Google Play Service gestopt
Deze Google app blijft problemen veroorzaken. Gisteren is mijn Samsung J3 totaal geblokkeerd door bovengenoemde foutmelding.
Ik heb dit kunnen herstellen met een re-set naar de fabrieksinstellingen met al het werk wat daar dan weer aan vastzit #$@#.
Het wachten is op de volgende 'crash'.
Zou Kassa dit als issue kunnen opnemen? - hier hebben / krijgen veel Android gebruikers zeer veel hinder van.
Groet .. Con Hendriks
Beuningen
Misschien heb je wat aan de volgende website om je probleem te verhelpen:
https://community.sony.nl/t5/xperia-tablets/google-play-is-gestopt/td-p/330229
Het is lastig te bepalen of veel Android gebruikers hier last van hebben.... Wat verder het probleem kan zijn is dat het besturingssysteem zelf een update nodig heeft omdat googleplay hiermee problemen heeft. U moet dan de telefoon updaten.
De link van @Pino123 ,
Klik op de rode regel .
https://community.sony.nl/t5/xperia-tablets/google-play-is-gestopt/td-p/330229
Hallo Marianne Hendriks ,
Google Play services is gestopt .
Mocht je de melding Google Play services is gestopt ontvangen zul je in vele gevallen zien dat deze melding kan komen om de 10 seconden of bij het vergrendelen van je apparaat. Maar wat doe je eraan?
1. Herstart je telefoon even opnieuw (dit heeft in sommige kleine gevallen wel nut).
2. Clear de cache van de Google Play services door te gaan naar Apps > Instellingen > Applicatiebeheer > Scrol helemaal naar rechts >> Zie Google Play services en klik op clear cache (buffer leegmaken)
3. Ben je nog bij stap 2? Mooi! Ga nu vanuit de informatie van Google Play services terug naar alle apps en klik op de menu knop met Appvoorkeuren opnieuw instellen er zal geen informatie verloren gaan alleen de voorkeuren in apps zal naar de standaard instellingen worden aangepast.
4. Log uit met het account wat je op dit moment gebruikt op het toestel en kijk even of en ander Google account verandering brengt. Sync ook alles aan elkaar voor en betere verbinding met de services.
Heeft dit tot nu toe nog geen effect gehad op de melding? Dan kun je ook wat moeilijkere stappen nemen (ervaring kan hierbij handig zijn)!
- Denk bijvoorbeeld aan het opnieuw installeren van de Google Play Store.
- Of het bijwerken van Google Play services/deze opnieuw in te stellen.
Wil je deze stappen toch niet volgen? Dan kun je altijd een reset voeren van het toestel (zorg eerst wel voor een back up van al je gegevens, bekijk de website van je fabrikant en zoek meer informatie over welke tools hun gebruiken).
Hebben al deze stappen niet geholpen? Helaas is een reparatie echter nodig stuur je toestel dan op ter onderzoek en vermeld je probleem in de winkel zodat een notitie kan worden gemaakt.
Bron : vodafone.nl
De bron (Vodafone) klopt niet helemaal. Google Play Store kun je niet verwijderen.
m.vr.gr.
@F Weele , hier had ook iemand de google play store verwijderd , door het toestel uit en aan te zetten, en dan 15 min wachten , was de app google play store weer terug http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=139&t=1713987 de links werken niet , bij de tweede link target blank bovenin de url de s van https verwijderen dan kunt u de link wel lezen .
Beste Marita5, het kan zijn dat het toestel waarop dit stond geroot was en b.v. de applicatie "All In One Toolbox" is gebruikt. Hiermede kun je dan weer wel systeemapps verwijderen. Of het ook op een "niet geroot" toestel werkt weet ik niet. In het verleden, bij het begin van Android,waren er phones en tablets die helemaal geen PlayStore hadden.
m.vr.gr.
Hallo F.Weele , kan misschien zo zijn , ik heb er helemaal geen verstand van :( m.vr.gr.
Niet misschien, systeemapps kunnen alleen verwijderd worden als je er fratsen mee uit haalt (rooten dus).
Daarom schrijf ik ook aan @f.weele dat ik er geen verstand van heb .
Soms kan vastlopen opgelost worden door de telefoon uit te zetten, de accu te verwijderen, 5-10 minuten wachten, accu er weer in en telefoon opstarten.
Ik heb nog nooit last gehad van vastlopen wegens Google Services.
Misschien moet u de telefoon eens scannen met bijv. Avast en Mbam.
Ook kunt u de telefoon wat opschonen, programma's verwijderen die u nooit gebruikt en zelf geïnstalleerd heeft. Eventueel kunt u de Crapcleaner gebruiken.
Als u een harde reset doet, is het handig om eerst een back-up te maken (via Kies bijv.).
Waarom Kassa aandacht aan zoiets zou moeten besteden zie ik het nut niet van in. Maar zoals gezegd, u bent hier op een openbaar forum, voor contact met Kassa even naar beneden scrollen en onderaan op Contact klikken.
Android zit inderdaad vol met bugs, het is net Windows, vaak veroorzaakt door het sausje wat de fabrikant er overheen gooit. Daarnaast moet je toch alweer uitkijken naar een nieuwe telefoon Android 5.1 is alweer oud en ook Samsung komt echt niet nog met een up-date op de proppen.
Het is sowieso slim om een backup in de cloud te hebben. Dan is het opnieuw installeren een kwestie van 1X aanmelden en de telefoon zijn werk laten doen. 30 minuten later staat alles weer op dezelfde volgorde op uw telefoon. Zelfs uw geliefde achtergrond, ook alarminstellingen en bijv notities zijn weer terug.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer