bussy02
door bussy02 Jan 21, 2022 om 15:35
Computers & telefonie
Google foto verwijdert foto's van SD kaart

Goedemiddag allemaal

Ik heb de backup/synchronisatie uit staan (in Google foto) en toch als ik een foto maakt gaat ie ook automatisch naar Google foto. En als ik de foto in Google foto verwijderd wordt hij ook verwijderd op mijn SD kaart. Het toestel draait op Android 11.
Graag een reactie.

2859 9 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 21, 2022 om 15:46
2010 Antwoorden / Vragen

Dat is niet hoe het zou moeten werken maar ik zou u niet kunnen vertellen wat er dan aan de hand zou kunnen zijn. Als u dat op uw telefoon kunt vinden kijk dan eens in de instellingen onder backup voor Google-drive, daar staat bij mij het onderstaande en u zou eens kunnen kijken wat daar bij u staat.

P.S. ik krijg dit met dit plaatje niet fatsoenlijk vormgegeven, sorry

bussy02
door bussy02 - Jan 21, 2022 om 16:08
143 Antwoorden / 36 Vragen

Henkdezevende bij mij staat de foto's en video uit.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 21, 2022 om 16:26
2010 Antwoorden / Vragen

Inderdaad, dan is het toch een beetje een mysterie wie die backup dan maakt.

U zou eens alle data van Google foto kunnen wissen (bij de instellingen onder "Apps") en kijken of dat effect heeft (dus niet alleen de cache maar alle data) en datzelfde eventueel voor Google-drive.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 21, 2022 om 16:10
16774 Antwoorden / 202 Vragen

Hallo @HENKDEZEVENDE, dit kan helaas toch echt niets anders zijn dan een kwestie van instellingen en heb ik de vraag wat er gebeurt als u de SD kaart met foto dan niet in uw PC of laptop heeft. Vooropgesteld: Als ik foto's maak met camera of GSM plaats ik die altijd in een apart daartoe aangemaakt bestand en ik benut Google foto niet.
M.a.w. ook foto's op mij Anfdroid telefoon kopieer ik naar een apart bestand.

Ergo: u heeft Google foto's helemaal niet nodig.

Ps. Ik zie inmiddels een al met mijn antwoord kruisend antwoord en zie dat bij u, afgaande op uw screen de bedoelde instelling bij u wel aan staat!

bussy02
door bussy02 - Jan 21, 2022 om 16:27
143 Antwoorden / 36 Vragen

Heremietkreeft dat doe ik ook. Ik maak Op mijn GSM in de gallerij een map aan op de SD kaart en daar plaats in de foto in. Maar haal ik de foto weg in Google Foto dan wordt de foto ook verwijderd van de SD kaart.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 21, 2022 om 16:31
2010 Antwoorden / Vragen

Synchroniseert uw galerij app soms automatisch met Google?

sw
door swat1500 - Jan 21, 2022 om 17:03
3763 Antwoorden / 0 Vragen

U heeft waarschijnlijk Google foto als uw fotoapplicatie ingesteld. Als u dan een foto verwijderd wordt hij ook uit de telefoon verwijderd.
Backup en sync maakt alleen een kopie naar de cloud opslag en verder niets.

rj
door rjw Jan 21, 2022 om 20:22
3238 Antwoorden / 5 Vragen

Als sync aan staat moet het beide kanten op werken. Dus als je op je telefoon iets weghaalt moet het weg worden gehaald uit de cloud en als je via de cloud (of een ander device) iets weghaalt moet het ook op je telefoon worden weggehaald. Sync is geen backup!

sjjoppy
door sjjoppy - Jan 21, 2022 om 17:15
7156 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien heeft u iets aan deze link:

https://www.hcc.nl/kennis/vraag-van-de-week/3601-hoe-stop-je-het-automatisch-uploaden-van-google-foto’s

bussy02
door bussy02 - Jan 21, 2022 om 19:00
143 Antwoorden / 36 Vragen

Hi Swat1500 en waar kan ik dit vinden?

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Jan 21, 2022 om 19:59
2010 Antwoorden / Vragen

Heb je gekeken bij de instellingen van de galerij app om te kijken of die niet verantwoordelijk is voor dat synchroniseren?

sw
door swat1500 Jan 22, 2022 om 12:55
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Bij app instellingen op uw telefoon. Als u niet wilt dat Google foto's uw foto's beheert moet u alle machtigingen van de app intrekken of de app verwijderen van uw telefoon.

bussy02
door bussy02 - Jan 21, 2022 om 22:11
143 Antwoorden / 36 Vragen

Link HCC helaas zonder resultaat.