Bing ingesteld als zoekmachine.

Het instellen van bijvoorbeeld Google als zoekmachine gaat op de volgende manier. Klik rechtsboven op de optiesknop (de drie puntjes) en klik onderaan op de knop Geavanceerde instellingen weergeven. Scrol dan naar beneden naar 'Zoeken in de adresbalk met'.

Klik hier op Bing en kies voor de optie Nieuwe toevoegen. Selecteer dan bovenaan Google en klik daarna op de knop Als standaard toevoegen, vanaf dat moment zoek je weer met Google als standaard zoekmachine zodra je begint met het typen in de adresbalk.

http://www.websonic.nl/pctips/windows/edge-zoekmachine-google-instellen.php

ja
door jackyh Aug 13, 2018 om 10:28
953 Antwoorden / 4 Vragen

Duidelijker kan niet.  Was niet voor mij bestemd maar ik maak er graag gebruik van. Dank.

Thijs12
door Thijs12 Aug 13, 2018 om 10:30
532 Antwoorden / Vragen

Als je eerst naar Google.nl gaat en daarna het bovenstaande uitvoert staat de Google zoekmachine al in het overzicht

marita5
door marita5 Aug 13, 2018 om 10:31
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Jackyh , Graag gedaan , ook al was het niet voor u bestemd , maakt niks uit . vraag en beantwoord is er voor iedereen .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Aug 13, 2018 om 11:25
16830 Antwoorden / 202 Vragen

Zie de melding van MmARITA5@ maar wel de vraag: waarom Bing verwijderen? Dat behoeft helemaal niet en meerdere zoekmachines kunnen gebruiken kan handig zijn als je bijv. via Google e-mails bekijkt zoals ik nu doe en voor sommige vragen dan even een andere zoekmachine benut om iets meer te weten te kokmen en of het antwoord dat je denkt te geven goed is.

me
door mein33 - Aug 13, 2018 om 11:29
5658 Antwoorden / 28 Vragen

U zou, i.p.v. Google, gebruik kunnen maken van "Startpage'.
Lees de voor- en event. nadelen op de betreffende site.

panter22
door panter22 - Aug 13, 2018 om 13:05
6599 Antwoorden / Vragen

Klik op je scherm rechtsboven op de 3 stipjes.
Dan op instellingen.
Daarna op zie je zoekmachines
En onder zoekmachines beheren kun je google als standaard aanvinken

Hv
door Hvdv Aug 13, 2018 om 16:54
104 Antwoorden / 164 Vragen

Hallo panter22 heb jouw antwoord uitgevoerd op mijn vraag en erstaat google standaard en bing onderelkaar dan klik ik op google standaard en dan blijft als standaard instellen en verwijderen gewoon grijs en als ik op bing klik kan ik wel standaard klikken en verwijderen blijft gewwon grijs hoe kunnen we dat oplossen wil gewoon google als standaard gebruiken heeft altijd gewerkt en ineens staat hij op bing

gr hvdv

panter22
door panter22 Aug 13, 2018 om 18:47
6599 Antwoorden / Vragen

Staat bing vet gedrukt?
Op de 3 puntjes achter google drukken.
Dan komt er te staan: instellen als standaard. Daar op drukken, als het goed is wordt google vetgedrukt met standaard er achter.Bing is dan niet meer vet.
Dan moet het in je adresbalk weer kunnen zoeken met google

Topantwoord

marita5
door marita5 - Aug 13, 2018 om 18:09
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Hvdv ,

Misschien heeft u hier iets aan :

  1. Ga in de browser op je apparaat naar google.com.
  2. Klik in de rechterbovenhoek op Meer acties (...) en vervolgens Instellingen.
  3. Klik in het gedeelte 'Geavanceerde instellingen' op Geavanceerde instellingen weergeven.
  4. Klik onder 'Zoeken in adresbalk met' op Wijzigen.
  5. Klik op Google Zoeken en vervolgens Als standaard instellen.

Opmerking: Als Google Zoeken niet als optie wordt weergegeven, voer je een zoekopdracht op google.com uit en voer je de stappen nog een keer uit.

bron : support.google.com

N.av. uw reactie ,

 wil gewoon google als standaard gebruiken heeft altijd gewerkt en ineens staat hij op bing

 Laat eens een scan lopen met Malwarebytes en Adware Cleaner

https://nl.malwarebytes.com/

https://toolslib.net/downloads/viewdownload/1-adwcleaner/

Wanneer dit allemaal niet helpt , kunt u systeemherstel doen en terugzetten naar een datum toen het wel nog werkte .

https://www.windows-helpdesk.nl/systeemherstel-windows-10/

Hv
door Hvdv Aug 13, 2018 om 18:21
104 Antwoorden / 164 Vragen

Hoi Maritas ik heb precies gedaan wat u zegd ik ken het bijna van buiten heb op google.com alles uitgevoerd maar bing blijft staan op de edge site wat is dan nu het probleem? google heeft altijd prima gewerkt in een keer wordt google verwisseld
 met bing wat ik niet wil
Gr hvdv

marita5
door marita5 Aug 13, 2018 om 18:26
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Hvdv , ik heb mijn reactie bijgewerkt  , laat een scan lopen met Malwarebytes en Adware Cleaner , bied dit ook geen oplossing dan systeemherstel en terugzetten naar een datum toen het wel nog werkte .

sjjoppy
door sjjoppy - Aug 13, 2018 om 19:05
7181 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien is dit ook het proberen waard:

Gebruik de volgende methode om af te komen van Bing pop-ups. Als Bing zich maar blijft melden en niet weg wil gaan, dan is de kans groot dat u per ongeluk een toolbar hebt geïnstalleerd waardoor Bing geactiveerd blijft. Bing wordt gebruikt als zoekmachine voor veel verschillende adware-toolbars, en wil het niet om uw zoekmachine of startpagina te wijzigen, dan zijn zij waarschijnlijk de boosdoeners.   (De reclame tussendoor maar voor lief nemen)
https://nl.m.wikihow.com/Bing-van-je-computer-verwijderen