pl
door plop77 Dec 23, 2007 om 22:29
Computers & telefonie

Handleiding KPN telefoon type Malta

wij hebben een oude KPN telefoon met grote toetsen en met de mogelijkheid om voorkeuzenummers te programmeren. Jammer genoeg zijn wij de handleiding kwijt en het lukt  het ons niet om nummers in het geheugen te krijgen. Ook onze vraag aan KPN via internet gaf geen resultaat.Ook de primafoon winkel kon ons niet helpen. Wij willen deze telefoon laten gebruiken door een oom van 86 die moeite heeft met de juiste nummers te kiezen, maar de telefoon moet dan wel de nummers in het geheugen hebben. Wie kan  ons helpen aan een handleiding of een hint hoe wij de nummers kunnen programmeren?Bvd Frans

1522 14 Rapporteer

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 24, 2007 om 09:45
16775 Antwoorden / 202 Vragen

plop77@ wacht even af of er iemand komt met een antwoord waar u mee uit de voeten kunt. Het kan i.v.m. de vrije dagen wel een paar dagen duren maar er zal wel ergens een beschrijving te voorschijn komen. Een andere mogelijkheid is m.i. naar een KPN serviscepunt gaan (niet primafoon maar dat voor zakelijke klanten.

door 4711 - Dec 24, 2007 om 09:50
885 Antwoorden / 2 Vragen

Als er Store Redial of Holt of zo op de knoppen stond komen we er wel vaker uit, dus Gerrit, als je alleen oud model naam vermeld kom je er lastiger uit!

Omdat ik vermoed dat het uit eind vorige Eeuw komt is er online minder te vinden... maar als de vragensteller nu eens vertelde welke knoppen er op zitten naast de Cyfer toetsen...?

door 4711 - Dec 24, 2007 om 11:57
885 Antwoorden / 2 Vragen

Geef een beschrijving van alle knoppen behalve die normale cyfers die erop zitten en tekst of symbool zo duidelijk mogelijk omschrijven, vaak komen we er dan wel uit, want mijn zoon deet het altijd zonder instruktie sneller dan ik het kon lezen, dus als je zegt wat er bij of op de knoppen staat.... lukte het meestal wel!

Inderdaat is er geen Malta telefoon te vinden, want ik zag wel een mobieltje met die naam, maar die was erg klein en ik ga er vanuit dat het een vast toestel is!

Als het niet lukt, dan word het in een service winkel van thuiszorg een hele dure telefoon.... dus geef de info eerst maar!

pl
door plop77 - Dec 24, 2007 om 12:02
4 Antwoorden / 7 Vragen
pl
door plop77 - Dec 24, 2007 om 12:06
4 Antwoorden / 7 Vragen

bedankt voor de reaktie. Op het toestel staan naast elkaar de volgende knoppen: memo,store,pause,recall en redial. Behalve de cijfers staat er ook nog een sterretje en een blokje.Frans

dirck
door dirck - Dec 24, 2007 om 13:26
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer het eens op deze manier:

Neem de hoorn op, druk op Store, toets vervolgens het voorkeuzenummer in waar je het nummer onder wilt bewaren (bijvoorbeeld de 1), toets daarna het telefoonnummer in en druk vervolgens weer op Store. Leg nu de hoorn weer op het toestel.

Om te controleren of het gelukt is neem je de hoorn weer op en druk je op Memo en daarna op 1.

Succes, Dirck

door 4711 - Dec 24, 2007 om 18:07
885 Antwoorden / 2 Vragen

Bedankt Dirck, maar vermoedlijk had ik hetzelfde gegeven, want 99% van alle geheugens werkten zo!

door 4711 - Dec 24, 2007 om 18:08
885 Antwoorden / 2 Vragen

Sorry, ik moet bij ons thuis eerst het telefoon nummer en dan voorkeuze toets indrukken, via Memo en dan nummer krijg ik dan verbinden, maar er zijn 2 mogelijk heden, eerst voorkeuze nummer of eerst telefoon nummer.... soms is 3x keer store na afloop nodig maar meestal niet...

pl
door plop77 - Dec 25, 2007 om 14:25
4 Antwoorden / 7 Vragen

hallo Dirck,

jammer genoeg lukt het niet met jouw voorstel. Mischien komen er nog andere adviezen of heeft iemand nog een handleiding liggen.Bedankt, Frans

dirck
door dirck - Dec 25, 2007 om 21:39
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Jammer dat het niet gelukt is.

Bij KPN staan wel Gebruiksaanwijzingen van nieuwere toestellen en die worden zo wel ingesteld.

Groet, Dirck

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Dec 25, 2007 om 23:09
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Plop77,

Probeer het eens door de store-toets een paar seconden langer ingedrukt te houden.

Hardware ERror MAN.

si
door siko - Feb 17, 2008 om 12:05
1 Antwoorden / 0 Vragen
mo
door mogless2008 - Dec 13, 2008 om 19:53
1 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien 'n wat late reactie maar ik heb de complete handleiding van de MALTA! Is er nog belangstelling voor?

da
door daangu - Jan 5, 2009 om 09:41
1 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik heb ook een Malta telefoon en ik kan er ook niet achter komen hoe je nummers in het geheugen krijgt. Ik zou graag de gebruiksaanwijzing willen hebben of anders willen weten hoe je nummers in de telefoon programmeerd. Natuurlijk betaal ik eventuele kosten.

Bedankt, Daan