chris74
door chris74 Apr 7, 2013 om 21:50
Computers & telefonie

Google instellen als zoekmachine

Ik gebruik firefox 20.0 Daar heb ik de zoekmachine in het balkje aan de rechterkant google, maar ik vind dat niet fijn om te gebruiken. ik wil gewoon mijn zoekwoorden boven in de balk waar je normaal het internet adres neer zet. Gebruiken om te zoeken maar daar staat yahoo ingesteld als ik zoekwoorden daar intyp. Ik wil daar ook google in hebben. Ik heb me rot gezocht om dat voor elkaar te krijgen. Ik weet het niet meer.
Weet iemand van jullie hoe ik dat in kan stellen.

2565 26 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Apr 7, 2013 om 22:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Klik is met de rechtermuisknop op een van de bovenste balken dan moer daar een keuze gemaakt kunnen worden.

diumenge
door diumenge - Apr 7, 2013 om 22:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Type in die locatiebalk about:config in

Als Dit kan in overtreding zijn met uw garantievoorwaarden! verschijnt click dan op Ik zal voorzichtig zijn....

Je krijgt dan allemaal opties te zien, type 'keyword' in je ziet dan keyword.URL (en als het goed is staat daar Yahoo achter), click met de rechtermuisknop en selecteer Herinitialiseren. Daarmee zet je 'm terug naar de standaard en dat is Google.

gallito
door gallito - Apr 7, 2013 om 23:52
479 Antwoorden / 66 Vragen

@chris74
In het balkje van de zoekmachine zie je aan de linkerkant een klein driehoekje. Als je daarop klikt kun je de zoekmachine wijzigen of aanvullen.

diumenge
door diumenge - Apr 8, 2013 om 06:27
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=gallito schreef op zondag 7 apr 2013, 23:52]@chris74
In het balkje van de zoekmachine zie je aan de linkerkant een klein driehoekje. Als je daarop klikt kun je de zoekmachine wijzigen of aanvullen.Het gaat om zoeken via de adres-/locatiebalk, het specifieke zoekbalkje staat al op Google ingesteld volgens chris74.

chris74
door chris74 - Apr 8, 2013 om 09:17
564 Antwoorden / 44 Vragen

@diumenge

Heb precies gedaan zoals jij verteld heb in je 1e beschrijving. Maar yahoo blijft daar als standaard. krijg er geen verandering in.

freya
door freya - Apr 8, 2013 om 10:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo chris74:

Een iets andere oplossing dan die van diumenge:
Ga weer naar dat 'about:config' scherm en zoek de sleutel:
'browser.search.defaultenginename'
Wijzig de 'waarde' in het woordje 'Google'.

Misschien moet je na de wijziging de browser nog even opnieuw opstarten, maar hopelijk werkt het dan wel goed.

m.vr.gr. Freya

aboveoeuf
door aboveoeuf - Apr 8, 2013 om 10:21
143 Antwoorden / 8 Vragen

Dag chris74,
Misschien heb je hier iets aan.
Succes Aboveoeuf

aboveoeuf
door aboveoeuf - Apr 8, 2013 om 10:38
143 Antwoorden / 8 Vragen

chris74,
Heb nog even doorgeklikt. Hier staat het volledige verhaal.
Succe Aboveoeuf.

edrick3
door edrick3 - Apr 8, 2013 om 10:59
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo chris74,

Volgens mij heeft gallito het makkelijkste antwoord al gegeven.
Heb je dat al geprobeerd?
Klik op je yahoo zoekveld op het driehoekje voorin rechts naast het symbooltje van yahoo.
Er verschijnt een lijstje met beschikbare zoekbalken. Klik (linkermuisknop) op Google en als het goed is is yahoo nu veranderd in Google.

Suc6

freya
door freya - Apr 8, 2013 om 11:18
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@edrick3:

Lezen is blijkbaar erg moeilijk.....
Het gaat NIET om het zoeken, wat gebruik maakt van het zoekveld, maar om het zoeken, door gebruik te maken van de URL-balk.
Gallito's antwoord werd al door diumenge gecorrigeerd. Enne.....is het nu al zover dat we eerder gegeven antwoorden maar gaan herhalen?

Freya

chris74
door chris74 - Apr 8, 2013 om 11:24
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik heb alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Ook met de genoemde pagina's erbij weet niet wat ik fout doe.

freya
door freya - Apr 8, 2013 om 11:25
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=chris74 schreef op maandag 8 apr 2013, 11:24]Ik heb alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Ook met de genoemde pagina's erbij weet niet wat ik fout doe.
En bij die 'sleutel' die ik eerder opgaf staat ook 'Google'?

Freya

aboveoeuf
door aboveoeuf - Apr 8, 2013 om 12:03
143 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=chris74 schreef op maandag 8 apr 2013, 11:24]Ik heb alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Ook met de genoemde pagina's erbij weet niet wat ik fout doe.

Hier een screenshot

Succes Aboveoeuf

beijerland
door beijerland - Apr 8, 2013 om 12:08
18 Antwoorden / 10 Vragen

Kan je niet gewoon je van google je startpagina maken?

aboveoeuf
door aboveoeuf - Apr 8, 2013 om 12:15
143 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=chris74 schreef op maandag 8 apr 2013, 11:24]Ik heb alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Ook met de genoemde pagina's erbij weet niet wat ik fout doe.

Deze is misshien duidelijker.
Aboveoeuf

hennyb86
door hennyb86 - Apr 8, 2013 om 12:17
106 Antwoorden / 5 Vragen

beyerland-- ik snap het probleem ook niet echt. ik gebruik ze allebei. google het meeste. opgelost, dacht ik zo. of niet ?????

chris74
door chris74 - Apr 8, 2013 om 12:43
564 Antwoorden / 44 Vragen

[quote=aboveoeuf schreef op maandag 8 apr 2013, 12:15][quote=chris74 schreef op maandag 8 apr 2013, 11:24]Ik heb alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Ook met de genoemde pagina's erbij weet niet wat ik fout doe.

Deze is misshien duidelijker.
Aboveoeuf

Wat moet ik met die pagina. begrijp dit niet.

aboveoeuf
door aboveoeuf - Apr 8, 2013 om 13:00
143 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=chris74 schreef op maandag 8 apr 2013, 12:43][quote=aboveoeuf schreef op maandag 8 apr 2013, 12:15][quote=chris74 schreef op maandag 8 apr 2013, 11:24]Ik heb alles geprobeerd maar krijg het niet voor elkaar. Ook met de genoemde pagina's erbij weet niet wat ik fout doe.

Deze is misshien duidelijker.
Aboveoeuf

Wat moet ik met die pagina. begrijp dit niet.

Ik heb een screenshot gemaakt van de pagina die je ziet als je de aanwijzingen op deze pagina opvolgt.

Duidelijker kan ik het niet omschrijven.
Succes Aboveoeuf

chris74
door chris74 - Apr 8, 2013 om 13:20
564 Antwoorden / 44 Vragen

Het zal wel. ik zie een screen shot van mijnbestanden.nl wat helpt me dat.

edrick3
door edrick3 - Apr 8, 2013 om 13:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=freya schreef op maandag 8 apr 2013, 11:18]@edrick3:

Lezen is blijkbaar erg moeilijk.....
Het gaat NIET om het zoeken, wat gebruik maakt van het zoekveld, maar om het zoeken, door gebruik te maken van de URL-balk.
Gallito's antwoord werd al door diumenge gecorrigeerd.

Freya

@freya, diumenge,

OT
Inderdaad...niet goed gelezen. Mijn fout!
TS schreef: ...ik wil gewoon mijn zoekwoorden boven in de balk waar je normaal het internet adres neer zet.

aboveoeuf
door aboveoeuf - Apr 8, 2013 om 13:50
143 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=chris74 schreef op maandag 8 apr 2013, 13:20]Het zal wel. ik zie een screen shot van mijnbestanden.nl wat helpt me dat.

Ik heb het bedoelde screenshot geüpload zodat jij het kan bekijken.Klik dus op download om het plaatje te bekijken.
In het midden zie je keyword tool_url.Waarschijnlijk staat bij jou aan de rechterkant http://search.yahoo.com/search?p=

Klik met de rechtermuisknop op keyword.URL en selecteer Herinitialiseren om de service voor internetsleutelwoorden weer in te stellen op een standaard zoekopdracht bij Google.

Dit hele verhaal kun je op de link vinden die ik eerder heb gegeven.Zie onderstaand.

De internetsleutelwoordenservice wijzigen

U kunt een willekeurige geldige URL voor het uitvoeren van zoekopdrachten met internetsleutelwoorden opgeven door de voorkeursinstelling keyword.URL in de pagina about:config aan te passen:

Als u Yahoo! wilt gebruiken, stelt u keyword.URL in op http://search.yahoo.com/search?p=.
Als u Bing wilt gebruiken, stelt u dit in op http://www.bing.com/search?q=. Andere services kunnen op dezelfde manier worden gespecificeerd.
Klik met de rechtermuisknop op keyword.URL en selecteer Herinitialiseren om de service voor internetsleutelwoorden weer in te stellen op een standaard zoekopdracht bij Google.

Samen vattend:
- type in je adresbalk about:config
- type in het zoekveld keyword
- je ziet dan de genoemde pagina van het screenshot
- volg de aanwijzingen hier boven beschreven (De internetsleutelwoordenservice wijzigen)

Als iemand het duidelijker kan beschrijven hou ik mij aanbvolen.

Succes Aboveoeuf

mo
door moetdat - Apr 8, 2013 om 16:07
104 Antwoorden / 19 Vragen

Ik gebruik Google- crome, en in de rechter boven hoek staan drie streepjes. Als ik deze open kan ik bij instellingen mijn zoekmachine beheren. Heeft Firefox niet zo iets

diumenge
door diumenge - Apr 8, 2013 om 19:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=moetdat schreef op maandag 8 apr 2013, 16:07]Ik gebruik Google- crome, en in de rechter boven hoek staan drie streepjes. Als ik deze open kan ik bij instellingen mijn zoekmachine beheren. Heeft Firefox niet zo iets Chrome ? Firefox.

@chris74, jammer dat het niet werkt, ik zie dat er nog een hoop aanvullingen op zijn gekomen, en als het dan nog niet gelukt is dan zit het mogelijk bij je provider die je niet naar Google maar naar Yahoo doorverwijst als een in de adresbalk ingetypte zoekterm niet naar een website leidt.

ru
door ruitenboer - Apr 9, 2013 om 00:13
64 Antwoorden / 1 Vragen

Wel niet het antwoord maar waarom lijven mensen toch aan google vasthouden die graag alles va je wil weten.
Neem toch https://startpage.com/ alleen moet je dan nadenken over wat je intypt maar of dat zo erg is.
Beter in ieder geval dan dat iemand (google) voor je gaat zitten bedenken wat je misschien wil weten maar je onthoudt van wat je echt wil weten.

chris74
door chris74 - Apr 9, 2013 om 09:19
564 Antwoorden / 44 Vragen

Ik heb de bestanden bekeken van @aboveoeuf. Zo stond alles ook ingesteld, maar ergens anders zag ik yahoo nog steeds naar voren komen.
Heb die hele firefox eraf gegooid en een andere mobile firefox genomen en dat gaat allemaal wel goed.
Probleem is dus opgelost,

aboveoeuf
door aboveoeuf - Apr 9, 2013 om 11:06
143 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=chris74 schreef op dinsdag 9 apr 2013, 09:19]Ik heb de bestanden bekeken van @aboveoeuf. Zo stond alles ook ingesteld, maar ergens anders zag ik yahoo nog steeds naar voren komen.
Heb die hele firefox eraf gegooid en een andere mobile firefox genomen en dat gaat allemaal wel goed.
Probleem is dus opgelost,

Dat is ook een oplossing,bedankt voor de terugmelding.
Aboveoeuf