ma
door marianne hendriks Feb 28, 2017 om 15:52
Computers & telefonie

Google Play Service gestopt

Deze Google app blijft problemen veroorzaken.   Gisteren is mijn Samsung J3 totaal geblokkeerd door bovengenoemde foutmelding.
Ik heb dit kunnen herstellen met een re-set naar de fabrieksinstellingen met al het werk wat daar dan weer aan vastzit #$@#.
Het wachten is op de volgende 'crash'.

Zou Kassa dit als issue kunnen opnemen? - hier hebben / krijgen veel Android gebruikers zeer veel hinder van.

Groet .. Con Hendriks
             Beuningen

87318 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2017 om 15:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zult u dan aan Kassa moeten vragen, scroll naar beneden naar contact.

U zit nu op het forum.

tenormin
door tenormin - Feb 28, 2017 om 15:55
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Als u wilt dat Kassa dit als issue opneemt: scroll naar beneden en zoek contact Kassa.

pino123
door pino123 - Feb 28, 2017 om 16:55
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien heb je wat aan de volgende website om je probleem te verhelpen:

https://community.sony.nl/t5/xperia-tablets/google-play-is-gestopt/td-p/330229

Het is lastig te bepalen of veel Android gebruikers hier last van hebben.... Wat verder het probleem kan zijn is dat het besturingssysteem zelf een update nodig heeft omdat googleplay hiermee problemen heeft. U moet dan de telefoon updaten.

marita5
door marita5 - Feb 28, 2017 om 17:33
11507 Antwoorden / 15 Vragen
marita5
door marita5 - Feb 28, 2017 om 17:45
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Marianne Hendriks ,

Google Play services is gestopt .

Mocht je de melding Google Play services is gestopt ontvangen zul je in vele gevallen zien dat deze melding kan komen om de 10 seconden of bij het vergrendelen van je apparaat. Maar wat doe je eraan?

1. Herstart je telefoon even opnieuw (dit heeft in sommige kleine gevallen wel nut).

2. Clear de cache van de Google Play services door te gaan naar Apps > Instellingen > Applicatiebeheer > Scrol helemaal naar rechts >> Zie Google Play services en klik op clear cache (buffer leegmaken)

3. Ben je nog bij stap 2? Mooi! Ga nu vanuit de informatie van Google Play services terug naar alle apps en klik op de menu knop met Appvoorkeuren opnieuw instellen er zal geen informatie verloren gaan alleen de voorkeuren in apps zal naar de standaard instellingen worden aangepast.

4.  Log uit met het account wat je op dit moment gebruikt op het toestel en kijk even of en ander Google account verandering brengt. Sync ook alles aan elkaar voor en betere verbinding met de services.

Heeft dit tot nu toe nog geen effect gehad op de melding? Dan kun je ook wat moeilijkere stappen nemen (ervaring kan hierbij handig zijn)

  • Denk bijvoorbeeld aan het opnieuw installeren van de Google Play Store.
  • Of het bijwerken van Google Play services/deze opnieuw in te stellen.

Wil je deze stappen toch niet volgen? Dan kun je altijd een reset voeren van het toestel (zorg eerst wel voor een back up van al je gegevens, bekijk de website van je fabrikant en zoek meer informatie over welke tools hun gebruiken).

Hebben al deze stappen niet geholpen? Helaas is een reparatie echter nodig stuur je toestel dan op ter onderzoek en vermeld je probleem in de winkel zodat een notitie kan worden gemaakt.

Bron : vodafone.nl

f.weele
door f.weele Mar 1, 2017 om 11:44
1085 Antwoorden / 27 Vragen

De bron  (Vodafone) klopt niet helemaal. Google Play Store kun je niet verwijderen.
m.vr.gr.

marita5
door marita5 Mar 1, 2017 om 11:52
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@F Weele , hier had ook iemand de google play store verwijderd , door het toestel uit en aan te zetten, en dan 15 min wachten , was de app google play store weer terug  http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=139&t=1713987 de links werken niet , bij de tweede link target blank bovenin de url de s van https verwijderen dan kunt u de link wel lezen .

f.weele
door f.weele Mar 2, 2017 om 08:58
1085 Antwoorden / 27 Vragen

Beste Marita5, het kan zijn dat het toestel waarop dit stond geroot was en b.v. de applicatie "All In One Toolbox" is gebruikt. Hiermede kun je dan weer wel systeemapps verwijderen. Of het ook op een "niet geroot" toestel werkt weet ik niet. In het verleden, bij het begin van Android,waren er phones en tablets die helemaal geen PlayStore hadden.
m.vr.gr.

marita5
door marita5 Mar 2, 2017 om 09:04
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo F.Weele , kan misschien zo zijn , ik heb er helemaal geen verstand van :(  m.vr.gr.

Cookies
door Cookies Mar 2, 2017 om 09:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Niet misschien, systeemapps kunnen alleen verwijderd worden als je er fratsen mee uit haalt (rooten dus).

marita5
door marita5 Mar 2, 2017 om 09:13
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Daarom schrijf ik ook aan @f.weele dat ik er geen verstand van heb .

aurora1
door aurora1 - Feb 28, 2017 om 18:55
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Soms kan vastlopen opgelost worden door de telefoon uit te zetten, de accu te verwijderen, 5-10 minuten wachten, accu er weer in en telefoon opstarten.
Ik heb nog nooit last gehad van vastlopen wegens Google Services.
Misschien moet u de telefoon eens scannen met bijv. Avast en Mbam.
Ook kunt u de telefoon wat opschonen, programma's verwijderen die u nooit gebruikt en zelf geïnstalleerd heeft. Eventueel kunt u de Crapcleaner gebruiken.
Als u een harde reset doet, is het handig om eerst een back-up te maken (via Kies bijv.).
Waarom Kassa aandacht aan zoiets zou moeten besteden zie ik het nut niet van in. Maar zoals gezegd, u bent hier op een openbaar forum, voor contact met Kassa even naar beneden scrollen en onderaan op Contact klikken.

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 28, 2017 om 19:07
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Android zit inderdaad vol met bugs, het is net Windows, vaak veroorzaakt door het sausje wat de fabrikant er overheen gooit. Daarnaast moet je toch alweer uitkijken naar een nieuwe telefoon Android 5.1 is alweer oud en ook Samsung komt echt niet nog met een up-date op de proppen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 1, 2017 om 00:10
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Het is sowieso slim om een backup in de cloud te hebben. Dan is het opnieuw installeren een kwestie van 1X aanmelden en de telefoon zijn werk laten doen. 30 minuten later staat alles weer op dezelfde volgorde op uw telefoon. Zelfs uw geliefde achtergrond, ook alarminstellingen en bijv notities zijn weer terug.