hans515
door hans515 Apr 8, 2016 om 15:10
Computers & telefonie

Gratis opslag One Drive van Microsoft verdwijnd voor een groot deel...

Krijg bericht dat van mijn 15 GB gratis opslag in de Cloud, van Microsoft One Drive, maar 5 overblijft na half juli.
Ik heb er veel foto's in staan. Mijn  vraag is: Als ik nu een tweede account maak, zou ik dan daar óók 5 GB kunnen stallen?
Je kunt wel upgraden naar méér opslag tot 1 TB , maar daar moet je dan € 10,-- per maand voor betalen en dát ben ik echt niet van plan. Heeft iemand een suggestie?

4744 6 Rapporteer

marita5
door marita5 - Apr 8, 2016 om 15:28
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Hans515 ,

Kijk eens naar deze optie , scroll ook naar beneden ,  klik op de rode regel .

https://www.transip.nl/stack/

hans515
door hans515 Apr 8, 2016 om 16:27
250 Antwoorden / 117 Vragen

Hallo Maritas, Goed idee, ik heb me reeds aangemeld, bedankt voor de tip!

hans515
door hans515 Apr 25, 2016 om 12:03
250 Antwoorden / 117 Vragen

hans515

DOOR MARITA5
iK HEB NU TWEE WEKEN  "STACK" EN IK MOET ZEGGEN, DAT IS EEN PRIMA EN EIGENLIJK BETER ALTERNATIEF.
dIE MOGELIJKHEID VAN DE GRATIS OPSLAG, DENK IK NIET  'VOL' TE KRIJGEN,  IDEAAL!!
BEDANKT VOOR HET ADVIES.
MET VR.GR. HANS.

hans515
door hans515 Apr 25, 2016 om 12:12
250 Antwoorden / 117 Vragen

Hallo Maritas,
Er ging geloof ik iets mis...........
Maar het volgende: iK HEB NU TWEE WEKEN  "STACK" EN IK MOET ZEGGEN, DAT IS EEN PRIMA EN EIGENLIJK BETER ALTERNATIEF.  DIE MOGELIJKHEID VAN DE GRATIS OPSLAG, DENK IK NIET  'VOL' TE KRIJGEN,  IDEAAL!!                                 BEDANKT VOOR HET ADVIES.  MET VR.GR. HANS.

marita5
door marita5 Apr 25, 2016 om 12:19
11507 Antwoorden / 15 Vragen

@Hans515 , ik begreep uw reactie al niet ( ging inderdaad iets mis ) , ik dacht dat het iets te maken had met mijn gebruikersnaam 5 i.p.v. S maar ook dat maakt niks uit het beestje kan maar een naam hebben ;-) Fijn om te horen dat u er zeer tevreden over bent , bedankt voor terugmelding Mvg .

gsm
door gsm - Apr 8, 2016 om 15:43
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Dat bericht heb ik nog niet gehad. Google Photo's is vooralsnog wel onbeperkt gratis. Een eigen Cloud (harde schijf op het locale netwerk) is ook handig.

marita5
door marita5 Apr 8, 2016 om 16:04
11507 Antwoorden / 15 Vragen

Dit bericht heb ik vandaag ook gekregen .

costnix
door costnix - Apr 8, 2016 om 16:18
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat kan, maar umoet er wel een andere e-mailadres aan hangen.

hans515
door hans515 Apr 8, 2016 om 16:29
250 Antwoorden / 117 Vragen

Een ander e-mail adres ga ik ook proberen. Bedankt!

Ma
door MacWally - Apr 9, 2016 om 00:33
151 Antwoorden / Vragen

Ik heb 2 maanden moeten wachten op de uitnodiging van Stack maar als je de code kunt verzilveren dan heb je ook wat. Let op ! Je serveradres is je gebruikersnaam.stackstorage.com.

gompy2
door gompy2 - Apr 25, 2016 om 13:05
2796 Antwoorden / 0 Vragen

@Hans515,

Hou er rekening mee dat als je gaat synchroniseren bij TransIp in je Stack-Cloud vanaf je eigen systeem, Stack geen lange bestandsnamen accepteert.

Als je dus bestanden hebt die een lange bestandsnaam hebben, waarbij het totale pad van bestandsnaam plus het totale Folderpad, meer als ik meen 255 karakters bedragen, dat niet wordt geaccepteerd bij Stack.

Wij hebben 2 accounts bij Stack, 1 voor mij zelf en 1 voor mijn vrouw, (ja we hebben alles strikt apart), en bij geen van beiden gaat dat lukken.

Je kunt dan voor dat soort zaken beter een gratis account bij Mega nemen (50GB), die accepteert dat wel.

https://mega.nz/

HubiC accepteert ook lange bestandsnamen. (25GB)

https://hubic.com/nl/

Waarom lange bestandsnamen?

Ik heb veel oude foto’s van het Rotterdam van vóór 1940.

Om zoveel mogelijk informatie aan een foto toe te voegen en te plakken gebruik in het maximum aantal karakters wat toegestaan is in Windows.

Bij het back-uppen naar Stack kwam ik er achter dat bij een heel groot deel van mijn foto’s de bestandsnaam verminkt is geworden, of helemaal niet is geaccepteerd, die stonden dus niet in de Stack-Cloud.

Gelukkig had ik de originele foto’s nog op externe schijven staan dus in principe is er niets verloren gegaan, maar goed, ik kwam er dus op tijd achter.
Heb al vanaf het begin gemaild met de Helpdesk van TransIp over deze tekortkoming, maar er is nog niets veranderd.

Het is maar een waarschuwing, voor jou en voor iedereen die Stack gebruikt.

hans515
door hans515 - May 4, 2016 om 12:02
250 Antwoorden / 117 Vragen

Ik gebruik nu enige tijd Stack voor mijn foto's " in de Cloud" en moet zeggen dat het prima werkt! Er is nog weer een update geweest. Ik kan zo, in no time een paar honderd foto's uploaden......Het zal wel even duren voor die box, daar, 1 TB vol zit!