tu
door tukkertje Jan 27, 2021 om 19:21
Computers & telefonie

Gpx-bestand

Ik wil graag fietsroutes, zoals de fietsknoopuntenroutes, via een gpx-bestand op mijn Garmin edge explore zetten, maar de laatste handeling mislukt. Als ik de route van de site download komt deze in het als standaard vermelde Windows media player terecht en kan ik er niets mee. Als ik in de standaardprogramma's achter de gpx-bestanden op de vermelding media player druk om dit te wijzigen komt er een blokje met o.A.de tekst dat ik een andere app kan zoeken. Maar daar kom ik niet meer uit, bovendien vraag ik mij af of ik niet op,een eenvoudige wijze kan kiezen voor een download in een door mij gemaakte nieuwe map, waarna ik de route op de gps kan zetten. Wie helpt?

2096 10 Rapporteer

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Jan 27, 2021 om 19:36
2048 Antwoorden / Vragen

Ik neem aan dat u op uw pc een of ander clientprogramma van Garmin moet draaien dat uw bestand uploadt naar uw apparaatje. Heeft u indertijd niets moeten installeren? Zo ja start dat programma en geef aan dat u uw bestand wil uploaden.

tu
door tukkertje Jan 27, 2021 om 20:48
176 Antwoorden / 159 Vragen

Dat klopt, maar als ik van bepaalde sites zelf routes maak, moet ik deze zelf eerst downloaden. Ik zoek eigenlijk een antwoord op de vraag hoe ik kan voorkomen dat Windows media player het standaardprogramma is voor gpx bestanden. Ik wil graag zelf een nieuwe map maken. Zie ook mijn vraag.

diumenge
door diumenge - Jan 27, 2021 om 19:49
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Welke browser gebruik je? Meestal bestaat er wel de optie om zelf de download locatie te kiezen namelijk.

tu
door tukkertje Jan 27, 2021 om 20:50
176 Antwoorden / 159 Vragen

Chrome of eventueel Edge. Maar zie in mijn vraag dat ik er niet in slaag Windows media player niet als standaard programma voor gpx te gebruiken en dat zelf wil bepalen.

diumenge
door diumenge Jan 27, 2021 om 20:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er staat letterlijk een vraag over downloaden in een andere map in je vraag, maar goed. Je hebt al gevonden dat je ook kan kiezen voor 'Een andere app zoeken op deze PC.", klik daar op en je krijgt de verkenner. Nu moet je alleen nog het programma (kennelijk iets van Garmin) zien te vinden waar aan je die extensie wilt koppellen. Heb je inderdaad een programma op je PC staan daarvoor?

brui0929_20654
door brui0929_20654 - Jan 27, 2021 om 20:56
98 Antwoorden / 1 Vragen

Het is mogelijk om extensies dat zijn de laatste 3 lettters bijvoorbeeld exe te converteren naar een ander bestand type. Dit gebeurt met een converter. Dit programma zet bestanden van om naar het bruikbaar bestandstype. Type in Google naar een programma die het bestand naar gpx om kan zetten. Kijk met de verkenner welk bestandsformaat achter het bestands naam staat. Open de verkenner klik op C klik op download. Nu ziet u het bestand staan met het bestandsformaat. Zoek in Google naar ... naar gpx waar ... voor het huidig bestandsformaat staat.

tu
door tukkertje Jan 27, 2021 om 21:13
176 Antwoorden / 159 Vragen

Dank voor uw uitgebreide antwoord en zal mij daar morgen in verdiepen. Is er overigens geen mogelijkheid om het standaardprogramma voor gpx te wijzigen?

justmeagain
door justmeagain Jan 27, 2021 om 22:55
623 Antwoorden / 8 Vragen

Omzetten is kansloos, de navigatie van ts werkt met .gpx bestanden. Een andere extensie gaar zeker voor problemen zorgen.
Ts moet het gpx bestand niet proberen te openen maar proberen naar zijn navigatie te kopiëren.

brui0929_20654
door brui0929_20654 Jan 27, 2021 om 23:06
98 Antwoorden / 1 Vragen

beste justmeagain zoals ik al schreef de media player heeft leest geef gxp bestanden.

beste tukkertje Windows 10 heeft hiervoor geen standaard programma.

gerbera
door gerbera - Jan 27, 2021 om 22:18
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien de oplossing, Op uw PC staat als het goed is een map download. Open met verkenner en ga op die map staan klik op de rechtermuisknop en klik vervolgens op eigenschappen (geheel onder in rolmenu) Klik vervolgen in het volgscherm op "Algemeen". In het volgende menu kunt u een standaard map voor download instellen. Als het goed is staat in die regel waarschijnlijk C:\ user\(naam PC)\ mediaplayer.  Verander die map in C:\user\ (naam PC)\ Download en klik vervolgens op toepassen. Als het goed is komen nu alle downloads die u uitvoert in deze map. Hieruit kunt u dan bestanden copiëren naar de daarvoor bestemde map.

tu
door tukkertje Jan 27, 2021 om 23:29
176 Antwoorden / 159 Vragen

Gerbera, dit lijkt mij een voortreffelijk antwoord. Dank.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - Jan 27, 2021 om 22:32
1761 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tukkertje,

Vindt u het niet handiger om uw smartphone te gebruiken?

Er zitten gratis navigatie apps (ook voor fietsen en wandelen) op zoals "Here we go" : deze is ook zonder internet te gebruiken en de kaarten worden automatisch geupdate.

tu
door tukkertje Jan 27, 2021 om 23:30
176 Antwoorden / 159 Vragen

Nieuw voor mij, maar is idee. Dank.

tu
door tukkertje Jan 27, 2021 om 23:31
176 Antwoorden / 159 Vragen

Dank Malta, ik ga morgen de antwoorden aan de praktijk toetsen.

en voor allemaal, dank voor het goede meedenken.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Jan 28, 2021 om 13:53
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Helaas,  mijn  Smartphone heeft Yandex. maps,   prima navigatie  maar voor rond ritje  moet ik meerdere punten invoeren.

Ik vermoed dat je een route wil downloaden en  niet elke Navigatie heeft dat erin zitten.
Wel kan ik alles invoeren,   auto, fiets of lopen,  en zelfs varen in bootje maar  wel  van A naar B en  geen rondje helaas...

ma
door malty - Jan 27, 2021 om 23:10
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Naar het gpx bestand gaan rechtsklikken op bestand en kiezen voor Openen met....
Dan het vinkje weghalen bij Dit bestandstype altijd openen met....
Lees eens https://www.ct.nl/workshops/bestand-openen-met-programma-windows-10/

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 28, 2021 om 09:56
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Kent u deze optie: https://www.youtube.com/watch?v=AU8TL1YLA3k, snel gevonden met deze zoeknaam: fietsroutes op garmin ex explorer

ma
door malty - Jan 28, 2021 om 13:25
1112 Antwoorden / 1 Vragen

Ik neem aan dat u bekend bent met openfietsmap, gratis kaarten met fietsknooppunten.
www.openfietsmap.nl
Heb zelf nog een Garmin dakota20.

tu
door tukkertje Jan 28, 2021 om 13:59
176 Antwoorden / 159 Vragen

Nee Malty was mij niet bekend. Het is allemaal nog nieuw voor mij(ons). Dank voor de fijne tip.

ma
door malty Jan 28, 2021 om 15:21
1112 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt bij Garmin het programma Base Camp downloaden waarmee fietsroutes gemaakt, getoond en naar toestel overgezet kunnen worden.
De openfietsmap is in Base Camp te gebruiken.

gerbera
door gerbera - Jan 28, 2021 om 15:22
7361 Antwoorden / 14 Vragen

Misschien een leuk bestand om div. routes te plannen en op te slaan. klik  hier u kunt de routes downloaden en in mijn aangegeven eerder bericht komt deze dan in de map download van waaruit u hem dan kunt verplaatsen naar het gewenste doel.