Bregje99
door Bregje99 May 18, 2016 om 08:26
Computers & telefonie

Google gevraagd om foto te verwijderen

Heb Google verzocht een bepaalde foto van Google afbeeldingen te verwijderen. Dit wordt echter door hun genegeerd. Wat kan ik nog doen om ze alsnog te bewegen die betreffende foto te verwijderen. Het betreft een afbeelding die ik niet zelf op het internet heb gezet maar hij wordt door google wel aan mijn naam gelinkt.

7899 11 Rapporteer

Topantwoord

marita5
door marita5 - May 18, 2016 om 08:33
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Bregje99 ,

Lees deze informatie eens door , contact opnemen met de webmaster ( beheerder ) van de site , klik op de rode regel .

https://support.google.com/websearch/answer/4628134?hl=nl

Topantwoord

ma
door maarten heest - May 18, 2016 om 08:58
463 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo, als ik uw bericht lees vermoed ik dat u niet de eigenaar van de foto bent of dat er sprake is van schending van portretrecht. Als dat helemaal klopt hebt u geen zeggenschap over de foto en kan Google deze foto niet verwijderen. U moet bij de beheerder van de website zijn waain u gelinkt wordt. Heb zelf ook ervaring met zo'n ongewenste link en dat werd door de betrreffende beheerder keurig opgelost. Succes.

Topantwoord

crewmember
door crewmember - May 18, 2016 om 13:01
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Let even op dat de foto niet op goole images staat maar op een site die geindexeerd is door google images. Google images laat alleen maar een voorbeeldje zien van wat er op die site staat. (jouw afbeelding)

Je zal dus die site moeten aanpakken om de foto ook meteen van google images te verwijderen.

Mijn persoonlijke mening: Tenzij het een beschamende foto is, laat het erbij.

Bregje99
door Bregje99 - May 18, 2016 om 16:34
11 Antwoorden / 3 Vragen

Het vervelende is dat er geen duidelijk contactadres met de beheerders van deze site ( ik-leef.nl ) kan worden opgenomen. Bij t versturen van een email via n formulier op hun site, moest ik n bepaalde code ingeven. Heb t meerdere keren ingegeven. Iedere keer kwamen ze met n andere tekst die ik moest intypen. Maar telkens kwam er n melding : u hebt niet alle velden ingevuld. Ik had t gevoel dat ze ook liever niet hadden dat t lukte.

ma
door maarten heest May 18, 2016 om 17:21
463 Antwoorden / 0 Vragen

Ik denk dat uw gevoel misschien ingegeven is door die vervelende link. Dat ze liever niet bereikt zouden willen worden past totaal niet bij de zaken waar het op de site om draait.
Bij captcha codes kan het ook mis gaan bij verkeerd invoeren van kleine of grote letters en cijfers. Maar mocht het toch helemaal niet lukken dan komt u via googelen op de naam van de initiatiefnemer contactgegevens tegen.

jo
door jorisw May 18, 2016 om 17:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik vraag me af of die site nog wel actief wordt beheerd. Via SIDN vind je gegevens.onbekend@sidn.nl als technisch en administratief contact. Mocht je geen contact krijgen dan zou je contact op kunnen nemen met de registrar, misschien dat zij je aan een contact kunnen helpen:

Internet Service Europe B.V.
Rucphensebaan 30 A
4706PJ ROOSENDAAL
Nederland

akkerdistel
door akkerdistel - May 19, 2016 om 00:05
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Na een aantal keer proberen, tekst is echt onmogelijk om te lezen, krijg je een makkelijke opgave, plaatje met een nummer. En dan; "Uw e-mail is met succes verzonden. Stuur nog een e-mail of ga terug naar de Ik-Leef.nl home pagina."

Bregje99
door Bregje99 - May 19, 2016 om 14:13
11 Antwoorden / 3 Vragen

Ik wil t nog even wat meer toelichten (voor zover t al niet duidelijk was). Wat er aan de hand is: ik geef als zoekterm mijn voor- en achternaam in. Vervolgens verschijnt er als 1e resultaat een (niet al te charmante) foto van iemand die ik niet ken. De andere afbeeldingen zijn foto's van krantenknipsels uit ons plaatselijke huis-aan-huis-blad . Dan lijkt het zo te zijn dat ik die persoon ben van die 1e foto/afbeelding. Daar heb ik een probleem mee. Vervolgens zie ik dat die foto gekoppeld is aan een internetpagina ( ik-leef.nl ) waar ik nog nooit van gehoord had. Op die betreffende site staat ook een voor- en een achternaam (al dan niet bestaand) genoemd, die schijnbaar bij die betreffende foto hoort, die
 in de verste verte niet lijkt op mijn voor- en achternaam. Ik vraag me dan ook af waarom de zoekmachine mijn voor- en achternaam aan die site koppelt. Dat zou niet moeten kunnen, toch?

jo
door jorisw May 19, 2016 om 17:29
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ben je de enige met zo;'n voor en achternaam?

Topantwoord

2g
door 2greyrooms - May 19, 2016 om 18:05
41 Antwoorden / 8 Vragen

Na uw toelichting van 14.13 uur zie ik twee mogelijkheden:
a)-uw naam is uniek op de wereld (zoals JORISW al schreef), en
   -u bent nieuw op het internet en weet niet hoe andere mensen dat gebruiken
of:
b) uw narcisme zit u in de weg
Sterkte met deze verschrikkelijke link!

Topantwoord

2g
door 2greyrooms - May 19, 2016 om 19:03
41 Antwoorden / 8 Vragen

aanvulling:
als gevolg van mijn verbazing vergeet ik helemaal een advies te geven, sorry! (dat stoort me zo bij anderen, dus hier komt het:)
1) er zijn commerciële bedrijven die zoekresultaten op uw naam kunnen "verbeteren". Die kunt u op google wel vinden.
2)
2a) zorg zelf voor talloze links tussen uw naam en gewenste foto's. Een start is hier bij Kassa:      verander uw profielnaam in uw eigen naam en plaats uw profielfoto. Gebruik het vaak!
2b) Laat iedereen die u kent dagelijks foto's met uw naam plaatsen op alle sites waar ze aktief zijn en laat ze het vaak herplaatsen enz. enz.
Dit zal de gewenste foto's na verloop van tijd hoger bij de zoekresultaten plaatsen.
Succes (en sterkte!!)

Bregje99
door Bregje99 - May 22, 2016 om 16:34
11 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo '2greyrooms',

Narcistisch ?? Zo had ik t nog niet bekeken. Misschien heb je wel gelijk..haha.. Trouwens, nog bedankt voor je tips. Ik zal eens kijken of ik er wat mee kan. De anderen die gereageerd hebben, wil ik bij deze ook bedanken.

Cookies
door Cookies - May 22, 2016 om 16:54
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@topicstarter: als ik op mijn voor- en achternaam google, zie ik ook de nodige zoekresultaten voorbij komen. Zie 'mijn' naam / foto op allerlei twijfelachtige sites verschijnen enz. enz. Maar geen van allen ben ik, maar er zijn nu eenmaal meer hondjes die fikkie heten.

Je schrijft zelf dat het niet jouw foto is die je wilt laten verwijderen. Logisch dat Google en/of websitebeheerder geen gehoor geeft aan deze vraag.

Bregje99
door Bregje99 - May 24, 2016 om 21:02
11 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Carola.83,

Dank voor de morele steun. Je zegt dat je jouw naam/foto vaak tegenkomt op allerlei sites. Dat is bij mij (gelukkig) niet t geval. Inmiddels heb ik wel contact kunnen leggen met de webmaster via het contactformulier op de betreffende site. Ze hebben inmiddels ook al gereageerd. Ze vroegen in hun reactie waarom ik er precies n probleem mee heb EN ze wilden weten wat mijn exacte voor- en achternaam is. Dat heb ik (met tegenzin) aan hen gemaild.