door 1984ramp Dec 6, 2014 om 23:51
Computers & telefonie

Hacken what's app

Op internet is er van alles over te lezen, maar mijn vraag: heeft iemand van jullie ooit ondervonden dat de what's app van mobiele telefoon gehackt is? Zo ja, is dat op de een of andere manier te traceren? Is het echt mogelijk dat iemand anders uit jouw naam apps verstuurt die jij zelf niet ziet (en ook niet het antwoord) ? Dat las ik nl. op internet. Het betreft bij ons een I phone. Graag reacties of ervaringen.

59263 17 Rapporteer

crewmember
door crewmember - Dec 7, 2014 om 21:33
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Binnen 10 seconden dit kunnen vinden:

http://www.wikihow.com/Access-Someone-Else%27s-WhatsApp-Account

Geen idee of dit nog werkt, maar lijkt me wel te kunnen.

Disclaimer:
Vrijwel alles wat digitaal is valt te hacken als een capabele persoon er werk van maakt. Consumenten firewalls en antivirus scanner zijn vooral om de geautomatiseerde hack/malware/keylogger bots tegen te houden. Ze doen vrij weinig als iemand echt je computer en dergelijke in wil.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 8, 2014 om 21:05
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Kun je Whatsapp op meerdere devices gebruiken met hetzelfde telefoonnummer?

diumenge
door diumenge - Dec 8, 2014 om 21:30
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 8 dec 2014, 21:05]Kun je Whatsapp op meerdere devices gebruiken met hetzelfde telefoonnummer?
Normaliter niet, maar uit de eerste post blijkt dat dat kennelijk wel te omzeilen is.

Met Telegram kan dat overigens wel.

ke
door kenwood1 - Dec 8, 2014 om 21:49
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ja hoor, mij whatsapp was gehackt en mensen kon alles wat ik verstuurde kon zien en kreeg ik raar apps terug. Ook kreeg ik raar foto's van alles en nog wat. Familie en vrienden kreeg berichten wat ik nooit gestuurd had.Mij mobile is ook gehackt.
Crimineel hebben onze leven verwoest.

ke
door kenwood1 - Dec 8, 2014 om 21:53
2 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn whatsapp is ook gehackt, Kreeg ik raar berichten Foto's, staats weer foto's . Klopt niks van. Hackers om onze omgeving hebben onze leven verwoest. Kapot gemak.Mij mobile is ook gehackt. niemand doet iets aan.

aurora1
door aurora1 - Dec 8, 2014 om 23:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

I-phone beveiligen lees hier.

door 1953 - Dec 9, 2014 om 03:10
3725 Antwoorden / 95 Vragen

En waarschijnlijk ook nog een phishing app. mogelijk?

crewmember
door crewmember - Dec 9, 2014 om 08:47
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=kenwood1 schreef op maandag 8 dec 2014, 21:53] onze leven verwoest. Kapot gemak.niemand doet iets aan.

Wie moet er wat aan doen dan? Het is je eigen verantwoordelijkheid je telefoon op orde te hebben.

Aan TS en Kenwood: Door gebrek aan goede telefoon antivirus software, is aan te raden heel je telefoon leeg te halen en terug naar fabrieksinstellingen te zetten. (maak een backup van alles dat je wil bewaren). Verder zou ik je wachtwoord van je router thuis ook veranderen en geen verbinding meer maken met openbare wifi spots. (trein/cafe etc)

pi
door pieterwolters - Dec 9, 2014 om 11:33
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=diumenge schreef op maandag 8 dec 2014, 21:30][quote=lekkerisdat schreef op maandag 8 dec 2014, 21:05]Kun je Whatsapp op meerdere devices gebruiken met hetzelfde telefoonnummer?
Normaliter niet, maar uit de eerste post blijkt dat dat kennelijk wel te omzeilen is.

Met Telegram kan dat overigens wel.

Dan kan je ieder geval met jezelf chatten. Zoveel gebruikers hebben ze bij Telegram immers niet :-)

pi
door pieterwolters - Dec 9, 2014 om 11:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=crewmember schreef op zondag 7 dec 2014, 21:33]Binnen 10 seconden dit kunnen vinden:

http://www.wikihow.com/Access-Someone-Else%27s-WhatsApp-Account

Geen idee of dit nog werkt, maar lijkt me wel te kunnen.

Maar het is niet "obvious". Je moet fysiek toegang hebben tot het toestel om het te kunnen hacken. Via malware lukt het niet.

door 1984ramp - Dec 9, 2014 om 12:36
46 Antwoorden / 24 Vragen

Vooralsnog dank voor alle reacties.
Maar wat als je geconfronteerd wordt met printscreens van apps die je zelf nooit geschreven hebt, je hebt deze nooit gezien en ook de antwoorden op die apps niet? Iemand heeft zich uitgegeven voor jou terwijl je daarvan zelf niets gemerkt hebt! Heb zelf ook allerlei sites gevonden en ontdekt dat hacken mogelijk is. Tevens schijnt het mogelijk te zijn dat apps verstuurd worden en dat zowel die apps als de antwoorden daarop "geblokkeerd" kunnen worden zodat de eigenaar van de mobiel deze niet ziet. In de telefoon zelf staan enkel en alleen je "eigen" apps. Vraag blijft nog steeds staan: is een "tweede account ergens - in de cloud b.v. - te traceren?? Misschien dat professionals dat kunnen natrekken, wij zelf in ieder geval niet. De telefoon gebruiken we niet meer. Ik heb inmidddels wel de indruk dat je zoveel kunt beveiligen als je wilt, maar dat slimme jongens dwars door alles heen kunnen gaan. Volg het nieuws maar in kranten, op tv en internet: alles is mogelijk. Hoe veilig zijn we nog?

aurora1
door aurora1 - Dec 9, 2014 om 14:20
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u met die gsm al gedaan wat @crewmember adviseert? Dus terug naar fabrieksinstellingen, wachtwoorden wijzigen, beveiliging erop zetten enz. De telefoon niet onbeheerd ergens neerleggen of uitlenen enz. U kunt dan eventueel ook nog een ander telefoonnummer nemen, bijv. voorlopig een prepaidkaartje.

door 1984ramp - Dec 9, 2014 om 14:47
46 Antwoorden / 24 Vragen

Aurora: Zeker! Nummer is geblokkeerd. Provider doet onderzoek. Idd, bellen met prepaid voorlopig. Overigens hoop ik nog steeds op reacties met dergelijke ervaringen en des te meer op oplossingen! Immers, deze hack kan verstrekkende gevolgen hebben, ik overdrijf beslist niet.
Dank aan iedereen die reageert en met me meedenkt.

aurora1
door aurora1 - Dec 9, 2014 om 15:08
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Lees dit bericht van november eens: klik hier.

Afwachten dus wat dat onderzoek door de provider oplevert.
Ik heb enige tijd geleden iets gelezen over updates van Whatsapp maar dat die niet van Whatsapp waren. Het blijft dus altijd goed opletten met apps.

Ik ken overigens niemand die dat overkomen is of van wie de gsm gehackt is.

crewmember
door crewmember - Dec 9, 2014 om 16:07
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 9 dec 2014, 11:34]

Maar het is niet "obvious". Je moet fysiek toegang hebben tot het toestel om het te kunnen hacken. Via malware lukt het niet.

De spy app die genoemd wordt kan ook via malware of vermomd als ander programma geinstalleerd worden.

@TS:
Ik acht de kans klein dat er hier iemand kan achterhalen wie hier achter zit.
Eventueel kan je je vraag stellen in het android of algemene telefoon forum op Tweakers. Daar hangt vast wel iemand rond die je wat meer kan vertellen.
http://gathering.tweakers.net/

Ik wil ook even melden dat er apps zijn waarmee je nep whatsapps kan maken die net echt lijken. In feite praat diegene die deze app gebruikt met zichzelf, maar vanuit een screenshot lijkt het dan alsof jij een gesprek met iemand hebt.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2207337

Daarnaast kan iedereen met een klein beetje photoshop ervaring ook binnen 10 minuten een nep whatsapp screenshot in elkaar zetten.

diumenge
door diumenge - Dec 9, 2014 om 20:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 9 dec 2014, 11:33]

Dan kan je ieder geval met jezelf chatten. Zoveel gebruikers hebben ze bij Telegram immers niet :-)

Klopt, hoewel 50 miljoen gebruikers (volgens eigen zeggen) ook niet echt weinig is.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 9, 2014 om 20:25
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=diumenge schreef op dinsdag 9 dec 2014, 20:20][quote=pieterwolters schreef op dinsdag 9 dec 2014, 11:33]

Dan kan je ieder geval met jezelf chatten. Zoveel gebruikers hebben ze bij Telegram immers niet :-)

Klopt, hoewel 50 miljoen gebruikers (volgens eigen zeggen) ook niet echt weinig is.
Telegram is super fijn, gewoon vanaf jouw PC te gebruiken, ideaal.
Never nooit niet dat ik meer dan 4 woorden op mijn telefoon ga typen.

Daarnaast veel minder privacy gevoelig.