lieston
door lieston Oct 22, 2011 om 16:05
Computers & telefonie

"gratis"telefoneren via VOIP.

Na 20 jaar in Frankrijk te hebben gewoond zijn mijn vrouw en ik weer in Nederland neergestreken. In Frankrijk bieden ALLE internetproviders bij hun ADSL-abonnement de mogelijkheid om "gratis?" (het is opgenomen in het abonnementstarief van € 35,= per maand) te telefoneren naar alle VASTE nummers in praktisch alle landen van de wereld.
Voor zover ik weet bestaat dit niet in Nederland of vergis ik me?

5504 18 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Oct 22, 2011 om 16:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De meeste providers bieden boven op hun pakket vaak wel zoiets als extra. Ziggo heeft bijvoorbeeld VolopBellen Altijd en KPN heeft BelOnbeperkt Altijd beide kosten je 10 euro extra per maand. Ander kabel of adsl providers zullen vast ook zoiets hebben, als ze tenminste ook telefonie aanbieden.

Alternatief is via een andere provider via voip te bellen, bijvoorbeeld voipbuster.com (maar er zijn nog heel veel andere). Daar moet je dan wel voor betalen, maar als je € 12,50 betaald bij voipbuster dan krijg je 2 maanden gratis bellen binnen Nederland (freedays).

diumenge
door diumenge - Oct 22, 2011 om 16:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lieston schreef op zaterdag 22 okt 2011, 16:05]... naar alle VASTE nummers in praktisch alle landen van de wereld.O, ik had het verkeerd gelezen, dacht dat het om lokale nummers gingen, naar vaste nummers buiten het eigen land onbeperkt heb ik nog niet gezien. Maar in dat geval is voipbuster o.i.d. wel een goede keuze.

tenormin
door tenormin - Oct 22, 2011 om 16:46
16817 Antwoorden / 108 Vragen

Heb geen idee of het hier kan, maar mijn vriendin in Engeland kan gratis met (bijna) de hele wereld bellen. Een uur lang. Ik moet dan voor haar de tijd in de gaten houden (ja we kwekken) en roep dan: 59 minuten en 20 seconden. Dan kan ze de verbinding verbreken en opnieuw bellen en gaat er een nieuw uur in. Ze heeft ook huis in Frankrijk en daar gaat het idem dito. Ik heb er hier niet over gehoord, althans, zou niet weten wie dit hier aanbied.

tr
door trappist - Oct 22, 2011 om 16:59
240 Antwoorden / 0 Vragen

wij bellen al enkele jaren via voipbuster.
voipbuster gebruikers bellen niet alleen gratis naar alle vaste lijnen in NL, maar ook naar België, Frankrijk, Spanje en zo nog veel meer landen, overige landen voor een prikkie en niks starttarief etc.

gsm
door gsm - Oct 22, 2011 om 17:31
5939 Antwoorden / 47 Vragen

UPC heeft bellen onbeperkt naar vaste nummers voor Europa, volgens mij voor €10 per maand.

birdies
door birdies - Oct 22, 2011 om 18:37
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 22 okt 2011, 16:46]Heb geen idee of het hier kan, maar mijn vriendin in Engeland kan gratis met (bijna) de hele wereld bellen. Een uur lang. Ik moet dan voor haar de tijd in de gaten houden (ja we kwekken) en roep dan: 59 minuten en 20 seconden. Dan kan ze de verbinding verbreken en opnieuw bellen en gaat er een nieuw uur in. Ze heeft ook huis in Frankrijk en daar gaat het idem dito. Ik heb er hier niet over gehoord, althans, zou niet weten wie dit hier aanbied.

Kwekken doe je helaas niet alleen door de telefoon! De vraag is of het gratis in Nederland kan!

tenormin
door tenormin - Oct 22, 2011 om 18:44
16817 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=trappist schreef op zaterdag 22 okt 2011, 16:59]wij bellen al enkele jaren via voipbuster.
voipbuster gebruikers bellen niet alleen gratis naar alle vaste lijnen in NL, maar ook naar België, Frankrijk, Spanje en zo nog veel meer landen, overige landen voor een prikkie en niks starttarief etc.

goede tip, ga gelijk info ophalen.

macwouter
door macwouter - Oct 23, 2011 om 23:54
825 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=birdies schreef op zaterdag 22 okt 2011, 18:37][quote=tenormin schreef op zaterdag 22 okt 2011, 16:46]Heb geen idee of het hier kan, maar mijn vriendin in Engeland kan gratis met (bijna) de hele wereld bellen. Een uur lang. Ik moet dan voor haar de tijd in de gaten houden (ja we kwekken) en roep dan: 59 minuten en 20 seconden. Dan kan ze de verbinding verbreken en opnieuw bellen en gaat er een nieuw uur in. Ze heeft ook huis in Frankrijk en daar gaat het idem dito. Ik heb er hier niet over gehoord, althans, zou niet weten wie dit hier aanbied.

Kwekken doe je helaas niet alleen door de telefoon! De vraag is of het gratis in Nederland kan!

Birdies birdies meiske toch. Deze dame heeft al bijna 2 oorlogen overleeft en daar moeten wij respect voor hebben. Ze is misschien soms een kattekop ( zie haar profiel) maar ze bedoeld het niet kwaad. Zie hieronder mijn pleidooi.

Voip

tdehond
door tdehond - Oct 24, 2011 om 09:36
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=macwouter schreef op zondag 23 okt 2011, 23:54][quote=birdies schreef op zaterdag 22 okt 2011, 18:37][quote=tenormin schreef op zaterdag 22 okt 2011, 16:46]Heb geen idee of het hier kan, maar mijn vriendin in Engeland kan gratis met (bijna) de hele wereld bellen. Een uur lang. Ik moet dan voor haar de tijd in de gaten houden (ja we kwekken) en roep dan: 59 minuten en 20 seconden. Dan kan ze de verbinding verbreken en opnieuw bellen en gaat er een nieuw uur in. Ze heeft ook huis in Frankrijk en daar gaat het idem dito. Ik heb er hier niet over gehoord, althans, zou niet weten wie dit hier aanbied.

Kwekken doe je helaas niet alleen door de telefoon! De vraag is of het gratis in Nederland kan!

Birdies birdies meiske toch
Voip

Off Topic
Sommige respondenten raken geïrriteerd door het grote aantal: " ik weet het niet antwoorden" van Ten.

De vraagsteller is niet in Engeland neergestreken maar in Nederland. Als Ten. niet weet hoe dit in Nederland kan dan hoeft deze vraag niet beantwoord te worden door een antwoord waar de vraagsteller niets aan heeft.

Dat T. 2 oorlogen heeft overleefd lijkt mij verder ook niets terzake doend. :)

Ter zake
In Nederland gebruiken vrienden en ik onderling Skype. Dat is gratis naar mensen die ook Skype op de computer hebben staan. Ook gesprekken via Skype naar Thailand verlopen prima.

lieston
door lieston - Oct 24, 2011 om 10:19
50 Antwoorden / 27 Vragen

Hartelijk dank allemaal voor reacties.Ik ga er mee aan de slag!

c.
door c.bonte - Oct 24, 2011 om 12:58
21 Antwoorden / 0 Vragen

Sinds 1 septer j.l. bel ik bij Ziggo bij mijn Alles in 1 abonnement naar vele Europese landen en volgens mij ook naar Amerika, geheel gratis. Ik ben er blij mee want mijn kinderen wonen in het buitenland.

natuurmens
door natuurmens - Oct 24, 2011 om 13:10
158 Antwoorden / 4 Vragen

Iedere provider heeft een abonnement voor bellen, de ene met bellen binnen Nederland, Europa of de Wereld. Maar er is ook een ander alternatief dat zijn de voip aanbieders die ook verschillende abonnementen hebben zoals bv. Skype en Budgetphone enz. er zijn legio aanbieders ik bel met Skype maar heeft ook zijn nadelen met Skype kan je geen 112 bellen of naar 0900 nummers. Het is de keuze die je maakt ik heb een Skype in nummer en ja sommige ondersteunen fax andere weer niet. Het kan soms een ramp zijn om het goed aan de praat te krijgen via je voip telefoon die je op router aansluit zodat de computer niet aan hoeft om te bellen.

Ik moet toegeven dat Nederlandse bel tarieven meer onder de woeker tarieven vallen veel providers bieden telefoon aan maar goed werken doet het niet altijd. Ja er worden een hoop kosten in rekening gebracht als je met mobiel 0900 nummer belt daar komen kosten vanaf 10 cent tot soms wel een euro bovenop het tarief.

Het is kijken wat je wil en ik moet zeggen soms lijkt het goedkoop maar als Skyper bel altijd met een ander Skyper gratis en ik heb zelf een Skype in nummer dus ben gewoon bereikbaar maar soms werk het niet helemaal goed. Maar in algemeen wel. Ja en velen willen een abonnement erbij en ja ik bel voor geen 3 euro door Nederland naar vaste nummers, mobiel doe ik mobiel

birdies
door birdies - Oct 24, 2011 om 13:15
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=c.bonte schreef op maandag 24 okt 2011, 12:58]Sinds 1 septer j.l. bel ik bij Ziggo bij mijn Alles in 1 abonnement naar vele Europese landen en volgens mij ook naar Amerika, geheel gratis. Ik ben er blij mee want mijn kinderen wonen in het buitenland.

Klopt niet wat je schrijft, zelfs in Nederland is telefoneren n.l. niet gratis bij Ziggo met een alles-in-1-abonnement.

Je zal wel aan Volop Bellen Altijd hebben afgesloten, maar dit heeft dus niks met een alles-in-1-pakket te maken.

qp
door qpc - Oct 24, 2011 om 13:31
203 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al aangegeven, kan je ook hier in Nderland bij vrijwel alle providers 'gratis' bellen naar alle (vaste) nummers in Nederland en andere landen.
Het verschil met Frankrijk is dat daar die 'gratis' dienst al in het abo zit inbegrepen en hier in Nederland heeft mn de keuze om dit af te sluiten als extra dienst.
Bijvoorbeeld bij Ziggo bel je sowieso al gratis naar andere Ziggo gbruikers, maar wil je gratis naar alle vaste nummers bellen in NL en andere landen, dan betaal je daar een tientje meer voor.
Ook bij de ADSL providers is dit mogelijk, bv bij XS4ALL kan je ook gratis naar zeer veel landen bellen voor een tientje extra in de maand (of was het nu 12,50 per maand).
Hoe dan ook, het is bij vrijwel alle providers mogelijk, vraag er eventueel naar als je een abo afsluit, of kijk op de websites van de verschillende providers.

tdehond
door tdehond - Oct 24, 2011 om 14:20
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ziggo: volopbellen:

Onbeperkt bellen naar vaste nummers in Nederland
Onbeperkt bellen naar vaste nummers in de landen: Belgie, Canada, Denemarken, Duitsland,
Frankrijk, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Portugal, Spanje, Verenigd Koninkrijk,
Verenigde Staten (inclusief Hawaï en Alaska), Zweden en Zwitserland

Let op: VolopBellen Altijd geldt niet voor betaalde servicenummers.
Bron: klik hier

De prijs in combinatie met Telefonie Z1 is € 19,95*.

jo
door jos123 - Oct 24, 2011 om 15:22
4 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo tenormin,

kopie:
Heb geen idee of het hier kan, maar mijn vriendin in Engeland kan gratis met (bijna) de hele wereld bellen. Een uur lang. Ik moet dan voor haar de tijd in de gaten houden (ja we kwekken) en roep dan: 59 minuten en 20 seconden. Dan kan ze de verbinding verbreken en opnieuw bellen en gaat er een nieuw uur in. Ze heeft ook huis in Frankrijk en daar gaat het idem dito. Ik heb er hier niet over gehoord, althans, zou niet weten wie dit hier aanbied.

Vertel mij wat meer over de manier waarop jouw vriendin vanuit Engeland belt met Nederland.
Mijn vrouw werkt in Engeland, ze zal heel blij zijn met die informatie. Dan kan zij wellicht ook gratis bellen.

Jos

houpsty
door houpsty - Oct 26, 2011 om 10:53
2 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo volgens mij als je internet en een laptop heb met webcam kan je via msn over de hele wereld met elkaar babbelen via chat! met webcam en beeld en geluid.

ligt beetje aan de verbinding maar is goed te doen. en je betaald er niets meer voor ook al laat je hem een week in verbinding staan!

foon is leuk maar voip erg slecht van kwaliteit!!

dus schaf laptop aan met webcam en klaar is kees ja als de ander dat dan ook heeft.

zeggen wel gratis bellen voor 10 euro in de maand, BOVENOP het abbo je al heb das wel 120 euro in jaar. extra

koop je goeie LAPTOP DIE GAAT WEL LANGER DAN 3 JAAR MEE!

3X 120 EURO.

das mijn idee en hoeft niet alleen via msn messenger kan ook via andere wegen gewoon googlen.

jo
door jos123 - Oct 26, 2011 om 11:45
4 Antwoorden / 2 Vragen

Houpsty,

Ja, dat klopt.
Alleen het enige probleem is dat mijn vrouw onmogelijk een laptop mee kan nemen naar haar werk.
Dus de enige mogelijkheid voor haar is: een mobiele telefoon.

En de verbinding nederland-engeland kost nogal wat. (We bellen al via een abonnement op skype; ik bel zelf via de computer)
Als dat nu wat goedkoper kan hou ik mij warm aanbevolen.

Jos