ct
door ctcalis Oct 22, 2019 om 18:54
Computers & telefonie

Graag delen!! Beste post. NL, je stuurt een pakketje. Met track en trage code.

Graag delen!!

Beste post. NL, je stuurt een pakketje. Met track en trage code. Zo gezegd ligt hij na ruim een week in de sorteerruimte. Maar ik weet beter dat mijn pakketje is gestolen. Zonder dat het gescand is kan de oplichter je pakket ontvreemden. Het moet haast wel fraude zijn binnen het bedrijf. Je belt netje om te melden dat het gestolen is. Het wordt een registratie. Laat mij niet lachen zeg. Het geeft de dief, de oplichter en de medewerker een vrij brief om iets van je te jatten. Ook idd niet handig dat ik het opstuur. Maar de track en trage zegt toch ook iets. Het is dus geld klopperij. Gooi gewoon je pakketje of brief  in de bus want je bent het hoe dan ook toch wel kwijt. De track en trage is niet traceerbaar. En post. NL doet helaas niets voor jou.

Bedankt www. Post.nl voor jullie voortreffelijk service. En het helpen en ondersteunen van oplichters. Pakketje is niet gescand maar is wel bij de oplichter!!! Hoe kan dat.

2494 15 Rapporteer

jo
door jorisw - Oct 22, 2019 om 18:55
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Aangifte gedaan?

diumenge
door diumenge - Oct 22, 2019 om 19:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

We zitten hier niet op Facebook met je 'Graag delen!!'.

Magnum007
door Magnum007 - Oct 22, 2019 om 19:03
594 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo CT,

Heb je nog een vraag ?

Th
door Thijs124 - Oct 22, 2019 om 19:05
289 Antwoorden / Vragen

Afdeling korte verhalen?
Probeer een cliffhanger te plaatsen tegen het einde. Dan kun je later met een vervolg komen.

tijger1
door tijger1 - Oct 22, 2019 om 19:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Aanstelleritis. Delen, doe niet zo gek.

panter22
door panter22 - Oct 22, 2019 om 19:16
6599 Antwoorden / Vragen

Je pakje is zoekgeraakt, begrijp ik uit je verhaal. De sorteerruimte heeft het pakje gehaald, maar  verder niet.
Een klein pakje kan wel in de brievenbus, desnoods als brievenbuspakje (met track en trace). Maar als je een klein pakje wilt versturen met de pakketpost, doe er dan een grote doos omheen. Dat kleine pakket kan ergens tussen komen en zoekraken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 22, 2019 om 19:22
16772 Antwoorden / 202 Vragen

Tja, waarom niet aangetekend verzonden en als het waarde betreft zelfs ook verzekerd! Dan heeft u dit probleem niet. Volgens de wetgeving, helaas voor u, is de verzender en niet PostNl verantwoordelijk voor een juiste verzending.

Daarbij ook nog: hoe bewijst u dat het door u verzonden pakket dan niet op de bestemming als bedoeld is ontvangen? Herhaald: aangetekend verzenden, dan heeft u dit probleem niet.

En als al ook door andren gezegd, wij kunnen dit niet delen. Wij zijn vrijwilligers die proberen vragen te beantwoorden op basis van kennis en ervaring.
Daarbij is ook nog aan de orde dat dit een openbaar forum is en kunnen bepaalde opmerkingen worden opgevat als smaad en fraude in strafrechtelijke zin als er geen of geen afdoende bewijs voor is.

O, ja, in navolging van de vorige zin: u kunt altijd aangifte doen als u zelf van mening bent dat er sprake is van  ... door u genoemde termen ... maar ook dan: valslijke aangifte resp. aangifte zonder afdoende bewijs is ook een strafrechtelijk vervolgbaar gegeven. Nog een keer: aangetekend verzenden en zonodig met verzekering.

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 22, 2019 om 19:38
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Uit de link:
Ben jij de afzender? Je vindt de Track & Trace-code en de postcode van de ontvanger op het verzendbewijs dat je krijgt wanneer je je pakket afgeeft op een PostNL-locatie.

Misschien is er toch nog iets aan te doen i.p.v. bellen.
https://www.postnl.nl/klantenservice/probleem-klacht/niets-ontvangen/pakket

ne
door neodutchio - Oct 22, 2019 om 20:11
5129 Antwoorden / 12 Vragen

U hebt een gps signaal in de doos gedaan zodat u weet dat het gestolen is? Wellicht is de barcode dusdanig beschadigd of de sticker van de doos af waardoor deze niet meer traceerbaar is. Eerst even nadenken voordat u domme dingen zegt. Op de werkvloer bij PostNL zijn geen jassen en tassen toegestaan. U denkt dat een medewerker met pakjes onder de arm langs de beveiliging loopt? En de managers op de werkvloer zijn ook niet te vertrouwen?

Geen idee wat de waarde van het pakket was, maar een aanklacht van laster en smaad en n.a.v. een onterechte beschuldiging is vrij prijzig.

U bent hier ook niet bij PostNL, of op welke social medium dan ook. Wat moeten wij met uw info?

gerbera
door gerbera - Oct 22, 2019 om 21:44
7348 Antwoorden / 14 Vragen

Zo u bent uw frustratie kwijt alleen bent u hier niet bij PostNL.
Overigens een heel vreemd verhaal want het duurt zeker geen week voor het in het sorteercentrum aanwezig is tenzij u in een hutje op de hei woont. Vervolgens ontvangt u een barcode waarmee het pakket wordt aangemeld bij PostNL en in het sorteercentrum direct gescand. En dan gaat u er op voorhand vanuit dat het gestolen zou zijn, maar hoe weet u dat het niet gescand is. Als u daar zo zeker van bent is het normaal dat u daarvan dan aangifte doet bij de politie. En volgens u zit het sorteercentrum zit vol met dieven, fraudeurs en oplichters. Maar hoe verklaard u dan dat héél veel pakketjes gewoon bezorgd worden. Volgende keer toch maar wat voorzichtiger zijn met uw aantijgingen want hier lusten de honden geen brood van. Hoop voor u dat PostNL hier niet mee leest anders kon u, naast het pakketje, mogelijk nog een groter probleem verwachten.

tenormin
door tenormin - Oct 22, 2019 om 21:50
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@ctcalis, heb het gedeeld hoor, met mijn buurvrouw. Ze heeft echter geen problemen, maar goed, U wilde dat het gedeeld werd: bij deze. ;-)

aurora1
door aurora1 - Oct 22, 2019 om 22:12
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Maar u bent nu niet bij post.nl toch?
Overigens hier nooit problemen met de post, integendeel.
En wat delen en met wie? De overbodige uitroeptekens? Of de taartjes? Die taartjes kan ik wel alleen aan en delen bepaal ik zelf.

ju
door juliomariner - Oct 23, 2019 om 09:27
1310 Antwoorden / 2 Vragen

Dus omdat u 1 pakketje kwijt bent moeten wij het massaal deken? Het moet niet gekker worden.
Track en trage code? Er is aan u geen komiek verloren gegaan.

aw
door awm - Oct 23, 2019 om 16:57
44 Antwoorden / 8 Vragen

Beste ctcalis, ik snap denk ik wat je waarschuwing is:

Het heeft geen zin om met track en trace te sturen omdat de post het toch niet kan achterhalen, je betaalt er wel meer voor dan met postzegels.

Klopt dat?

(ik ben nog van de generatie kiezen of delen, de kiezer was altijd de bovenliggende partij)

ne
door neodutchio Oct 23, 2019 om 17:36
5129 Antwoorden / 12 Vragen

Elk pakketje gaat met een track en trace. En een pakketje betaal je niet met postzegels.

Tr
door Trostomaat - Oct 24, 2019 om 00:45
239 Antwoorden / Vragen

Geen wonder, met zo'n code kun je er lang op wachten.