renedavids
door renedavids Dec 30, 2009 om 11:30
Computers & telefonie

Gratis internet beveiliging

hoi
wie weet er een goede gratis internet beveiliging voor mij ?
alvast bedankt gr rene

9219 25 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 11:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even Googelen, er is voldoende. Daarbij is het ook handig om dit onderwerp dat zeker aan de orde gekomen is op de site van Kassa daar te bestuderen. Er staan gebruikerservaringen bij.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 11:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedenk wel dat goedkoop vaak duurkoop is.
Kan je het veroorloven om zo'n 40 euro per jaar aan een internet security pakket te besteden: doe dat dan. In zo'n pakket zijn alle onderdelen (firewall, virusscanner etc.) op elkaar afgestemd.

vrgr. AF

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 12:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

P.S. Google op internet security test en lees een stuk of wat testen hierover om tot een oordeel te komen.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 12:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo rene,ik gebruik zelf avg9 de hollandse versi en spamfigter en werkt prima,maar er zijn er natuurlijk veel meer,even googlelen
mtvrgrt Nico

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 13:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al van af het begin van AVG dit beveiligings programma en tot nog toe met goed resultaat.
Met groet Valerius

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 14:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik ook AVG 9
is gratis en werkt super!

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag rene,
Je zou even kunnen kijken op: gratissoftwaresite.nl
Je vindt daar tevens toelichting op de diverse vermelde (en daar te downloaden)programma's.

vr.gr.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 18:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik gebruik de AVG prima

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 18:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

Waar je deze site bijna nooit over hoort is Microsoft Security Essentials. Dit is een gratis Nederlandstalig programma dat onverwacht prima recensies krijgt.
Klik hier voor meer info en download

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 18:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vergeten te vermelden. Sinds een paar maanden staat dit programma op mijn pc en alles werkt goed en eenvoudig. Wat bescherming betreft is dat net als alle andere hier genoemde programma's afwachten.

Vr. gr. Wim

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 18:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

@off topic

Hallo Aurora1, ook weer op de site aanwezig?! Vroeg me al af waar je was.
Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 18:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Op de genoemde gratissoftwaresite is ook nog wat nadere informatie te vinden over MS Security Essentials.

@off topic

Hallo Edrick3,
Dank voor je aardige berichtje. Ik ben niet bepaald blij met de site in de huidige vorm, de "verbeteringen" t.o.v. de oude versie (die van mij direct terug mag komen), en die duimen onzin e.d. Vandaar nog zelden erop aanwezig.

Ik wens jou en alle anderen een fijne jaarwisseling en alle goeds voor 2010!

Met een vriendelijke groet,

aurora1

ve
door verwijderd - Dec 30, 2009 om 23:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn advies voor een goede beveiliging en toch geen zware processor-belasting:

Avira AntiVir als virusscanner
Spyware Doctor als antispyware (MBAM kan ook)
Comodo Firewall als firewall
Threatfire als HIPS

en last but not least, Returnil Virtual System en/of Sandboxie als sandbox (voor als je helemaal met een gerust hart wilt surfen / installeren).

Dit alles geheel en al gratis.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 02:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat is dat toch voor vreemd idee dat sommigen hebben dat betaalde pakketten per definitie beter zouden zijn? Maar goed... er zijn inderdaad heel veel uitstekende gratis pakketten die allemaal uitstekend hun werk doen.

Je hebt minimaal drie beveiligingslagen nodig in Windows:

Antiviruspakket - Heel veel keuze: Avira, Avast en AVG zijn de meestgebruikte en voldoen uitstekend. Slechts één antiviruspakket installeren, want als je meerdere installeert, kunnen die elkaar bijten. Bovendien vertragen ze dan je systeem wel heel ernstig.

Anti-spyware - Gebruik hier een combinatie van twee of drie pakketten; wat de ene niet vindt, vindt de andere weer wel. Goede keuzes zijn MBAM, Spybot S&D, Spyware Doctor.

Firewall - Windows heeft zelf al een - tamelijk spartaanse - firewall ingebouwd. Er zijn echter ook firewalls die wat meer luxe bieden en wat beter af te stellen zijn. Comodo is een uitstekende keuze.
Wat betreft de firewall nog wel één waarschuwing: de goede werking van een firewall staat of valt met hoe jij als gebruiker ermee omgaat. Als het ding een waarschuwing geeft en jij klikt dan gewoon automatisch op 'Toestaan', dan kun je de firewall net zo goed achterwege laten. Je zult heel goed moeten opletten welk programma er precies contact met het internet wil.

Microsoft Security Essentials blijkt ook een goed pakket te zijn, trouwens. Daarin zit niet alleen een virusscanner, maar ook een malwarescanner.

De zwakste schakel qua veiligheid zit helaas nog steeds tussen toetsenbord en stoel...

Overigens zie ik in mijn omgeving steeds meer mensen overstappen naar Linux, meestal Ubuntu. Ik promoot dat ook nogal. Zeker diegenen die eigenlijk alleen maar een beetje rondsurfen op het internet, wat mailen en af en toe een Office-toepassing (tekstverwerking, spreadsheets, presentaties) nodig hebben, nu en dan een muziekje of een filmpje willen bekijken, kunnen met Linux prima uit de voeten.
Het is niet zo flashy als Windows, maar wel veel veiliger (er zijn gewoon geen virussen of malware bekend) en het vraagt minder van je systeem (dus sneller).
Toegegeven: je zult er even aan moeten wennen, maar dan heb je officieel gratis en voor niks een heel compleet, zeer stabiel en veilig computersysteem.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 10:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij de betaalde pakketten valt Kaspersky in de beste categorie.
Bij de gratis pakketten valt Avast in de beste categorie.

Norton, McAfee, AVG vallen echt tegen.
McAfee en AVG laten helaas teveel trojan horses door.

Als je van de diverse gratis pakketten gebruik maakt, is daar het probleem van dat die pakketten niet altijd goed met elkaar overweg kunnen.
Bij de complete pakketten (internet security) is dat probleem niet aanwezig, omdat de diverse onderdelen op elkaar zijn afgestemd.

Daarbij is het ook dat de diverse fabrikanten van de beveiliging zelf gaan bepalen wat wel en niet goed is, terwijl dit aan de gebruiker overgelaten moet worden.
Norton en McAfee verwijderen zomaar programma's die wel veilig zijn, maar wel het gedrag kunnen vertonen van phissing programma's.
En om toch van die programma's gebruik te kunnen maken dient dan de beveiliging van de computer verwijderd te worden.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ikbenik:
Je haalt hier van alles door elkaar en beweert dingen die echt niet kloppen; gevalletje klok en klepel:

Bij de betaalde pakketten valt Kaspersky in de beste categorie.
Bij de gratis pakketten valt Avast in de beste categorie.

Norton, McAfee, AVG vallen echt tegen.
McAfee en AVG laten helaas teveel trojan horses door.

De tests van av.test.org (zo ongeveer de standaard waaraan de kwaliteit van virusscanners worden afgemeten) spreken je aan alle kanten tegen. Kijk maar even op de volgende links: betaalde pakketten en gratis pakketten.

Als je van de diverse gratis pakketten gebruik maakt, is daar het probleem van dat die pakketten niet altijd goed met elkaar overweg kunnen.
Onzin. Dat geldt alleen maar als je twee of meer antiviruspakketten naast elkaar gebruikt. Dat moet je nooit doen, ook niet met betaalde pakketten. Dit geldt overigens ook voor firewalls. Je hebt slechts één firewallpakket nodig.
Juist omdat het losstaande applicaties zijn, kunnen ze elkaar meestal niet bijten. Bij (standalone) anti-malware-programma's is het zelfs te adviseren om je pc regelmatig door verschillende programma's te laten controleren. Vaak vindt het ene pakket bepaalde malware niet en het andere juist weer wel en omgekeerd.

Het gevaar met totaalpakketten is m.i. zelfs nog wat groter: als een hacker of een virus kans heeft gezien om een beveiliging van een totaalpakket te omzeilen, is de kans groter dat dan meteen ook al je beveiliging op zijn gat ligt.

Waar je je beweringen over McAfee en Norton vandaan haalt is mij een compleet raadsel. Die verwijderen echt niet "zomaar" allerlei programma's. Als deze pakketten correct ingesteld zijn, zul je altijd gevraagd worden. En daarvoor hoef je echt de complete beveiliging niet van de computer te verwijderen.
Wat wel voorkomt - bij alle pakketten overigens, niet alleen bij McAfee en Norton - zijn zogenaamde "false positives": meldingen dat er bepaalde problemen zijn, terwijl dat niet zo is. Tsja... dat gebeurt nu eenmaal, valt weinig aan te doen.

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 11:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

het had natuurlijk moeten zijn:
www.avtest.org

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 11:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Juist omdat het losstaande applicaties zijn, kunnen ze elkaar meestal niet bijten.

Hier is een stukje tekst weggevallen:

Virusscanners en firewalls doen twee hele verschillende dingen die in principe, technisch gezien, weinig tot niets met elkaar te maken hebben. Juist omdat het losstaande applicaties zijn, kunnen ze elkaar meestal niet bijten.

Ik blijf ook zeuren om een edit-knop...

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het voordeel van één totaalpakket is dat mensen verder (meestal) geen andere gratis beveiligingsprogramma´s en gadgets meer installeren met alle gevolgen van dien.
En met zo'n totaalpakket weet je zeker dat het ene onderdeel het andere niet bijt en heb je (normaal gesproken) support als er iets mis gaat.
Het idee van vertrouwen is ook erg belangrijk......

Vrgr. AF
P.S. soms wordt ik een beetje kriegel van het woordje gratis..... ;-)

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 12:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@akkefiet:

Er is niets mis met "gratis" software. Er zijn nu eenmaal mensen die er een bepaalde filosofie op nahouden en software daarom gratis aaanbieden.

Sommige bedrijven bieden (vereenvoudigde) versies van hun pakketten gratis aan voor thuisgebruikers. Ook niets mis mee.

Wat ik me niet voor kan stellen, is dat mensen kapitalen uitgeven voor een brak systeem zoals Windows: het barst van de veiligheidsproblemen, je hebt allerlei extra beveiligingssoftware nodig om het te laten werken.... en dat terwijl er een uiterst veilig en gratis alternatief bestaat....

ve
door verwijderd - Dec 31, 2009 om 12:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

holpen schreef op donderdag 31 dec 2009, 12:19: .... en dat terwijl er een uiterst veilig en gratis alternatief bestaat....

@holpen
Hiermee heb je eigenlijk het beste antwoord gegeven.
Ik ben ook niet tegen gratis software (don't get me wrong) en wat mij betreft gaat iedereen over op Linux.

Vrgr. AF

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 16:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik reageer wel een beetje laat, maar ga eens naar www.avast.com en klik daar op support => Free Avast Home Registration

deze antivirusscanner heb ik van een officieele computerhulp gekregen, hij heeft hem zelfs met uitleg op zijn site staan:
www.helpathome.nl
Succes!

ve
door verwijderd - Jan 8, 2010 om 21:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

holpen schreef op donderdag 31 dec 2009, 11:51: @ikbenik:
Je haalt hier van alles door elkaar en beweert dingen die echt niet kloppen; gevalletje klok en klepel:

Bij de betaalde pakketten valt Kaspersky in de beste categorie.
Bij de gratis pakketten valt Avast in de beste categorie.

Norton, McAfee, AVG vallen echt tegen.
McAfee en AVG laten helaas teveel trojan horses door.

De tests van av.test.org (zo ongeveer de standaard waaraan de kwaliteit van virusscanners worden afgemeten) spreken je aan alle kanten tegen. Kijk maar even op de volgende links: betaalde pakketten en gratis pakketten.

Waar je je beweringen over McAfee en Norton vandaan haalt is mij een compleet raadsel. Die verwijderen echt niet "zomaar" allerlei programma's. Als deze pakketten correct ingesteld zijn, zul je altijd gevraagd worden. En daarvoor hoef je echt de complete beveiliging niet van de computer te verwijderen.
Wat wel voorkomt - bij alle pakketten overigens, niet alleen bij McAfee en Norton - zijn zogenaamde "false positives": meldingen dat er bepaalde problemen zijn, terwijl dat niet zo is. Tsja... dat gebeurt nu eenmaal, valt weinig aan te doen.

Waar ik het vandaan heb?

Simpel.

Ik ben computermonteur, en ik beschrijf hier gewoon wat ikzelf tegenkom en wat mijn ervaring is.
Dat die niet overeenkomt met die testen, daar kan ik niks aan doen.

ve
door verwijderd - Jan 14, 2010 om 21:14
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk even op www.microsoft.com daar vind je de grats Microsoft Security Essentials!

ve
door verwijderd - Jan 16, 2010 om 11:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoi jongens en meiden allemaal heel erg bedankt
sorry late reaktie heb in ziekenhuis gelegen
groetjes rene